Brynäs IF

727963 inlägg · 7962 ämnen

Sloven ersätter Holmqvist i Brynäs?

« · 724051 · » Till forumet

Sv: Sloven ersätter Holmqvist i Brynäs?
GävleLasse: Har faktiskt fått igång datorn ordentligt igen, nu fungerar den mycket bättre än när du var här sist och blev dyngrak :-)
Kommentera

65selander: Om inte annat så är det ett trevligt litet äventyr som även stärker Almis renomé.

Han går från AS forward som fick chansen i Brynäs till Forward som testats i NHL
Kommentera

GävleLasse: "Du kanske kan tala om för mig hur många odraftade spelare som dragit till NHL så här långt. Ställ det mot hur många som är draftade..."

Mitt ursprungliga svar till Enaranger handlade om att NHL mkt väl kan vara intresserade av en spelare, trots att denne inte är draftad. Att sannolikheten sedan är rätt liten att just i detta fall Kristan skulle plockas över, behöver väl knappast kommenteras.
Du får läsa vad jag skriver.
Har du kommit så långt som till ranchen själv? Trodde jag inte.... ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Inte svårt med tanke på den trimmade miniräknare till dator du sitter bakom.. stackare är.

Filträden i den burken är kalhyggen... ;)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lasse: Håller med ang Almis, klart som f-n dom sticker. Oavsett om dom hamnar i AHL så tjänar dom säkerligen bättre. Sedan så är ju chansen lika med noll att att dom får fler chanser.. Almis passar säkert i deras spel och gör han det så ryker Månsson också. Orädda spelare som står upp för sina lagkamrater.
Kommentera

GävleLasse: Tack, du hann före :-)
Kommentera

Huge: "Sv: Honken kvar eller inte ?

70 Rodrigues: "Tyvärr så tror jag att spelare som Månsson och Malmström också ligger i farozonen och det skulle inte förvåna mig ett dugg om Penguins sockra budet till Salmonsson,"

Varken Månsson eller Malmström är väl draftade, så vitt jag vet.
Och därför tror jag att chansen är rätt liten att dom skulle få ett anbud..."
Kommentera

Huge: I rest my case!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Vad är det jag sagt om Månsson och Malmström, som står i motsats till resonemanget om Kristan?
Kommentera

70 Rodrigues: Det är ett sk. SBK problem...

Skit Bakom Knapparna ;)
Kommentera

Huge: Har du problem med datorn, du åker in o ut hela tiden???
Kommentera

65selander: Jag tror att Almis tog chansen nu när han fick chansen i NHL, annars hade han varit kvar i Brynäs...SÅ het är han inte på marknaden...
Kommentera

70 Rodrigues: Väntar på svar.... ;)
Kommentera

Huge: " Så du menar att bara för att Kristan inte är draftad, så skulle han vara helt ointressant och okänd för NHL-scouterna"

Det var ju så du resonerade ang Månsson och Malmström....
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Håller med om att Honken kommer tillbaka när dagen är kommen för Sverige. Dock tror jag att Schweiz kommer att locka innan Gävle pockar på igen. Konstigt att inte Schweiz lockar flera sämre spelare. Tror att en spelare som Almis hade fått mera i plånkan. Se bara på Anger.
Kommentera

Huge: Du kanske kan tala om för mig hur många odraftade spelare som dragit till NHL så här långt. Ställ det mot hur många som är draftade...

NHL lagen vill utbilda sina intressen i sina egna led...

Tillbaka till rangen med dig gubben.
Kommentera

GävleLasse: Helt okej, jag reagerade också så när jag hörde det.
Kommentera

Gusten: Det tror jag vad jag vill på...
Kommentera

GävleLasse: "Svaret är väldigt enkelt Jonathan Ericsson är draftad, det är inte Kristan.

Det är bara att droppa och plikta ett.. ;)"

Så du menar att bara för att Kristan inte är draftad, så skulle han vara helt ointressant och okänd för NHL-scouterna?

Det är nog inte jag som ska plikta.
Du ser ut att vara out-of-bounds i det här fallet, så det är bara att pegga upp en ny boll och ta ett pliktslag... :-)
Kommentera

GävleLasse: Man får väl ta dom få chanser som finns att se ett av sina lag i final, för Brynäs lär inte finnas i någon final dom närmaste 7-8 åren!!
Kommentera

GävleLasse: Han och hans stora Brynäshjärta var iaf enligt säkra källor jävligt nära en underskrift med Mora i våras.
Kommentera

micke: Ja det är ju så man tolkar det hela...det är skrattretande
Kommentera

70 Rodrigues: jaja.... tänk om de kunde visa "sport" för basket är faan ingen sport.
Kommentera

Robban P har förresten tagit upp Sundlövs smarta uttalanden om att BIF värvar en dålig målvakt därför att vår andra dåliga målvakt med kasst självförtroende ska få chansen att stå på sin blogg på hockeycentralen.se.
Kommentera

Gusten: Han har ju ett stort Brynäshjärta. Jag vill minnas att han sagt att skall jag spela i ES så är Brynäs enda alternativet.
Kommentera

GävleLasse: Inatt får jag iaf se ett av mina favoritlag spela final, Miami Heat :-)
Kommentera

GävleLasse: Tror inte jag, blir nog Frölunda...eller så backar han INTE ur nästa gång med Mora!
Kommentera

Gusten: Jo det gör han helt klart. Lita på det...
Kommentera

GävleLasse: Tvivlar på att Honken kommer till oss när han väl vänder hem.
Kommentera

65selander: De hoppades på Honken in i det sista och Korhonen ville ha en förstaspade och såg om sitt hus...

Nej jag skulle aldrig ha fyllt 40, för det är ju därför Sundlöv tar in väldigt osäkra kort. Men det var ju väntat...

Men som jag skrev nyss. Det enda sättet för Brynäs att behålla Kristan är om han floppar för om han gör succé så lär han sticka...Så mycket för långsiktigt tänkande. Kvar sitter vi med en missbelåten Sperrle som blivit petad ännu en säsong. En Sperrle som ber till alla tänkbara gudar att Sundlöv skall leta fram ännu en chansning eller att Honken blir kvar i NHL.
Kommentera

Wesley: "Visst känner NHL-klubbarna till den unge slovenen som faktiskt spelat hockey på juniornivå i Nordamerika och som gjorde ett bra VM. /GD
Se länk.."

Skriver GD ja, citerar dom hans agent då? För alla agenter (försäljare) är ju självklart alltid 100% ärliga.

Är det då någon som vet när och var han spelade i nordamerika? Jag kan nämligen inte hitta något om det. Enligt eurohockey.net har han spelat i slovenien från han var 17 år gammal och han finns öht inte registrerad i hockeydb.com. Var han där på något sommarkolla och lirade en vecka eller spelade han där när han var yngre än 16? Räknas man förresten inte som ungdomsspelare då och EJ på "juniornivå".
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lasse: Du skulle aldrig ha fyllt 40. Du var ju på toppen humör helgen före. Du är nästan som Ambroo nu. Visst är det surt med den nya målisen men större under har hänt förut. Synd bara att man är så nära ES starten när matchandet börjar. Bara att hoppas att han växer upp som en Tretjak. Honken var bra men... han hade sina stunder han också. Om dom ändå hade sk scoutat Kristan ett tag. Varför satsade dom inte på Korhonen eftersom Sperrle var en backup från början.
Kommentera

mk: Ändå så måste jag berömma Boork och Sundlöv för deras vidhållande av det långsiktiga lagbygget. De värvar en målvakt som enligt deras agent vill använda Brynäs som språngbräda i karriären. Han har alltså klart visat att han INTE har planer på att bli långvarig i Brynäs.

OM han nu skulle göra succé så blir det bara EN säsong. Och har han gjort succé så lär ju inte Sperrle få så mycket speltid...Hur går den ekvationen ihop?
Kommentera

mk: Glömde tränare, men där skulle jag gärna se Fleming. Boorken var ju inte ens Brynäs 1:a val, både Fleming och Luckner kom före!!
Kommentera

mk: En tränare? Tja, Fleming är visst ledig numera. Annars var Bobo Simensen ledig i våras. Han gjorde underverk med AIK den gångna säsongen, något som ledningen i Rögle uppmärksammade.

Sportchefsrollen kunde gott utannonseras och jag är helt säker på att det skulle dyka upp en hel del intressanta namn. En person som jag tycker skulle vara intressant vore Inge Hammarstöm, en person som jag tror har lite hemlängtan efter alla år som scout åt Flyers. Han har stenkoll på marknaden och ett megabrett kontaktnät.

Målvakter? Tja, uppenbarligen så var planen att inte knäcka Sperrle lagd så då spelar det ju ingen roll. Sperrle värvades som andrekeeper efter Honken men när Honken lämnade så fick tydligen Sperrle en befodran...
Kommentera

mk: " gud,va ni gnäller nämn en ny "bra"målis, en sportchef en tränare istället för dom vi har ännu bättre ta jobben själv så att det blir nån jävla ordning"

Scott Langkow, Roman Checmanek eller finske Niklas Bäckström som dom kunde ha fått om dom varit lite mer förutseende och på tårna, Inge Hammarstörm eller Willy Lindström som sportchef.
Kommentera

mk: vi gillar och klaga å vi är kärringar allihopa här inne ^^
Kommentera

GävleLasse: gud,va ni gnäller nämn en ny "bra"målis, en sportchef en tränare istället för dom vi har ännu bättre ta jobben själv så att det blir nån jävla ordning
Kommentera

Wesley: De kanske känner till honom men dömt ut honom som ointressant...
Kommentera

micke: "Jag fattar inte hur övriga hockeyvärlden och speciellt NHL har kunnat missat denna fantomsloven till målvakt"

Visst känner NHL-klubbarna till den unge slovenen som faktiskt spelat hockey på juniornivå i Nordamerika och som gjorde ett bra VM. /GD
Se länk..
Kommentera

GävleLasse: Sundlöv håller isf nollan å håller den rätt bra.. vägrar släppa in nått "stort" namn i klubben iaf :/ tråkigt att han inte vill ha lite "säkra" kort i laget..
Kommentera

Huge: Vad gäller sportchefens roll så kan det variera. Det finns duktiga och det finns mindre begåvade som halkat in på ett bananskal via svågerpolitik.

När skall Brynäs börja ta in folk efter meriter och inte efter andra kriterier?
Kommentera

Huge: "Ja, vem annars är bäst lämpad att ge direktiv om vilka spelare och spelartyper som behövs, i det lagbygge som tränare själv är ansvarig för?"

Och så sitter du och påstår att Sundlöv är gammal målvakt och vet massor om målvakter så en bra målvakt kommer han att leta fram...

Är Boork gammal målvakt han med då eller?
Kommentera

Huge: "Varför skulle inte en målvaktstalang vara intressant för ett NHL-lag, när en anonym SSK:are får kontrakt?"

Svaret är väldigt enkelt Jonathan Ericsson är draftad, det är inte Kristan.

Det är bara att droppa och plikta ett.. ;)
Kommentera

Huge: Och varför dög då inte Nokelainens järnhand? Då sprang spelarna o grät hos styrelsen(som visade handlingskraft) Boorkens arv i Brynäs kommer rendera i en profillös grå gegga, som inte kommer nå högre framgångar än kvartsfinal om ens det? Var i ligger skillnaden mellan Nokelainen och Boork? Skillnaden ligger i att ledningen denna gång gick på tränarens linje, vilket dom även skulle ha gjort gällande Nokelainen, då hade vi inte tappat så många år. Man ska nog vara försiktig med att hylla Boork för mycket. Nu måste jag ner o klippa gräsmattan :-)
Kommentera

Huge: Ja, visst är det konstigt att en anonym SSK:are som har spelat i världens näst bästa liga sedan 19-års ålder får ett NHL-kontrakt och en 23-årig sloven som har mött alla ungerska och jugoslaviska stjärnlag inte får det?
Speciellt när han är målvakt, det är ju ingen speciellt viktig position i laget och han kan ju skolas in i många år utan några problem och utan att laget behöver förlora för det.

Jag fattar inte hur övriga hockeyvärlden och speciellt NHL har kunnat missat denna fantomsloven till målvakt. Jag menar, killen är inte ens draftad?! Har dom inte sett hans stormatcher mot Belgrad Cowboys och Budapest Playboys eller de 47 minuter i VM när han bara släppte in ett mål?

Det är tur att vi har Borken och hans nickedocka som råkade vara på plats i den VM-arenan under just den matchen, annars hade kanske råkat missat chansen till Honkens ersättare!
Kommentera

GävleLasse: " Frågan är vad vi ska med en sportchef till när det är tränaren som ger direktiv om hur laget skall byggas."

Ja, vem annars är bäst lämpad att ge direktiv om vilka spelare och spelartyper som behövs, i det lagbygge som tränare själv är ansvarig för?
I denna fråga så är det nog bäst med ministerstyre, istf en drös kockar som bara ger sämre soppa.
En sportchefs främsta uppgift är väl ändå att i första hand bistå tränaren med synpunkter och att hålla koll på spelarmarknaden. Speciellt vad gäller spelare som tränaren har på sin önskelista. Och att därutöver sköta det administativa arbetet runt spelarna, både vad gäller det sociala och andra saker.
Vad är problemet i denna fråga?
Kommentera

Enaranger: "Kristans agent säger att risken är minimal att
han får ett NHL-kontrakt innan 15 juni.

Så kan vi då redan nu utse vinnaren av årets underdrift."

Jaså?
Varför skulle inte en målvaktstalang vara intressant för ett NHL-lag, när en anonym SSK:are får kontrakt? Se länk...
Kommentera

70 Rodrigues: "Det är fan otroligt hur en man kan hjärntvätta en hel förening, Boorken styr med hjärnhand och dom 2:a står som nickedockor o bara håller med, vad är det som håller på och hända egentligen???"

Ursäkta mig, men var det inte föreningen som ville ha hit Boorken?
Tror knappast att man köpte grisen i säcken, utan här visste dom nog vad dom skulle få för pengarna.
"hjärnhand" ??
Den var faktiskt bra, även om det förmodligen var oavsiktligt.
Järnhand och hjärnhand, en bra kombination, som jag ser det.
Skulle tro att Thure Wickberg myser och nickar instämmande i sin himmel, när han nu ser Boorken ta tag i det hela....
Kommentera

GävleLasse: Du kan stoppa in en chimpans i stället för Spets,han skulle också kämpa.Men å andra sidan kanske han skulle gnälla mer......
Kommentera

« · 724051 · »