Brynäs IF

730875 inlägg · 7961 ämnen

Sista backplatsen ..

« · 556312 · » Till forumet

Sista backplatsen ..
Det verkar ju som om det bara finns 1 plats kvar att fylla i BIF:s trupp 05/06 .. och det är en backplats, som jag hoppas verkligen kommer användas av en lite mer känd spelare!
Sundlöv kommer ju kolla på lite NHL spelare, och jag hoppas så in i norden att Brynäs får åtminstonde 1 känt namn i truppen, så man känner sej lite säkrare på att det ska bli slutspel !
Men det är skitskönt att NHL drar igång igen iaf, har saknat det !
Och nu förlorar framförallt Djurgården, MoDo och Mora väldigt mycke på det, och våra slutspelschanser är goda ! :)

Nu hoppas man bara på en riktigt bra back !!
Kommentera

Sv: Sista backplatsen ..
90Steen_: Nu tror inte jag att en back skulle öka chanserna till slutspel nämnvärt. Det är fortfarande viktigt att HELA laget jobbar som just ett lag och att vi klarar oss från allt för många och lånngvariga skador på nyckelspelare. Så att EN back skulle komma och vara någon slags frälsare kan vi nog sluta hoppas på. Och skulle det vara en möjlighet att EN back kan göra SÅN skillnad så måste det vara nån av Timonens kaliber, å såna vet vi ju alla att Brynäs har råd med...
Kommentera

GävleLasse: Pessimistisk i vanlig ordning ;-)

Med en bra backlinje så kam målvakten agera på aett annorlunda sätt vilket också kan få anfallet att gå på mål mera.

Djoos var inte världens snabbaste men vilken blick för spelet. Jag vill se spelvändningar i år.

Och backen kommer sanna mina ord
Kommentera

65selander: Jag hoppas att du får rätt. I mina ögon så HAR Brynäs en realistisk chans att ta sig vidare till slutspel OM Boorken använder sina "resurser" på rätt sätt. Men som det ser ut idag så har Brynäs en väldigt tunn trupp och mycket hänger på hur skadeläget blir. Skulle t ex Sulku gå sönder så ser det genast illa ut. Så en förstärkning på backen i form av en BRA back skulle ge oss lite "andrum" OM oturen med skador skulle bli allvarlig.

Pessimistisk? JAG?
Kommentera

GävleLasse: skulle sundlöv och grabbarna få in en eller två riktigt bra backar e jag säker på ett slutspel iår!
Kommentera

lillovechkin: Njae, säker skall man aldrig vara. Men hoppas kan man ju alltid göra ;)
Kommentera

GävleLasse: ja
Kommentera

lillovechkin: Skulle bli förvånad om vi skulle värva mer än max 1 spelare till och framförallt klasspelare... men det går säkert vägen ändå ska du se.
Kommentera

83 Liljegren: ja!! man kan väl hoppas att mikko louvi kommer tillbaks
Kommentera

lillovechkin: Nej, Louvi lär (som tur väl är) aldrig komma tillbaka.
Kommentera

65selander: Henrik Bergfors från Botkyrka HC har även han fått ett try-out kontrakt med Brynäs!!
Kommentera

70 Rodrigues: "Låter som om Boork inte har koll på läget riktigt!! Va fan ska vi med Öhrstedt till??"

För att kunna träna och spela ihop laget med ngt som liknar en ordinarie uppsättning fram till seriestarten, antar jag.
Öhrstedt liknar förmodligen den backtyp som skall fylla den sista backplatsen.
Hur är det själv med lägeskollen?
Inget vidare, som det verkar..... :-)
Kommentera

Huge: "Hur är det själv med lägeskollen?
Inget vidare, som det verkar..... :-)"

Å den frågan slänger du ut baserat på ett antagande. Du måste ju förstå att folk blir oroliga och undrande när Brynäs testar backar på över 30 år som aldrig spelat i ES förr. Jag kan inte tänka mig att Öhrstedt har sina bästa dagar i karriären framför sig.
Kommentera

Huge: He is alive!!!! Nä, det är ju bara du som har koll på läget. Vad tycker du om Wennerholms hemska tippning, där han placerar Brynäs på en 6:e plats. Du är nog Wennerholms starkaste kritiker här på Hs, så jag förmodar att han har fel när han tippar Brynäs 6:a???? Öhrstedt är en sämre kopia av Björk!!
Kommentera

GävleLasse: Orolig blir jag om man inte hittat ngn klassback när det börjar närma sig nedsläpp i ES.
Tror inte heller att Bergfors kommer att fylla ngn backplats i höst.
Självklart är detta antaganden som i mitt tycke inte verkar vara helt uppåt väggarna.
Eller vad tror du själv?
Skulle det visa sig att Öhrstedt är den tilltänkta förstärkningen, ja då kan du räkna in mig bland dysterkvistarna direkt.
Men låt oss avvakta och se först.
Åtminstone till det har klarnat lite vad gäller NHL...
Kommentera

Huge: Många verkar tro att Öhrstedt redan är klar för Brynäs, men så är det ju som tur är inte. Men det säger lite om Brynäs ambitionsnivå. Finns det verkligen inte någon back av lite större kaliber att testa? Detta säger en hel del om Brynäs scoutingverksamhet...
Kommentera

70 Rodrigues: Alive and back for some asskicking... :-)
Wennerholms tippning verkar inte helt fel vad gäller Brynäs.
Min kritik har inte gällt hans tippning, utan huvudsakligen det han skrivit om landslaget.
Om Öhrstedt är en sämre kopia än Björk vet jag inte.
Björk sjunger väl hyfsat och är också en rätt hygglig skådespelerska.
Hur hon gör sig på is vet jag inte, men jag tror nog att Öhrstedt faller rätt bra ut vid en jämförelse....
Kommentera

Huge: I jämförelse så tror jag att han ligger närmare henne än att vara en back som håller i ES.
Kommentera

Huge:
Det var fan vad alla har koll på spelare då? Har ni verkligen studerat denna spelare så till den milda grad att ni kan uttala er så tvärsäkert om hans kapacitet??
Idiotiskt, vänta och se vad de presterar hos BIF först!

Glöm inte att det är just spelare som växer med uppgiften vi vill ha.

Jag gillar inte det nya "NHL-tänkandet" som har kommit hit- köp färdiga toppspelare, skit samma vad det kostar och hur mycket spelaren kommer att känna för klubbmärket. Trams.
Kommentera

GävleLasse: "Detta säger en hel del om Brynäs scoutingverksamhet..."

Jag tror tvärtom att detta öht inte har ngt med scouting att göra.
Öhrstedt känner Boorken väl från Almtuna och kan lätt anpassa sig till dennes ideer och därmed snabbt komma in i hur vi skall spela.
Dessutom är han billig och kan bo kvar i Uppsala under tiden han provspelar.
Kort sagt: mkt praktiskt och ekonomiskt fördelaktigt.
Kommentera

Huge: Men vad tillför det hela? De vet redan att de MÅSTE ha förstärkning på backsidan och en back kostar pengar. VArför inte ta tillfället i akt att prova en back av kaliber istället för att "testa" Öhrstedt å sedan köpa grisen i säcken när det väl skall inhandlas en back? Jag är ganska övertygad om att det finns backar som ÄR bra i finland t ex.

Visst, det är ju en NHL meriterad back som utlovats men hittar man en back som gör jobbet till ett billigare pris så är det ju positivt tycker jag.
Kommentera

claesw: Jag varken sågar eller hyllar ngn.
Men jag kommer definitivt att såga ledningen om Öhrstedt får kontrakt.
Som utfyllnad i uppbyggnaden och träningsspelandet tror jag dock att han inte gör bort sig.
Skulle tro att man tänkt ngt liknande vad gäller Bergfors, med förbehållet att vi här även har en potentiell framtidsback i sikte.
Båda är stora spelare rent fysiskt och det är bra för våra forwards att få träning mot kolosser i försvaret.
Kommentera

Huge:
Inlägget riktiga sig, felaktigt, till dig.
Kommentera

GävleLasse: Min teori är att man helt enkelt inte hittat det man vill ha.
Osäkerheten är fortfarande rätt stor om vad som händer i NHL.
Många spelare avvaktar och det är antagligen inte så lätt att få hit en redan etablerad och bra back för att spela på tryout.
När det börjat klarna lite mer så kommer det att finnas en uppsjö av bra backar.
Kommentera

claesw: Det går inte att värva en spelare å sedan tycka att han skall "känna för klubbmärket" det första han gör. Däremot så kan du kräva av denna att ALLTID göra sitt yttersta på och utanför isen. Det handlar om yrkesstolthet, något som t ex Arnason saknade helt...

Blir spelaren sedan kvar i klubben några år så kommer även känslor för klubbmärket, OM nu spelaren i fråga blir bra behandlad av klubben, tyvärr så har ju inte Brynäs en vidare bra historia på den fronten.
Kommentera

Huge: I och med att de gick ut ganska tidigt med deras planer på att ta hit en back av kaliber så tycker jag att det är konstigt att ge Öhrstedt chansen. Om inte annat är det ju dålig stil mot honom som person om han tas in på tryout fast han ändå är ute ur bilden innan han ens tagit sitt första skär i Brynäsdressen. Jag är orolig för att Öhrstedt skall "se" bra ut i jämförelse med t ex DJ
Kommentera

GävleLasse: Som sagt: jag tror inte att Öhrstedt i första hand har varit i åtanke mer än som inhoppare i träningsmatcherna.
Men osvuret är kanske bäst.... :-)
Kommentera

Huge: Håller med tror att ingen utav dessa kommer att få spela någon ES utan är som du säger ren utfyllnad.

Kommentera

Jaha .. nu skulle dom pröva nån spelare från div.2, som kanske ska ta den sista backplatsen, DIV.2!!??? .. Vill vi komma till slutspel eller ?
Kommentera

90Steen_: Jag tror att spelarens skicklighet avgör mer än i vilken division spelaren gjorde 7 matcher förra säsongen.
Kommentera

Jag tror (märk TROR) att det här ämnet kan lika gärna byta namn till "Sista backplatserna". Att ta in Bergfors och Öhrstedt på try-out nu innebär ju såklart att vi har minst en backplats kvar. Men när sedan Boorken och Sundlöv gått ut och sagt att man ska hålla sig coola och vänta in NHL-spelare så känns det ju ytterst konstigt att man då just när konflikten går mot sitt slut tar in två spelare, en från division två och en från Allsvenskan. Absolut inget fel med att ta in dessa två spelare, tvärtom! Enbart positivt. Jag tror i och med att Sundlöv samt Boork sagt just det jag tidigare skrev att man har två platser öppna i försvaret. En som antingen Öhrstedt eller Bergfors, om nu någon av dom platsar får slåss om och sedan en plats till i försvaret som ska gå till en som spelat i NHL och inte får förnyat kontrakt.

På svenskafans så ska tydligen Anders Eriksson (förra säsongen i HV71) kanske vara aktuell om han inte får något NHL-kontrakt. Någon som hört någonting om det?
Kommentera

65selander: Brynäs sportchef som fortfarande söker spelare med ljus och lykta. se länk:

vi skull behöva en ny
Kommentera

Lundström 6: Timonen är tyvärr under kontrakt...
Kommentera

83 Liljegren: och vem har pratat om honom???
Kommentera

Lundström 6: Ingen, men han vore ju idealet annars.
Kommentera

Falken:

Aj aj aj, tyvärr tror jag inte att Ante från Bollnäs skulle tillföra nåt till vårat försvar. Hoppas verkligen att BIF scouterna hittar ett mer hungrigt alt.

Tompa Tiger
Kommentera

Tigern: Jag tror nog att "mongolen från bollnäs" skulle göra nytta i försvaret. Fast finns det bättre alternativ så skall man ju givetvis satsa på det. Ante är ju i alla fall bättre än nån annan paniklösning.
Kommentera

GävleLasse: Hm, frågan som jag ställer mig är ju vad som bollnäs´arn(?) gjort under sommaren. Jag tvivlar på att att den gode Anders tränat kondition och lyft vikter.
Tror ju att detta är mer ett rykte än nåt annat. Boork har nog full koll på Ante och vad han kan tillföra Brynäs.
Kommentera

Tigern: Ja det är så sant. Frågan är vad alternativen är. Jag ställer mig lite tveksam till att ta in nån transatlant. Det är alltid lite vanskligt med tanke på hur de passar för spel i stor rink. Att spela destruktivt och fysyskt på en liten rink är ju en helt annan femma.
Kommentera

GävleLasse: Nej, men det är väl bara att lyfta in en av dessa finnpajasare/tjeckier/slovaker/ryssar som inte kommer att färga/ekonomi i NHL men som är villiga att ta ett hundår i Sverige och bevisa vad de kan.
Tror/hoppas att Inge H kan bidra med lite inside för sitt Brynäs.
Allt bättre än den gode Ante...fast det kan ju vara en guldvärvning vem vet..
Kommentera

Tigern: Ja det skulle vara det då. Jag är övertygad om att de har en ganska bra koll på vad som finns. Frågan är bara om de hitter nåt som passar Brynäs tunna plånbok. Det känns nästan som att Brynäs måste chansa lite. ett missat slutspel i år eller ännu värre en kvalserie skulle inte vara bra med tanke på arenabygget.
Kommentera

GävleLasse: Ni får lufta er över allt om man skall bygga om arenan. Då duger det inte med kval eller lägre....
Kommentera

mok: Ja, dessvärre är det som du säger. Det har bytts ut en del folk i styrelsen nu så det är bara att hoppas. Dessvärre så har inga tendenser på handlingskraft visats än men vi får skylla detta på semestertiderna.

Jag ser med spänning fram emot att den nya arenan skall bli klar och startskottet för en ny framgångsrik era med Brynäs IF.
Kommentera

Enligt en insatt källa i BIF så kommer man att presentera ett nytt backförvärv imorgon måndag. Det kommer att vara en transatlant så det ska bli intressant att se om det är rejäl kvalitet eller om det är utfyllnad.....
Kommentera

Kahn: Du driver väl inte med oss nu?
Kommentera

Kahn: Ok. Om det stämmer är det ju bra. Vi behöver bredda truppen, speciellt backsidan.
Kommentera

65selander: Nej, jag har hört det av en trovärdig person. Vänta tills imorgon så får du se. Jag har ingen mer information än att han är transatlant.
Kommentera

Kahn: Frågan är om när denna spelare kommer (om det nu stämmer!!). Får väl bara vara här i ett halvår, eller hur det nu är.
Kommentera

Falken: Backsidan behöver förstärkning inte bara breddning. "Örat" är typisk breddning, vi behöver mer....
Kommentera

Kahn: Nej, exakt. Bådde en breddning med Öhrstedt och/eller Bergfors (kanske?) och en förstärkning (som du säger) med en spelare av bättre kaliber vore bra.
Kommentera

« · 556312 · »