Brynäs IF

727992 inlägg · 7962 ämnen

Skador och förstärkningar

« · 385863 · » Till forumet

Skador och förstärkningar
Läste dagens insändare av "Pucken"(skriver i Arbetarbladet)"När vår andre back gick sönder(Casselsthål)ersätter man honom med en sjunde back(Andersson)När Kyrö blir skadad ersätter man honom med en junior.Redan där begår man misstag".Håller med Pucken att man borde tidigare hyrt in spelare eller värvat,för det finns pengar.Titta på Leksand,de fick en stor stark bjässe på 100 kilo,defensiv finsk back från Saipa,fast man går ut och säger att det finns inga spelare att ta.
Man måste från styrelse och sportkommiten visa oss supportrar,sponsorer att vi tänker inte bara sitta och titta på,här måste något göras.(eller håller man på fel lag,för att detta skall uppnås)
Kommentera

Sv: Skador och förstärkningar
roger:

Är det någon som verkligen vet om den här finske backen är så bra? Kan det inte vara så att Leksand panikvärvar det Brynäs vet är skräp?
Kommentera

Poffa: Panikvärvning?Tycker ändå att man måste visa att vi tänker verkligen göra något,för som det ser ut nu verkar Brynäs ha åkt på "soppatorsk".
Kommentera

roger:

Så för att visa att de tänker göra något så skall man värva vilket skit som helst, kosta vad det kosta vill, i en tid då förening är i ekonomisk kris?

Smart.
Kommentera

Poffa: Jag håller med, det gäller att inte värva vad skit som helst men man kan väl åtminstone spana av marknaden och inte bara säga, det finns inget intressant att värva just nu. Det visar ju på att man inte ens vill försöka. Så ut och leta fort som f-n.
Kommentera

66Hagberg: Får bli mycket fort då eftersom sista dagen att värva är på lördag.
Kommentera

66Hagberg: Om du läst vad ledningen sagt, så är det ju precis det man gör och har gjort: hållit ögonen öppna för ev nytillskott, men det måste vara en spelare som vi anser tillför ngt till laget.
Kommentera

Huge: Vi kan ju titta på våran broder i Dalarna på alla värvningar dom gjorde under säsongen i fjol (panik?)
Det var väl ingen utav dom som var något att ha!
Kommentera

MoK: Ni kan väl skicka Kahnberg till oss, så kan jag bjuda på några bärs!

Skämt å sido det skall bli intressant att se vad som händer före deadlinen på Söndag
Kommentera

65Selander: Ja, speciellt Westlund. Djävla otur att vi inte lyckades få hem honom, eller hur....? :-)
Kommentera

65Selander: Vesst allt för att rädda Brynäs läge i tabellenb. Nu har ju Kallio och Andersson börjat komma igång rejält så vi kan klara oss med dom ett tag :)
Kommentera

65Selander: "Pucken" Persson har som vanligt rätt i varje ord han skriver.
Kommentera

MIF har bytit till sig 2 finnar från IFK Helsingfors, Leksand även dom 1 finne, HV 71 Myllys, Frölunda tog Sandberg. Nu hoppas jag verkligen att Brynäs presenterar något nyförvärv innan transferfönstret stänger för den här gången, Micke Wahlberg, Vladimir Machulda eller Jari Kauppila vore ju inte helt fel men vad gällande Kauppila så verkar Leksand redan ha ett stadig grepp om honom.
Kommentera

70 Rodrigues: Vladimir Machulda är klar för Kärpät.
Kommentera

70 Rodrigues: Kauppila made 1,5 years contract with Leksand
Kommentera

33Laitinen: Inga finska rykten om spelare till Brynäs IF ?
Kommentera

Makkan: No. Kauppila was the only one and he is now clear for Leksand.
Kommentera

33Laitinen: OK. Thank you for the information. If you hear something. tell us please.
Kommentera

Saxat från Dalademokraten.

"I dag tas beslut på vilken klubb han (Adam Andersson) kommer att spela för under den resterande delen av säsongen.- Vi kommer att ha kontakt med Brynäs under fredagen, säger Moras klubbdirektör Jan Simons."

Se länk.....
Kommentera

Makkan: Enl icke namngiven person så blir det ingen förstärkning i Brynäs!

Lugn Rodrigues, lugn nu ;-)
Kommentera

65Selander: Hade du verkligen väntat dig det, trots Rogers rykten.
Kommentera

65Selander:

Jag känner mig delad inför ett nyförvärv. Om vi inte skulle värva en ny och vi går till slutspel så har sportkommitten kanske gjort rätt, och sparat pengar. Men åker vi ner i kvalserien så vete fan, då spelar sportkommitten ett högt spel utan nya spelare. Jag tycker det är lite sent att värva en ny bara för den här säsongen. Då ska den spelaren (ex Walle) knytas upp minst en säsong till. Sportkommitten har inte ett lätt jobb men ett stort ansvar mot oss alla Brynäs-fans.
Kommentera

Makkan: Där håller jag med dig eftersom det är ganska värdelöst att kasta ut pengar för en kort tid, LIF har gjort rätt här med 1,5 års kontrakt.

Hamnar vi i kvlaet då blir det jobbigt som du skriver. Livet är som Lotto!
Kommentera

Är det nån som vet hur det blir med Adam fortsättningsvis? Brynäs eller Mora resten av säsongen. Eller får han fortsätta att lånas ut som det är nu?
Kommentera

64Waern: Se mitt tidigare inlägg från idag klockan 12:54.
Kommentera

Makkan: Det står att det skall avgöras idag om han spelar i Mora eller hos oss, jag såg inget om att det redan var klart.
Kommentera

Makkan: Jag missade den - Tack.
Kommentera

66Hagberg: Det är väl inte klart var han ska spela ? Men jag tror inte Brynäs törs låna ut Adam. Då kan dom stå där med skägget i brevlådan om vi får flera skador. Men jag tyker att Mattias Karlsson ska spela istället för Adam.
Kommentera

Makkan: Brynäs får inte glömma att skriva kontrakt med Rönken! Han tror jag kommer att utvecklas snabbare än Adam i ES!
Kommentera

65Selander: Instämmer. Det behövs tuffa och fräna spelare i Brynäs IF.
Kommentera

Makkan: 1h kvar förväntar mig Hejduk, Foppa, M. Näslund + några till!
Kommentera

Lunkan: Nja Fopppa och Näslund hamnar nog i modo. Men Walle, Modin och Dacke tror jag på. Eller ? Kanske inte ?
Kommentera

Makkan: Kan Nordmark spela så kan Janne Larsson spela eller rentav Fetisov!. Krutov är nog för nersupen för att orka runt, var rent patetiskt att se han i Brunflo
Kommentera

65Selander: Hur är det möjligt att värva Kaupila ? han var ju inte till salu när Brynäs ville ha honom för en par veckor sen.Men å andra sidan så är det mesta till salu.......om pengarna är dom rätta.Bjuder man ett par playboyskor och en ostmacka så får man därefter.
Kommentera

sylf: Tycker också det är konstigt, troligtvis så betalar LIF så pass bra så att sponsorerna släpper taget!

Playboyskor, är det Solings då eftersom han tog av sig dom och snörade på sig grillorna i går i stället ;-)
Kommentera

12 minuter kvar till transferstopp.
Inget nytt i Brynäslägret ?
Kommentera

Makkan: Har ni transferstopp kl 16.00, alla andra har väl sitt kl 24.00
Kommentera

hoppas dom går till Slutspel!!!
Kommentera

Stigsson: Inte enligt alla artiklar från olika tidningar. Där står det 30/1 klockan 16:00.
Kommentera

Stigsson: Vi hade transferstopp i augusti tror jag. ;)
Kommentera

superputte: Jag hoppas också att dom går till slutspel, men det kommer att bli tuft in i det sista som det ser ut nu.
Kommentera

70 Rodrigues: Nyförvärv i Brynäs? Du hoppas på för mycket, gosse!
Kommentera

Clarence: Det blir inga nya spelare till Brynäs.Det finns inga säger man.Konstigt att de flesta andra lag hämtat in nytt under resans gång ? Nämen vänta !!! Dom kollade nog utanför Gästrikland.

Nånstans långt inne kan jag förstå klubben också.Har man inga stålar så det räcker till en spelare som tillför nåt, kan man lika gärna skita i det.Utfyllnadsspelare finns redan i överflöd.
Kommentera

sylf: så sant så sant
Kommentera

Intressantast idag superallsvenska ledarna Mora IK:s Simons kommentar om nyförvärv "Det är bara en back vi söker. Inget annat. Och vi vill ha en spelare som kan gå in i förstafemman. Ingen kompletteringsspelare."

Och svaret är Adam Andersson, 6-7 back i Brynäs. Är det så stor skillnad på lagen så borde inte de elitserielag som hamnar i kvalserien behöva oroa sig för att åka ur elitserien.
Kommentera

sylf: Så är det säkert. MEN har vi inte tjänat in lite stålar på Petré, Kyrö och Casselståhl? Plus att om vi har gett bort A.A till Mora gratis börjar jag grina...såååå jävla bred trupp har vi inte...jag menar hade vi inte haft A.A igår hade vi fått spela med 5 backar.
Kommentera

lindberg: Adam Andersson va ju typ bästa back i mora när han va där....i brynäs platsar han typ inte
Kommentera

Gusten: Antar att de pengar dom tjänat in på skador går åt till att sanera ekonomin....Förhoppningsvis.
Kommentera

lindberg: Men ja tror faktiskt att det bara är 2 allsvenska lag som kan gå upp...det är SAIK och Hammarby
Kommentera

Zcootah: det är just det som är det intressanta, men jag har ingen koll på lagen i superallsvenskan så det är svårt att värdera.
Kommentera

« · 385863 · »