Brynäs IF

723688 inlägg · 7956 ämnen

Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)

« · 881613 · » Till forumet


Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: Som det känns så chansar man ju oavsett vad man gör. Att leva över budget är en jävla chansning det med..
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Chansar, det är Brynäs melodi det!!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: OM de nu ersätter honom, de hade ju enligt egen utsago redan överskridit budget. Det i kombination med att en del sponsorer tackar för sig gör ju inte den ekonomiska situationen bättre.

Nej det känns som att man chansar på den backbesättning man har i så fall.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: Om nu Sjödin slutar så måste han ersättas, annars så gör dom en dundertabbe.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: Ja, dom lär ju isf få loss pengar till en ny back.
Men frågan är ju hur lätt det är att ersätta en ledarfigur som Tommy?
Det är bara att hoppas att han beslutar sig för att spela ett år till, och under tiden låta ansvariga komma fram med en lösning ang det nya jobbet.
Den varianten borde ju vara den mest logiska och som ligger närmast till hands, om det nu inte är ngt annat som man tvistar om?
Kanske lönen i det tilltänkta jobbet, men det mest sannolika är kanske att det helt enkelt handlar om sysslorna och vad Sjödda ska göra.

Skulle det nu bli så att han slutar spela, så tror jag inte att det är ngn större fara ändå. Hittar man bara en någorlunda likvärdig back rent spelmässigt, så klarar vi oss nog rätt bra fram till dess att Angell ansluter.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: Hörde förresten att MFF hade med ett litet matchprogram i dagens Sydsvenskan. Appråpå marknadsföring.... Tänk om Brynäs kunde väcka "vanligt folk" så någon gång.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Peja: Precis, det är omäöjligt att veta, kan både bli flipp eller flopp!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: Det är ju omöjligt att veta hur bra nyförvärven kommer att vara, men visst behövs det en etablerad back om Sjödda försvinner.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: Se själv, ser inte så förtroendeingivande ut.

Daniel Johansson
Linus Morin
Peter Nolander
Jörgen Sundqvist
Juuso Hietanen
Markus Kankanperää
Niclas Andersén
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: Om han lägger av att spela så lär dom få fixa en riktigt duktig ersättare. Hulkkonen är nyopererad och det lär ta ett bra tag innan han är på is och fit for fight, Angell ansluter i okt och missar ett antal matcher. Det kan bli riktigt jobbigt om inte Sjödin ersätts isf. En ES start utan Sjödin, angell och Hulkkonen, hua!!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Teppo: Brynäs har inte så dåliga publiksiffror? Men det förklarar du väl med att 5000 pers åker från södra Sverige till varje hemmamatch.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: Höglundfallet har i huvudsak kanske inte så mkt gemensamt med Sjöddas fall, men det handlade ju om att aphac menade att vi borde lära oss av hur dom stora klubbarna sköter saken.
Och FBK skötte det genom att be Höglund acceptera eller dra.
Brynäs försöker lösa det hela så smidigt som möjligt, så att båda parter blir nöjda.


Frågan i nuläget är väl annars: kommer Sjödda att spela nästa säsong, eller har han definitivt skrinlagt dom planerna?
Det man nu förhandlar om är ju den nya tjänsten och hur den ska utformas för att passa Sjöddas krav.
Frågan är då: NÄR är det isf tänkt att han ska tillträda?
På direkten eller efter att han ev spelat ytterligare 1 år?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
sylf: Det finns ju en hel del aspekter som gör att fallet Höglund inte är vidare relevant i sammanhanget.

- Höglund har inga löften om en anställning efter avslutad kariär.
- Höglund har inte samma långa trogna tjänst för FBK som Sjödda har för BIF
- Höglunds lön lär ha varit bra mycket högre än Sjöddas som av naturliga orsaker varit under Sjöddas marknadsvärde.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: Nja, han grät också ut i kvällspressen om FBKs oengagemang för en gammal trotjänare. Det var lite samma visa ett tag.
Fast i det fallet rörde det sig enbart om ett spelarkontrakt, i Sjöddas fall är det lite mer komplicerat...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
sylf: Vad har det med Sjödin att göra? Det är ju två helt skilda saker!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: Exakt, precis som Höglund i FBK. Har inte sett nårsa reaktioner i press i och med det faktum att han fick halvera sin lön. Inte heller har hans fru gråtit i pressen eller Karlstadsborna skällt ut klubben.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Teppo: Jag har läst den jag.
(+ att jag läst Sandlins bok och Salmings (+Foppas själbiografi som han skrev näs han var 20 lol)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
arnio: Läs boken vetja så får du lite koll på din favoritklubbs historia före Boork.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
aphac: Ja, andra lag i liknande situationer kanske helt enkelt ger spelaren ifråga ett ultimatum: acceptera eller dra.
Här visar ju både sidor stor vilja att komma fram till en lösning, vilket väl tyder på att man är måna om att båda parters ska bli nöjda.
Sen är ju allt relativt. Hade det ex handlat om ett lag med mkt god ekonomi, så hade det kanske inte varit något problem att slanta upp eller hitta en lämplig syssla. Men då hade ju å andra sidan spelaren ifråga begärt mer pengar, dvs pengar som står i proportion till det klubben kan betala.

Sen vet jag inte när det senast var ngn uppståndelse efter säsongslut?
Iaf inte av den här digniteten. Denna sak är ju även enormt uppskriven, och att kontraktsförhandlingar drar ut på tiden är väl ingen jättesensation direkt...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
"Efter att ha hört gamla Brynäsare och läst vad som står i boken "Brynäsandarna" uppfattar jag att Brynäsandan skapades på 60-70-talen och handlade om en slags "du ska inte tro att du är något-attityd" inom laget. Dvs som spelare skulle man veta sin plats, ingen enskild spelare fick bli större än laget."

Låter som nåt Boorken har infört...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: Och det är också så att med alla artistkontrakt och med alla utländska stjärnor så är en spelare som Sjödda verkligen ovanlig och otroligt viktig för fansens känsla för klubben.

Brynäs får för Sjutton till att han stannar nu.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
aphac: Intressant det här med den här "Brynäsandan" som så ofta hänvisas till. Den verkar kunna användas som argument för precis lite vad som helst. Efter att ha hört gamla Brynäsare och läst vad som står i boken "Brynäsandarna" uppfattar jag att Brynäsandan skapades på 60-70-talen och handlade om en slags "du ska inte tro att du är något-attityd" inom laget. Dvs som spelare skulle man veta sin plats, ingen enskild spelare fick bli större än laget. Om det kom angrepp utifrån däremot stod man stenhårt och lojalt upp för varandra. Denna anda skulle så ha gjort laget starkare än andra lag

Jag fattar inte riktigt hur man kan se Brynäs IF:s behandling av Sjödin som ett tecken på en förlorad "Brynäsanda". Enligt mitt sätt att se har paret Sjödin snarare själva avvikit rejält från Brynäsandan genom att gråta ut i media och beklaga att den store Tommy inte blir behandlad som den ikon (alltså större än laget) han är.

Om Brynäsledningen verkligen skulle handla enligt den gamla "Brynäsandan" borde dom väl snarare låta paret Sjödin fara och flyga någon annanstans där träd får växa sig upp till himlen. Timrå kanske? Och dom kunde gärna få ta både puckot och ICA MAXI med sig.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
arnio: Så är det tyvärr, inga stålar inga, sportsliga framgångar!!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
aphac: Själv så är jag djävligt trött om allt snack om pengar hit och dit. Känns fan som att pengarna är viktigare än den sportsliga biten nu för tiden.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
arnio: Det är så jävla kul att det alltid blir nått skit i denna förening efter säsongens slut. Kanske är det som är brynäsandan nu för tiden?
Jag tror att bägge parter i denna affär har sina fel men BIF som arbetsgivare får fan börja kamma sig och kolla lite hur andra lag gör i liknande situationer.
Skitsamma om Sjödin spelar eller inte,jag bryr mig inte skadan för föreningen är ändå gjord.
Spara pengar på Sjödin för att sen signa Spets!!!!! nä.nu jävl....

Next event at Brynas:Circus Årsmöte - The old Mupps fights again ver.10.0
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: Om Sjödda signar för Brynäs så kommer locket fortsatt att ligga på. Möjligen så släpper de ut lite dimridåer så att inte alla negativa detaljer kommer fram.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Ja ja Sjödda du skulle nog ha kört med en agent i stället för att köra solo.
Eller solo och solo frugan hjälper ju till en del.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huss: Som sagt, jag vill vänta och se vad BÅDA parter har att säga efter förhandlingarna är avslutade. Nu kan man bara spekulera. Domen lär komma senare.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: På samma sätt som journalisterna redan tagit ställning från Sjödins gråtmilda hustru menar du? (-:
Just nu är det mer ett spel för gallerierna verkar det som, men är det inte konstigt att Sjödda verkar ha haft en ganska naiv inställning till sitt kommande värv efter spelarkarriären, typ Brynäs fixar säkert ett bra betalt toppjobb inom en ca 15 man stark organisation?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Teppo: haha..Linköping=landsortshåla..där slog du huvudet på spiken..Kan var väldigt tröttsamt att bo här i "LHC-land" när man är inbiten Brynäsare ;)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
65selander: Precis, facit kommer väl om någon dag, när förhandlingarna är klara, först då kan vi få ett uttalande från båda parter som bättre stämmer överens med verkligheten än den soppa som har varit nu. Därför förstår jag inte hur du redan nu kan ta parti för Brynäs?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: Brynäs har ju uttalat sig och vad Tommy tycker är väl också klart igenom Tinas mail till tidningen tror knappast han var omedveten om vad hon skrev till tidningarna.

Om Brynäs skulle ha visat sig gjort fel, ja då har väl jag fel också

Facit kommer väl om någon dag. De skulle ha ett möte igår kväll men nu är väl locket på tills det definitivt är klart hur det blir.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
65selander: Så då tycker du att det är onödigt att låta Sjödin OCH Brynäs uttala sig. Om det nu framkommer att Brynäs har gjort något galet, hur ska du resonera då?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: Jag tycker det ja.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Gusten: Jag som trogen ICA-kund vill ju inte att du ska lämna Icander och Monica. Jag ska försöka att lista ut vad det rör sig om.

Ranking: Förstafemman innehåller (innehöll 2006-2007) elva företag
Guldpartners: 27 st
Silverpartners: 46 st
Maxicanerna hamnar då på delad 39:e plats då de står bland Ag-spons.

Hur mycket pengar: Citat från BIF_Page.aspx?id=739: "Silverpartner
Företag som tecknar avtal över 100.000 SEK per säsong. Kan delta i Brynäsgolfen och partnerhockeyn. Får inbjudan att resa till en bortamatch, VIP-status och VIP-parkering. Får information via e-post och inbjudningar till företagsträffar/seminarier."
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
65selander: "Varför inte ge föreningen sitt stöd. Läser man det som framkommit så är det tyvärr Sjödda som får stryka på foten tack Vare frugans inlägg. Det inlägget gagnade ingen"

Kanske ska vänta på att BÅDA sidor får uttala sig först. Men du verkar ju redan ha bestämt dig för att Brynäs inte har gjort något fel?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Teppo: Enl Henning så skulle Stefan Persson ha varit sportchef men han var tvungen att tacka nej.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Peja: Ja det är väl så att Gävleborna väntar på en bättre produkt för att orka intressera sig och det måste man ju förstå. Det finns så mycket annat i Gävle som konkurrerar med ett elitlag i ishockey. Annat är det i landsortshålor som Göteborg, Karlstad och Linköping där man inte har så något annat.

Vem Sjödin är verkar man i alla fall känna till.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: "Maxi Ica har sponsrat Brynäs sedan stormarknadens tillkomst 2002.
" Hur mycket pengar skickar ni in i Brynäs varje år?
- Det vill jag inte säga, det är mellan oss och Brynäs."

Om inte jag får reda på hur mycket Maxi sponsrar så river jag mitt Icakort ;)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Börjar bli jäkligt less på denna soppa. Ett jäkla gnäll på Brynäs men tycker det är dags för Tommy själv att fatta att situationen i klubben är annorlunda idag, Sundlöv är sportchef och har gjort ett riktigt bra jobb.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: ICA Maxi är ju "Sjödins sponsor" och han brukar faktiskt vara där ibland, kanske inte så konstigt att just de tar hans parti.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Ännu en artikel i ämnet, där man inte blir riktigt klok på hur media och en del sponsorer resonerar.
Först en rubrik som basunerar ut att "Sponsor hotar med indragna pengar"
och sedan texten:

"Maxi Ica gillar inte det som händer mellan Brynäs och Tommy Sjödin just nu. Vill det sig illa drar stormarknaden in sina sponsorpengar."

Vad är det Maxi ICA inte gillar?
Att man fortfarande förhandlar?

Artikeln visar på ett försök från Arbetarbladet (Pucken?) att påvisa att det måste föreligga ngt fuffens, eftersom en sponsor börjat gnälla och nu också får utrymme för sitt gnäll.

Men vad säger då sponsorn egentligen?
Jo, att man överväger att dra in sin sponsring IFALL det skulle visa sig att Brynäs uppträtt på ett sätt som man ansett vara olämpligt.
Big deal.
Jag tror att vi alla skulle bli djävligt sura IFALL det visar sig att Brynäs varit oseriösa.
Jag tror också att de flesta skulle reagera likadant vad det än gällde, där ngn form att lurendrejeri förelegat.

Se länk...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Peja: Känns som att Henning nu antingen själv känt sig manad eller blivit uppmanad att gå ut med information kring Sjöddas kontrakt.
En information som man annars normalt sett aldrig skulle göra, men som nu känts som nödvändig pga att turbulens.
En information som det dessutom inte verkar vara speciellt kontroversiell, och som en normalt funtad person själv borde ha kunnat gissa sig till.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
tjugo8: Jag tycker fortfarande att Brynäs har för usel marknadsföring. Brynäs syns ingenting i Gävle - de andra Es-lagen syns mer i sina städer...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Peja: Proffsigt och seriöst att illustrera Stefan Persson med en bild på Sjödda... :-))
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
tjugo8: Ja, gonatt på dig själv och gonatt Lasse.
Och Lasse: det blev ingen duff idag, men heller ingen birdie.
Låg 1 över par från backtee fram till 14, där jag pluggade bollen i greenkanten och gjorde en dålig chip.
Sen tappade gubben orken och kom in på 6 över.
Med urusel puttning ska tilläggas, trots (eller man kanske ska säga pga?) kanonfina sommargreener... :-/
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
"Tommy Sjödin fick jobbet som sportchef i Brynäs. Men egentligen skulle han inte haft det. - Nej, vi hade Stefan Persson på kroken, men tyvärr tvingades han tacka nej i sista stund, säger Roland Henning. "
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
orion: Om du med "bra kontakt" menar att Boork har ett lite mer sas kompisaktigt eller familjärt sätt som tränare, så har du rätt.
Men det utesluter ju inte att han för den delen har en bra kontakt med spelaren och har lätt för att få fram sina budskap när det gäller det mesta kring alla relationer till spelarna?
Men generellt sett så betraktas han nog som en tränare som har distans till sina spelare, på både gott och ont.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge:
inte så konstigt...GävleLasse la ju upp det som en straffspark...;-)
Godnatt på Er bägge två!
Kommentera


« · 881613 · »