1150x200-brynasbanner.jpg

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

« · 1815793 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
6984: Håller med. Tror Frölunda kommer satsa offensivt. Jag tror och hoppas att vi har en bättre defensiv än många andra tror. Vilken vi är fruktansvärt bra på att kombinera med en vass offensiv. Tror Frölunda har svårare att kombinera dessa två på samma sätt. Har goda förhoppningar. 4-2 i matcher igen. 👍👍👍
Kommentera

7510: Har för mig att han fick ett nytt 3 års till denna säsong men att båda parter kunde säga upp det och Berra gjorde det. Om det sades upp för omförhandling eller om han ska testa utomlands återstå att se.
Kommentera

HitTheLights: Kan vara vilket som. Fick nog ganska låg lön med tanke på hur mycket han har varit borta senaste säsongerna. Så han känner väl att han vill ha bättre betalt. I Brynäs eller nån annanstans får vi se. Hoppas verkligen BZ lyckas behålla honom. Har ju varit fantastisk.
Kommentera

7510:

Den här säsongen var väl den första på
det där 1+1+1 kontraktet. Det var väl
någon artikel om det tidigare under
säsongen. Sen har jag inte läst något
mer. Det brukar ju finnas ett datum
som kontraktet ska sägas upp innan,
för att det nästkommande året inte ska
förlängas.

Men om vi lyckas gå lite plus.
Då är det viktigt att behålla Bertilsson.
Nästa säsong är väldigt viktig att vara
kvar i SHL. Eftersom TV-pengarna
höjs rejält säsongen efter den.
Så många lag kommer nog lägga lite
extra på trupperna nästa säsong.
Både i SHL och i allsvenskan.
Kommentera

7510: Ja jag har svårt att se att vi skulle få plats med Andersén rent lönemässigt nästa säsong om BZ lyckas förlänga med Bertil.
Kommentera

HitTheLights: Bertilsson har kontrakt till 18/19.
Kommentera

Brynäsgubbe: Ja, men det är nog 1+1+1 som bägge parter kunde bryta och det har nog Berra gjort. Det va nog halvtaskig lön eftersom han varit skadad mer än han spelat.
Nån som vet 100% hur detta ligger till?
Kommentera

HitTheLights: Jag skulle unna Berra att få åka utomlands en sväng. I sådana fall vore Andersén en bra ersättare. Inte lika bra spelare, men bör ligga på ungefär samma lönenivå som Berra ska ha om han stannar.
Kommentera

jag får inte upp lördagens match när jag ska köpa biljett. Är det bara så för mig?
Kommentera

Kommer Ollas ut på marknaden ikväll? Är vi intresserade?

Hmm..
Kommentera

Inkazar: Vi kan ju fråga Clark vad han tycker? :)
Kommentera

bifhjärta: Ja, men skall vi vara minst i semi varje i flera år nu förhoppningsvis måste vi bygga ett bra lag, när flera stjärnor i regel sticker till NHL....spännande, men Collinton kan vi glömma, Mora kommer att spela SHL 2017/2018
Kommentera

Inkazar: Inte om jag fick bestämma 😎
Kommentera

6984: Jag tror vi tar dem med 4-2 i matcher som i kvartsfinalen 2012....vad jag ville veta är om Zaborsky kan spela och vill och om han isåfall går in var? Jag skulle vilja ha in han mellan Ölund och Boqvist, Mannberg extraforward...sen Sunken, kommer han att spela mera hockey överhuvudtaget? Han var ju nästa spelklar i mitten av feb?
Kommentera

Leonardo: Svårt att tro att Bulan plockar bort Mannberg.
Kommentera

8212: Nån ryker iaf om Zabben är pigg och gör ett bra avtryck om han får chansen att spela på söndag som extraforward?
Kommentera

Leonardo: Skönt läge på forwardssidan!
Kommentera

Leonardo: Svårt att sia om i vilken formation Zab skulle gå in i. Det får visa sig. Jag tycker att det skulle vara intressant att se honom tillsammans med Blomman och Ikonen...
Kommentera

Inkazar: Jag tycker inte att Ollas har hållit SHL-klass sedan skadan. Och som 32-åring finns det bara en riktning på hans utvecklingskurva...
Kommentera

Peja: Nej, Ollas kan gott stanna i Läxand. Det är ju "laget i hans hjärta"...
Kommentera

Leonardo: Mannberg eller Boqvist får bli extraforward, Blomman går ner i fjärde och Zaborsky med twinsen?
Kommentera

6984: Jag skulle gärna se Sam Hallam i Brynäs. Vet inte om han sitter på utgående kontrakt eller hur det ser ut för honom.
Kommentera

6984 & Zappaholic: Hallam sitter på kontrakt med Växjö över 17/18 tyvärr
Kommentera

Inkazar: De kanske vill släppa honom efter deras respass i kvarten ;-)
Kommentera

Leonardo: Tänker att Collongton tycker han gjort sitt med Mora. Varför inte ett kontrakt med ett stabilt SHL-lag på några säsonger i stället för att åka ur med Mora nästa säsong.....Hur ser hans kontraktläge ut?
Kommentera

8212: jag hade önskat att se collington men han lär väl inte lämna mora nu....

Blir sjödda och Janne kvar ?
Kommentera

8212: Vad är det för vits av cmore att visa repris av Mora - Leksand match 4:7 på en kanal och samtidigt visa match 5:7 live på en annan? Får erkänna lite skamset att jag tittade på fel match fram till nyss! 😜
Kommentera

smallround: Tror Colliton sagt att han ska stanna om de går upp.
Går ju att ändra sig men...
Kommentera

6984: haha njaaaa. Dom vann ju ändp serien. Något dom aldrig gjort förr.

Skapligt CV Hallam har ändå. Serieseger och SM guld inom 3 år
Kommentera

8212: Leksand vänder nog och vinner med 4-3 i matcher
Kommentera

8212: Han blev kontaktad av ett AHL låg om jag inte minns fel, lär vara attraktivt
Kommentera

7225: skräm inte upp mig nu..
Kommentera

Ragnarok: Chicagos AHL lag var det. Dom var dessutom och scoutade honom förra matchen i Mora.
Kommentera

Inkazar: haha på tal om alla domartabbar....

Missen: Domaren tog fel på matchtiden

www.aftonbladet.se/a/2aaQR
Kommentera

6984: Pierre Engvall i Mora vore ett mer intressant namn än Ollas.
Kommentera

Peja: och Gange. Herregud vilken lirare
Kommentera

Om det blir Colliton nästa säsong kan vi räkna med fler tidiga utplockningar av målvakten 😬
Kommentera

Inkazar: Känns konstigt att skriva men visst verkar det som att Mora har mer/bättre spets än Leksand? Vetefan om det någonsin tidigare har varit så att allsvenska laget har det.
Kommentera

Peja: Ja han är bra, men nu e LIF på G, de är klart starkare idag, tycker de såg trött ut jag Mora....tappar Mora slagläget hemma nästa match då sätter jag alla pengar på Leksand.....
Kommentera

Leonardo: Leksands spets är för dålig, de hade ju antagligen torskat ikväll om Moras målvakt hade gjort en okej match. Han kommer nog inte vara så dålig två matcher i rad.
Kommentera

Känns som det kan bli ett rätt brett lag till nästa säsong med.
Hörde rykte från säker källa att det blir Roger Melin som tar över nästa säsong..
Tror inte vi kommer få in nån jätteöveraskning på nyförvärvs sidan.. tror något sånt här till nästa år:

MV:
David Rautio
Anders Lndbäck - Han hör hemma i Gävle!

Backar:
Ryan Gunderson
Simon Bertilsson - Bz ser till att Berra stannar.
Niclas Andersén - Hört att han skaffat hus i Gävle redan, och att nu när Bulan drar, så vill han hem.
Lucas Carlsson - Stannar 1 år till (hoppas jag)
Henrik Larsson
Elias Fälth
Marc Zanetti
Adam Boqvist - Han är minst lika bra som Rasmus Dahlin, så tro mig. Han kommer ta Sunkens plats som "8e" back, Sunken tror jag lägger av..
Johannes Kinnvall - Lånas ut, men behåll hellre han än Ersson!

Centrar:
Jesper Jensen
Tony Mårtensson - Av min källa, som antydde att Roger var i stort sett klar, antydde att Rogga ville ha Tony som center igen. Och Bz är enligt uppgifter nära en underskrift. Jag tycker Tony är en riktigt bra ersättare för Patte.
Linus Ölund
Jacob Blomqvist
Jonathan Granström

Ytterforwards:
Anton Rödin - Jag vet att Bz ligger hårt för att få hem Anton, det enda är väl att Anton själv kanske vill till KHL.. men jag tror Bz ordnar biffen här också. Ersätter Oskar.
Kevin Clark
Patrick Zackrisson - Se Mårtensson. Och en bra mycket bättre lirare än Ponta..
Louie Caporusso - Ersätter Nick.
Sebastian Wännström - Två års kontrakt klart redan. Ersätter Zabb.
Jesper Boqvist - Kommer bli kvar, därför det dröjer är för att Bogen vill ha lite mer i lön. Ersätter Gurra eller har ersatt Gurra redan..
Daniel Paille
Jusso Ikonen - Har redan ersatt Enterfeldt. Och kommer med största sannolikhet bli kvar 1+1 år.
Johan Alcén - Lånas ut?
Daniel Mannberg - Lånas ut?
Samuel Asklöf - Lånas ut?

Inga direkta överaskningar.. men om jag känner Rogga Melin rätt så kommer han satsa på två ledande kedjor och två gnuggar linor, som även har spets.
Sen brukar han köra med 7 backar.

Något sånt här då?
Lindbäck (Rautio)

Gunderson - Bertilsson
Rödin - Jensen - Clark

Andersén - Carlsson
Caporusso - Mårtensson - Zackrisson

Larsson - Fälth
Wännström - Ölund - Blomqvist

7e:A.Boqvist
Ikonen - Granström - Paille
13e:J.Boqvist

Lånas ut:Zanetti, Kinnvall, Alcén, Asklöf, Mannberg

Vilket PP:
Gunderson
Rödin
Zackrisson
Mårtensson
Clark

Larsson/A.Boqvist
Wännström
Jensen
Ölund
Ikonen
Kommentera

Frölunda kommer att trycka på rejält hemma, full fart framåt. De är starka framåt men har varit överraskande oorganiserade i egen zon under stora delar av säsongen. Rönnberg har hittills konsekvent coachat i förhållande till motståndarna; han vill alltid ha sin checking line mot motståndarnas förstaline. Den strategin funkar bra hemma men inte borta.

Det är perfekt för Brynäs att börja borta. Allt tryck på Frölunda. Brynäs kan spela på snabba spelvändningar.

Zaborsky kommer att få svårt att ta plats i laget. Han tillförde inte mycket de matcher han spelade, varken framåt eller bakåt. Jag är fortfarande skeptisk till den värvningen.
Kommentera

Jompe: Nej man hade ju lite högre förväntningar på Zaborsky men nu vet vi inte hur länge han spelade skadad. Han har ju bevisligen gjort mycket mål tidigare i sin karriär så jag misstänker att det var hans skada som hämmade honom.
Kommentera

Jompe:
Helt klart kommer gnuggandet att lyfta ett snäpp jämfört med LHC.
Det blir intressant att se vilka spelare som orkar matcha det ökande trycket defensivt och offensivt och ändå klarar av att skapa chanser.
En bra fingervisning för BZ i det fortsatta bygget av trupp inför 17-18.
Kommentera

Jompe: Är också skeptisk till Zaborsky. Men jag förmodar att han spelade skadad och kanske inte kom upp i nivå. Vi får hoppas det iallafall för han tillförde som sagt inte mycket det lilla vi såg.
Kommentera

Pettisbif: I Mora går ryktet att Collinton är klar för Brynäs..... Vill så gärna ha honom istället för swingers-Roger:)
Kommentera

Honken: Jag tror att han är klar, och Lindbäck.
Kommentera

Pettisbif: Vettetusan hur mycket din källa går att lita på. Att det dröjer med Boqvist kan omöjligt ha att göra med att han vill ha bättre lön. Han är under 21 år och kan således bara ha ett rookiekontrakt.
Kommentera

Pettisbif: Boqvist får som sagt ett rookiekontrakt så att det är någon förhandling tror jag inte på.

Andersén tror inte jag BZ vill ha. Dels sättet han drog senast och dels lönen han (antagligen) vill ha.

Wännström hoppas jag tyvärr inte på. Senaste smällen verkar ha varit riktigt illa. Att sen spela flera matcher med hjärnskakning också... Nästa smäll kan nog karriären vara över.
Kommentera

« · 1815793 · »