HappyX3: Lär dig att skriva: Teemu heter han, precis som Teemu Selänne. Tänk om vi hade haft råd med honom ;-)
Lauritz borde man brutit med inför denna säsongen, skadeproblematiken i kombination med ojämn prestation och förmodad bra lön var skäl nog.
Var även jag uppe i Gävle och kollade på förra helgens ET-matcher. Här är min sammanfattning :
- Rahm bedrövlig
- Rödin missade nog ca 8 klara målchanser fördelat på två matcher
- Djoos, måste våga skjuta oftare
- Usla special teams, PP och BP vart ingen vacker syn.
+ Thure-Nokelainen-Scott såg bra ut ihop
+ Brodin, ville mycket och tog plats, fina tacklingar
+ Juniorerna, gjorde en riktigt fin insats mot Pardubice
+ Nokelainen såg ut att kunna prestera även offensivt.
Skadeläget ihop med det man sett hitills är oroväckande, längesen jag kände sånt här obehag inför en säsong.
Lindström:
"Konstigt att INGEN tagit upp att han rehabkörde hos Sundsvall innans han fick nytt kontrakt i BIF.
Kan det vart pga att NC dragit till FBK och inte vakade över sin gunsling längre?!
Klura på varför han inte var välkommen hos BIF då.."
Nu hänger jag inte med...pratar du 2012 nu...???
Vi spelade final 19 april (Basse på kryckor) och han skrev nytt kontrakt 120501...
Var det sista veckorna i april du menar? Inte var välkommen...? Det skrevs ju kontrakt...???
Rodrigo:
Är man så skadad så det ursäktar uselt spel ska man inte spela...
Rodrigo:
Ogillar när dubblerad lön ger halverad poängproduktion...
Johan Norrström:"Men nu var det ju inte främst bänkade spelare, och deras eventuella missnöje jag syftade på. Det var det faktum att Gunnar Persson tackade för sig trots att han hade ett år kvar på kontraktet. Sundlövs och klubbens officiella hållningen är ju att det inte skulle beror på någon konflikt, men det är ju förmodligen ren bullshit. Att Gunnar vägrar att uttala sig om anledningen skvallrar nog också om att de knappast skiljdes som bästa vänner."
Han hade väl ändå inte ett år kvar på kontraktet?
Redigerad kommentar
aarnio: Sveriges bästa var kanske att ta i men han är Brynäs bästa sportchef genom tiderna i alla fall :-)
bradberry: Källor?! Är det flera, på kansliet eller andra i eller kring laget som aviserat om att dom ska sluta p.g.a. TJ & JL:s förlängningar?
Personligen tror jag på TJ och även JL, och finns motsättningar så ska dessa lösas såklart! Endra med samtal eller med annan lösning (säga upp kontrakt). Och är det andra i staben runt laget så är det bara så att alla trivs inte med samtliga sina arbetskamrater, så är det bara å så är det på alla arbetsplatser. Bara å gilla läget. Men gror det missnöje mot tränarna från fler än en (som nu uttalat sig, Basse) så är det ju såklart anledning till oro...
Tycker du att petningarna varit omotiverade?
Tycker du att du fått chanser att prestera?
Två raka enkla frågor som vore intressanta i denna urvattnade artikel...
Spelare som finns tillgänglig verkar vara:
Jussi Makkonen, gjorde en bra säsong, flyttade runt en del sedan i KHL och Frölunda bland annat och har väl inte haft en superduper succé efteråt.
Men en stor och stark center som "har potential" att göra mål, så låter ju som en Sundlöv värvning? ;D
Dock faller denna värvning på att han inte varit i Nordamerika? ;P
www.eliteprospects.com/player.php?player=6428