1150x200-brynasbanner.jpg

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

« · 1815793 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
6984: Håller med. Tror Frölunda kommer satsa offensivt. Jag tror och hoppas att vi har en bättre defensiv än många andra tror. Vilken vi är fruktansvärt bra på att kombinera med en vass offensiv. Tror Frölunda har svårare att kombinera dessa två på samma sätt. Har goda förhoppningar. 4-2 i matcher igen. 👍👍👍
Kommentera

HitTheLights: Skrev inte Bertilsson 1+1+1 eller nåt för x antal år sedan. Kanske är inne på sista. Då blir det dyrt...
Kommentera

7800: jag tror att många blivit lurade av att tenpot har varit så mycet högre i den kvarten än i vår. Skillnaden ligger ju att i den kvarten var det två lag som ville ha högt tempo medan LHC gjorde allt för att dra ner tempot på oss.

Vi får se hur Frölunda agerar mot oss. Nånting säger mig att de är varnade över våra dnabba spelvändningar 😉
Kommentera

Skrubben: Många toppspelare i SHL har ju ett förflutet i Allsvenskan, särskilt de svenska. Jag ser egentligen ingen anledning att 'misstro' värvningar därifrån mer än när Brynäs hämtar spelare från DEL, SM-Liiga etc. Snarare tvärtom, eftersom de oftast är bättre scoutade. Och jag tror Larsson är tänkt att inneha en större roll än typ Thorell, som BZ var ganska tydlig med att han var tänkt som en breddspelare.
Kommentera

Hur motiverar Nyström att Frölunda skulle vara så pass mycket bättre än Brynäs?
Kommentera

Peja: Han har enormt bra uppspel. Tror inte han missat ett enda dom 10 matcher jag sett med honom denna säsong.

Sedan vet man aldrig hur övergången mellan HA och SHL blir. Det finns exempel på spelare som gått in och dominerat direkt i SHL (Borgman) men det finns också dom som fått vända tillbaka. Detta känns i alla fall som en mycket spännande värvning på förhand.
Kommentera

Inkazar: Bertil är väl inte klar för nästa säsong heller om jag minns rätt?
Kommentera

honken21: Henke Larsson påminner mycket om Gunderson, men Gunde var faktiskt ännu sämre defensivt i allsvenskan. Många som trodde att han minsann inte skulle hålla i SHL. Jag har sett Larsson 10-talet matcher den här säsongen och han hör definitivt hemma i SHL, tror han kommer tillhöra övre skiktet bland Brynäs backar. Och en perfekt spelare att avlasta Gunde i PP.
Kommentera

honken21: tror Kilström väntar på bud från KHL faktiskt.
Kommentera

Kul för Adam att bli uttagen till J18. Klarar han "cutten" så har han chans att bli dubbel världsmästare denna säsong. Han har ju en del rätt bra backkollegor...
Kommentera

Inte helt såld på Larsson sett till de klipp jag precis spanat in. På pappret såg det väldigt fint ut. Men han är liiiiten. Kommer han stå upp fysiskt i SHL? Fått stort förtroende och pointat i powerplay, en hel del andraassist av det jag såg. Poängen kanske ska tas med viss nypa salt.
Kommentera

bifhjärta: glömde fälth..det säger ju allt:)
Kommentera

bifhjärta: tror Andersén kan vara anledningen till väntan med att förlänga med Kilas. Annars tror jag inte Bengtzén tvekat på att försöka förlänga med honom så snabbt som möjligt. Eller att Kilas är klar för ny klubb (Luleå?). Samma spelstil och roll i alla fall.

Men sätt in Fälth istället för Kilas så tror jag du har det.
Kommentera

Leonardo: måste bli Sveriges bästa backsida isåfall..Bertil-Gunde
Andersén-Kilas
Lucas-Larsson
Sjukt
Kommentera

Inkazar: Sen tar vi hem Andersén och Lindbäck
Kommentera

Peja: bubblade en fråga till dig peja.
Kommentera

Inkazar: Det tror jag med. Det kom ju ingen dementi från Larsson själv när frågan ställdes. Bara en hänvisning till hans agent. Det brukar vara ett bra tecken.
Kommentera

6984: tror det finns substans i dehär nu iom att han gick ut med det. PMade med honom redan i januari om Larsson och redan då viskades det att han var påväg till Brynäs. Men Madhawk väntade för att det då bara var viskningar.
Kommentera

Steenm: Jättespännande värvning av Bentzén måste jag säga. Det är bara att det finns substans bakom Madhawks rykte. Fast han brukar ju vara rätt ute.
Kommentera

Inkazar: Känns som en väldigt fin värvning. 40 poäng i år är imponerande, och nio assist bara i kvalet är bra. Endast 22 år gammal, så utvecklingspotentialen är stor. Bra (åter igen) av BZ!
Kommentera

bifhjärta: Bubblade dig angående det, men kan ta det här. Inkazar postade samma sak, men i silly-tråden. Du postade det i semifinal-tråden. För att fortsätta diskussionen i rätt tråd behåller vi Inkazars inlägg istället.
Kommentera

varför togs mitt inlägg bort om Henrik Larsson?
Kommentera

Nu går madhawk ut med Henrik Larsson till Brynäs. Då kan vi säga att det så gott som är klart, det har viskats om detta länge å nu måste han fått det bekräftat.

Pudas ersättare. Mycket bra enligt mig!
Kommentera

Brynäs IF

Head Coach: Berglund, Thomas Assistant Coach: Sjödin, Tommy
Goalies
35. Rautio, David
1. Sandström, Felix
1st Line
15. Bertilsson, Simon
13. Gunderson, Ryan

96. Lindblom, Oskar
40. Jensen, Jesper
11. Clark, Kevin
2nd Line
5. Kilström, Lukas
33. Fälth, Elias

44. Blomqvist, Jacob
17. Westerholm, Pathrik
7. Westerholm, Ponthus
3rd Line
23. Carlsson, Lucas
64. Pudas, Jonathan

16. Paille, Daniel
31. Granström, Jonathan
61. Ikonen, Juuso
4th Line
51. Zanetti, Marc-Anthony

79. Mannberg, Daniel
36. Ölund, Linus
38. Boqvist, Jesper
Extra Players
14. Alcén, Johan (LW)
Kommentera

Inkazar: Berra blir nog kvar ska du se.
Kommentera

BRYNÄS HEJ
Brynäs Hej, Hej, Hej
Kom och sjung med mig
Var med och hylla vårat lag
Ingen får vara sur
Det ger ingen tur
Här är bara friska tag

Brynäs Hej, Hej, Hej
Både grabb och tjej
Stäm nu in i denna kör
Om vi bara friskar på
Inget lag kan slå oss då
Så kom och sjung i Brynäs Hej

Svart och gul och vit
Och med målaptit
Det är vårat Brynäslag
Vilket härligt gäng
Vi ska ta poäng
Ut i denna match idag

Brynäs Hej, Hej, Hej
Kom och sjung med mig
Kom och hylla vårat lag
Om ni stödjer var batalj
Blir det säkert en medalj
Så kom och sjung i Brynäs Hej
Kommentera

Sinnessjukt nervös inför ikväll, var längesedan jag kände så här (2012?). En semifinalplats står på spel och vi måste vinna i afton, inget annat existerar i mina tankar. Vi är ett bättre lag än LHC, och det hoppas jag att vi visar ikväll. Med eller utan domarna på vår sida.

Nerrrrrrrrrver...
Kommentera

Är det någon som vet om Berra blir free agent i sommar?
Eller kanske Flyers tänker sig att prova honom där borta tillsammans med Oskar och Felix om det är hans sista år som tingad?
Kommentera

Skrubben: eftersom Alsenfeldt verkar lämna malmö så skulle nog dem 2 vara dyrast
Kommentera

Peja: Självklart gör man det! Larsson ska enligt bik-kretsar vara klar för oss. Han har varit Allsvenskans bästa back så där finns det potential. Lavoie ser spännande ut han också, men klarar han av tempot i SHL? Där tror jag att Lindqvist i AIK är mer lämpad. Han är också rightare.

Sedan skulle jag inte ha något emot om vi också plockar hem Lindbäck. Dock är han lite småfarlig med hans spel med klubban i egen zon. Hoppas inte han är för dyr bara. Rautio/Lindbäck kan säkert vara SHL:s dyraste målvaktspar.
Kommentera

Någon mer som kollar på Karlskogs vs Rögle? Hoppas BZ plockar in Lavoie och Henrik Larsson ... och Lindbäck förstås :)
Kommentera

Peja: Stefan letar nog en tränare som den gångna säsongen coachat ett lag som spelar en hockey som till stora delar liknar den Brynäs vill spela, konstigt vore det annars.
Kommentera

kennys: Förslagsvis Mora.
Kommentera

Peja: Collington får en flygande start i kvalserien. Vilken klubb kommer han att coacha nästa säsong???
Kommentera

7225: hånberg får mycket skit här men hur många har koll på vilken typ av hockey han förespråkar? Att han anpassade sig efter spelarmaterialet när Karlskrona gick upp i SHL är ju någonting bra. Såg ni Karlskrona något i allsvenskan?
Kommentera

Var det någon som såg enkäten Sportbladet gjorde där man frågade olika sportprofiler vilka som kommer vinna kvalet Leksand-Mora? Det är ingen dum gissning att tro att Bengtzén verkligen gillar Moras sätt att spela när han svarade som han gjorde. Så jag tror verkligen att hans högsta prioritet är att ta in Colliton som tränare nästa säsong. Tyvärr ser det väl ut som att Mora kommer vinna kvalet mot Leksand med tanke på hur matchen såg ut igår.
Uppladdat:

0x600-aa.jpg

Kommentera

Peja: Visst har CZ och BZ haft många gemensamma år men Stefan har ju varit tydlig med att det är den typ av hockey som Brynäs spelar nu som de skall utveckla i framtiden. Varken CZ eller Hånberg kommer att träna Brynäs, var så säker.
Kommentera

Ni som tror att CZ är aktuell för Brynäs bara för att han hoppade av jobbet i Vita Hästen kan glömma det. Vita Hästen har haft ett enormt turbulent år där hela ledarstaben lämnade inför säsongen. CZ tog tillfälligt över tränarjobbet innan dom anställde en ny huvudtränare. Inte alls konstigt att han nu väljer att kliva av med tanke på turbulensen som var denna säsong.
Kommentera

Peja: Men glöm att CZ skulle vara aktuell.

Hans destruktiva hockey har vi sett nog av i Brynäs. Fy fan...
Kommentera

7225: cz och BZ hade väl massa gemensamma år i Bofors?
Kommentera

Zzz: "Czernecki har sagt upp sig ifrån Vita Hästen helt plötsligt, han och Bengtzén känner ju varann bra sen Bofors tiden.
Behöver man oroa sig för scenariot att han är på väg tillbaka til Brynäs?"

Troligare då med Sundlöv som sportchef och Czernecki som tränare i Modo...😊
Kommentera

Zzz: jävligt svårt att tro att det blir CZ. Bengtzen måste ju ha lite jävla fingertoppskänsla och inte anställa någon som uttalat sig som han gjort...
Kommentera

Zzz: Att han sade upp sig kanske inte skedde helt plötsligt om man läser in sig lite. Men han är på marknaden i allafall.
Kommentera

Jag läste på Hockeysverige.se att Hånberg inte hade något klart inför nästa säsong, han var öppen för det mesta. Utomlands, allsvenskan eller SHL om något skulle dyka upp. Så det blir troligtvis inte honom nästa säsong som det känns.

Czernecki har sagt upp sig ifrån Vita Hästen helt plötsligt, han och Bengtzén känner ju varann bra sen Bofors tiden.
Behöver man oroa sig för scenariot att han är på väg tillbaka til Brynäs?
Kommentera

Mrassarson: Det var väl någon här som påstod att Bengtzén är på jakt efter Sweatt? Vore inte mig emot om vi lyckas ro hem honom. Denna säsong har han misshandlats i ett dåligt Luleå, men vi vet alla vilken enorm kapacitet han har.
Kommentera

Bill Sweatt har fått erbjudande från ett annat lag i shl, är det Brynäs mån tro?
Kommentera

« · 1815793 · »