1150x200-brynasbanner.jpg

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

« · 1811056 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Steppar inte vi upp och spelar mer fysiskt och mer elakt...ja då tar det stopp i kvarten.
Kommentera

Zappaholic: precis sådär har dom flesta fans sagt i dom flesta lag. Det kommer bli mer fysiskt spel i slutspelet, det hör till och vi har spelare som inte funderar 2ggr på de.

Granström
Berra
Paille
Blomman
Kilström
Zanetti
Alcen
Oskar
Ölund

Nästan halva laget är inte brydda på att smälla på.
Kommentera

Inkazar: Förlåt men "inte brydda", har du ingen lättbegripligare synonym till det?
Kommentera

ellis: vart kanske lite väl mycket talspråk/dialekt där ja.. ingen fara.
Skyller på några inmundigade nervositets-groggar..

dom tvekar inte att smälla på.
Kommentera

TAGGA NU!!! ÄLSKA BRYNÄS!!!
Kommentera

Lagom skitnödig just nu....bara hoppas att pacemakern pallar trycket. Kom igen nu Brynäs!
Kommentera

Tommy: Svepte ett gas wirre nyss för att pulsen ska gå ner :) Uscha hehe, Go Brynäs, gasa för fan
Kommentera

Inkazar: Så kan det vara. Nu kör vi strax. Det är en väldigt viktig förstamatch, känner jag.
Kommentera

Tommy: Är faktiskt inte ett dugg nervös. Tror min hjärna redan bestämt sig om hur det här kommer gå. Trots att jag vet att vi har goda chanser att vinna.
Kommentera

Brynäsgubbe:
Lite den känslan har jag okcså.
Kommentera

Jaha..MÅLLGAN dömer. Hej då Brynäs.
Kommentera

Brynäsgubbe: önskar jag kunde vara lika lugn... men det är ju iofs tjusningen med idrott. Att inte veta även om man anar...
Kommentera

I den här tråden får man ju gissa och spekulera vilt eller hur...? Då är det så att jag är jävligt sugen på att få Jonathan Dahlén i truppen nästa säsong. En Kedja med Boqvist, Öhlund och Dahlén tror jag skulle vara ett dödligt vapen. Rimligen så är Brynäs ett av de lag som uppvaktar honom och en nyckel i att Brynäs vinner kampen skulle kunna vara att Jesper Boqvist och Jonathan verkar vara goda vänner. Att det går bra för Boqvist just nu, med speltid och mål, tror jag kan vara avgörande i kampen, då det är möjlighet till utveckling som är prioriterat i Jonathans läge.
Kommentera

KalleTeodor: Jag är lite kluven till Dahlén. Det är nog snudd på omöjligt att vinna den dragkampen och vid succé kommer han naturligtvis att flytta till NHL väldigt fort. Han tog ett extra år i Timrå, vilket innebär att han tar ett mindre år i SHL.
Det finns många andra fina spelare i Allsvenskan som Brynäs borde kunna värva. Spelare som kan utgöra en del av Brynäs framtida stomme; Henrik Larsson, Pierre Engvall, Alex Lavoie, Patrik Karlkvist och Michael Lindqvist är utmärkta namn för Brynäs.
Kommentera

Peja: Klok som alltid Peja! Man vill ju egentligen hitta nästa Jörgen Jönsson eller Johan Davidsson eller kanske mer passande nästa Ove Molin.
Fast jag tycker också att det är roligt och kittlande att ha spelare i NHL som man kan följa. Jag tror också att det finns ett samband mellan SM Guld och spelarexport till NHL. De spelare som som gör sitt sista år är ofta relativt billiga men otroligt avgörande. Dessutom så tycker jag att det roligaste med Hockey, näst efter Guld, är att se nya talanger blomma.
Kommentera

KalleTeodor: Ölund kanske kan bli en sån som stannar i Brynäs länge, i en nyckelposition för klubben.
Kommentera

KalleTeodor: Jo vars... Möjligt att min grundinställning till Dahlén är lite väl negativ eftersom jag helt enkelt inte tror att Brynäs har en chans att vinna den dragkampen.
Kommentera

Bratwursten : Yes det tror jag också. Linus är väl inte ens draftad ännu? Fast han får nog nästan dra ner lite på takten. Så som han spelar just nu så skulle jag tro att någon av de 22 scouter som studerade Boqvist senast noterade Linus. Sätter en Magnumglass på att han blir draftad i sommar.
Kommentera

KalleTeodor: Det ska ju mycket till för att NHL-klubbarna ska drafta överåriga spelare men i Ölunds fall blir det nog så. Om hans kapacitet hade varit en innehållsförteckning för livsmedel hade det nog stått "kan innehålla spår av NHL-potential" på hans förpackning :)
Kommentera

SH: Tänk jag anar (fruktar) att det är han Hånberg jag...
Kommentera

Deutsch lämnar Almtuna

Sånt liv det var när vi släppte honom, "skeppar iväg egna spelare..." bla, bla bla...
2+1 på 49 as matcher...
Kommentera

tjugo8:
Brukar bli såhär när spelare får storhetsvansinne vid tidig ålder istället för att lugnt och metodiskt fortsätta med sin utveckling enligt planen som klubben planerat. Man gör det värre... Det är lite synd men det kommer antagligen fortsätta hända till och från.

Han var ju inte jätteung dock längre och ville väl ha speltid på seniornivå men då skulle han kanske dragit direkt till allsvenskan istället för att ge sig på KHL och totalstuka sitt självförtroende.
Kommentera

7800: Å andra sidan var KHL-erbjudandet kanske hans livs chans. Om han hade visat framfötterna där hade framtiden kunna säkrats snabbt. Nu kommer han troligtvis att hamna i div1 där han måste jobba vid sidan om hockeyn. Jag tycker det var helt rätt att flytta till KHL, det hade varit fegt att tacka nej till ett sådant erbjudande. På elitnivå gäller det att ta chanserna och anta utmaningarna. Om några år, förutsatt att han utvecklas i kommande klubb, kanske han får chansen på högre nivå igen och då kan erfarenheterna från SHL och KHL vara mycket värda för honom.
Kommentera

tjugo8: Vet inte om det var så himla livat när Brynäs släppte Deutsch, han var ju i och för sig hygglig i A-laget när han spelade där men vi som följer J20 visste att han behövde utvecklas på annan nivå för att hålla en hel SHL-säsong. Det var ju mycket tillfälligheter (skador) som gjorde att han fick chansen. Då tycker jag nog att Ersson och Kinnvall är mer intressanta. Ersson är klart mer allround och Kinnvall är i egenskap av lugn rightare en intressant spelartyp. Särskilt Kinnvall vore intressant att behålla som en utfyllnadsspelare, tycker jag.
Kommentera

KulaShaker: Nytt för mig:) Hoppas!
Kommentera

KulaShaker: Yeees! Jobba Bengtzén 👏
Kommentera

Skrubben: Lindbäck, Henrik Larsson, Wännström och Emil Larsson skulle vara så fruktansvärt logiska och naturliga värvningar.... Med reservation för Wännas skadeproblem.
Kommentera

KulaShaker: hoppas hoppas hoppas. Han är högst upp på min önskelista innehållande realistiska vakter!
Kommentera

Dallemas: Zab är redo för spel nästa vecka.
Kommentera

Peja: Lindbäck och rautio, där har vi guldmålvakterna!
Kommentera

Rumpelstiltskin:
Nej. Rautio och Sandström. Där har vi guldmålvakterna. ;)
Kommentera

7800: Nej!
Rautio och Sandström årets guldmålvakter!

Lindbäck och Rautio nästa års guldmålvakter!
Kommentera

spelare värvas precis innan slutspelet, Mårtensson och Zackrisson och nu Lindbäck ryktas till Brynäs, Bengtzén är ju bra jävla roligare att ha som sportchef xD
Kommentera

7225: "Zab är redo för spel nästa vecka."
Bara det inte är försent då.
Negativismen talar...
Kommentera

Charles: Känns som Bengtzén har bestämt sig för att det är dags för guld nästa år. Om det är så etablerade/färdiga spelare som ska in.
Kommentera

honken21: Ja det verkar inte som att BZ tänker luta sig tillbaka och tro att man har ett självspelande piano som man gjorde -00 och -13 efter man tagit guld.
Så oavsett hur det går den här säsongen så fortsätter bygget...
Kommentera

ellis: semin börjar i slutet av nästa vecka bara så att du vet ;)
Kommentera

Chris11: Jo, jag hoppas bara vi är med då. Ta det för givet gör vi väl inte, trots att det ser hoppfullt ut.
Kommentera

honken21: Inte mig emot. Men vi tar det väl gärna i år också?
Kommentera

6984: Bengtzén är bra. Vi kunde inte ha en så mycket bättre på SC-posten.
Kommentera

ellis: Man måste gilla raggaren:)
Kommentera

Chris11: Långt kvar av den här serien... Torsk ikväll och vips kommer tongångarna vara annorlunda.
Kommentera

Brynäsgubbe:
Det är ju långt ifrån klart att Brynäs går vidare med LHC ska vinna minst 4 av max 5 kvarvarande matcher och det är fan inte lätt.
Kommentera

6984: är du beredd med tröjan?
Kommentera

« · 1811056 · »