1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446113 inlägg · 7961 ämnen
Ämnet är raderat

Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)

Sv:Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse:

För två år sedan satt två gamla vänner till Kent-Åke o sa att Kent-Åke var duktig på siffror. Du har tydligen glömt detta GävleLasse.
Måhända vore han bra inom marknadsavdelningen?

Jag tycker han alltsomoftast ser surmulen ut o verkar ej ha den karisma som krävs för att vara klubbchef. Jag tror att Tommy Sjödin kunde bli bra på denna post om han fick chansen att lära sig.
Han är respekterad i hockeysverige, har synts mycket i media som expertkommentator mm. Har en väldigt bra ishockeygrund att stå på, samt är respekterad av alla våra supporters inom föreningen.

Jag tycker det är helt rätt av Tina Sjödin att gå ut med denna historia.
Varför skall man tiga om detta för?
För mig är detta ren konkret fakta.
Förstår inte varför man ens skall ha en omröstning om detta.

argonaz: "Varför skall man tiga om detta för?"

För att det skadar föreningen!!!!

spud: "Nu har du ju ändrat dig från att han under sina 20 år kvar innan pension måste jobba och att han inte kan räkna pengar, till att han måste jobba för att ha samma månadslön..
Du skrev tidigare att jag överskattade en hockeyspelares inkomst. Du ändrar dig bara för att det ska passa dig. Han kan om han vill räkna pengar resten av sitt liv och göra ett enda vettigt på dagarna."

Jag har inte ändrat mig. Använd scrollfunktionen om du inte tror mig..

Jajjen:
Då får du maila mig på [email protected] eller ringa mig på mobil 070-676 64 36 så skall jag förklara för dig.

sylf: ""Varför skall man tiga om detta för?"

För att det skadar föreningen!!!!"

Precis. I andra föreningar sköter man sånt här internt. Precis som man ska göra....

spud: Jag har scrollat åt dig nu så slipper du. Se, jag har hela tiden hävdat att han måste jobba för att BEHÅLLA SAMMA månadslön. Det jag klistrat in nedan är mitt första inlägg i denna fåniga debatt. PUNKT

"spud: Jag tror att han behöver jobba. Flera miljoner avsatta...oj hur länge räcker det då?

För att inte sänka sin levnardsstandard så förmodar jag att han måste ut med åtminstånde 500 000 kr om året + att han om han inte jobbar behover kompensera för pensionsinsättningar som skulle ha skett om han jobbat.

Sedan att Tommy ev.kan få ett jobb på en bilfirma utan problem är en helt annan fråga."

micke: I andra föreningar behandlar man sina trotjänare med RESPEKT !

micke:
Det har inte slagit dig att dom kanske har försökt att lösa det "internt" men att det sket sig. Och nu väljer att berätta sin version innan föreningen berättar sin.

micke: Det är nåt märkligt med lokalblaskorna där uppe. Ingen annanstans kan man läsa så kritiska artiklar om traktens storlag som i Gävles lokalblaskor. I Värmland är det otänkbart att skriva så negativa artiklar om FBK som man kan läsa om BIF i Gävle. Samma förhållande i den här spalten (eller vad f-n det kallas). Mer kritiska supportrar än i Brynäs finns f-n i mej inte. Den traditionen gör att spelarfruar tycker det är helt ok att sprida sitt missnöje i tidningarna istället för att göra det i rätt forum. Förödande för Brynäs IF. Är det nån som tvivlar på att det finns klantskallar i ledningen för andra elitserieklubbar? Skillnaden är att man håller det "inom familjen".

sylf:
Ja, sanningen skadar tydligen alltid föreningen:-)
Är det bättre att det förekommer en massa rykten sverige runt, där supporters till föreningen är helt ovetande om saker o ting?
Jag har ju sagt länge nog att det är lekstuga i föreningen från en del håll, så även bland en del personer från våra supporterklubbar.

När skall du upptäcka detta?

Istället för att du o många andra sitter o hetsar upp Er över oss dysterkvistar, så är det väl bra att det finns fler personer som anser att Brynäs If är på väg åt fel håll.
Tycker Tina skall ha en ros för sitt uttalande.

Detta behöver ej skada föreningen. Jag tror snarare det kan vara till gagn för föreningen att det rensas ut en gång för alla, precis som jag skrivit länge nu.

Jag har haft en rak linje länge nu,och kommer alltid stå fast vid den.

Robban74: Typ, som i Luleå, HV eller FBK då? (Renberg, Höglund)
Hur gör man när man har dussintals "trotjänare" och alla ska behandlas med respekt? (Dvs, ge höga löner och förmåner liknande alla andra trotjänare så att klubben till slut kommer tömma sin kassa). En trotjänare som Höglund i FBK, sade att "Jag går gladeligen ner i hälften av min lön bara för att få avsluta min karriär i FBK". Handlar det inte om att ge och ta? Om nu Sjödda är en sådan Brynäsare han påstår sig vara ska han oxå kunna kompromissa, gud vet att vi har tillräckligt med trotjänare i det här laget....

Jajjen: Att bara le och hålla allt inom klubben för inbördesbeundran låter mysigt..såg en dokumentär om en sekt som levde liknade jag tror de tog livet av sig i grupp i slutänden ;)

micke: Vet du hur mycket Sjödda kanske gått med på att ha och sänkt sin lön de knapra åren med kval osv ? och kanske nu vill ha en normal lön ?

micke: "Om nu Sjödda är en sådan Brynäsare han påstår sig vara ska han oxå kunna kompromissa"

Ja precis, sälja biljetter kan han ju göra och kanske sälja bingolotter med..

RavenLord: Vad bidrar kritiken på den här sidan till menar du? Att Brynäs blir svenska mästare snabbare? Att solen skiner varje dag? Som kritiken formuleras här är det bara tiksvansen som gnuggar händerna. Och dessutom måste man inte alltid tro att felet ligger hos Brynäs. Det KAN ju finnas enskilda personer, i laget, i ledningen, bland supportrarna som är knäppskallar. Identifiera dom och skicka dom till Sundsvallstrakten istället för att skita ner hela föreningen.

RavenLord: Tro mig, Sjödda lever knappast på socialbidrag. Karln har trots allt över 120 papp i månaden....

arnio: Tja, eller gå en ekonomiutbildning efter karriären som är betald av BIF och sedan luta sig tillbaka med att välbetalande jobb inom BIF (inom marknad, ledning, scouting, eller vad faen som helst). Det är ju inte direkt vad de flesta pensionäerer har lyckan att göra....

Och nu slår vi finnarna. Bäckis avgör såklart.

Jajjen: Så ett lag ska inte granskas av de lokala tidningarna ?
Ja man kan undra hur mycke skit och mygel som förekommer i FBK då som inte granskas och där de håller ALLT inom klubben och inget läcker ut.

arnio: Yes =)...dags att bänka sig...

RavenLord: Tidningarna får granska hur mycket dom vill. Jag pekar bara på det märkliga med att Gävleblaskorna granskar allt som blir fel i Brynäs jävligt noga när man på andra håll gärna blundar för allt som inte är positivt. Eller är alla andra föreningar praktexempel när det gäller förhållandet anställd - arbetsgivare?

Jajjen:
Är det bättre att en massa rykten florerar runt om i Sverige?
Det finns tusentals Brynäsare landet runt som vill veta vad som händer i föreningen. Är det fel att de de får ta del utav vad Tina Sjödin tycker o anser?

För egen del förändrar det inget av den kärlek jag har till laget o har haft sedan 70:talet. Jag kan nog tala för många supporters i min egen ålder.

Tar ett rent o konkret exempel. Igår hade BSKV årsmöte. Vad jag har hört från en person som satt med vid mötet, så finns det en obetald skuld till ett hotell i Gävle på ett ex antal tusen kronor.
Anser du att man skall tiga om detta inför sina medlemmar o hålla det inom familjen?

Vad skall man informera sina medlemmar samt supporters om o vad skall man inte informera om?
Kan diskuteras måhända?

För mig är hederlighet o ärlighet A och O. Kör öppen, rak o ärlig dialog med supporters så får man som förening mångdubbelt tillbaka.

argonaz: Allt som ger taskig PR ska man hålla käft med. Taskig PR äventyrar föreningens förhållande till sponsorer, medlemmar och åskådare. Vilket i sin tur äventyrar föreningens överlevnad. Sen är det en annan femma att en sund organsation minimerar antalet tillfällen att få taskig PR. Därför ska styrelsen innehålla kloka människor från olika delar av samhället.

RavenLord: Och? vafaen då?

micke: dra åt ....

Jajjen: Straight on. Detta kommer inte som en blixt ifrån klar himmel. Denna långbänk som varit med förhandlingarna har varit för långdragen.

Om man ifrån Brynäshåll har, som antytts varit jävligt bestämda och inte vikit en tum i förhandlingarna så kan detta som kom ut i dag en handling av desperation.

Om vi nu utgår från att det är sant att Sundlöv handlat upp pengarna och redan överskridit buget, vad får vi då?

Man har räknat med att Sjödda skall fortsätta med samma lön för annars hade ekonomiskt utrymme skapats. Nu sätter sig Sjödda på tvären och vill ha ut mer pengar. Sedan har även hans framtida roll i Brynäs kommit upp på tapeten, men i slutändan så handlar det endast om pengar. Något som brynäs inte verkar ha idag.

Som man bäddar får man ligga...

F.ö. (www.hockeysverige.se/blogg_show_fru_sjodin.html?id=125535)

Robban Petterssons blog i hockeysverige säger väl en hel del. OM nu Sjödda beslutar sig för att fortsätta spela så lär han väl knappast bekymra sig om att retas för sin ålder, snarare för att han behöver sin kärring för att försvara honom.

Hur som helst; ett jävla snedsteg...

GävleLasse: "Som man bäddar får man ligga..."

Gäller det Tommy Sjödin med?

arnio: Jag fattar inte. Håller inte vi med varann?

Ravenlord ansåg att Sjödda hade en knaper lön. Ledsen killar, trots att jag är Brynäsare sedan födslen och röstade på borgarna i det senaste valet kan jag inte tycka att ngn som tjänar +120 papp i månaden har en "Knaper" lön. Jag vet att flera andra i BIF har högre lön än så, men är man äkta BIF:are kan man faen kompromissa. Frågan är om Sjödda är en äkta Brynäsare....

micke: Det är bara det att jag hatar dig nu efter att du skrivit att du vill att både Tommy Sjödin och hans fru ska dra åt helvete.
Dina åsikter är inte värda ett bajs.

micke:
Jag tycker att vi lägger ner diskussionen kring Tommy Sjödin.
Han har inskrivit på kontrakt att han skall ha en tjänst i Brynäs IF efter avslutat spel i laget.

Imorgon vill jag att de personer som suttit med i förhandlingarna med Tommy Sjödin öppet och på ett mycket rakt sätt säger eller berättar hur kontraktet är formulerat o på vilka grunder man nu vill säga upp det.

Jag tror inte som i Sylfs o mångas andra fall, att man skall tysta ner allt inom familjen, citat.
Ni är helt fel ute. Ärlighet, öppenhet o förmåga att stå för sina beslut är A och O om man skall företräda Brynäs IF.

Den som vill samma sak kommer jag gärna stödja framöver!

arnio: Ok, småungar har jag inget intresse av. Trodde du var äldre och smartare än så. Ledsen grabben....

micke: "Ok, småungar har jag inget intresse av. Trodde du var äldre och smartare än så. Ledsen grabben...."

Du verkar mogen du Micke som skriver som följer om Tommy Sjödin och hans fru:

"i mina ögon kan Fru Sjödin med make dra år helvete och joina Sandlin där"

micke:Ska tillägga att även Sandlin innefattas av ditt idiotiska inlägg:

"i mina ögon kan Fru Sjödin med make dra år helvete och joina Sandlin där"

Som sagt dina åsikter är inte värda ett bajs.

arnio: Du vet inte vilken människa Sandlin var du eller? Testa fråga ngn av spelarna som har haft med honom att göra, eller ngn ledare, eller ngn moderator här. Bara för att man är en ikon behöver det inte innebära att man är en gud....

micke: Hoppas dom slänger ut dig från HS för all framtid.

argonaz: "Jag tror inte som i Sylfs o mångas andra fall, att man skall tysta ner allt inom familjen, citat.
Ni är helt fel ute. Ärlighet, öppenhet o förmåga att stå för sina beslut är A och O om man skall företräda Brynäs IF."

Jag har aldrig sagt att man ska tysta ner saker å ting inom familjen, det får stå för dig. Jag vill att föreningen går ut och berättar sin syn på saken och naturligtvis är ärliga och öppna och säger varför osv och sedan står för sina beslut. Det stöttar jag fullt ut.

Vad vet vi om det hon skriver är sant? Har Pucken pratat med någon inom föreningen innan han slår på stora trumman? Fakta skall fram, först därefter kan vi se hur det ligger till. Visar det sig därefter att föreningen agerat fel så hoppas jag att de som bär ansvaret handlar därefter. K-Å kan gott kliva tillbaka till I14 eller dyl om så är fallet.

arnio: "Hoppas dom slänger ut dig från HS för all framtid."

Jippi! Det var ju den mest givande repliken någonsin! Har du insett nu att dina sakliga argument är slut så du tar till sådana repliker? Få, se , vad ska jag svara....? Hmmmmmmm? Du är korkad? Duger det som ett irrellevant mothugg?
Kom igen grabben, du kan bättre än så... (passa så inte du blir avstängd genom att svara med en massa personangrepp, jag skulle gärna vilja att du blev kvar här. Du är ju trots allt en brynäsare)

Hey ho go Arnio!

arnio: "Gäller det Tommy Sjödin med?"

Ja det kan man faktiskt säga. I och med att han har kört sitt "ett år i taget" och inte smidit när järnet var varmt så känns det som det.

Sett ur brynäs ögon så är det svårt att bygga upp någonting om man inte har raka besked om NÄR Sjödda tänkt sig att sluta med hockeyn. Man körde lösningen med Sundlöv som tillförordnad Sportchef fram till man tydligen valde att signa Sundlöv på tre år.

GävleLasse: Så vad tycker du man ska göra nu?

GävleLasse: Klart hade Sjödin haft en agent som förhandlat åt honom så kanske han hade fått bättre kontrakt redan tidigare, kanske som sagt.

micke: Jag tycker ingenting. Uppenbarligen så har man bränt budgeten och har inte pengar att matcha det Sjödda vill ha. That's it. Jag vill inte se att man överskrider budget för mycket heller. Ingenting får äventyra den ekonomiska stbiliteten.

Kanske kan man säga att Brynäs har satsat fel genom att köra med sin "breda trupp" det kostar att ha så många spelare. Som jag varit inne på så måste man antingen ha tänkt typ "Ska Sjödda vara kvar så får han nöja sig med samma lön" eller så har man helt enkelt chansat på att Sjödda skulle foga sig med det löneförslag som Sundlöv hade tänkt att lägga fram.

Det känns som om man har målat in sig i ett hörn.

arnio: Så vad tycker du man ska göra nu? (och GävleLasse)

arnio: Nej, det som har varit gisslet är ju det faktum att Sjödda hela tiden dragit på sitt beslut om att han skall fortsätta ett år till.

Brynäs kan ju inte bara trycka på paus för att invänta vad Sjödda bestämmer sig för.

GävleLasse: Att dra på semester ock komma hem när budgeten är slut va kanske inte så smart heller.
Som sagt en agent kanske hade tagit vara på Sjöddas intressen på ett bra sätt och hjälpt honom till en bra lösning.
Men som alltid så bedrar snålheten visheten och det verkar gälla alla parter.

GävleLasse: Personligen anser jag att man ska överskrida budgeten och erbjuda karln en symbolisk löneförhöjning (10 papp i månaden gör inte mkt) och sedan erbjuda honom ett jobb som biljettförslljare/ eller lärling/utbildning så han kan få ett mer viktigt jobb inom BIF om 5 år. Godtar han inte det kan han dra, då är han ändå inte brynäsare....

F.ö tycker jag att Löken skulle passa bäst som sportchef (och det är inte ett skämt). Samt att det borde vara en självklarhet att Virus och Willy skulle jobba inom BIF som scouter....

micke: Också anser du att: "i mina ögon kan Fru Sjödin med make dra år helvete och joina Sandlin där"

Inte värda ett skit dina åsikter.

micke: "Godtar han inte det kan han dra, då är han ändå inte brynäsare...."

Löjligt, störtlöjligt...

micke: "F.ö tycker jag att Löken skulle passa bäst som sportchef "

Den dan åker mitt medlemskort i papperskorgen. Han är en pajas, inget annat.

sylf: Vem är Löken?

« · 880938 · »