Brynäs IF

728097 inlägg · 7962 ämnen

Sjödda förlänger!

« · 388642 · » Till forumet

Sjödda förlänger!
Tommy Sjödin har skivit på för ytterligare 1 år i BIF. Detta enligt radiosporten!

Mvh
Kommentera

Sv: Sjödda förlänger!
Beezer: Härligt! Hoppas det blir bra,det kan ju skilja mycket år från år,jag menar han blir ju bara äldre och äldre.
Kommentera

66Berglund: Jag tycker också det är trevligt med Sjödda en säsong till.

Det som ändock gör mig lite tvivlande är att jag ej vill se Sjödin som en föredetting som spelade ett år för länge.......

Men Tommy är nog en av de med den proffsigaste inställningen som Brynäs någonsin haft,dessutom ett otroligt stort hjärta för klubben!

Lycka till Mr Brynäs!!

Mvh
Kommentera

Härlig Nyhet!!
Kommentera

A_x_e_l:
Tror ju knappast att det är så många andra ES klubbar som erbjuder honom kontrakt heller, okay han gör en bra säsong men han är nog inte högprioriterad av andra.

Men grattis till er, ni kan behöva sjödda.
Kommentera

matsby: Nä, en landslagsback som dessutom kostar "utbildningsbidrag" vid övergång tror jag inte många har råd med.
Sjödda har väl gjort bra säsonger ända sen han kom till Brynäs och en spelare som dessutom är en stor ledare i laget släpper man inte ifrån sig frivilligt.

"Men grattis till er, ni kan behöva sjödda."

Jag inte bara anar ett stänk av avundsjuka. Det LYSER sådan lång väg...

:-)) *myser*
Kommentera

Huge:

Mys på du, det kan ni behöva med er säsong, tror du han har någon klausul som gör att han kan slippa allsvensk spel?
;-)
Kommentera

matsby: Det skiljer bara 7 poäng mellan 6:e och 9:e plats med 7 matcher kvar. Eftersom det inte skiljer mer så kan inte ni ha gjort någon vidare säsong heller.
Kommentera

Även Korhonen och Kuparinen har förlängt, 2 år vardera, Sundlöv blir tf sportchef allt enligt hemsidn.
Kommentera

lindberg: Det låter härligt!!! då blir det inget akut med en målvakt i alla fall!!
Kommentera

66Berglund: jag hade trott att man skulle avvaktat med Honken han skrev ju visserligen på ett 2-års kontrakt med Minnesota men det har ju inte gått så bra för honom där borta.

Men med det spel som Korhonen visat känns det helt rätt att knyta upp honom för några år till!
Kommentera

lindberg: Vi kan väl ha båda,för om Honken vill hem då blir han väll billig?
Kommentera

lindberg: Var på hemsidan? Det enda jag kan hitta om Kupan och Korhonen är i forumet
Kommentera

Makkan:
Ärligt talat så hade jag nog inte räknat med annat heller, vi tappade en hel del bra spelare, Lind och Cassel t.e.x, Lindman som var en bra back i TIK.
i fjol gick allt vår väg, man kan inte ha det flytet jämt, jag tror vi tar oss till kvarten men sedan är det stopp,
Kommentera

Gusten: ?? brynas.se, första nyheterna när man kommer in.
Kommentera

Va skönt med lite positiva nyheter, igår skällde jag på styrelsen men nu måste de ha eloge efter att ha knytit upp Korhonen. Kuparinen samt Sjödin. Starkt jobbat!
Kommentera

lindberg: NU ser jag :) ...men 5 sekunder innan jag skrev inlägget var det bara nyheten om damerna....hmm ja det var säkert nått uppdateringstrul med webläsaren...skit samma det var ju en BRAAAA nyhet :)
Kommentera

Läget är följande enligt styrelsen och elitkomittén:

Information om kontraktsförlängningar och organisation

Korhonen, Kuparinen och Sjödin fortsätter i Brynäströjan. Sundlöv blir tillförordnad sportchef.

Information från Elitkommittén

Vi har nöjet meddela, att överenskommelser om förnyade spelaravtal har träffats enligt följande:

* Tommy Sjödin fortsätter som spelare säsongen 2004/2005 och tillträder som Sportchef våren 2005

* Målvakten Markus Korhonen har skrivit på ett avtal som gäller för spel i Brynäs IF säsongerna 2004/2005 och 2005/2006

* Backen Mikko Kuparinen har skrivit på ett avtal som gäller för spel i Brynäs IF säsongerna 2004/2005 och 2005/2006

Ev. frågot besvaras av Janne Larsson

Brynäs IF - Elitkommittén
Janne Larsson, Pär Djoos, William Löfqvist, Tomas Thelin

--------------------------------------------------------------------------------------------
Informationsbrev nr 4 från styrelsen 2003/2004

Tommy Sjödin har beslutat att stå till förfogande som spelare även säsongen 2004/2005. Vi är övertygade om att Tommy kommer att vara en viktig kugge på isen även kommande säsong och är glada att Elitkommittén nu gjort klart om Tommys roll.

Mikael Sundlöv kommer under säsongen 2004/2005 att verka som Sportchef i Brynäs IF.

Ev. frågor besvaras av Kenth Larsson.

Brynäs IF – Styrelsen

Anders Hedin, Lennart Ahlgren, Roland Henning, Stefan Hult, Bert Johnsson, Kenth Larsson, William Löfqvist, Håkan Vestlund, Tom Widorson
Kommentera

Ännu mer härliga nyheter!!
Detta börjar nästan arta sig nu, hoppas att det löser sig med ekonomin också, får väl börja jobba kvällar o nätter också, så man kan skänka en slant.Hoppas att dem forsätter och förlänga kontrakt med några av spelarna som är i laget.
Kommentera

Tordan:
Härligt!
Bra drag av Klubben att släppa lite goda nyheter så här i övrigt tuffa tider. Kanske kan hjälpa till i jobbet mot sponsorer och kontraktsskrivningar med andra spelare.

Rodrigues: Kupan rular!!!
Kommentera

A_x_e_l: Visst är det bra nyheter.Även om man bävar för att Sjödda blir en sån som spelade för länge.Men med hans inställning så går det nog bra.Sundlöv som sportchef...hmmmm.Kupan,en stabil back som helt klart var värd ett nytt kontrakt.Korhonen,den bästa av alla nyheter idag.Han kan med ett bättre försvar bli ÄNNU bättre.Väntar nu bara på nyheten om Micke Wahlberg och Andreas Dackell skrivit på.
Kommentera

Prosten: Visst är det så.Om klubben visar att man jobbar aktivt med att förstärka laget så uppmärksammas det naturligtvis,inte bara bland oss supporters.
Kommentera

Det här har vi att spela med nästa säsong just nu.

MV Markus Korhonen Nytt 2-årskontrakt 040202
B Jesper Björck 1-år kvar
B Daniel Casselståhl 1-år kvar
B Tommy Sjödin Nytt 1-års kontrakt 040202
B Mikko Kuparinen Nytt 2-årskontrakt 040202
C Jacob Johansson 1-år kvar
C Roger Kyrö 1 år kvar
C Mikael Lind 1-år kvar
F Henrik Malmström 1-år kvar
F Niklas Danielsson 1-år kvar
F Ove Molin 2-år kvar
F Björn Danielsson 2-år kvar

Då saknar vi 1st målvakt, 4st backar, 1st center och 4-5st ytterforwards.
Kommentera

Hoppas att vi får se 2 nya coacher också!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: GP har väl kontrakt för nästa säsong eller?
Kommentera

Stark jobbat av Janne Larsson och styrelsen!

Trodde att Korhonen inte skulle bli lätt att behålla, jävligt bra!
Kupan en personlig favorit, nu ska första målet göras!
"Sjödda"-Kungen fortsätter!, men ingen Pär Djoos sorti tack!
Kommentera

Prosten: 1 år på option, tyvärr...
Kommentera

yesssss bra att sjödda förlenger!
bästa nyheten på ett år typ!!!
Kommentera

Makkan: det verkar ju bra hoppas att fler stannar och några bra värvningar så blir det kanon
Kommentera

jorka: Inte så många fler,det måste förstärkas nånstans också.
Kommentera

Larry: Det innebär väl att båda parter måste vara överrens om en fortsättning.
Kommentera

sylf: Mycket bra skrivet! Det måste förstärkas också.
Kommentera

Prosten: Hoppas och tror att vi får se 2 nya ansikten i Brynäsbåset nästa säsong.
Kommentera

70 Rodrigues: Aldrig,det skulle betyda att dom får sparka GP,och då stå där med ytterligare en tränarlön,det har dom inte råd med.Om dom inte tar nån som redan har lön.Vem fan skulle det va ? Rolbanissen ?
Kommentera

Jag tycker så här om de nya kontrakten: Korhonen? BRA! Sjödin? OK. Kuparinen? Njaeae, jag vet inte jag...
Kommentera

sylf: Han har ett optionskontrakt, vilket betyder att båda parter måste vara överens om en fortsättning, tror jag iaf :-))
Kommentera

70 Rodrigues: GP har precis blivit överens med sin lapp,sen ska han samråda med sig själv.
Kommentera

Är Miettinen under kontrakt? Han är en av de kanske 5 spelare jag skulle vilja ha kvar även nästa säsong.
Kommentera

Någon som vet om Anger ska gå till HV71?
Kommentera

Clarence: Miettinens kontrakt går ut i vår.
Kommentera

Larry: ska dom fixa nytt kontrakt med han då?
Kommentera

vill ha nya kontrakt med Miettinen, Lundström, Karlsson, Soling, Rönnqvist, Lill-Nyllet.
Kommentera

För er med möjlighet att ratta in GävleDala, se Regionala nyheter 22,15 i tvåan. Missade större delen av första sändningen men det ska tydligen vara ett stort reportage om Brynäs med intervjuer med bla Janne och Anders Hedin.
Kommentera

magoo70: då har vi 11 forwards kvar från årets trupp... jag vill ha nyförvärv och bra sådana... kryddat med en hemvändande Dackell.
Kommentera

lindberg: Wahlberg, Dackell skulle inte vara helt fel!!!
Kommentera

nimrod: Jag har just kollat sändningen på nätet,inget där med Janne & co,Kan det va fredas sändningen som ligger ute ? Va sa dom då ?
Kommentera

70 Rodrigues: Frågan är om Kyrö kan fullfölja sitt kontrakt, tycker inte han har varit sig lik sedan knäskadan för några år sedan, Wahlberg som ny center skulle vara helt ok!
Kommentera

lindberg: Kyrö blir aldrig bra i sitt knä igen, tyvärr.Det är P3 varning på honom!
Kommentera

nimrod: okey klart man ska se det :)
Kommentera

sylf: Skulle tippa på fredagssändningen då.. missade som sagt det mesta men intervjuv med Janne och Anders om det ekonomiska läget sen presenterade dom nyförvärven och och slutligen Casselståhl med diverse gester framför kameran :p
Kommentera

« · 388642 · »