Brynäs IF

727631 inlägg · 7961 ämnen

Sjödin Stannar!!!

« · 882165 · » Till forumet

Sv: Sjödin Stannar!!!
rackham: Var faan ä årorna!!
Kommentera

rackham: Det är just balansen jag söker, jag föddes skogstokig...
Det är på camperna jag väcker de inre energierna och kallar anden tillbaka i kroppen.
Kommentera

rackham: Här kommer en gåta till! Vet du vad impotens är?
Kommentera

66Berglund:

Årorna?
Logiskt, nr 66, logiskt!

Impotens...? Nä, jag står inte ut...!
Har det nåt med åror att göra...?
Kommentera

Gusten:

Tror allt det där skulle lösa sig om du flyttade till Kusten, Qusten...

Mixa Skogstokig med Kusttokig... vad blir det då...?
Kommentera

rackham: "Mixa Skogstokig med Kusttokig... vad blir det då...?"

En gubbfan i en sjunkande eka?
Kommentera

Gusten:

Utan åror...
Kommentera

rackham: Här kommer svaret:Det är när jordens dragningskraft är starkare än kvinnans!!
Kommentera

66Berglund: Nu var det ju inte dig jag ansåg vara en besserwisser :-)
Kommentera

Gusten: Vet du va min morbror sa(även känd som han som bodde vid sandvikssrömmen i Hede viken (Sanka vangen)Lämnar ni vangen!!Det är ochså ett svar på när ekan läckte.
Kommentera

66Berglund: :-))
Kommentera

70 Rodrigues: Nej,jag förstog de på en gång,för jag är ju redan idiotförklarad.
Kommentera

rackham: En gåta till(söm kanske du ochså kan förstå)Vad är det som går o går men aldrig kommer på fråga?
Kommentera

Huge: Jag tror att Brynäs ville anställa en scout NU, dvs inte vänta ett år och att man därför hade föredragit någon annan än Sjödda.
Kommentera

rackham: Får svara på frågan själv.Brynäs IF`s styrelse.
Kommentera

66Berglund: Korrekt, det avgår folk ur styrelsen varje år. Ganska många i jämförelse med andra styrelser. Dags att skriva femårskontrakt även med styrelsemedlemmar?
Kommentera

Huss:" Korrekt, det avgår folk ur styrelsen varje år. Ganska många i jämförelse med andra styrelser. Dags att skriva femårskontrakt även med styrelsemedlemmar?"

Det avgår och röstas bort folk, missförtroende eller??
Kommentera

70 Rodrigues: Besserwissrar!!!
Kommentera

70 Rodrigues: "Det avgår och röstas bort folk, missförtroende eller??"
Så tröttnar de på käbblet, har inte tid, vill inte längre förknippas med det kortsiktiga tänk som gör att det aldrig verkar finnas utrymme för strategiska övervägningar.
Som det är nu så kräver vissa fans och falanger styrelsens huvud efter två raka förluster för att hårddra det.
Sen skall givetvis valberedning och medlemmarna sträva efter att finna den lämpligaste styrelsen men att nå dit är en utopi (precis som att vi alltid skulle ha den lämpligaste politikerkåren som styr oss).
Kommentera

Huge: Enligt länken så måste en hel del löneprat varit inblandade i förhandlingarna. Jag tror inte att Brynäs höjde Sjöddas lön för skojs skull..
Kommentera

Huss: Det man som medlem kan kräva eller i alla fall eftersträva är ju att styrelsen jobbar tillsammans mot gemensamma mål. Det är upp till valberedningen att luska ut om det finns några "bad apples" i styrelsen och tillsätta nya på deras positioner.

Optimering av resurser.
Kommentera

GävleLasse: Vadu va tjatig da,nu lämnar vi Sjödda historien bakom oss,och konsentrerar oss på gåtorna istället!
Kommentera

GävleLasse: Precis, men däri ligger också en inneboende svårighet. Hur görs bedömningen, vad är alternativen och om dessa skulle sättas in på motvarande position, hur skulle de prestera och fungera med övriga medlemmar.
När styrelsen hela tiden måste agera operationellt och kortsiktigt så är det svårt att få fram en kompetensprofil som passar ihop med en strategisk plan som sträcker sig längre än ett par år.
Kommentera

66Berglund: Sjöddahistorien är ju en gåta i sig :)
Kommentera

GävleLasse: Gällande Sjödda, ser redan stormen torna upp nästa år när Sjödda glatt går ut och öppnar för flera år som spelare.
Vad hände med klubblojalitet och behovet av en scoutingtjänst?
Hoppas, hoppas att även det erbjudandet är villkorat i tiden.
Kommentera

Gusten: Rätt svar!!
Kommentera

Gusten: 34. Hur gör man för att ta bort 1 från 19 och få 20?
Kommentera

66Berglund: Öhh, skickar nr 19 till Caps?
Kommentera

66Berglund: skriver det binärt och flyttar ettan från ett till två ;)
Kommentera

GävleLasse: svaret finns i min gästbok
Kommentera

GävleLasse: "Enligt länken så måste en hel del löneprat varit inblandade i förhandlingarna. Jag tror inte att Brynäs höjde Sjöddas lön för skojs skull.."

Perfekt! Då har intäkterna från alla starköl jag köpt i LA gått t Tinas Florida resor och minkpälsar...

T.(ommy) Sjödin; "och det (Brevet, min anm) hade lika gärna kunnat vara undertecknat av mig själv"
T.(ina) Sjödin; "Det är i dag man ska skämmas över att vara brynäsare."

Vidhåller fortfarande att det är en låg människa som uttalar sig så...
Hade Mats Sundin uttalat sig så om Maple Leafs hade det sparkat honom all världens väg...varför händer inte det i Brynäs...?
Kommentera

tjugo8: Kan man få tyst på den här dialogen,eller?
Kommentera

tjugo8: Därför att det blev ett sånt himla skrikande bland supportrarna förutom dig.
Kommentera

66Berglund:
tvivlar på det...o förstår inte varför det skulle vara bra...?

för din egna del kan du ju bara välja andra trådar...
Kommentera

tjugo8: Kan kanske bero på att Brynäs någonstans kände att dom inte har skött det här på rätt sätt. Är övertygad om att dom hade kickat honom om dom verkligen hade haft rent mjöl i påsen.
Kommentera

70 Rodrigues:
och genom att kicka honom riskera en osaklig "folkstorm" påeldad av självutnämnda sanningssägaren Tina Sjödin...? nej, där böjde sig Brynäs principellt felaktigt, men taktiskt kanske rätt...
Kommentera

70 Rodrigues: Det är väl ganska uppenbart då de behöll Sjödda trots att han öppet stödde sin frus i överkant mycket illojala brev till gävletidningarna.

Hade brynäs haft, som du säger "rent mjöl i påsen" så hade man inte gett Sjödda en fortsättning. Alternativt att man fick in så mycket hot om avslutad sponsring osv att man helt enkelt inte vågade att göra sig av med Sjödda.
Kommentera

tjugo8: Men taktiskt rätt? Har man inte bevisat genom sitt handlande att man tolererar att man går ut i media och klagar högljutt. Vad krävs för att förlora förtroendet i Brynäs IF? Det enda som verkar vara godtagbart som anledning för att få lämna är att klaga på lite speltid eller nåt annat som relaterar till Boork.
Kommentera

GävleLasse: Damned if you and damned if you don´t.
Kommentera

GävleLasse: Har vi inte avslutat detta ämne
Kommentera

GävleLasse:
taktiskt rätt för att inte riskera en osaklig "folkstorm" påeldad av självutnämnda sanningssägaren Tina Sjödin

visst har man bevisat att det är ok för lagkaptenen att svartmåla klubbmärket o sedan barmarksträna o tugga tugg dagen efter...
vet ej längre vad som krävs för att en spelare ska förlora förtroendet i Brynäs

vad gäller istid så kan Boorkmiester den biten...och han om någon har betonat värdet av BRYNÄS i allt han sagt o gjort
det är nog upp t Tommy-Tina att VERKLIGEN leverera annars kan det bli tugga-träbänk i vinter...
Kommentera

tjugo8: Brynäs IF och Leif boork kan inte göra fel, Halleluja!!!
Kommentera

70 Rodrigues:
äntligen trillade polletten ned Tony...Grattis, hur känns det...?
:-D

skämt åsido, jag såg mer fel i Nyköping än när vi värvat Elitseriens målkung o har 8000 på elitseriepremiären...
Kommentera

70 Rodrigues: Leksand har gjort fel länge!!
Kommentera

66Berglund: "Har vi inte avslutat detta ämne"

Lillebror ägnar sig just nu åt verksamhetskritiska beslut

Förslag? Stinsen kanske...
Kommentera

tjugo8: Varför inte en torsk?
Kommentera

tjugo8: "Lillebror ägnar sig just nu åt verksamhetskritiska beslut

Lillebror!? Finns inget som helst släktskap med den skitföreningen.
Kommentera

70 Rodrigues: "Besserwisser (tyska besser, bättre och Wisser, vetare; "en som vet bättre") är en person som anser sig kunna och veta allt bättre än andra, och som inte tvekar att upplysa världen om detta faktum. Synonymer inkluderar dryg allvetare, uppblåst universalgeni

— Du är en sån messerschmitt!
— Besserwisser heter det.
— Ja, där ser du!"

Besserwisser som jag är, så måste jag påpeka att man ska ange källan,när man citerar ngn eller något.
För det där var definitivt inte ngt som du själv kommit på... :-)

Sen är det ju iofs alltid roligt att du har lite självinsikt och talar av egen erfarenhet... :-)
Kommentera

Huge: Vad surrar du om nu??
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, det verkar vara populärt med gåtor för dagen, så du kan väl fundera en stund... :-)
Kommentera

« · 882165 · »