Brynäs IF

724869 inlägg · 7958 ämnen

Skellefteå AIK-Brynäs IF

« · 264023 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
KungMartin: Hade det funnits kompetent folk så hade reklamplatserna varit sålda, det går inte att jobba som man gjorde på 60-70-talet, det måste till tuffare killar/tjejer som vet hur marknaden fungerar! Sponsorerna måste veta att dom får något tillbaka!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Visst är det brist på kompetenta personer i ledningen men man kan inte bara skylla på det. Faktum är att Företagen i Gävle inte är alltför givmilda mot Brynäs. Av sponsorerna som finns på dräkterna är väl 60-70 procent tillverkade av samma företag. Gevalia, Estrella, Oboy mfl. E väl alla tillverkade av samma företag. Att dessutom inte alla reklamplatser blivit sålda måste ju anses som en miss.
Som sagt är det många olika saker som har lett till att Brynäs är i den ekonomiska situation som det är just nu
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
mike66: Nej, tyvärr är det nog så. I alla fall en klasspelare, Casselståhl rankar jag väl snäppet under Lind, men ändå en stabil back. Som pricken över iet hoppas jag få se Petriläinen i svart/gult/rött nästa år, men då säger du väl upp bekantskapen med undertecknad, skulle jag tro.... ;-)

Tyvärr, lika vitt härnere som däruppe. Har ännu inte rört klubborna, annat än ett par provsvingar i vardagsrummet framför spegeln.....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
KungMartin: Jo det är riktigt... Men har 3 kr kommit över det ??

jag tror inte att det påverkar Brynäs nästa år men det ser inte snyggt ut. Och jag som är en sån där statistiker gillar inte det här.. Största förlust mot Skellefteå 2-11 2003-04-10
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Huge: Fan Huge är du psykolog nu också? Det är tur att du har svar på allt när det gäller Brynäs IF såväl lag som föreningen i stort, du kan väl blända dom med din intelligens så är ju alla Brynäs problem ur världen! Jag ställde en fråga här på GB:n tidigare idag men fick tyvärr inget svar, du kanske kan hjälpa mig? Hur kommer det sig att Brynäs är i den prekära situationen dom är i när det gäller ekonomi m.m? Jag anser att det handlar om brist på kompetens på nästan alla platser i föreningen, vad anser du?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
KungMartin: Det var sjutton värre - det svider fortfarande när man tänker på det.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Huge: Ni har ju snott två klasspelare av oss nu - verkar inte vara många på er gb som har förstått det ännu?

Förresten, har du sett till några gröna grässtrån så att man kan komma ner och spöa lite bollar med er - här hade vi full snöstorm idag ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Vi tar nya tag och lämnar det här bakom oss. Om 3kronor klarade av att lämna Vitryssland matchen bakom sej ska väl vi klara av det här.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
boldten O Huge: Instämmer till fullo =)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Huge: Instämmer helt om ditt inlägg...
Men man kanske måste vara tävlingsmänniska själv för att fatta hur psyket funkar hos andra idrottare. Der var nog som sagt ganska tomt i huvudena idag hos grabbarna. Och nog trodde jag också på en förlust, men inte så här stort...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Naturligtvis ser det inte alls bra ut med 2-11 i baken men de flesta skribenter verkar inte ha en aning om hur psyket funkar hos idrottsmän, särskilt i en kampsport som hockey.
Vi har, som ngn var inne på, spelat med kniven mot strupen sedan oktober förra året, aldrig kunnat spela avslappnat.
När ES-kontraktet blev klart föll det många kilon från många axlar.
Antagligen totalt tomma huvuden idag hos de flesta spelarna, då hjälper det inte hur mkt GP gapar och skriker. Är det snustorrt i tanken så är det. Noll aggresivitet och noll inställning ger helt logiskt dagens resultat, svårare än så är det inte. Att dessutom slänga in ett gäng orutinerade juniorer gör ju knappast saken bättre.
Ngn trodde att dagens spel skulle göra att ev nyförvärv inte skulle vilja komma hit. Man tar sig för pannan och undrar om man skall skratta eller gråta.
Till de som tvivlar på Malmström kan jag säga att det kommer att bli en kanonvärvning, nästan i klass med Soling.
Nu återstår målvakten plus 2 st finska backar med pondus.
För övrigt verkar en del tro att det var deadline för värvningar redan idag, med tanke på allt klagande över att inga "klasspelare" ännu kontrakterats.
Allt är som vanligt här på sidan alltså..... :-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Jag hatar att se Brynäs förlora. Att se de man älskar göra en sån här match gör ont. Det svider i själen. Men samtidigt måsta jag säga att det gjorde mer ont att se vårt lag i sista slutspelsmatchen för 2 säsonger sen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Lilljanne: du behöver inte be om ursäkt för något, ekonomin går upp o ner hela tiden o det kommer dagar då ni också har dom där pengarna.....jag har absolut inget emot Brynäs IF men blir bara arg på vissa (ta inte åt dig) som tycker att LHC är skit bara för att de satsar, skulle inte ni satsa om ni hade hela stan bakom er som krävde ett elitlag i hockey? LHC är det enda elitlaget i linköping, vi har ingen fotboll eller nåt annat.....vi har bara hockeyn o det vill vi satsa på, o sponsorerna ställer upp, finns många i en industristad som Linköping!

väl mött nästa säsong!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Lilljanne: Gud. ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Lilljanne: En av moderatorerna!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Lilljanne: Äh, att BIF torskade mot Sheleftyou var väl ganska väntat. Iaf hade jag mer eller mindre räknat med det. BIF hade inget att spela för, till skillnad mot Skelet som dessutom är erkänt starka på hemmaplan.
Däremot blir man väl liiiiite fundersam över lagmoralen? Att vika ner sig så kapitalt?
Hockey är väl en av de sporter där motivation och inställning har stor impact på utgången. Motivationen var ju som sagt inte den bästa, men inställningen?

Men skit samma. Om drygt 5 månader börjar vi alla om på noll igen. Ses då. Förmodligen med lite annan inställning inför matcherna...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Ford Prefect: Och vem är du?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Bright: Jag vet att du hatar Bright det behöver du inte tala om.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Igor: Jo det e väl så... Dom låtsas vara Brynäsare för att få kompisar. =)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Nu höjer vi nivån lite här tycker jag, annars tar jag bort hela tråden. Kritisera om ni vill, men ska det kastas pajer mellan olika lags supportrar så får ni göra det på annan plats.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Igor: Till skillnad mot dej/er HATAR vi att se vårt ÄLSKADE Brynäs förlora. Det kallar vi sann kärlek, vad ni än tycker!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Igor: Det ska kosta att göra en kalkon som ikväll.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
East: Ber om ursäkt! Vi har taskigt med pengar. Men ni är j-vligt duktiga som har lyckats kräma ur stan så mycket pengar. Har ni gått nån kurs? Jag tycker ni bidrar väldigt fint till svensk hockeykultur. Fortsätt med det. Men inte här!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
KungMartin: Nej då dom biter sig kvar njutningsfullt hatande de lag de säger sig älska ;-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Igor: I så fall lär vi ju slippa en hel del hädanefter.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Kanske var dagens match bara ett desperat försök av laget att få de mest negativa i supporterskaran att byta lag.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Lilljanne: Nihilistjanne!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Lilljanne: Påläst är jag. Däremot läser jag lite dåligt/slarvigt ibland.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Igor: Jag tycker reaktionerna är sanslösa. Vem minns den här matchen om ett par veckor. Den betyder inte ett skit för nån. Det här med Internet kan ju sprida en sanslös masshysteri. Men det är kul att va med!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Bright: Håller med om detta också! Men det framgick kanske i undertonen på mitt förra inlägg. Killarna på canal+ hade inte mycket gott att säga om BIF heller. De talade mycket om bristen på respekt mot supportrar, föreningen och hela hockey Sverige. JAG HÅLLER MED! Var är respekten?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Oban: Påläst kille!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Är det bara jag som tycker reaktionen är känns överdriven. Va fan dom har spelat under helvetespress 90% säsongen och nu slapp dom det och hade väl tankarna på helt annat håll. Trist javisst men oförlåtligt njae. Om några dagar är det glömt. För mig var det långt viktigare att klara sig kvar än att spela "hedervärt" i en betydelselös bortamatch.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Anneli S: Jag är precis lika deppad som du och jag tycker kvällens uttalande från Roland Henning är Brynäs IF torsdagen den 10 april 2003 i ett nötskal. En fråga: Kan klubben ha en ordförande som har en så dyster, uppgiven och destruktiv syn på föreningens möjligheter och framtid? Mitt svar är ett STORT och rungande: NEJ!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Tack för första platsen.

Visst hade inte BIF något att spela för, men mer kan man ju begära av ett anrikt ES lag?

Tur att det slutade som det gjorde.

Forza cluben!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Tomas HOCKEY: Jag håller med dig till fullo!! FY F..!!! Jag har aldrig känt mig så besviken som idag! Det är ingen ursäkt att dom inte hade något att spela för. Deras lön är den samma idag som i den förra matchen. Vem av oss tror ni kan gå till sitt jobb och "leka" bort en dag för att vi inte tycker att det ger oss något?! Spelar dom lika uselt på Lördag vete f.. om jag inte går därifrån mitt i matchen och före det buar ut mitt "älskade" lag!!
Angående kommande SM-Guld lär det dröja flera år tyvärr! När inte ens Brynäs ordförande tror på Guld inom rimlig framtid så lär det ju ligga lite i det. Vilket uttalande!! Vem lockas att välja Brynäs av idag? Ett lag utan ambitioner. Deras högsta önskan är väl en stängd serie så kan vi harva på i bottenträsket år efter år och laget kan vara jä..... billigt. FY F.. så deppig jag är!!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
RavenLord: Hur stöder man Brynäs i Förgång ? och va fan vet du om hur jag stöder eller inte stöder dom ?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
RavenLord: Vilket jävla flummsnack! Så du menar att om man spyr galla och kritiserar laget och föreningen så är man ingen riktig supporter??? Hur många tusenlappar har du lagt ut för att se Brynäs den här säsongen, har du farit land o rike runt för att stötta laget typ till Linköping, Jönköping och Ängelholm? Sola sig i glansen, vilket kvalificerat skitsnack, det är lätt att vara kaxig bakom en skärm! Det är inte bara mig du gör förbannad när du skriver på det sättet!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Bright: Säkert! Men då är det självfövållat i allra högsta grad!
Man blir så besviken att det inte finns ord(nästan)! Ok att vi är klara och hade mycket Junisar med men någon jäkla respekt måste dom ha för föreningen Brynäs,sig själva och sina fans
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Bright: Trist nog hade han faktiskt en klausul i kontraktet som sa att om Brynäs förlorade mot SAIK med tvåsiffrigt så fick han gå till Tampa istället ;-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
danoj: Förstör inte det lilla vi Brynäsare har kvar: HOPPET :)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Tomas HOCKEY: Är övertygad om att vi ikväll definitivt gick miste om Fredrik Norrena och ytterligare nåt intressant och bra nyförvärv.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Tomas HOCKEY: Kan lova att Norrena inte hade kommit iaf :)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Skäms på er Brynäs! SKÄMS!
Riktigt dåligt, Norrena blir säkert sugen att komma!


Kommer i alla fall på Lördag grabbar och kikar men jävlar om ni inte ställer upp för oss fans då!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Bright: Brynäs hade bergsäkert, bergsäkert, bergsäkert vunnit ikväll om det gällt nåt.

Som en känd tänkare brukar säga: Brynäs är dom bästa!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Brynäs hade aldrig, aldrig, aldrig vunnit ikväll även om matchen gällt nåt. Vilka jätteproblem klubben har att fejsa i vår och sommar. För att inte tala om i höst och vinter när säsongen är igång. Törs knappt tänka på´t...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Brynäskille: Helt rätt äntligen en supporter som tycks stödja BIF i för och motgång och inte spy galla när de är motgång och sedan sola sig i glansen av guldet/gulden
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
gordo: Äh, matchen är glömd. Nu är det Silly som gäller. För en brynäsare är kvalserien en lek jämfört med Silly. Där kan man snacka mardrömmar. Men i augusti har vi alla argument varför just våra värvningar förmodligen är seriens smartaste och bästa. Det här ska bli kul.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Lilljanne: Ja jag har jämt själv tyckt att Brynäs haft bedrövligt stöd tryck i Gavlerinken och bortskämda fans...Jag är ju själv från bruks staden Sandviken och en trogen SAIK(bandy för den som ej vet) supporter och kan i jämförelse säga att Stödet till SAIK är mycket störe från S-vikens invånare och företag....och man vet hur mycket laget är värt som PR för staden mm
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Brynäskille: Brynäs kommer inte att vinna SM-GULD under överskådlig framtid, tyvärr!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Lilljanne:
Mardrömmar i natt.
Usch.
Kommentera

« · 264023 · »