1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446204 inlägg · 7961 ämnen
Ämnet är raderat

Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)

Sv:Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jajjen: Så ett lag ska inte granskas av de lokala tidningarna ?
Ja man kan undra hur mycke skit och mygel som förekommer i FBK då som inte granskas och där de håller ALLT inom klubben och inget läcker ut.

Och nu slår vi finnarna. Bäckis avgör såklart.

RavenLord: Tro mig, Sjödda lever knappast på socialbidrag. Karln har trots allt över 120 papp i månaden....

arnio: Tja, eller gå en ekonomiutbildning efter karriären som är betald av BIF och sedan luta sig tillbaka med att välbetalande jobb inom BIF (inom marknad, ledning, scouting, eller vad faen som helst). Det är ju inte direkt vad de flesta pensionäerer har lyckan att göra....

RavenLord: Vad bidrar kritiken på den här sidan till menar du? Att Brynäs blir svenska mästare snabbare? Att solen skiner varje dag? Som kritiken formuleras här är det bara tiksvansen som gnuggar händerna. Och dessutom måste man inte alltid tro att felet ligger hos Brynäs. Det KAN ju finnas enskilda personer, i laget, i ledningen, bland supportrarna som är knäppskallar. Identifiera dom och skicka dom till Sundsvallstrakten istället för att skita ner hela föreningen.

micke: "Om nu Sjödda är en sådan Brynäsare han påstår sig vara ska han oxå kunna kompromissa"

Ja precis, sälja biljetter kan han ju göra och kanske sälja bingolotter med..

micke: Vet du hur mycket Sjödda kanske gått med på att ha och sänkt sin lön de knapra åren med kval osv ? och kanske nu vill ha en normal lön ?

Jajjen: Att bara le och hålla allt inom klubben för inbördesbeundran låter mysigt..såg en dokumentär om en sekt som levde liknade jag tror de tog livet av sig i grupp i slutänden ;)

Robban74: Typ, som i Luleå, HV eller FBK då? (Renberg, Höglund)
Hur gör man när man har dussintals "trotjänare" och alla ska behandlas med respekt? (Dvs, ge höga löner och förmåner liknande alla andra trotjänare så att klubben till slut kommer tömma sin kassa). En trotjänare som Höglund i FBK, sade att "Jag går gladeligen ner i hälften av min lön bara för att få avsluta min karriär i FBK". Handlar det inte om att ge och ta? Om nu Sjödda är en sådan Brynäsare han påstår sig vara ska han oxå kunna kompromissa, gud vet att vi har tillräckligt med trotjänare i det här laget....

sylf:
Ja, sanningen skadar tydligen alltid föreningen:-)
Är det bättre att det förekommer en massa rykten sverige runt, där supporters till föreningen är helt ovetande om saker o ting?
Jag har ju sagt länge nog att det är lekstuga i föreningen från en del håll, så även bland en del personer från våra supporterklubbar.

När skall du upptäcka detta?

Istället för att du o många andra sitter o hetsar upp Er över oss dysterkvistar, så är det väl bra att det finns fler personer som anser att Brynäs If är på väg åt fel håll.
Tycker Tina skall ha en ros för sitt uttalande.

Detta behöver ej skada föreningen. Jag tror snarare det kan vara till gagn för föreningen att det rensas ut en gång för alla, precis som jag skrivit länge nu.

Jag har haft en rak linje länge nu,och kommer alltid stå fast vid den.

micke: Det är nåt märkligt med lokalblaskorna där uppe. Ingen annanstans kan man läsa så kritiska artiklar om traktens storlag som i Gävles lokalblaskor. I Värmland är det otänkbart att skriva så negativa artiklar om FBK som man kan läsa om BIF i Gävle. Samma förhållande i den här spalten (eller vad f-n det kallas). Mer kritiska supportrar än i Brynäs finns f-n i mej inte. Den traditionen gör att spelarfruar tycker det är helt ok att sprida sitt missnöje i tidningarna istället för att göra det i rätt forum. Förödande för Brynäs IF. Är det nån som tvivlar på att det finns klantskallar i ledningen för andra elitserieklubbar? Skillnaden är att man håller det "inom familjen".

micke:
Det har inte slagit dig att dom kanske har försökt att lösa det "internt" men att det sket sig. Och nu väljer att berätta sin version innan föreningen berättar sin.

micke: I andra föreningar behandlar man sina trotjänare med RESPEKT !

spud: Jag har scrollat åt dig nu så slipper du. Se, jag har hela tiden hävdat att han måste jobba för att BEHÅLLA SAMMA månadslön. Det jag klistrat in nedan är mitt första inlägg i denna fåniga debatt. PUNKT

"spud: Jag tror att han behöver jobba. Flera miljoner avsatta...oj hur länge räcker det då?

För att inte sänka sin levnardsstandard så förmodar jag att han måste ut med åtminstånde 500 000 kr om året + att han om han inte jobbar behover kompensera för pensionsinsättningar som skulle ha skett om han jobbat.

Sedan att Tommy ev.kan få ett jobb på en bilfirma utan problem är en helt annan fråga."

sylf: ""Varför skall man tiga om detta för?"

För att det skadar föreningen!!!!"

Precis. I andra föreningar sköter man sånt här internt. Precis som man ska göra....

Jajjen:
Då får du maila mig på [email protected] eller ringa mig på mobil 070-676 64 36 så skall jag förklara för dig.

spud: "Nu har du ju ändrat dig från att han under sina 20 år kvar innan pension måste jobba och att han inte kan räkna pengar, till att han måste jobba för att ha samma månadslön..
Du skrev tidigare att jag överskattade en hockeyspelares inkomst. Du ändrar dig bara för att det ska passa dig. Han kan om han vill räkna pengar resten av sitt liv och göra ett enda vettigt på dagarna."

Jag har inte ändrat mig. Använd scrollfunktionen om du inte tror mig..

argonaz: "Varför skall man tiga om detta för?"

För att det skadar föreningen!!!!

GävleLasse:

För två år sedan satt två gamla vänner till Kent-Åke o sa att Kent-Åke var duktig på siffror. Du har tydligen glömt detta GävleLasse.
Måhända vore han bra inom marknadsavdelningen?

Jag tycker han alltsomoftast ser surmulen ut o verkar ej ha den karisma som krävs för att vara klubbchef. Jag tror att Tommy Sjödin kunde bli bra på denna post om han fick chansen att lära sig.
Han är respekterad i hockeysverige, har synts mycket i media som expertkommentator mm. Har en väldigt bra ishockeygrund att stå på, samt är respekterad av alla våra supporters inom föreningen.

Jag tycker det är helt rätt av Tina Sjödin att gå ut med denna historia.
Varför skall man tiga om detta för?
För mig är detta ren konkret fakta.
Förstår inte varför man ens skall ha en omröstning om detta.

arnio: Nu har du ju ändrat dig från att han under sina 20 år kvar innan pension måste jobba och att han inte kan räkna pengar, till att han måste jobba för att ha samma månadslön..
Du skrev tidigare att jag överskattade en hockeyspelares inkomst. Du ändrar dig bara för att det ska passa dig. Han kan om han vill räkna pengar resten av sitt liv och göra ett enda vettigt på dagarna.

Fantiserat? Jag har räknat extremt lågt på alla siffror, så om det är siffror som inte stämmer så är det för lågt. Med en NHL karriär där han spelade i NHL så kan man lätt lägga undan ett par miljoner/år. Och det där var 90 talet då var det ändå stora pengar. Sen i Schweiz, där hade han också miljoninkomster. Och nu i Brynäs har han haft löner långt över 100' om året.

Om min bankman hade din attityd som du skulle jag byta bank samma dag.

GävleLasse: "Ett löfte är ett löfte. "
Det håller jag med om. Men om nu mormor gör ett hyfsat jobb, och har ett skrivet kontrakt, ska man då bryta det för att ta in en helt oerfaren Sjödda som man inte har en aning om hur han klarar jobbet?

"Brynäs har ställt till det för sig rejält." Det må så vara. Hur löser man det på bästa sätt? Genom att låta frugan gå ut i massmedia och grina för en eller sköta det på bästa sätt internt?

GävleLasse: Kan ju vara så att BIF lovat TS en tjänst men inte preciserat vilken. Och nu när sportchefsjobbet är tingat i 3 år av Sundlöv har dom skakat fram en annan tjänst som inte TS är intresserat av. Hur långt ska BIF gå för att göra TS nöjd? Inrätta ett skräddarsytt jobb till en bruttokostnad av 1 mille/år tills han går i pension? Pengar som kan gå till värvningar. Eller erbjuda TS en utbildning i 3 år för att sen få ta över efter Sundlöv (vad gör man med Sundlöv sen)? Låter inte som ett uselt erbjudande i mina öron.

TIKbiff: Det finns så många legendarer inom BIF att jag knappast kan räkna upp dom här. Jag kan bara säga dig att Sjödda inte tillhör ngn av dom, i dagens trupp har vi t.ex en smurfspelare som jag räknar som mer legendarisk i mina ögon. Men att sådant är ju objektivt, jag räknar t.ex Melkersson som en likavärdig "legend" som Sjödda.Eller Scherban, Davydkin och för att inte tala om Bissett!

Jajjen: Precis vad jag menar. Ett löfte är ett löfte.

Dessvärre så har jag och många här krävt att man måste ha kompetenta människor på viktiga poster. Är Sjödda mer kompetent än Sundlöv på sportchefsposten?

Brynäs har ställt till det för sig rejält.

micke: måste bara skriva detta Micke men hoppas att du hamnar där du vill att Sjödin och hans fru ska hamna..

micke:

Vilka anser du är legender inom brynäs?

seriös fråga...

argonaz: Inte blev jag klokare av det där!

GävleLasse: I Larssons fall har ju BIF hållit sitt löfte. Har dom gett Sjödin samma löfte lär det inte vara nåt problem. Ett löfte ska ju vara bindande.

GävleLasse: Jag skrev det här nyss men det blev väl raderat...

Jag river aldrig mitt medlemskort, jag är medlem tills jag dör. Jag ÄR Brynäs IF, no matter what.

Det bästa vore att Sjödda tar avstånd från hmmm Tinas uttalande och sköter förhandlingen internt. Han signar på för ytterligare ett år och dom lovar han en tjänst inom BIF, utbildning, sälja korv eller va faen vad som helst. Vill han inte ta det kanm han sticka. Sjödda är inte i mina ögon en "legend" eller ngt sådant. BIF har så många legender och Sjödda platsar knappast där...

Jajjen:
Nej tanken är inte att alla gamla spelare skall ha en tjänt i Brynäs IF.
För egen del hade dessa herrar kunnat göra mycket om jag hade fått råda.
Supporterklubbarna har ej sabbat något. Vem som bär ansvaret får styrelsen svara på.

Det enda jag kan berätta är de saker jag personligen har fått på mig från enskilda personer i Brynäs IF:s organisation och från en del förtroendevalda från våra respektive supporterklubbar.

spud:

"Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)

arnio: Vad härligt att du börjar känna dig slagen i denna debatt och tar till "fjant" som argument.

För det första så var din hållning att Tommy Sjödin inte skulle kunna klara av att leva på sina besparingar. Och jag tror till och med du börjar inse att med en årsinkomst på 10-15% av besparingar på 5-6 miljoner vilket är väldigt lågt räknat för en person med ett par NHL säsonger och fler i alperna.
Du tar en skatt på 1.5% som snart skall avskaffas som försvar till din åsikt.. Den ska avskaffas.

Och nej man kan inte garantera att börsen går upp, men det är sannolikt. För det är sannolikt att HM fortsätter tjäna pengar, det är sannolikt att folk fortsätter handla där, det är sannolikt att de lyckas expandera 10% i framtiden. Men det går naturligtvis inte att garantera något.

Och jag skrev 10-15%/år. Vilket inte är så mycket. De senaste 5 åren har man utan problem kunna få 100%ig avkastning, eller de senaste 5 månaderna få 30%ig. Därför har jag räknat med ett par downår, vilket skedde mellan 2000-2002 de senaste 15 åren. Och det är sannolikt att en korrigering kommer snart igen.

Eftersom du inte tror att en person lyckas leva på 500'-600'/år så ironiserade jag över att du nog ändå inte ville tjäna 25' skattefritt i månaden i 25 år, då det inte räcker för dig.

Så ge mig ett svar, kan Tommy Sjödin leva på sina besparingar tror du? "

Detta handlar inte om att känna sig slagen eller ej.

Jag hävdade att om Tommy Sjödin skall kunna fortsätta att ha samma månadsinkomster som han har nu så måste han jobba. Det tror jag fortfarande oavsett hur många siffror du fantiserar ihop.

Hur mycket Sjödda har på banken vet varken du eller jag men att han skulle vara stenrik betvivlar jag.

micke: Kan inte annat säga än att HÅLL KÄFTEN !! Såna där jävla inlägg som du skriver ska vara en banning DIREKT !!

TIKbiff: Ledsen trollet att i min värld så passar inte Sandlin (frid över hans minne) in i samma bild som i din värld. Och jag kan försäkra dig om att många brynäsare tycker samma sak (nu snackar vi inte bibliska helvetet)

Jajjen: Dra inte in supporterklubbarna i det här. Argonaz kanske är insatt hur saker och ting fungerar i BSKV men vet inte ett skit om vad som händer inom BT.

micke:
"i mina ögon kan Fru Sjödin med make dra år helvete och joina Sandlin där"

Tycker du passerar en gräns där och jag hoppas ditt inlägg modereras bort....

argonaz: Djoos och Huss har lagt av. Är tanken att alla gamla lirare ska ha en tjänst i Brynäs? Har supporterklubbarna sabbat det här? Vem bär ansvaret? Jag vet ingenting! Berätta!

GävleLasse: + Tommy Sandlin som blev lovad en livstidstjänst

micke: Lova att du river ditt medlemskort om Sjödda förlänger nu...

ev spelare i framtiden som återvänder hem till sverige och har planer på att jobba vidare inom klubben efter de lagt skridskorna på hyllan lär ju inte välja BIF oavsett hur stort klubbhjärta de har då de vet hur man behandlade Sjödin 14år i BIF med enormt Brynäshjärta,behandlar man en trotjänare som sjödda så hur fan kommer de då behandla mig lär de tänka ;)

Jajjen: "Undrar vilka krav Molin kommer att ha när han lägger av? Micke Lind? Dackell? Många sportchefer blir det."

Om du vore lite insatt i frågan så hade du insett att det här gäller ett löfte.

Brynäs har, enligt de uppgifter jag fått en gång i tiden lovat TVÅ spelare en fortsatt tjänst i Brynäs efter avslutad karriär. Janne Larsson och Tommy Sjödin...

Vad jag hatar är Tikare som kommer in här och låtsas förstå hur saker och ting ligger till- FÖR DET VET DOM INTE!

Jag hatar även att folk försöker dra paraleller till Sandlin- MEN DOM VET INTE VILKEN TYP AV MÄNNISKA HAN VAR!

Den tredje saken jag hatar är att dom drar likamedtecken till Bissett - MEN DET ÄR EN SÅDAN J*VLA SKILLNAD!

För det fjärde hatar jag när läser en partsinlaga och tar den sidan enbart, utan ens att höra den andra sidan!

I mina ögon kan Fru Sjödin med make dra år helvete och joina Sandlin där. Man håller nämligen sådanahär grejer internt, och löser det internt. Inte grinar ut i pressen, eller ännu värrre, låter frugan grina ut i pressen istället för sig själv.
Det må va åt helvete vad BIF en gång lovat Sjödda men han måste ju se sanningen i vitögat, å den sanningen är att det finns ingen sportchefsplats just nu. Vad gör man? Grinar ut i tidningen eller biter ihop?..... Är man brynäsare är svaret självklart....

arnio:
Jag har en fråga till Brynäs IF som du kanske kan ta upp åt mig.
För en del år sedan när Palle Eriksson samtalade med mig via mobil, så fick jag reda på att Tommy Sjödin samt Jan Larsson fick inskrivet i sina kontrakt eller vart lovade att få tjänster inom Brynäs IF efter avslutat spel.

Finns det inskrivet i Tommys kontrakt eller inte.?
Bör vara väldigt enkelt att få svar på. Har han det på ett kontrakt så är väl frågan löst antar jag.

Jag förstår inte varför man engagerar sig så mycket just nu. Jag har sagt i två års tid nu att det förekommer lekstuga i Brynäs IF.
Mina åsikter vem/vilka som bär ansvar står kvar. Vi har samma problem i våra supporterklubbar.

Inget överraskar mig. Vi har slarvat bort både Djoos samt Huss.
Jag tycker det är dags att vakna till liv nu o engagera sig lite vad som händer i föreningen.

arnio: Vad härligt att du börjar känna dig slagen i denna debatt och tar till "fjant" som argument.

För det första så var din hållning att Tommy Sjödin inte skulle kunna klara av att leva på sina besparingar. Och jag tror till och med du börjar inse att med en årsinkomst på 10-15% av besparingar på 5-6 miljoner vilket är väldigt lågt räknat för en person med ett par NHL säsonger och fler i alperna.
Du tar en skatt på 1.5% som snart skall avskaffas som försvar till din åsikt.. Den ska avskaffas.

Och nej man kan inte garantera att börsen går upp, men det är sannolikt. För det är sannolikt att HM fortsätter tjäna pengar, det är sannolikt att folk fortsätter handla där, det är sannolikt att de lyckas expandera 10% i framtiden. Men det går naturligtvis inte att garantera något.

Och jag skrev 10-15%/år. Vilket inte är så mycket. De senaste 5 åren har man utan problem kunna få 100%ig avkastning, eller de senaste 5 månaderna få 30%ig. Därför har jag räknat med ett par downår, vilket skedde mellan 2000-2002 de senaste 15 åren. Och det är sannolikt att en korrigering kommer snart igen.

Eftersom du inte tror att en person lyckas leva på 500'-600'/år så ironiserade jag över att du nog ändå inte ville tjäna 25' skattefritt i månaden i 25 år, då det inte räcker för dig.

Så ge mig ett svar, kan Tommy Sjödin leva på sina besparingar tror du?

arnio:
Huka er nu,,här filar "argonaz" på ett inlägg.....

TIKbiff: :-)

arnio:
"love dam sportschefsjobb"
Snackar du om "masken" nu?
:-D

Jajjen:
Jag med. men hellre det en meningslös

Jajjen: Det är ju bara att ge fan att love dam sportchefsjobb då.

Jajjen:
*damn*
såg ditt inlägg just, du är inte spets eller hans fru ;-)

TIKbiff: Nä, jag är bara sysslolös.

Dessutom så får ju Brynäs som bekant även betala lönen för alla de sparkar.

« · 880968 · »