Brynäs IF

727787 inlägg · 7961 ämnen

skador

« · 99863 Till forumet

skador
Är det nån mer än jag som är för skador i vinter med tanke på bredden på truppen speciellt på forward sidan.
Som det ser ut i daxläget så får vi ihop tre bra kedjor och en fjärde som inte håller elitserieklass vad händer då om vi får 2 st skador på spelare i dom första kedjorna?

Soling - Larsson - Molin
Luovi - Kyrö - Bergqvist
Anger - Miettinen - Danielsson/Mårtensson ersättare?
Danielsson - Wågström - Östlund
Kommentera

Sv: skador
Natten:

Jag kan inte säga att jag är för skador :)
Skämt åsido, rädd(för det är väl det ordet som saknas?) är jag väl inte, trots att risken för skador är överhängande, men det är ju inte det den bredaste, jämnaste trupp man kan önska sig, inte heller efter vi har fått in en ersättare för Mårtensson, oavsett vilket namn han bär på ryggtavlan.

Men man kan ju hoppas att:
-Danielsson gör en lika bra säsong som hans försäsong var förra året.
-Bergqvist tar sitt slutgiltiga kliv och etablerar sig på allvar.
-Östlund visar framfötterna.
-Anger och Soling blir så bra som vi hoppas.
-Mårtenssons ersättare håller riktigt hög nivå.
-Esko-effekten blir positiv.
-"gubbarna" håller denna säsong.
-de eventuella skadorna är få åt gången(inte som förra året, då det borde anordnats ett gruppboende på nå't vårdhem).

Om allt går in så kan det ju bli en rolig vinter ändå, trots materialet.

Vi får väl se, men hoppas att förra säsongen bara är ett minne blott, och inget vi behöver tänka på som en Deja Vue i vinter, och att årets säsong stavas s-u-c-c-é, och inte s-k-a-d-o-r.
(hoppas kan vi ju alltid)
Kommentera

Sv: skador
P J Davydjoos: Oj, ja rädd är ordet som saknas...så det kan bli ibland.
Jag har också stora förhoppningar på Danielsson i vinter och att Östlund visar framfötterna ska bli intressant att se hur Östlund klarar sig i elitserien.
Anger och Soling blir jag besviken om dom inte spelar bra i vinter.
Lika många skodor som "vi" hade förre säsongen är princip en omöjlighet att få igen och det räknar jag inte med men nån skada måste man räkna med får bara hoppas att dom är få och lätta.
Kommentera

« · 99863