Brynäs IF

727758 inlägg · 7962 ämnen

Skador och förstärkningar

« · 387755 Till forumet

Sv: Skador och förstärkningar
Tyvärr så tror jag att Brynäs kommer att få ångra sig bittert för att dom inte värvade någon ny spelare.
Kommentera

70 Rodrigues: Bättre att försöka ordna med ekonomin så att man får var kvar i ES än att spekulera med lite slantar. För då talar vi verkligen om lite slantar. Mål nr 1 måste vara att hålla sig kvar och så smått börja bygga upp en ekonomisk grund som kan garantera fortsatt existens i ES.
Kommentera

Ford Prefect: Bättre sent än aldrig och ingen är gladare än jag om GP:s trytande tålamod till sist äntligen ger resultat. Min poäng är dock att om GP i början av serien låtit Soling "misslyckats" lite oftare i bättre omgivning, så kanske uppvaknandet hade kommit betydligt tidigare.
Enligt Jonas själv så har det ju för det mesta blivit hattande fram och tillbaka och sporadiska inhopp, främst i 4:e formationen.
Vad jag förstår så har väl spel i PP för honom t.ex. varit mer eller mindre otänkbart. GP har naturligtvis gjort vad han trott vara riktigt, eftersom Soling är en av våra viktigaste kuggar. Vill minnas att Jonas var stekhet mot SSK borta i början av säsongen, för att därefter sjunka tillbaka betydligt. För lite tålamod av GP i detta läge?
Vi lär väl aldrig få reda på om det hjälpt med mer tålamod i början, men som sagt, bättre sent än aldrig.

Helt rätt så kan ibland ett junisinhopp ge en spark i baken till de som inte jobbar. För det mesta tror jag dock att det inte är själva jobbandet i sig som brister när det går tungt. Det är snarare det att man inte jobbar som ett LAG som ger de här dykningarna, som trots allt varit betydligt färre i år än i fjol.
Svårigheten för en tränare är ju att våga lita på att en junior, FRÅN MATCHSTART, har den kyla, hårdhet och taktiska kunnande som krävs i dagens läge. Det ligger ju i sakens natur att dessa ingredienser saknas hos en junior, så därför blir det åter det eviga dilemmat för en tränare:
Hur mkt skall en junior spela för att kunna härdas, men samtidigt inte göra laget som helhet lite "svagare"?
Kommentera

Huge: Ditt resonerande om Soling är exakt samma som jag och många med mig fört om junisarna, främst då Nicklas Danielsson. :)

Beträffande junisresonemanget så är vi överens i stort, och min kritik mot Brynäs ledning har handlat om just bristen på mod. Att våga lita på en junior. Dessutom hävdar jag fortfarande att ett lag som inte fungerar knappast har något att förlora på att slänga in ett par juniorer. Det känns dumt att konservera något som är dåligt. Då ska det ändå sägas att Brynäs inte alls varit lika dåliga i år som ifjol. Och ifjol använde GP juniorerna en del. Det var ju han som lyfte om Rönnqvist och Danielsson vid jul det året. Och Jim Engström var också uppe och spelade några matcher.

Nej, GP gör nog vad han tror är bäst för laget, och om det hade gått bättre eller sämre och vi läktarcoacher fått som vi velat kan man bara spekulera i. Felet jag tycker att han gör är att lyfta upp juniorer och sen inte släppa in dem på isen. Dock ska i sammanhanget nämnas att han faktiskt givit dem speltid under senare halvan av säsongen. ND var ordinarie med Lind och Miettinen några matcher, Rönnqvist har spelat från start några gånger och Karlsson har också fått istid. På bekostnad av t ex Soling. Det tycker jag GP ska ha plus för: Att han bänkar "stjärnor" som inte spelar bra.
Kommentera

El Aka Ali: Spara sig till döds är ju också en variant!!!
Kommentera

Är det någon mer en jag som tycker att dom gjorde en miss med Adam Andersson och skickade han till Mora säsongen ut?????
Kommentera

superputte: Förmodligen alla övriga KS-lag, ifall nu Mora tar sig dit.
Teoretiskt sett skulle vi ju kunna få möta Mora i KS, så jag utgår från att ngn klausul i kontraktet gör detta omöjligt. LHC hade ju en liknande klausul ifjol när det gällde Myran Gustavsson.
Man har säkert vänt och vridit på det hela och kommit fram till det bästa för båda parter. Min teori är att Adam är lite för tunn ännu, speciellt när vi går in i det tuffa slutskedet där det blir mer kamp än skönspel. Vello är tillbaka med rutin och Karlsson med lite mer fysik.
Plus att Cassel verkar ha kommit igång...
Kommentera

Huge: mmmm det skulle vara roligt om dom möttes i KS.
Men dit ska vi inte, vi ska till slutspel!!!
FORZA BRYNÄS
Kommentera

70 Rodrigues: Man kan fara åt helvete med pukor o trumpeter eller balansera på linjen som Linus. Han skrattar man fortfarande åt!
Kommentera

micke: Vad skulle Masken till föreningen och göra ? Dom håller på och bygga upp en schysst organisation som kommer att ge utslag om nåra år.Finns nåra kvar i styrelsen som ska väck.Potatishandlaren Masken Raskenstam kan gott stanna i Twin Peaks.
Kommentera

sylf: Instämmer. Vill masken krypa tillbaka ner i jorden så kan han stanna där, för närmar han sig Gästrikland så kör vi ner en grep i jorden och kopplar på 220 så har han krypit färdigt.

Annars kan han söka upp sitt gamla kära team boro nuvarande boro/vetlanda hockey (div2). Dom kan säkert hitta ett en plats åt honom på rotnivå.
Kommentera

aphac: Brynäs stora misstag var att de var för bekväma efter SM-segern -99. Man borde inte ha slagit sig till ro efter guldet utan satsat vidare med det starka marknadsvärde inför sponsorer och nyförvärv bland spelare man rimligen då hade. Fem år senare sitter klubben bakbunden, kan inte skaffa sig spelare som andra, utan sitter rent ekonomiskt inlåsta utifrån i ett fattighus vars dörrnycklar ingen i föreningen verkar få tag på för att befria sig...
Kommentera

Makkan: Jag kommer heller aldrig smälta att "Masken" jobbar i Leksand. Nu är det dock som det är och säga vad man vill men karln visar i alla fall, i motsats till vår ledning, prov på handlingskraft i klubbens svåra läge och gör ett bra jobb för dem. Sen blir det bara patetiskt att vi sitter här och är bittra på "Masken" och LIF. Ju mer vi håller på med detta desto mer illmariga och skadeglada blir nog leksingarna över alla spelare de knycker framför näsan på oss brynäsare. Det är min gissning...
Kommentera

Clarence:

Jag är tveksam till att Masken har gjort ett så bra jobb. lif är faktiskt jumbo efter att Masken har haft spender-byxorna på sig innan och under säsongen.
Handlingskraft ? Tja det handlar nog mer om att ha pengar och att det är panik i liflägret.
Kommentera

Clarence: Jag känner en hel del Leksingar och dom är allt annat än glad åt Masken just nu!
Kommentera

65Selander: Vad har Masken lyckats med sen han blev sportchef i Lif??

Det var många här som ropade efter Masken när ny sportchef skulle tillsättas i Brynäs.
Kommentera

Makkan: Brukar Masken ha byxor på?
Kommentera

sylf: Förvånande att du är så optimistisk inför framtiden. "Dom håller på och bygga upp en schysst organisation som kommer att ge utslag om några år". Hoppas du får rätt bara. Jag tror vi står där och stampar och önskedrömmer om tre år också, tyvärr.
Kommentera

Clarence: Optimistisk eller ej.Kan bara inte tänka mig att de konstellationer dom nu plockat ihop gör ett sämre jobb än Berg & co.Dom har åtminstonde lite hjärta för klubben och samtidigt inte så pass gamla att dom tappat verklighetsförankringen.Sen kan det mycket väl bli så som du säger,att vi står och stampar på samma fläck om 3 år.Det beror ju även på hur mycket näringslivet är beredda att satsa också.
Kommentera

Clarence: Sylf börjar bara friskna till lite från "dysterkvistsjukan".
Han kanske har lite medicin över till dig och en del andra också.....?
Kommentera

lucky luke: Nja.
Kommentera

Huge: Dysterkvist ? Bara för att jag inte tar en förlust med en klackspark ? Kom ihåg Tigern Johanssons gamla ordspråk.En god förlorare är ingen bra vinnare.Han om någon vet vad vinna handlar om.Hade det funnits en moderator i Brynäs omklädningsrum efter en förlust på den tiden hade dom blivit avstängda direkt.
Kommentera

sylf: Det gäller även i dagens omklädningsrum, om nu ngn trodde ngt annat, men det är väl en annan diskussion.
Nu gällde det hur man ser på Brynäs framtid och jag konstaterade bara att du verkar vara på "bättringsvägen" vad gäller den biten....
Kommentera

Huge: Den enda medicin som kurerar mej är en topp tre-placering i tabellen + ett SM-guld inom två år!
Kommentera

« · 387755