Brynäs IF

728231 inlägg · 7962 ämnen

Skellefteå AIK - Brynäs IF 6/1-16

« · 1718099 · » Till forumet

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 6/1-16
Clarence: Så länge foten sitter kvar på benet så ska det nog vara lugnt ;)
Blir inte förvånad om Salmela stannar i Brynäs någon säsong till, han verkar kommit bra in i gruppen.
Kommentera

Denna spelare var väl det mest roliga man hittade under en liten lekstund som scout på EP.
Kommentera

Brynäsgubbe: Vem fan är inte engagerad.
Kommentera

Forsberg 1978: Folk påverkas olika. Vart vill du komma?
Kommentera

Brynäsgubbe: Vill inte komma någonstans! Bara det att jag är också påverkad, less och förbannad men jag tar ingen paus från Brynäs för det för det finns inte i min värld!
Kommentera

Forsberg 1978: Så bra för dig.

Jag tar inte en paus från Brynäs, utan sporten. Jag kommer fortsätta följa resultaten, läsa om laget, vara kvar här osv, men inte titta på matcher under några veckor. Som sagt orkar jag inte vara sur hela tiden och det är inte heller schysst mot min omgivning att bli förbannad så fort något går emot ett hockeylag. Alla i din omgivning kanske är vana med att du är less och förbannad men så är det inte här, än i alla fall. Och jag vill undvika att det blir så. Livet och relationer är viktigare än hockey.

Sen får vi se om jag kan hålla mig borta så länge. Kanske redan sitter klistrad igen mot Modo...
Kommentera

Forsberg 1978: Varför är alla så förbannade och lessa? Vi har ett bra lag och och alla skadade skall ju vara tillbaka inom en inte allt för lång tid. Alla lag har skador av och till, det hör till sporten. Vi spelar bättre än vi gjort på år och dar, skall vi verkligen grina och gnälla för ett par förluster och några skador???
Slappna av och njut av säsongen istället för detta lag vi har är riktigt bra. Jag tycker det blir spännande att se vad BZ kan hitta på marknaden, det blir en extra krydda med en värvning mitt i säsongen. Vrana är på väg tillbaka, kul och Bertilsson och Salmela kommer tillbaka om en månad typ, spännande att se laget då!
Hade det inte varit för skador så hade vi inte haft Carlsson i laget nu, detta är positivt. Njut av Brynäs och förhoppningsvis dagens trea i Skellefteå.
Kommentera

Brynäsgubbe: Alla är olika funtade. En del bara ruskar av sig motgångar andra bryter ihop. Jag har också fått nog för tillfället och stänger av.
Kommentera

Davey85: Ganska troligt att värvningen blir av en spelare som just nu står under kontrakt genom utlåning eller direkt klubbyte. Antingen en spelare som går bra i Allsvenskan eller någon som har det tungt i en bättre liga typ KHL eller NHL (AHL), Finland?. BZ tar gärna en Svensk vet jag, så vilka kan vara aktuella förutom Djoos?
Kommentera

Kilström har halsont och missar också dagens match. Ersson från start idag alltså.
Kommentera

Charles: Vem är...

Skit samma. Brynäs kommer bli slaktade.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vi blev överkörda av HV, hade rejält spelövertag mot DIF i första perioden men kunde inte förvalta det, och blev sedan bortdömda, spelare blir skakade kors och tvärs trots att det är uppehåll ( ! ).
Visst har det varit en rolig säsong hittills men kombinerat med käftsmällen i JVM så känner jag mig bara frustrerad och irriterad på allt som har med hockey att göra just nu.
Kommentera

Charles: alltså de tre överlägset bästa backarna är borta just nu. Härligt!
Kommentera

Brynäsgubbe: Skellefteå borta med massor av skador och 14 raka torsk är ju en fantastisk utmaning som jag ser det.
Kommentera

Här var det härlig domedagsstämning! Kan bara tänka mig hur det såg ut här 2002-2007 :)

Tror knappast på poäng idag, men det finns inget som skulle få mig att vilja avstå att se Brynäs spela. Antar att alla är olika i sitt supporterskap.
Kommentera

Powerfade: "Hade den killen haft ett annat efternamn så hade han blivit petat i ett tidigt stadium"

Tror jag inte mkt på.
Djoos fick nog mest klä skott för den besvikelse många fans kände över att han inte fullt ut lyckades axla Gundersons mantel, när denne inte ersattes med nåt likvärdigt.
Klart att många säkert trodde att Djoos ändå skulle vara lite mer dominant utan att fördenskull komma upp till Gundersons nivå för att få godkänt, men i stort gjorde han det helt Ok under TJ.
Många backar (alla?) som hade det jobbigt under TJ har nu visat upp en helt annan sida, och det är knappast en slump.
Därför är jag rätt säker på att även Djoos skulle göra det riktigt bra under Bulan, så han vore en riktigt bra ersättare till Salmela, om BZ nu mot förmodan skulle lyckas med konststycket att få honom tillbaka mitt under säsong.
Vilket realistiskt sett ändå låter väldigt långsökt.
Kommentera

Kilas sjuk också hahaha orkar inte mer. Vad är nästa steg? Att planet till Skellefteå kraschar? Gud förbjude men man undrar fan snart...
Kommentera

bifhjärta: Tycker allt SAIK kan låna ut ett backpar till oss nu :)
Kommentera

dAVydov:

"Skador

Brynäs: Petr Vrana, Simon Bertilsson, Mattias Nörstebö, Anssi Salmela, Lukas Kilström.

Skellefteå: -"
Kommentera

dAVydov: Jag skulle aldrig spela på brynäsförlust men 1,6 ggr pengarna på SAIK är BRA odds hos Comeon.se
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hade nog t.o.m. satsat på ett handicap-spel isf :)
Kommentera

dAVydov: Hm, 1 mål handikapp borde vara ganska säkert..
Kommentera

Huge: haha noll mål i pp trots massor av speltid i spelformen. "Inte riktigt axlade Gundersons mantel" Det måste vara århundradets understatement..😂😂😂
Kommentera

Powerfade: Gundersson hade den enorma siffran 3 i gjorda PP-mål/54matcher sin sista säsong. Självklart axlade han inte rollen, lite mycket begärt av en tonåring. Men det finns andra spelare från förra säsongen som var betydligt sämre än Djoos.
Jag ser gärna att han avslutar säsongen i Brynäs.
Kommentera

Djoos skulle vara en helt ok lösning med tanke på att vi kanske har tillbaks både Salmela och Bertil om typ en månad. Djoos kan nog höja sitt spel precis som Kilas och Sunken gjort under Bulan.

Helst skulle jag vilja se en lite mer fysisk och målfarlig back,men det är ju inte det lättaste att hitta nu.
Kommentera

Davey85: Anderse'n hade ju varit drömmen men Djoos funkar ju det med. Ytterell i Leksand är ju intressant ock kanske kan va nåt...
Kommentera

Optimist så säger 6-1 ikväll..
Kommentera

Vi vinner med 3-1!
Kommentera

Matchstart 16:20!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Andersén hade varit Bingo. Ytterell har jag inte sett jättemycket,men vet att han är bra på blålinjen och gjort det bra i BIK tidigare.

Vi sätter hoppet till Andersén va ?
Kommentera

Forsberg 1978: pga vad? Kräksjuka i Brynäs?
Kommentera

Lunkan: Inte vår dag detta, saxar från SAIKs hemsida:
"
Pga flygförsening för Brynäs IF kommer matchstarten att förskjutas.

Vi beräknar ny matchstart till kl 16.30 (men med målsättning att starta snabbast möjligt)."
Kommentera

Carl Lejonkräk: hahaha som jag skrev tidigare idag...saknas bara att planet kraschar. .o så blir det flygproblem ...
Kommentera

bifhjärta: Ja herregud, vi har allt emot oss
Kommentera

Allt emot oss idag är bara förnamnet därför vinner vi!
Kommentera

Powerfade: Endast 3 mål i PP på 54 matcher från Gunde (som HitTheLights påpekar) visar väl rätt tydligt att Djoos inte producerade så mkt sämre i den spelformen.
Kommentera

Huge: Känns som en klar förlust ikväll. Vi hade behövt ha full manskap för att ge oss en god chans!
Kommentera

Skellefteå AIK - Brynäs IF 0-0
Kommentera

Zappaholic: Säg inte det, ser kanon ut hittills. Oftast i såna här lägen som vi brukar göra bra matcher.
Hyser gott hopp om poäng.
Kommentera

Kom igen nu älskade Brynäs!
Kommentera

Är Ollas, Brodda, Enter, Blomman, Rödin & Tvillingarna ombytta?!
Härligt med 0-0 efter första ivf
Kommentera

Lindström: Brodda? Han har väl inte varit ombytt övh den här säsongen? ?
Kommentera

Lindström: Tvillingarnas kedja har ju snurrat friskt i Saiks zon så dom är ombytta!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja, Ölund är en jättetalang som vi kommer att få nytta av.
Annars bra uppladdning inför match.
Tydligen Bulan som satt bakom spakarna i det chartrade flygplanet, därav förseningen... 😀
Kommentera

« · 1718099 · »