1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733077 inlägg · 7961 ämnen
Ämnet är raderat

Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)

Sv:Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
kacken: Vad som är intressant om detta kommer att ge genomslag på årsmötet? Det skulle vara kul och medlemmar kunde sluta upp manngrannt på mötet istället för att prioritera grillkvällar, födelsedagskalas hos moster märta och allt vad det kan vara.

GävleLasse: Tornqvist

micke: Vem är Johan Tormqvist?

micke: Tja jag har alltid kallat Tommy Sandlin för just Sandlin men vissa gillade att kalla honom för "Proffessorn".

Att Sandlin fixade ett gäng guld åt Brynäs gör att han alltid kommer att vara en stor brynäsare för mig. Angående hur han var som människokännare så vet jag inte så mycket om det förutom en massa rykten från personer som jag inte vet hur de är som personer heller.

"Jag vill inte snacka onödigt mkt skit om en människa som är död."

Nähä men att påstå att han är i helvetet är visst enligt dig inte att snacka onödigt mycket skit.

Och visst känner jag till Wille mycket väl utan att för den skull känna till hans smeknamn.

Det nya smeknamn som jag har åt dig är i alla fall för grovt för att skriva här.

Ang reaktionerna på GD:s mail, vissa personer kommer att ha lite att stå i morgon. Telefon och mail kommer att gå varma hos Kent-Arne

SIVASN: Jag vill inte snacka onödigt mkt skit om en människa som är död.
Men T. Sandlin är världens bästa hockeytränare och världens sämsta människokännare. Han kunde göra unga, formbara hockeyspelare att prestera mer än dom någonsin gjort samtidigt som han kunde utföra avancerad psykisk mobbing till äldre etablerade spelare så att dom lämnade laget. Han förespråkade "sossehockey" vilket i själva fallet var "Sandlin-hockey". Kolla själv i de lag han har tränat, det har alltid varit starka ledarfigurer som har varit tvungen att sluta, oftast äldre, men ibland även yngre. Ledarfigurer som är populära passar inte inte och mobbas ut, för att det finns bara en Gud. Och den Gud är tränaren - Tommy Sandlin.

Det är förresten inte långt ifrån vi har med Bork idag.... Se själv vilka som får sparken. Miettinen, Viitakoski, Whalberg, Casselsthål och nu t.om Sjödda!. Starka personer med en egen vilja, Sandlin mobbade ut dem, Bork fryser ut dem. Samma sak egentligen.....

micke: berätta för mig ja tyckte sandlin va bra i Mora tills han smet till l**sand

arnio: LOL- vet du vem ens Tommy Sandlin var?

Isånnafall kan du berätta vad hans smeknamn var. (Med tanke på att du inte ens vet vem Löken är)
Du kan även berätta vad vanliga spelare och ledare tyckte om honom.
Fråga t.ex Löken, eller Johan Tornqvist, eller Masken, eller Jonas Johnson, eller, Stålmusen eller vem som helst!

micke: "i mina ögon kan Fru Sjödin med make dra år helvete och joina Sandlin där"

Du verkar ju smart du....

arnio: Tack arnio. Du har bevisat för allihopa hur viktigt vi ska tycka dina inlägg är i framtiden... :)

GävleLasse: Nä nu blir det kall Cola och lite film på TV i väntan på upplösningen ang Sjödda...

arnio: Hur faen kan en kalla sig brynäsare när han inte ens vet vem Löken är?

arnio: Men hur kan du ha missat vem som kallas Löken? Har du vuxit upp under en rotvälta eller?

GävleLasse: "Hehe, så mycket Brynäsare är du..."

100% Brynäsare är jag. Räcker inte det?

65selander: Jo Wille känner jag till han är ju en legend. Men att han kallades för löken hade jag missat.

sylf: Han är en pajas, samtidigt en jävligt smart kille, samtidigt en kille som alla känner till och han är kompis med alla + välkänd. Tror du man blir restaurantansvarig om man enbart är pajas?

Näe, jag diggar Löken. F.ö behöver inte en sportchef ha så mkt i skallen, se bara på Sundlöv...

F.ö tycker jag det är skoj att vi ENBART har diskuterat Sjödda och BIF här idag, inte ett ord om det faktum att Gefle IF leder allsvenskan i den där skitsporten fotboll.... Det visar väl hur mkt vi i Gävle bryr oss om fotboll vs hockey...

arnio: Hehe, så mycket Brynäsare är du...

Lite respons från Brynäshåll

sylf: Vem är Löken?

micke: "F.ö tycker jag att Löken skulle passa bäst som sportchef "

Den dan åker mitt medlemskort i papperskorgen. Han är en pajas, inget annat.

micke: "Godtar han inte det kan han dra, då är han ändå inte brynäsare...."

Löjligt, störtlöjligt...

micke: Också anser du att: "i mina ögon kan Fru Sjödin med make dra år helvete och joina Sandlin där"

Inte värda ett skit dina åsikter.

GävleLasse: Personligen anser jag att man ska överskrida budgeten och erbjuda karln en symbolisk löneförhöjning (10 papp i månaden gör inte mkt) och sedan erbjuda honom ett jobb som biljettförslljare/ eller lärling/utbildning så han kan få ett mer viktigt jobb inom BIF om 5 år. Godtar han inte det kan han dra, då är han ändå inte brynäsare....

F.ö tycker jag att Löken skulle passa bäst som sportchef (och det är inte ett skämt). Samt att det borde vara en självklarhet att Virus och Willy skulle jobba inom BIF som scouter....

GävleLasse: Att dra på semester ock komma hem när budgeten är slut va kanske inte så smart heller.
Som sagt en agent kanske hade tagit vara på Sjöddas intressen på ett bra sätt och hjälpt honom till en bra lösning.
Men som alltid så bedrar snålheten visheten och det verkar gälla alla parter.

arnio: Nej, det som har varit gisslet är ju det faktum att Sjödda hela tiden dragit på sitt beslut om att han skall fortsätta ett år till.

Brynäs kan ju inte bara trycka på paus för att invänta vad Sjödda bestämmer sig för.

arnio: Så vad tycker du man ska göra nu? (och GävleLasse)

micke: Jag tycker ingenting. Uppenbarligen så har man bränt budgeten och har inte pengar att matcha det Sjödda vill ha. That's it. Jag vill inte se att man överskrider budget för mycket heller. Ingenting får äventyra den ekonomiska stbiliteten.

Kanske kan man säga att Brynäs har satsat fel genom att köra med sin "breda trupp" det kostar att ha så många spelare. Som jag varit inne på så måste man antingen ha tänkt typ "Ska Sjödda vara kvar så får han nöja sig med samma lön" eller så har man helt enkelt chansat på att Sjödda skulle foga sig med det löneförslag som Sundlöv hade tänkt att lägga fram.

Det känns som om man har målat in sig i ett hörn.

GävleLasse: Klart hade Sjödin haft en agent som förhandlat åt honom så kanske han hade fått bättre kontrakt redan tidigare, kanske som sagt.

GävleLasse: Så vad tycker du man ska göra nu?

arnio: "Gäller det Tommy Sjödin med?"

Ja det kan man faktiskt säga. I och med att han har kört sitt "ett år i taget" och inte smidit när järnet var varmt så känns det som det.

Sett ur brynäs ögon så är det svårt att bygga upp någonting om man inte har raka besked om NÄR Sjödda tänkt sig att sluta med hockeyn. Man körde lösningen med Sundlöv som tillförordnad Sportchef fram till man tydligen valde att signa Sundlöv på tre år.

arnio: "Hoppas dom slänger ut dig från HS för all framtid."

Jippi! Det var ju den mest givande repliken någonsin! Har du insett nu att dina sakliga argument är slut så du tar till sådana repliker? Få, se , vad ska jag svara....? Hmmmmmmm? Du är korkad? Duger det som ett irrellevant mothugg?
Kom igen grabben, du kan bättre än så... (passa så inte du blir avstängd genom att svara med en massa personangrepp, jag skulle gärna vilja att du blev kvar här. Du är ju trots allt en brynäsare)

Hey ho go Arnio!

argonaz: "Jag tror inte som i Sylfs o mångas andra fall, att man skall tysta ner allt inom familjen, citat.
Ni är helt fel ute. Ärlighet, öppenhet o förmåga att stå för sina beslut är A och O om man skall företräda Brynäs IF."

Jag har aldrig sagt att man ska tysta ner saker å ting inom familjen, det får stå för dig. Jag vill att föreningen går ut och berättar sin syn på saken och naturligtvis är ärliga och öppna och säger varför osv och sedan står för sina beslut. Det stöttar jag fullt ut.

Vad vet vi om det hon skriver är sant? Har Pucken pratat med någon inom föreningen innan han slår på stora trumman? Fakta skall fram, först därefter kan vi se hur det ligger till. Visar det sig därefter att föreningen agerat fel så hoppas jag att de som bär ansvaret handlar därefter. K-Å kan gott kliva tillbaka till I14 eller dyl om så är fallet.

micke: Hoppas dom slänger ut dig från HS för all framtid.

arnio: Du vet inte vilken människa Sandlin var du eller? Testa fråga ngn av spelarna som har haft med honom att göra, eller ngn ledare, eller ngn moderator här. Bara för att man är en ikon behöver det inte innebära att man är en gud....

micke:Ska tillägga att även Sandlin innefattas av ditt idiotiska inlägg:

"i mina ögon kan Fru Sjödin med make dra år helvete och joina Sandlin där"

Som sagt dina åsikter är inte värda ett bajs.

micke: "Ok, småungar har jag inget intresse av. Trodde du var äldre och smartare än så. Ledsen grabben...."

Du verkar mogen du Micke som skriver som följer om Tommy Sjödin och hans fru:

"i mina ögon kan Fru Sjödin med make dra år helvete och joina Sandlin där"

arnio: Ok, småungar har jag inget intresse av. Trodde du var äldre och smartare än så. Ledsen grabben....

micke:
Jag tycker att vi lägger ner diskussionen kring Tommy Sjödin.
Han har inskrivit på kontrakt att han skall ha en tjänst i Brynäs IF efter avslutat spel i laget.

Imorgon vill jag att de personer som suttit med i förhandlingarna med Tommy Sjödin öppet och på ett mycket rakt sätt säger eller berättar hur kontraktet är formulerat o på vilka grunder man nu vill säga upp det.

Jag tror inte som i Sylfs o mångas andra fall, att man skall tysta ner allt inom familjen, citat.
Ni är helt fel ute. Ärlighet, öppenhet o förmåga att stå för sina beslut är A och O om man skall företräda Brynäs IF.

Den som vill samma sak kommer jag gärna stödja framöver!

micke: Det är bara det att jag hatar dig nu efter att du skrivit att du vill att både Tommy Sjödin och hans fru ska dra åt helvete.
Dina åsikter är inte värda ett bajs.

arnio: Jag fattar inte. Håller inte vi med varann?

Ravenlord ansåg att Sjödda hade en knaper lön. Ledsen killar, trots att jag är Brynäsare sedan födslen och röstade på borgarna i det senaste valet kan jag inte tycka att ngn som tjänar +120 papp i månaden har en "Knaper" lön. Jag vet att flera andra i BIF har högre lön än så, men är man äkta BIF:are kan man faen kompromissa. Frågan är om Sjödda är en äkta Brynäsare....

GävleLasse: "Som man bäddar får man ligga..."

Gäller det Tommy Sjödin med?

F.ö. (www.hockeysverige.se/blogg_show_fru_sjodin.html?id=125535)

Robban Petterssons blog i hockeysverige säger väl en hel del. OM nu Sjödda beslutar sig för att fortsätta spela så lär han väl knappast bekymra sig om att retas för sin ålder, snarare för att han behöver sin kärring för att försvara honom.

Hur som helst; ett jävla snedsteg...

Jajjen: Straight on. Detta kommer inte som en blixt ifrån klar himmel. Denna långbänk som varit med förhandlingarna har varit för långdragen.

Om man ifrån Brynäshåll har, som antytts varit jävligt bestämda och inte vikit en tum i förhandlingarna så kan detta som kom ut i dag en handling av desperation.

Om vi nu utgår från att det är sant att Sundlöv handlat upp pengarna och redan överskridit buget, vad får vi då?

Man har räknat med att Sjödda skall fortsätta med samma lön för annars hade ekonomiskt utrymme skapats. Nu sätter sig Sjödda på tvären och vill ha ut mer pengar. Sedan har även hans framtida roll i Brynäs kommit upp på tapeten, men i slutändan så handlar det endast om pengar. Något som brynäs inte verkar ha idag.

Som man bäddar får man ligga...

micke: dra åt ....

RavenLord: Och? vafaen då?

argonaz: Allt som ger taskig PR ska man hålla käft med. Taskig PR äventyrar föreningens förhållande till sponsorer, medlemmar och åskådare. Vilket i sin tur äventyrar föreningens överlevnad. Sen är det en annan femma att en sund organsation minimerar antalet tillfällen att få taskig PR. Därför ska styrelsen innehålla kloka människor från olika delar av samhället.

Jajjen:
Är det bättre att en massa rykten florerar runt om i Sverige?
Det finns tusentals Brynäsare landet runt som vill veta vad som händer i föreningen. Är det fel att de de får ta del utav vad Tina Sjödin tycker o anser?

För egen del förändrar det inget av den kärlek jag har till laget o har haft sedan 70:talet. Jag kan nog tala för många supporters i min egen ålder.

Tar ett rent o konkret exempel. Igår hade BSKV årsmöte. Vad jag har hört från en person som satt med vid mötet, så finns det en obetald skuld till ett hotell i Gävle på ett ex antal tusen kronor.
Anser du att man skall tiga om detta inför sina medlemmar o hålla det inom familjen?

Vad skall man informera sina medlemmar samt supporters om o vad skall man inte informera om?
Kan diskuteras måhända?

För mig är hederlighet o ärlighet A och O. Kör öppen, rak o ärlig dialog med supporters så får man som förening mångdubbelt tillbaka.

RavenLord: Tidningarna får granska hur mycket dom vill. Jag pekar bara på det märkliga med att Gävleblaskorna granskar allt som blir fel i Brynäs jävligt noga när man på andra håll gärna blundar för allt som inte är positivt. Eller är alla andra föreningar praktexempel när det gäller förhållandet anställd - arbetsgivare?

arnio: Yes =)...dags att bänka sig...

« · 881067 · »