1150x200-brynasbanner.jpg

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

« · 1830590 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Auchinleck: Läs på hemsidan istället.
Kommentera

modomille: kan inte förstå att alla är så poängstirrande, gunder var grym är grym och förblir grym gör aldrig ett fel väldigt sällan ivf så att ens uttala sig om honom är bara konstigt
Kommentera

Jag noterar att Justin Azevedo fortfarande är kontraktslös inför nästa säsong. En fantastisk minilirare, utsedd som en av KHL:s bästa utlänningar och tre säsonger i rad poängbäst i Ak Bars Kazan.

Känns som ett orimligt namn för Brynäs, men man kan ju drömma. Han har ryktats till SHL förr, men oklart om det egentligen varit särskilt nära.
Kommentera

Ikonen gör militärtjänst i Finland.

"– Han åkte dit direkt efter säsongen och har haft uppstigning 06.00 varje dag sedan dess. Militärtjänst måste man göra i Finland då de har allmän värnplik, förklarar Stefan Bengtzén.
De ligger i en idrottspluton, som vi hade tidigare i Sverige också. Där har de möjlighet att träna mer och Juuso kan faktiskt träna på is också. De har fina förutsättningar där. Han har det bra."
Kommentera

Skrubben:
Perfekt med tre månaders träning av försvarsspelet...
Kommentera

Auchinleck: Är inte anfall bästa försvar?
Kommentera

2064:
Njae, det beror väl på motståndet... fördröjningsstrid (styrspel) kan fungera bra också.
Kommentera

modomille: Forntida storhet?! Det är väl bara i Örnsköldsvik som man pysslar med föredettingar.
Kommentera

Här borde Bengtzén hugga. Kan bli jävligt dyrt men ett säkert kort som kommer leverera i SHL.
Kommentera

Skrubben: vettetusan om jag skulle kalla han ett säkert kort, han har egentligen bara haft en poängstark säsong i SHL...
Känns snarare som att det skulle kunna vara stor floppvarning på honom, levererade bara 15p ifjol.
Kommentera

Svedberg och Salavat bryter kontraktet. Vore kul att se honom i Brynäs igen. Är väl dock osannolikt med tanke på att vi redan har målvakter..
Kommentera

Skrubben: Blir tydligen ändå kvar i sin KHL-klubb.
Kommentera

Skagge: SAIK hade 2 målvakter när Ortio blev tillgänglig
Kommentera

kennys: förmodligen dyrt att bli av med en kontraktsbunden målvakt. Kanske det vi ska lägga årets överskott på?
Kommentera

Positiva besked från Berra.

– Det känns bra nu och det har det gjort länge. Jag har inga symptom och jag tränar på för fullt, det har jag gjort sedan vi körde igång, säger Bertilsson som haft skadebekymmer tidigare försäsonger.
– Kroppen känns riktigt bra och jag har kunnat köra för fullt hela tiden. Andra somrar har jag haft lite strul, men det har jag inte haft i år. Det känns fantastiskt.
Kommentera

Skrubben: Fan va skönt, har varit riktigt orolig för Bertil!
Smått komiskt att den tacklingen inte ens gav en 2:a!
Kommentera

Lätt den tråkigaste silly season på lääääänge!
Kommentera

Forsberg 1978: Hehe va ska man säga . Är inne på forumet som vanligt många ggr om dagen . Men det är dött som i graven inga spännande nyheter/rykten som förgyller en grå dag .
Kommentera

Jan Grismöbel: Här inne får man aldrig några nyheter. Gissningar på sin höjd. Hörde att Bud Holloway skrivit på - men det var bara struntprat.
Kommentera

Forsberg 1978: Håller med. Så urbota händelsefattig silly i år...
Kommentera

ellis: Det är ju bara en spelare till vi väntar på och så har det varit en längre tid. Kan väl ta ett bra tag till innan något är klart.
Kommentera

KulaShaker: När signades sista spelaren förra året? Var det i juli?
Kommentera

KulaShaker: Det man ändå kan få undra är ju skälet till att den sista lagda pusselbiten ska ligga så långt fram i tiden då?
En grej till: Har Stefan Bengtzén kontrakt med Brynäs längre än kommande säsong? Jag undrar jag om han som SC hinner uppfylla "löftet" att få hänga upp en 14:e guldflagga i Gavlerinken Arena...
Kommentera

ellis: "Det man ändå kan få undra är ju skälet till att den sista lagda pusselbiten ska ligga så långt fram i tiden då?"
Spelaren fortfarande aktiv, har ej bestämt sig än och är värd att vänta på...
Vet inte hur långt kontrakt BZ har.
Kommentera

KulaShaker:
Tror bz nya kontrakt gäller 3 säsonger till
Bra det, gjorde på 3 år ett vrak t ett guldlag, sånär som på en andraträff m skaftet på volley i en båge över Rautios benskydd
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!
Kommentera

ellis: en snabb googling så får man fram att Bengtzen har 2år kvar på kontraktet. Dvs över säsongen 18/19
Kommentera

Inkazar: nu kommer alla att säga att det inte är något konstigt med att juniorerna lämnar men här är senaste nytt iallafall.
Kommentera

sshs: vad fan händer?!
Kommentera

tyngsta tappet hittills bland juniorer, sen är det ingen spelare vi själva tagit fram så kan säkert väga in, inte hunnit utveckla någon känsla för klubben
Kommentera

bifhjärta: Brorsan värvas till Rögle också. Sen att det kommer vara lättare att slå sig in i Rögle än i Brynäs spelar väl också in.
Kommentera

Skrubben: Det har alltid varit lättare att slå sig in i Rögle än Brynäs men det har ändå aldrig tidigare hänt att vi har tappat spelare från hockeygym till Rögle.
Det finns uppenbarligen någonting som INTE lockar med att stanna kvar i Brynäs.
Kommentera

Peja: Nej, det lockar väl mer att spela hockey med brorsan i Rögle.
Kommentera

Skrubben: Han har alltså lämnat Modo och nu Brynäs.. 2 utav dom bästa föreningarna att fostras i som junior.. Kanske inte är hos föreningarna som problemet ligger hos.. Huvudsaken att ni får ha kvar Adam, han är flera klasser bättre än Sandin.
Kommentera

8179: Verkar lite speciellt med Rasmus, tyckte jag lästa att han lämnade Modo för Brynäs för att komma närmare hem för att sedan nästa år vilja spela i USA.
Kommentera

Peja: Först havererar damlaget nu flyr spelarna juniorverksamheten och dessutom noll satsning på herrlaget... Voj, voj, voj 😏
Kommentera

KulaShaker: Låter som ett vanligt inlägg på "Brynäs oavsett" på fb. Har aldrig varit med om att så många ser ALLT som händer runt Brynäs som negativt. Finns ingen som helst reflektion om att kan det vara si eller så. Brynäs är helt enkelt värdelösa.....
Kommentera

8179: Jag tror det är framför allt hans pappa som driver på vad han ska göra för att komma framåt i karriären. För något år sedan ryktades det om college, men nu väljer han Rögle istället. Förvånar mig inte om han byter klubb nästa år också. Jag spelade hockey med Rasmus bror och vet mycket väl hur deras far pushar sina söner något enormt.
Kommentera

Honken: varför håller man på Brynäs om allt är helt värdelöst!!??🤔
Kommentera

pjåtor: Rodrigues som gjort gruppen. Det säger väl det mesta.
Kommentera

Inkazar: Han är lång ifrån ensam kan jag säga, alla har väl samlats i samma grupp:)
Kommentera

Charles: Om Rödin eller någon brynäsare i NHL vill återvända kommer dom göra allt för att få hem honom, även om truppen är satt när Lindbloms ersättare är prestenterad.
Kommentera

Charles: Stark resonerar kring att spelarbudgeten är i princip densamma men att det kan göras undantag,
"Vill en speciell spelare återvända till Gävle kommer Brynäs frigöra kraft och resurser för att det ska bli verklighet."
Lex Gunde, han tror dock att Rödin spelar i NHL/KHL nästa säsong,

Såg nu att Skrubben han långt före😎
Kommentera

KulaShaker: Och det resonemanget gillar vi. Om Rödin eller Johan Larsson ska spela i Sverige får det kosta vad det kosta vill. Dom ska hem till oss! Tänk vad tungt hade varit om vi inte haft råd att få hem Gunderson förra sommaren.
Kommentera

Skrubben: Att Brynäs kommer att hämta hem "sina" NHL-spelare om möjlighet ges är förstås precis vad fansen vill höra, men Lindbäck-situationen ifjol lärde oss att det bara är snack från Brynäs sida.
Kommentera

Peja: Antar att Stark menar till nästa säsong?
Kommentera

Peja: Ja, det kan bara handla om rena lögner, inget annat
Kommentera

Peja: en målvakt är lite annorlunda. Det vet du också. Visst kan man ta hem honom och då sätta en av Sveriges största målvaktstalanger på bänken och kanske tappa i utveckling.
Dessutom hade vi redan tagit hem en sådan ifjol och det med mycket tightare ekonomi än vad vi har idag, är rätt säker på att man inte vågade anstränga ekonomin mer.

Hyponera att vi skulle ha signat Limpan, kan han ha kostat oss ungefär 1.5millar kanske?
Då hade det tagit ytterligare 1.5 hemmamatch innan hans lön var betald och vi på +-0. Det blir en chansning. Då måste man iprincip ta sig till kvarten för att gå +-0. Och vi vet allihop att nya ledningen jobbar stenhårt för att vi ska ha +-0 efter 52 omgångar. Och lägger då budget till det.
Kommentera

Charles: kan han syfta på svedberg?
Kommentera

« · 1830590 · »