1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446534 inlägg · 7961 ämnen
Ämnet är raderat

Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)

Sv:Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
arnio: Undrar vilka krav Molin kommer att ha när han lägger av? Micke Lind? Dackell? Många sportchefer blir det.

Jajjen:

En av dom hetaste skribenterna på HS för tillfället med 23 inlägg, denna fråga berör dig verkligen, är du Spets eller hans fru?
;-)

Jajjen: Jag vet int om det är en god idé att sparka Sundlöf. Han har kontrakt med klubben och har gjort ett bra arbete.

Kanske Sjödda kan spela tills Sundlöfs kontrakt har gått ut.

arnio: Sparka Sundlöv?

Jajjen: Problemet kvarstår även vid din lösning, dvs Sjödins jobb efter att han har spelat färdigt.

arnio: En smidig lösning: ge inte Spets nytt kontrakt och lägg hans lön på Sjödin. Måste väl innebära en lönehöjning på 8-9.000 åtminstone. Bara att hoppas att inte Spets käring skriver till media.

Nu tar det skruv. Senaste från gd lyder så här:

Senaste nytt:
Folkstorm mot Brynäsledningen
[16:27]

Reaktionerna på nyheten om att kärleksaffären mellan Tommy Sjödin och Brynäs kan vara slut i morgon bitti är många och delvis hätska. Bitterheten mot Brynäs är stor hos många fans.
Här är några exempel:
"Trodde att dagens NYA Brynäsledning var rensad på maktmissbrukande gubbar, men hade tydligen fel. Verkar som ny arena och bättre resultat skapat en maktgirig, socialt inkompetent ledning, där allt det nya stigit dem åt huvudet."
"Går Tommy Sjödin ifrån föreningen då gör jag detsamma!"
"En förening som under så många år har behandlat personer på ett bedrövlig sätt, och folk i styrelser som bara sprungit runt och glassat och varit märkvärdiga, det fortsätter tydligen och ,jag kommer att bojkotta Brynäs IF i fortsättningen."
"Vi vill ha Sjödin kvar. Ledningen kan gå."
Håller du med? Eller tycker du att kritiken är orättvis? Maila till [email protected] och säg din mening.

Ulf Kriström
026-159617
[email protected]

Det blir spännande att följa detta i alla fall.

Jajjen: Ja dessa personer går också under det epitetet. För mig var det bara så självklart att jag inte ens bemödade mig att skriva det.

Oj oj villken jävla soppa! =(
Hoppas nu bara att detta löser sig så smidigt som möjligt och att båda parterna kommer ur det med hedern i behåll.

Jag är inte insatt i någon sida men att detta kommit ut överhuvud taget ser jag som väldigt negativt för Brynäs. Synd att det tydligen inte gick att lösa internt som det borde ha gjorts.

Själv ser jag gärna Tommy i Brynäs många år framöver, både som spelare och på någon annan position.

250kg kärlek: "Finns inga värre mäniskor än de som lovar saker och inte håller det."

Pedofiler, mördare, våldtäktsmän, folk som står på vänster sida i rulltrappan, nazister. Du måste lära dej att sortera och prioritera, Putte.

Per HApps: Behöver ni en målvakt?

Jajjen:
Är det du som är Micke Sundlöv?

Ambroo: Zäta?

Ambroo: behandlar vi våra hjältar...

Jajjen: Jag förstår att du beundrar Zäta. I Timrå vi våra hjältar med stil.

Jajjen: Oj! Jag glömde ett z

Per HApps: Snackar du om Timrå? zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Jajjen:
Men vi har för vana att kunna behandla gamla trotjänare med respekt, men det kanske är ett regionalt fenomen.

Jajjen: "Känns bra att en TIK-supporter bryr sej om oss. Bekräftar bara bilden av Brynäs IF som landets - i särklass - populäraste, vackraste och viktigaste idrottsförening."

Ähh, tramsebytta. Jag hakar upp mig på människor som inte håller sitt ord. Jag förstår familjen Sjödins vrede om de blivit behandlad så som fru Sjödin hävdar. Finns inga värre mäniskor än de som lovar saker och inte håller det.

Puss puss.

Per HApps: Nä, du låter tvärsäker ...eller hur det var.

Att folk känner sej taskigt behandlade förekommer överallt. Skillnaden är att gäller det Brynäs är det av riksintresse. Gäller det Timrå... zzzzzzzz

Jajjen:
Dynga? Var det osanning i mitt inlägg?

Jajjen: Klev in hos oss du, men mer dynga än vad ni bär på kommer vi aldrig ens i närheten av.

Per HApps: ...eller hur det var. Är det ok om jag går in på er sida och sprider lite dynga om er skitförening nu?

Jajjen: Vad jag menar? Det blir väl inte klarare än vad jag nyss skrev? Kan du inte tolka det så är jag den förste att beklaga, men detta är inte klartext...

Jajjen:
Sandlin behandlade ni ju snyggt, trots alla SM-guld han vaskade fram.
Bisset, fick inte han sparken vi mail eller hur det var.

Osv.

Ambroo: Va fan menar du?

Jajjen: Det är värre än MoDoboken det här. Att du mfl bara orkar... Jag visste att spud hade problem med verklighetsförankringen, men han är ursäktad då han är nolaskogare...

Per HApps: Vad vet du om det?

Jajjen:
Ni har ju en fin historia hur ni behandlar gamla trotjänare , not!

arnio: lägg ner nu

250kg kärlek: Känns bra att en TIK-supporter bryr sej om oss. Bekräftar bara bilden av Brynäs IF som landets - i särklass - populäraste, vackraste och viktigaste idrottsförening.

Efter att ha läst hela debatten so far: Många presumtiva häxbrännare finns det fortfarande.

500 spänn på att Sjödda blir kvar, nån som sätter emot?

GävleLasse: Glåpord är förstås bara ok om du använder Gävlelasse?

arnio: ja fortsätt er träta då, men utelämna era glåpord...

65selander: Åfan, har du använt dammsugaren idag? ;)

Vet inte riktigt hur jag ställer mig i den här frågan med Sjödin vs BIF. Det känns på sätt och vis som att båda två står som två boxare med ögonbindlar och slår vilt i luften i hopp om att tränga den andra parten mot repen eller få den på fall.

Nä dax att försöka proviantera inför kvällens hockey. Denna söndag kan sammanfattas.

GävleLasse: Men din och Huges evighetsdebatt är relevant eller?

spud, arnio: lägg ner den här irrelevanta debatten och låt Sjödda själv avgöra om han har råd eller inte...

spud: Vad fan är det för fel på dig din fjant?

Arbetare? Vad har de med saken att göra? Skatta gör de flesta. Som förmögen så tar de dessutom 1,5% i förmögenhetsskatt

Att sluta jobba och leva på 5 mille som 40 åring är inte att rekomendera.
Ingen kan väl garantera en avkastning på sparat kapital på 10 - 15 %? Ingen kan ens garantera att kapitalet växer.

500k är inte dålig inkomst alls, jag uppskattade bara Tommys inkomst efter skatt till det idag.

Trisslotter vad fan har det med saken att göra? Är du full?

Huge: Jag har inte förespråkat Sjödin som sportchef. Jag har enbart belyst det faktum att Brynäs organisation har erbjudit Tommy Sjödin ett jobb, den dagen han lägger skridskorna på hyllan, som efter vad jag har förstått inneburit mer än att kränga biljetter till Bifs hemmamatcher, typ.

En spelare som Sjödin måste man behandla med mer respekt än att erbjuda honom ett dussinjobb som knappast är i paritet med det han åstadkommit i föreningen. Det är lätt att tycka att det är ett hån. För mig som betraktare tycker jag att det vore "hjärnsläpp" om det nu är så. Det är också lätt att saker tar orimliga proportioner, som fru Sjödins brev, som sannerligen är badwill, modell megastor", just p.g.a. detta.

Utan att veta historien så luktar detta illa. Den spelare som alltid ställt upp för laget, som kanske varit den som betytt mest för föreningen under senare år och som i allra högsta grad sett till att Brynäs 2007 har en ny modern arena, ett lag som lovar gott och en ekonomi som närmar sig break even. Utan Sjödin hade det lika gärna kunnat vara spel i allsvenskan, en gammal sunkig arena och sponsorer som hellre lägger sina pengar på bättre ändamål.

Sjödin och det som händer runt om honom måste tas på största allvar. Annars kan det gå illa.

GävleLasse: Men oj, jag har inte skrivit att han är inställd på det, jag har skrivit att han har en rejäl försörjning livet ut. Utan att förnedras av BIF.

arnio: Vad är det för fel på dig? Får inte alla personer skatta? Att ha en inkomst i storleksordningen som jag nämnde och bara skatta 30%ig reavinst skatt är fantastiskt! En arbetare med dem inkomsterna kommer inte undan med 30%.

Arnio, hans pengar har ju inte försvunnit när han får ut pensionen. Han har ju kvar pengarna... FÖrmodligen har de dubblerats dessutom, och därmed bör reavinsterna stiga..

Arnio, köp inga trisslotter för du verkar tycka att en inkomst på 500'/år är dåligt.

spud: Alternativ har man ju alltid. Jag tror inte att Sjödda är inställd på att stanna hemma och räkna pengar. Vill han spela hockey så lär det finnas en hel del alternativ.

Sjödda har enligt Brynäs inte rätt utbildning att jobba som sportchef och är därför otänkbar i dagsläget...

spud:
Det är ju som att neka dom arbetslösa A-kassa som kanske har några sparade korvören på banken.

Sökte på AMS hemsida , och hittade inga företag som sökte efter cyniker, men du kanske är självlärd, får några utbildningar verkar inte hellre finnas.

GävleLasse: Du är ju bedrövlig. Läs igenom allt om du ska kommentera, annars gör du bäst i att låta bli.

Det jag menade först var att Sjödin har ett alternativ till att spela, det var att räkna pengar.
Folk menade att Sjödin inte hade någon utbildning och därigenom att han helt saknade alternativ till att jobba åt brynäs. Jag visade att han har råd att vara hemma och leva ett gott liv.

spud: Så Tommy ska sitta hemma och förlita sig på att börsen utvecklas i rätt riktning?
Kalkylera dessutom med att Tommy i så fall ska skatta 30 % på vinsten.

Tänk på också att Tommy ska leva efter han gått i Pension med i kanske 30 år till och mycket till pension lär han inte få.

5000000 är inte mycket pengar om man som 40 åring vill pensionera sig.

spud: Du har ju redan pengar, därför skall du inte få en lön som är marknadsmässig. Jag skulle vilja se hur det argumentet funkar i övriga fall.

Jag ser redan rubrikerna. spud vann 5 miljoner på lotto, får jobba för halva lönen i fortsättningen...

Sen en bild på dig i en sliten brunrutig soffa med den berömda sjömannen med pipa motivet på en massproducerad reproaffisch i bakgrunden.

arnio: Låt säg att han har 5-6 miljoner. Det är inte alls otänkbart efter ett par år i nhl, ett par år i schweiz, och ett gäng i bif, det räcker med dem i andra sejouren. Under den första svängen lär knappast lönen gett något större överskott.
Om vi säger att han placerar sin pengar på ett vettigt sätt så borde han ÅTMINSTONE få ett överskott på cirka 10-15%/år. Det ger 500000-600000 i inkomst årligen från sina besparingar.

15% är vad jag haft som genomsnittlig utveckling på mina pengar under 15 år och då har jag inte alls samma kapital som vad TS har, och med kapital följer även en viss hjälp.

GävleLasse: Nu har i alla fall Expressen fått tag på någon som komenterar det hela. Nämligen Rolf Lassgård:

Vad tycker du om Brynäs agerande?
- Jag vet ju inte vad som har hänt.

« · 880888 · »