1150x200-brynasbanner.jpg

Skadeläget inför premiären

« · 418595 Till forumet

Skadeläget inför premiären
Källa: Gävle Dagblad/Arbetarbladet

[f]Mikko och Daniel kan spela - alltid något att glädjas åt[/f]
GÄVLE ° ISHOCKEY
Här är glädjebeskedet Brynäs vill ha:Mikko Luovi, Daniel Johansson och Sebastian Sulku spelar mot Modo på tisdag.
- Det ser hoppfullt ut, säger tränaren Tomas Jonsson.

Modos lista över nyförvärv blir bara längre och längre. Dessbättre ser Brynäs skadelista allt kortare ut.
Både Mikko Luovi och Danne Johansson var med och tränade i går och nye backen Sebastian Sulku är också spelklar. Dessutom är Jonas Soling, som varit sjuk, med i premiären i morgon.
Hela artikeln se länk!

I artikeln så står det att Walle vill spela men har spelförbud i två veckor till :-( Vi skulle behöva hans tekningar och spelsinne
Kommentera

Sv: Skadeläget inför premiären
65selander: Japp! Men jag fastnar för de två sista meningarna som åtminståne skänker lite hopp:
"På torsdag går tiden ut vad gäller eventuella nyförvärv. Brynäs har ännu inte uteslutit att förstärka truppen - men sent i går kväll hade i varje fall inget hänt."
Kommentera

65selander: TJ skriver att det ser hoppfullt ut,vilket han naturligtvis måste säga.Själv tycker jag det ser jävligt illa ut.Det naturligtvis beroende på hur de andra lagen ser ut kontra Brynäs.Lockouten var det sämsta som kunde hända laget.Jag hoppas innerligt att Sundlöv har nåt på gång annars kan det här sluta väldigt illa,om inte lockouten blir avblåst.Lag som Mora har helt plötsligt blivit jämnbördiga.Till å med lag som är fattigare än Brynäs signar NHL killar,Löven tex.Det är en jävla tur att vi har ett målvaktspar av hög klass.Dom kommer att få slita ont.
Kommentera

sylf: Tror mer att han menade skadeläget

Man får hoppas att dom jobbar i det dolda, typ när Honken värvades!

En sak är säker i morgon det blir många mål samt premiär för nya Brynäs Stockholm!
Kommentera

« · 418595