1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446255 inlägg · 7961 ämnen
Ämnet är raderat

Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)

Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Bissett19:
Tommy Sjödin borde väl med sitt namn vara perfekt att jobba på marknadssidan,,,eller passar hans personlighet inte på ett sådant jobb?
Personligen tycker jag att han ger ett sympatiskt intryck.

Sv:Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Följande gick att läsa i fredagens GD:

"Tommy är anställd i Brynäs IF:s organisation. Tommy vill behålla anställningen och det är då upp till kansliets chef, klubbdirektör Kent-Åke Eriksson, att skapa en tjänst för den föreningstrogne kaptenen.

En tjänst som ska passa Tommy. Det är hur tjänsten ska se ut som Tommy och klubbdirektören diskuterat och som man nu verkar ha kommit fram till en lösning som passar bägge parter.

- Jag har velat ha klart vad tjänsten innebär. Det har varit viktigt för mig att redan nu veta vad jag ska syssla med. Det handlar om trygghet för mig och för min familj att kunna planera för tiden efter att min karriär är slut, säger Tommy.

De senaste dagarna verkar Tommy och Eriksson kommit allt närmare varandra.

- Det har löst sig rätt smidigt. Jag har hela tiden velat avsluta min karriär i Brynäs och även fortsätta arbeta för föreningen efter att jag har slutat. Det har varit min målsättning hela tiden och jag är glad över att det nu verkar lösa sig, säger Tommy. "

Man kan lugnt konstatera av Tinas brev att döma att saker verkligen har förändrats på kort tid. Det kan ju knappast vara biljettförsäljare som Tommy menade då han sa att det "nu verkar lösa sig".

TIKbiff: Jag tror att man har blivit lite "brända" av Janne Larsson historien för att våga satsa på ännu en spelare i den rollen.

GävleLasse:
Men borde man inte redan för några år sedan när man LOVADE tommy jobbet veta vilken typ av människa han är...

Han får väl ett fett kontaktförslag av Leksand nu, med ett toppjobb som börjar om ett år...vipps så snor han spelare under näsan på Sundlöf ;-)

Jag blev bortmodererad,men jag ger mej inte;)

Nu har Expressen fått upp nyheten oxå,det ska bli intressant att följa vad detta leder till.
Sjödin är nog tyvärr ett avslutat kapitel i Brynäs.

GävleLasse: Säkerligen så jobbar någon med marknadsföring redan och denne kan väl inte bara sparkas för att ge Tommy ett jobb.

Sälja biljetter låter väl inte så illa?

arnio:
Det skulle man väl tänkt på INNAN man lovade ett förlängt kontrakt till Sundlöf`?

TIKbiff: "Det skulle man väl tänkt på INNAN man lovade ett förlängt kontrakt till Sundlöf`?"

Helt enig

Brynäs med sin nya proffsiga organisation skämmer ut sig.

Verkar nästan som om Brynäs vill bli av mej Sjödda...Det är nåt som är jävligt skumt med det här iaf!
Sen om det som Tina Sjödin säger att sämre spelare kommer få bättre betalt än Sjödda så är det ju helt åt helvete! Va fan är det som händer i vårat Brynäs!?

Måndag klockan 08.00 fortsätter parterna sina diskussioner. Gissningsvis tror jag att det löser sig.

250kg kärlek: hoppas att du har rätt.

Sjödda vill vi ju se på isen igen.

arnio: Känns tryggt att veta att det i alla fall är nån som har hela bilden klar för sej.

250kg kärlek: Svårta sia men det kan vara kört för Sjödda nu eftersom frugan gick ut med detta men å andra sidan så kan ledningen få påtryckningar på sig för att lösa detta. Sicken soppa.

250kg kärlek: Klart det löser sig...Brynäs har ju allt att förlora på att tappa Sjödin under sådana här former, det inser nog t.o.m deras styrelse...

Jajjen: "Känns tryggt att veta att det i alla fall är nån som har hela bilden klar för sej.
Jajjen "

Syftar du på Tina eller vad är det du menar?

65selander: Verkligen.Din källa kanske inte var så tokig ändå;)

Hallman på City bloggar om ämnet:

"Ser att Brynäs behandlar sin bäste back, sin bäste marknadsförare, sin största ikon ja störste allt i Brynäs just nu som skit.
Tommy Sjödin får inte ens förhandla om lönen till nästa säsong, förbudgeten är redan överskriden, efter att man bland annat signatlegosoldaten Pavel Brendl.
Tommy Sjödin är petad från jobbet som sportchef trots skrivna avtal, nu vill man att han ska sälja biljetter.
Det står Brynäs tatuerat i pannan, inristad i hjärtat på Tommy Sjödin.
Som den mannen ställt upp under de år när Brynäs hängde på gärdsgårn(och det  är INTE länge sedan), när Brynäs var ett enda stort kaospga usel ledning.
Med vilken del av kroppen tänker de ansvariga i Brynäs?
Ja inte är det huvudet, det är med arslet uppenbarligen.
Så oerhört pinsamt Brynäs, skämmes ta mig fan som de säger i Timrå.
En klubb som föresten mer än gärna erbjuder Sjödda betydligt bättre behandling och villkor.
Flytta dit Sjödda! Strunta i klubben som uppenbarligen struntar i dig.
Sjödins hustru Tina har skrivit ett öppet brev som lokaltidningarna i Gävle publicerat på webben."

Klart att TS kände till att hans fru skrivit ett brev av sådan karaktär. Syftet är ju förstås att få BIF att vakna och på ett sätt se konsekvenserna det skulle bli om han lämnade klubben, och kräma Sundlöf på stålarna som han gott kan betala ut.

Sundlöf å sin sida försöker nog få TS att utmålas som en sniken jävel och att han enbart gör det för cashen. Därigenom trodde han att hans egen populäritet skulle öka och att han skulle få sitta kvar på det jobb som han nu trivs med. Och rimligen är det vad brynäs ledning också vill, annars hade de löst detta omgående.

Kontentan är att BIF medvetet försöker kantstöta Sjödins rykte inför supportrar för att de ska kunna fortsätta ha den organisationen som de har nu, då de tycker den fungerar bra. Annars hade de inte gjort slut på alla löneförhöjningspengar innan de ska skriva kontrakt med klubbens största stjärna. Sen tror de väl även att TS är för gammal och för rotad för att han ska orka dra någon annanstans.

arnio: "Brynäs med sin nya proffsiga organisation skämmer ut sig."

65selander: Värre under har skett. Jag tror att den hysteri som detta orsakat redan (båda Gävles nättidningar låg nere ett tag, gissningsvis p.g.a. detta) och de starka reaktioner detta väckt kommer att få Brynäs styrelse att ompröva sitt beslut. Hur man sedan går ut med det i media och hur man förklarar detta (missförstånd bla bla bla) är en annan femma.

Att Tommy inte får en löneförhöjning på ålderns höst är väl ok men att han inte ser ut att få det jobb som han lovats är katastrof.

Kanske han kan få jobb på Canal+ eller nåt i stället.

250kg kärlek: Facit kommer ju på måndag fm men oavestt vad som händer så är det "badwill"

65selander: Jag håller med dig. Ligger det en sanning bakom det som står att läsa idag så är det pinsamt. Då bör ett och annat huvud rulla i föreningen.
Inte särskilt påläst när det gäller Brynäs som förening men ett har man lärt sig under åren. Att Tommy Sjödin verkligen ställt upp för Brynäs oavsett hur snålt det blåst.

Intressant att alla går i gång på en klassisk partsinlaga. Tommy Sjödins fru ger sin version av hur Brynäs skött förhandlingarna med Tommy Sjödin. Som vill ha mer betalt än vad Brynäs vill ge. Hur mycket är gamla meriter värda i en löneförhandling? Hur mycket kan ett företag betala för att man är trogen och har hjärta? Innan motorsågen tas fram bör ni ha mer på bordet.

För ett par år sedan besökte vi Gävle och passade på att lämna över en liten gåva till Sundlöf som skulle delas med Sjödda, nu vet jag varför dom bråkar, Sundlöf tog allt godis själv och det har sjödda fått veta:)

250kg kärlek: Ja om detta inte löser sig och inte Sjödda får sin lovade tjänst så måste huvuden rulla.

Dock är jag optimistisk och tror på en lösning till sist.

Jajjen: Det är väl inte kring lönen det stormar mest utan kring den utlovade sporttjänsttjänsten som plätsligt blivit en biljettförsäljartjänst.

arnio: Biljettförsäljartjänsten är nog mest en ironisering av vad som sagts.

Men jag har ju varit enb stark förespråkare av kompetens på de viktiga postera inom organisationen. Sjödda har näppeligen rätt kompetens för jobbet som sportchef. Men ett avtal är ett avtal. Därför måste man ju lägga mycket energi på att hitta en roll som passa Sjödda.

Jajjen:
Som jag förstår det så vill man inte höja utan snarare sänka lönen...
Tommy, var näst bäste back poängmässigt efter Angell ( 1 poäng)
i + - stats så hade tommy +20 och Angell +5 (tror jag)....

En spelare som gjort 14 säsonger i BIF och antagligen inte mjölkat föreningen på pengar..

Lurad? ja så skulle jag känna mig.

arnio: Vad är det som är utlovat? Vad innebär biljettförsäljartjänst? Tror du att Brynäs menar att Sjödin ska sitta i biljettkuren och kränga matchplåtar? Tina Sjödin är förbannad för att Tommy inte får den lön han vill ha. Hon har gett sin version i media. Det betyder inte att hennes version är den rätta. Framförallt inte den enda.

65selander: Visst är det så. Föreningen man trodde blivit liite proffsigare skämmer ut sig igen.En knippe klantarslen som knappt skulle duga att koka korven i LA. Listan kan göras hur lång som helst på såna här storys, som borde kunna skötas på ett MYCKET mer proffesionellt sätt. K-Å "jabba the hut" Eriksson kan gott packa sitt skrivbord och bli korpral igen. Att sen fru Sjödin går ut i pressen och skriver kan man ha åsikter om, knappast smart gjort.

Jajjen: Men det är ju lik förbannat DEN versionen som Sjödda har som utgångspunkt i förhandlingarna...

Jajjen:
Nej men Brynäs IF verkar ju inte direkt sugen på att kommentera det hela, vore det en lögn så skulle dom nog sanbbt tala om sin version, tror du inte?

TIKbiff: Jonas Höglund var FBK:s näst bäste målskytt senaste säsongen. Har spelat 10 säsonger i föreningen. Enl egen uppgift var han tvungen att halvera sin lön till nästa säsong för att få spela kvar.

Apropå att sätta allt i rätt perspektiv.

TIKbiff: Tips: sluta läsa kvällstidningar!

sylf: Se där - en till som vet!

Jajjen:
Är GD och Arbetarbladet kvällstidningar?
Är fria ord och Tina Sjödin insändare bara båg?
Sitter du i Brynäs styrelse?

Frågorna många men svaren är få...

TIKbiff: Du verkar ialla fall njuta av situationen

TIKbiff:

Nej
Nej
Nej

Är det nåt mer du vill veta?

Jajjen: Jag vet mer än du kan stava till.

sylf: Känns tryggt att veta!

GävleLasse: Det är som jag förstår saken "Sjöddas" åsikter som ventileras.
Jag menar hans hustru har bara framfört tankarna som "Sjödda" har.
Den andra parten har väl officiellt inte gett sin syn. Men i och med att det här får så mycket spaltmeter så kan det straffa sig i längden. Brynäs som klubb får så urdålig PR så att det inte håller att ha kvar "Sjödda". Sprickan är så stor så att den inte går att laga.
"Ambroo" var nog inte så snett ute för en månad sedan.
Skulle detta bli följden då tycker jag att huvuden i Brynäs styrelse bör rulla.
Detta oavsett om "Sjöddas" ev. spelarersättning ryms inom budget.

El Aka Ali: Jag tror inte att Timrå är ett alternativ för Sjödda, det är spel i Brynäs eller inget alls som gäller.

Även fast jag skulle förstå om Sjödda skriver på för Timrå...

Vill ni bli kända att vara klubben som snor åt er skulorna under Brynäs matbord.?.;)

GävleLasse: Timrå har det som policy, fast det är allas matbord de är och nafsar under.. :)

Jag tror som du, att han lägger rören på hyllan eller spelar i BIF, och det är ju verkligen sportchefs grejjen han vill ha tillbaka. Är nog inte många hockeyspelare som får ha kvar samma lön när de fyller 42.

Dålig PR för Brynäs hur som helst.

Också undrar man ju hur de ska kunna ha råd att förlänga med Spets om nu budgeten är överstigen..........................

arnio: Bisset, Sandlin, Johnson och nu Sjödin. Alla har fått tvivelaktiga besked från föreningen. Eller hur är det?

250kg kärlek: jo så är det..

spud: "Är nog inte många hockeyspelare som får ha kvar samma lön när de fyller 42."

Det är inte många spelare som tillhör ligans bästa efter att ha passerat 40 strecket heller, en viss höjning hade man säkert haft råd med om viljan funnits.

kacken: Jag tycker att han ska va nöjd med samma lön.
Att hans utlovade tjänst inte längre erbjuds ska Sjödda inte acceptera.

250kg kärlek: Om det är Tomas Jonsson du tänker på så sjukskrev han sej ju mitt i säsongen o var borta bra länge för att sen komma tillbaka under Kvalserien där han fick assistera Flemming.
Sen var det väl aldrig aktuellt för nån fortsättning,har för mej att det var ganska ömsesidigt.
T.J pallade helt enkelt inte av kraven att vara Elitserietränare i Brynäs IF.

« · 880711 · »