Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Skellefteå AIK - Brynäs IF 10/2-15

« · 1660557 Till forumet

Skellefteå AIK - Brynäs IF 10/2-15
Kan bli tufft ikväll😉.

Tips: 5-2
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 10/2-15

70 Rodrigues:

Blir nog tuffare än så skulle jag tro. Mitt tips är 6-0

Kommentera

70 Rodrigues: jag tippar torsk med 4-1. Vet inte ststusen på Svensson som klev av i 3:- match i söndags. Fast Hanses har väl stått mot oss innan så det spelar nog ingen större roll.
Kommentera

70 Rodrigues: Fan va du är positiv! Kvällens match slutar 6-1. Någon blir intervjuad och förstår inte varför det blev som det blev.  Vi torskar mot LIF på torsdag. Vi åker ur kvalserien och klubben går i konken 2017...

Eller vinner vi matchen och och tar 4 raka 3p och blir upphåsade som underdogs som inte kan förlora och torskar sedan play in för sitta hela våren/sommaren och hoppas på nyförvärv...

Kommentera

brynäs08: Vi kan inte förvänta oss några poäng här, det skulle vara en fantastisk bonus att få med sig några härifrån.

Jag vill se ett vilt fightande Brynäs, som sätter press på SAIK:s backar som jag tycker har fått problem när forwards spelat fysiskt mot dem. 

Utöver det vill jag se ett LIF och ett DIF utan poäng ikväll. Då är en förlust för oss inte katastrofal.

Kommentera

Zappaholic: 3-6 ;) sen vaknade jag lycklig haha
Kommentera

Zappaholic: Mkt hänger nog på SAIK:s motivation ikväll, ligger den på säg 90% så har vi en bra chans att vinna den här matchen.
Som du säger: dom är sårbara när motståndarna checkar högt och intensivt, nåt bl.a Luleå visade i CHL-semin. Funkade ju även för oss senast hemma men då var ju defensiven istället bedrövlig och vi mer eller mindre skänkte bort matchen.
Tror på en bra match ikväll med mkt fart från vår sida, gäller att inte tokrusa inledningsvis utan checka med bra balans mellan aggressivitet och smart hemtänk.
Vi brukar göra bra matcher däruppe, då det kan vara en fördel att som bortalag sällan ha nån press på sig att ta poäng.
Kommentera

70 Rodrigues: 2-2 sen tar vi extrapoängen efter slantsingling.

Målskyttar: Scott och Sweatt
Kommentera

2-4 sista 19:27 i tom/öppen bur

Kommentera

Roxio: Båda lagen saknar tre viktiga spelare så det borde bli en jämn match. Nä, skoja bara. Tips: 7-0
Kommentera

munkas: Tre hyfsat bra spelare också, vi får hoppas att det hjälper oss😃.
Kommentera

5-2. Gäller att inte få för höga tankar om laget bara för att de vann mot Frölunda. Man vet aldrig med detta lag... Och vårt bortafacit känner ni ju till. 
Kommentera

Brynäsgubbe: Att tro på vinst vore väl mycket men det kanske är just det som gör att det blir just det. Det är ju rätt ovanligt att ett lag vinner samtliga möten mot ett lag. Ändå så har jag en misstanke att fokus ligger på torsdagens match och att man kommer att kämpa ikväll. Så länge man känner att man kan vinna, eller i alla fall ta poäng. Första målet är hyperviktigt idag.
Kommentera

Powerfade: Mannberg saknas, Lööke går in i laget.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hjärtat säger 4-2 till Skellefteå men vi är alltid så sjukt trögstartade efter uppehåll så ni kommer nog att spöa oss idag!

lycka till i kväll!

Kommentera

Blister Brigade: jag hoppas att du har rätt. Vi behöver poängen mer än ni. ;)
Kommentera

Powerfade: så sant så sant :)
Kommentera

Powerfade: Känns som att Leksand kan slå FBK ikväll!
Kommentera

70 Rodrigues: Har samma känsla. 50/50 där.
Kommentera

70 Rodrigues: Med den hjälpen dom får ja..
Kommentera

Det första man ser är att domaren står och klappar om Skellefteå i spelargången på väg ut... för helvete ! :)

Kommentera

Davey_22:Jaaaaa!!!
Kommentera

underbart ett tag till :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Vakna till nu C...
Kommentera

bulan äger domarna!
Kommentera

Se där ja. 
Kommentera

Brynäs "kan aldrig hålla en ledning mer än 5 minuter" IF
Kommentera

Haha jadå!!! 2 såna domslut med oss irad..!
Kommentera

tjugo8: Det där är nog den löjligaste bortdömningen av ett mål jag sett....men fantastiskt skönt :-)
Kommentera

Ös på nu Bif o Fbk...hade varit gott att vara ovanför strecket innan torsdag..
Kommentera

Nu är det panik och idiot rensningar till höger och vänster. C ser riktigt vilsen ut.
Kommentera

dreamland:
Jag tycker att det var ganska uppenbart att målet skulle dömas bort när man såg reprisen.
Kommentera

Nu bjuder domaren tillbaks lite till Skellefteå iaf. Visst..han blockerar avsiktligt,men han crosscheckas ner i isen till att börja med.
Kommentera

Vassa Zebror..
Kommentera

Qvarre: Ser ingenting jag. Fick vi mål när Westerholm var på målvakten väldigt mycket mer så ska det där också vara mål. Hockeyn kommer att dö om de ska kolla sånt där hela tiden
Kommentera

Ta en tvåa på han som välter omkull Brodin bakifrån nu också då. Era jävla stolpskott...fan ta de kassa jävla domarn.a
Kommentera

Davey_22: Ironiskt nog hade de väl alldeles nyss en regelgenomgång med SHL domarna som just poängterade att de kommer vara stenhårda på spelfördröjande åtgärder....
Kommentera

dreamland:
Då dödar dessa domare hockey så mycket mer.
Vi ser helt enkelt olika på saken gällande mål eller inte.
Kommentera

Hur kan Bif orka spela med tempo i 7 min för att sedan se ut som vägkoner.
Sämsta BPet i ligan när ALLA står och tittar på istället för att hålla rent framför egen kasse.
Kommentera

Två av de smartaste spelarna tar utvisningar! Snyggt!
Kommentera

Huss: Ja, klumpigt av Westerholm.
Verkade dock vara helt Ok av Norman att göra likadant bakom vår kasse alldeles nyss....
Kommentera

"Leksand får sitt tredje raka numerära överläge då Rickard Wallin åker ut för andra gången."

Ja..dom försöker iallafall....
Kommentera

Huge: Ja, jag brukar av hävd aldrig gnälla på domarna men det har varit väl många 50/50 domslut som gått emot oss på sista tiden.
Kommentera

Bra sista 5 minuter av Brynäs. Kändes som vi träffade rätt med press och intensitet där. Gillar vad jag ser från Wallace idag.

Kommentera

Är Tim och tvillingarna så här långt som spelar fysiskt. Brodin, Blomman och dom andra som ska visa vägen är totalt osynliga.

Nordan stelopererad?
Ruskigt besviken på spelet av junisarna, viss skillnad hur dito i SKE agerar.
Kommentera

Starkbaums ser lite darrig ut. Puckarna hoppar och studsar. Iofs inte lätt mot Ske som är snabba. Men helt safe ser de inte ut som.....
Kommentera

Jaken: som jag skrev tidigare. Poäng här är en ruskig bonus. Men ska de bomba uppåt 40 skott på oss behöver vi fler än ett mål för att ta en pinne.
Kommentera

Tror vi måste skjuta minst 30 skott om vi ska ha chans på poäng. Så 5 skott bådar ju inte så gott, men det såg ju ungefär likadant ut mot Frölunda. Önskar att de lade mer skott mot mål. Se t ex Ryans mål mot Växjö.
Kommentera

Lindström: Håller med. Känns som om det är C som är den som har lite problem med Bulans krav på frekvens och att agera i stället för att reagera. Kanske hans utvisningar är ett symptom på det?
Kommentera

« · 1660557