Brynäs IF

727662 inlägg · 7962 ämnen

Skador och förstärkningar

« · 387463 · » Till forumet

Sv: Skador och förstärkningar
Okej...var det så klokt att skeppa iväg A.A i det här läget? Purfriska backar just nu: Sjödda, Björck, Kupan, D.Johansson. Backar som nyss varit/är skadade: Cassel, Laitinen, Karlsson och Petré Känns inte så brett va?
Kommentera

Gusten: Kanske dom har snackat med Stigge ???
Kommentera

Hopppas casselstålh kan börja göra lite Poäng!
då räcket det till Slutspel /////BrynasareN
Kommentera

sylf: Hehe ja eller Jan-Erik Silferberg...i så fall kan han ringa mig så kan han få "låna" sin matchtröja från 71/72...som jag för övrigt har på mig i min presentationsbild ;)
Kommentera

Gusten: ja det är bra, blir billigt och bra att slippa fixa en ny tröja till honom.
Kommentera

Gusten: Jag har Prostens från samma år.Coolt.Med den klassiska Bockens reklamen.
Kommentera

sylf: Å fan...hur har åren farit fram med din? Min är lite väl trång,sliten och maläten tyvärr...men klassisk som bara f-n. Ps. Tror jag är lite fetare än Jan-Erik var oxå ;)
Kommentera

Gusten: Den är faktiskt i rätt bra skick,FAST jag kört enduro i den.Vad jag inte begriper är hur dom fick plats med alla skydd på den tiden ?Eller då är jag fetare än va Prosten va ???
Kommentera

sylf: Hade dom skydd!?
Kommentera

Gusten: Alla hade utom Inge Hammarström :-)
Kommentera

sylf: Nej det är väl som det är med slantarna, får vi tro. Svårt att smälta är det hur som helst att en elitklubb som vår ska vara så urfattig gentemot sina konkurrenter att man är helt utesluten från de möjligheter en eller annan ny spelare trots allt ger ett lag som har det tufft och en möjlighet som de andra klubbarna utnyttjar.
Kommentera

Mycket snygg presentationsbild, Gusten!

Men mig lurar du inte! Din tröja är från 1975-78! Jag tog det på siffrornas röda "skuggning". Annars hade det varit coolt att ha en tröja som är äldre än en själv. Intresseklubben kan för övrigt notera att Jan-Erik Silfverberg, under sin första säsong i Brynäs och som näst sistasäsongsjunior, blev “Årets Junior” samma år och säsong som jag föddes.
Kommentera

20 Lindgren: Hmm jag skulle aldrig drömma om att bestrida ett orakel som du. Jaha då har jag levt en livslögn *snyft* Det var faktisk Wille Löfqvist som sa det till mig....med dom efterföljande orden "Ta jävligt väl hand om den där...den är värd mycket pengar"
Kommentera

sylf:Jag har undrat över vilken bif-tränare som senast förde utvecklingen i laget framåt.Hålla N.Danielsson utanför laget,skicka Adam till Mora,sporadiskt ge nån annan junior chansen i en period.Låta Lundström stå i förhand rena supertorskar,där har GP redan fallit. Roger Melin kom till ett serverat bord där det fanns många som säkert kunde mer hockey än tränaren själv,Melin diskad direkt. Nån som kommer ihåg Nokelainen?Nja, bidrog inte med mycket va?! Var nånstans har vi hamnat bland årtalen nu för att hitta nått?

BIF har för många grythundar som inte kan göra mål,inte tillräckligt stabila backar där man måste ha nån mer skottkunnig än Sjödin.
En som vanligt ganska gammal trupp där man inte satsar på unga som man kanske ska göra när man bara kan erbjuda ett par playboyskor om nån signar med BIF.

Det känns på nå sätt skitdeppigt att vi inte fick nått nytillskott när var enda jäkel vet att vi behöver det.
Tilltron till laget blir bara för mycket ibland.
Kommentera

aphac: Måste va Sandlin faktiskt.Han är väl ändå på nåt sätt en visionär som kan/kunde göra nåt av ingenting.

Wahlberg hade inte varit fel.Men som vanligt var det bara ett rykte gripet ur luften.
Kommentera

Zcootah: “Men jag tror faktiskt att det bara är 2 allsvenska lag som kan gå upp...det är Skellefteå AIK och Hammarby IF.”

Där förklarade du reglerna helt riktigt. Om tre allsvenska lag gick upp skulle Elitserien bestå av minst 13 lag.
:-) :-) :-)
Kommentera

aphac: Lugn bara! Till nästa säsong kommer satsningen. Den här säsongen är förlorad ändå. Hade det blivit slutspel hade det bara blivit pinsamt. Det vi går miste om i slutspelsintäkter tar vi igen genom att inte panikköpa idag. Den trupp vi har måste vara rekordbillig samtidigt som sponsorsintäkterna, enligt säker källa (Keb), ökar.
I augusti 2004 sitter vi här och garvar åt lag som lif och ssk som bara har råd att köpa in 5-6 finnar och tjecker när det krisar. Då kan vi rada upp våra värvade klasspelare och, äntligen, se fram emot en säsong där man nämner Brynäs med respekt och som guldkandidat.
Dagens trupp ska ha heder om dom fixar nytt elitseriekontrakt men till nästa säsong måste det värvas och det rejält.
Lifs värvning av Kauppila är ändå lite märklig med tanke på hur det lät när han var aktuell för Brynäs. Men det var då det. Händer inte nästa säsong.
MED BRYNÄS MOT SM-GULD 2004/05!
Kommentera

sylf:Stämmer nog, jag kommer ihåg att Westlund var en riktig sopa men fick förttroende av Sandlin och resten den historien vet vi ju. Nått sånt har väl inte hänt på senaste tiden.
Kommentera

Lilljanne: När du sen vaknar framåt hösten och inser att den enda dom värvat är en lovande kille född -97,bli inte förvånad då !!
Kommentera

Lilljanne:Med den drömliknande positiva uppfattning, tror du väl att du vinner 50 milj. imorron på Lotto åxå?
Kommentera

sylf: Fick man inte vakendrömma hade jag aldrig pallat.
Kommentera

Lilljanne: Vad vore livet utan drömmar ?
Kommentera

sylf:Drömma från rätt håll:Vinner jag 50 mille så skulle BIF få 15% direkt för spelarköp, modell vettiga. Inga långtidskontrakt med gamla stötar.
Kommentera

aphac: Vann jag 50 mille skulle jag köpa klubben.Sen skulle dom bli lika dominanta som NY Rangers :-)
Kommentera

sylf: Dominanta i vad? löner eller spel??
Kommentera

aphac: Ingenting är omöjligt!
Och varför skulle inte Brynäs kunna bli som alla dom andra lagen? Eller bättre? Kolla här:
-Brynäs har fler supportar än andra hockeylag. Bara masgänget kan konkurrera.
-Gävle har äntligen bestämt sej för att satsa på sitt älskade hockeylag. Sponsorerna väller in.
-Klubben har den mest kompetenta och framsynta ledning dom nånsin haft. Inga panikköp i sista sekunden (á la lif).
-Vi har klarat den generationsväxling som för bara två år sen kändes omöjlig.
-Snart kommer beslut om en ny superarena. Innebär nya pengar.
-Molins femårskontrakt är snart slut.

Vi var längst ner på botten i april i samband med senste bokslutet. Nu finns bara en väg - uppåt!

MED BRYNÄS MOT SM-GULD 2004/05!
Kommentera

aphac: Hmm,förmodligen inget av dom.50 mille räcker inte långt.
Kommentera

Lilljanne: Det låter inte fel. Men vemodet blir ännu värre när man tänker så här,för då får man ju ännu mer klart för sig vi inte har och hur jäkla svårt det är att komma dit. Vi skulle aldrig släppt taget som vi hade efter guldet -99
Kommentera

Varför känns det som om att LIF totalt har tappat allt grepp om ekonomin?

Visst, de hade mycket pengar på kassan och har haft ett hyfsat publiksnitt, men ändå. Deras spelartrupp och nyförvärv var ju inte direkt seriens billigaste och nu spär dom på lönekassan med ett antal nya spelare - varav några de dyraste man kan skaffa... Detta lär ju ha ätit ett stort hål i föreningens besparingar och det ser nästan ut som om man satt allt på ett kort....

Eller så räknar dom med att Dalabygden ska ställa upp med alla de miljoner dom gjorde förra gången det begav sig. Vilket jag inte är så säker på att de gör nu igen.

Vad händer så? Alla nyförvärv till trots så åker man men ur elitserien - med ett stort ekonomiskt underskott!!!

Törs verkligen SHL göra en VIK på LIF? Vart ska Masken ta vägen?(Att han ryker är så gott som klart hur det än går, men till BIF är han inte välkommen...)
Kommentera

micke: SHL kommer inte göra några undantag, det törs jag lova!
Kommentera

micke: Värvningarna räddar inte lif från kvalspel. Men värvningarna (särskilt Kauppila) gör att dom fixar kvalet enkelt. Det är förmodligen en god investering jmf med att spela i allsvenskan.
Kommentera

: De som går skadade är väl sjukskrivna och belastar inte föreningens ekonomi.
Kommentera

Lilljanne: Med deras vanliga tur så gör väl finnen entt felskär och bryter benet i första matchen!

Han kommer att bli nyttig om han får vara hel iaf.
Kommentera

65Selander: Jo, han har ju varit jävligt bra förr i ES...
Kommentera

micke: Visst var Kauppila bra när han spelade i Luleå och han hade säkert varit ett bra tillskott hos oss, inget tvivel om den saken. Vi var väl med och högg på honom ett tag men deras sponsorer ville ju inte släppa några spelare från laget. Med tillräckligt mkt pengar kan man nog ändå få det man vill ha och Brynäs var förmodligen inte beredda att gå så långt som det krävdes. Sponsorsnacket kan ju ha varit en del i taktiken att trissa upp priset.

Måste faktiskt kritisera GP en aning när det gäller Soling. Här på sidan har det hela tiden framhållits hur kass Soling varit och att han fått spela för mycket, ofta på bekostnad av ngn junior. Själv har jag inte kollat upp detta speciellt mkt utan antagit att Soling fått mkt speltid, en koll man kanske borde gjort. Mot bakgrund av detta har jag försvarat GP och tyckt att det varit bra att han haft tålamod med Jonas.
Nu visar det sig tydligen att Soling fått spela betydligt mindre än vad man trott och att GP:s tålamod i realiteten tydligen inte varit så långvarigt. Här har GP, enligt min mening, gjort en felbedömning av situationen. Han borde på ett betydligt tidigare stadium ha kunnat hittat rätt kombination samt dessutom haft lite mer tålamod.
Skulle det visa sig att mitt resonemang stämmer, och Solings egna ord talar ju iaf för detta, så visar det iaf att Jonas verkar vara en kille som har det rätta virket, urtypen för en äkta brynäsare. Han har bitit ihop och kämpat på trots att det tagit emot.
GP:s coachning av juniorerna som många klagat på, tycker jag dock varit helt Ok, för det mesta. Oftast är dom helt enkelt lite för tunna i många lägen och denna fråga är alltid ett dilemma för alla tränare...
Kommentera

micke: Jamen, Leksand är i varje fall populära.

Jag slog upp DN i morse och skulle gotta mig åt lite kommentarer om Brynäs hjältedåd när vi satte stopp för MoDos tjonga-bort-den-hockey igår. Och vad möts jag av - hela förstasidan på sportbilagan skriker ut:
LEKSAND VANN ÄNTLIGEN.
Inte en kommentar om Brynäs. Fantastiskt.

Däremot en helspalt om Luleå, förklarligt eftersom de spelade mot Styvben. Jag har fotat av artikeln och hårrdkomprimerat den, så även personer med cykelmodem bör kunna se den.

www.shell.linux.se/wlind/images/scannat/DN_Leksand_040130.jpg
Kommentera

Huge: Finnen sög i Lule och underprestesterade kollosalt. Har för mig att dom kallade honom för "betonghäcken" eller ngt sådant.

En duktig kille. javisst!!- men han sög den första rundan han var här.

Jag tror inte att han och den andra finnpajsaren kan vända trenden för LIF. Det enda Masken har åstakommit med dessa panikvärvningar är att supportrarna måste damma av sina tiggarbössor igen (damma av kanske är fel ord, de kan väl knappast ha dammat igen sen senast).

Min tanke är att; Masken är en trojansk häst just nu... Han VET att han får kicken snart (dom kickar honom dock inte i detta känsliga skede såklart). Därför försöker han (med order från "högre ort"") sänka LIF totalt ekomiskt- som sportsligt... För att sedan be på knäna att bli insläppt i Brynäsgemenskapen, den gemenskap han EGENTLIGEN alltid älskat och hört hemma i.

I Siljantrakten har han inte så mycket att hämta längre personligt sas. Cheerleaders har vi i Gävle (akta er Tigerettes) och han kan ta sitt bord på Pigalle med nya beundrarinner på sin sida...
Kommentera

micke: Förlåt att jag går ifrån ämnet men ,fin bild på Kungen i din presentation.
Kommentera

66Berglund: Har jag en bild i min presentation? Var är den?
Kommentera

micke:Du skojar, du har ju en fin bild sen -99 på Kungen av Brynäs!!
Kommentera

micke: Äh, glöm det. Nu såg jag den!

Jo, den är fin! Grabben från Långsele är verkligen kung! Synd bara att han valde att bo i ett stinkande sund mellan Sund och Bruk...
Kommentera

66Berglund: Jag har också en fin bild i min presentation. Den passar in lika bra här hos er som hos oss TIK:are. "Dödstifon" i ren Bergman-anda är helsköna grejor. Lie och schackspel är allt man behöver om man vill ha lite roligt när man går på håkky.
Kommentera

mike66: Jag tycker den dystra och akolayptiska bilden passar ganska bra ändå. Är det inte så att Isbanana i Nolby är byggd på en stor skrothög av kemikaliska giftigheter? Därför var dom tvungen att lägga ned den?

Och tänk hur jag sprang omkring denna isbana som småunge, lekte språngbräda på telefonstolparna som var strukna med striknin, hittade sällsynta murklor i sanden alldeles bredvid isbanan som vi tilllagade osv osv....
Kommentera

micke: Den är inte nedlagd, den är bara upprustad och sanerad från alla gifter som du och jag drog i oss som småpojkar och det blev ju folk av oss också?! En kanonfin anläggning numera, det kan westerlind intyga. Dessutom så planeras det för en Gathockey Cup för stollar som oss såsmåningom. Det kan bli skoj.
Kommentera

mike66: Ja, det kan jag intyga, en härlig anläggning i barnvänlig miljö - Löta Arena.

Vadå så småningom? I sommar. Redan nu har vi i princip klart med fyra lag: Brynäs Metal, Nolby All Stars, Rövarna från Skuleskogen och Resten - en garanti för fantastisk gathockey på låg nivå.

Höjdpunkten blir givetvis prisutdelningen på Nolbyknölen - Medelpads pärla.
Kommentera

westerlind: Hahaha, "Rövarna från Skuleskogen." Då är det bäst att man inhandlar ett par balar toapapper extra dårå.
Kommentera

Huge: Kan det inte vara så att GP:s trytande tålamod tog skruv då? Att det fick grabben att tända till, så att när han väl fick chansen så gick han in med den där "nu jävlar ska gubben få se"-inställning som såväl behövs?

Jag tycker bänkandet av Soling har varit helt rätt. Till skillnad från junisarna har han inte blivit fast på bänken utan, såvitt jag vet, alltid klivit in och gjort några byten. Och jag hoppas verkligen att MoDo-matchen inte var en engångsföreteelse från hans sida utan att han verkligen har hittat formen. Anger ser rätt bra ut nu också, Molin verkar bättre än i början av säsongen och då har vi ju, som du och jag spekulerade i tidigare under säsongen, fått igång sparkapitalet. Liiite sent, men det kan vara precis tillräckligt för att nå slutspel.

Beträffande bänkande så tyckte jag redan förra säsongen när det gick som sämst att man skulle ha bänkat alla "stjärnor" och fyllt på med juniorer. Eller bänka ALLA och spela med J20-laget. Varför? Tja, junisarna har inget att förlora. Tvärtom vill de visa upp sig när chansen dyker upp. Och förhoppningsvis ger en sån sak signaler till gubbarna i laget. Ingen är för helig för att slippa arbeta.
Kommentera

Är det nån som vet om det kommer några nyförvärv til slutspelet om dom går dit???
Kommentera

superputte: Nej det gör det inte eftersom transferstoppet var igår.
Kommentera

Ford Prefect: Klockrent inlägg!!!
Kommentera

« · 387463 · »