Brynäs IF

730875 inlägg · 7961 ämnen

Sista backplatsen ..

« · 556312 · » Till forumet

Sista backplatsen ..
Det verkar ju som om det bara finns 1 plats kvar att fylla i BIF:s trupp 05/06 .. och det är en backplats, som jag hoppas verkligen kommer användas av en lite mer känd spelare!
Sundlöv kommer ju kolla på lite NHL spelare, och jag hoppas så in i norden att Brynäs får åtminstonde 1 känt namn i truppen, så man känner sej lite säkrare på att det ska bli slutspel !
Men det är skitskönt att NHL drar igång igen iaf, har saknat det !
Och nu förlorar framförallt Djurgården, MoDo och Mora väldigt mycke på det, och våra slutspelschanser är goda ! :)

Nu hoppas man bara på en riktigt bra back !!
Kommentera

Sv: Sista backplatsen ..
90Steen_: Nu tror inte jag att en back skulle öka chanserna till slutspel nämnvärt. Det är fortfarande viktigt att HELA laget jobbar som just ett lag och att vi klarar oss från allt för många och lånngvariga skador på nyckelspelare. Så att EN back skulle komma och vara någon slags frälsare kan vi nog sluta hoppas på. Och skulle det vara en möjlighet att EN back kan göra SÅN skillnad så måste det vara nån av Timonens kaliber, å såna vet vi ju alla att Brynäs har råd med...
Kommentera

GävleLasse: Pessimistisk i vanlig ordning ;-)

Med en bra backlinje så kam målvakten agera på aett annorlunda sätt vilket också kan få anfallet att gå på mål mera.

Djoos var inte världens snabbaste men vilken blick för spelet. Jag vill se spelvändningar i år.

Och backen kommer sanna mina ord
Kommentera

65selander: Jag hoppas att du får rätt. I mina ögon så HAR Brynäs en realistisk chans att ta sig vidare till slutspel OM Boorken använder sina "resurser" på rätt sätt. Men som det ser ut idag så har Brynäs en väldigt tunn trupp och mycket hänger på hur skadeläget blir. Skulle t ex Sulku gå sönder så ser det genast illa ut. Så en förstärkning på backen i form av en BRA back skulle ge oss lite "andrum" OM oturen med skador skulle bli allvarlig.