Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

Slutspel 2010

« · 1247106 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2010
arnio: Klart att vi inte ska ödsla energi på en oduglig journalist under våra matcher. Det var väl mest på skämt det där om ramsorna och plakaten!
Kommentera

MarcusElving: Ja, då e de bäst å passa sig... xD
Kommentera

MarcusElving: Löjl, inte sjutton ska vi ödsla energi på att dissa Ros under match...skrattretande. Heja på Brynäs i stället och läs inte Rosens artiklar om det inte passar. Själv tycker jag att det som Ros skriver är tämligen underhållande faktiskt, man ler liksom när man läser skiten.
Kommentera

Weezter: En anti Tomas Ros ramsa med tillhörande plakat skulle sitta fint! Vi får passa så han inte blir "Rosenrasande" bara, då kan allt hända ;)
Kommentera

JanT:
Härlig analys av Ros, Markan har hemligt nummer och eftersom journalister inte kan ringa till honom så förlorar vi matchserien...
Kommentera

Blir väl till å spåna på nåra sköna anti-Tomas Ros-ramsor tills på torsdag då... åsså får man hoppas att han är där och kollar x)

Mitt tips på torsdag: 4 - 1 till Brynäs
Kommentera

Lär väl bli en hel del Djurgårdare på torsdag också kan jag tänka mig. Hoppas de kan sköta sig och inte bete sig som jävla hulliganer bara, så jäva trist när de ska bråka och kasta grejer.

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving: Självklart följer vi Kahnas uppmaning och blir den 6e utespelaren!!!
Kommentera

Lägg märke till Kahnbergs lilla videohälsning på hemsidan där i högerkanten!

Finns en ny intervju med Sunken på hemsidan också :P
Kommentera

Det andas omptimism i Brynäsboken inför slutspelet, känns riktigt härligt!! Hoppas killarna i laget är lika taggade som vi är!!

Med storpublik och bra drag på torsdag tror jag att Brynäs gör en riktigt bra match och tar ledningen med 1-0 i matcher!

Tippar redan nu 4-2 till Brynäs.

Kahnberg, Hietanen, Eero och Granis nätar!
Kommentera

Mulle: Jag är toktaggad nu, vänta bara till torsdag..då är det bara ÖS som gäller
Kommentera

65selander: Härligt att det verkar bli mycket folk ! Hoppas att publiken lyfter fram våra krigare..
Kommentera

Så jävla taggad inför slutspelet! aooow tror det kan bli guld för Brynäs i år!
Kommentera

65selander: Borde bli fullsatt med tanke på att biljetterna släpptes imorse och vi är redan uppe i 6300. Riktigt kul!

Blir nog ett jävla ös! :D
Kommentera

65selander: Hinner nog bli fullsatt iaf :D
Kommentera

MarcusElving: 6300 biljetter sålda enl Brynäs Facebook sida. Kan bli hyfsad publiksiffra.

Dessutom är det bara direktköp som gäller vilket borgar för att biljetterna inte bara läggs undan och inte löses ut efter tid.

Kommentera

arnio: Har vi tur kanske grabben hans blir lika duktig som farsgubben, då blir det om x antal år Emil, Emil, Emil Molin som gäller i LA! ;D
Kommentera

SH: Brynäs kommer vara riktig taggad till kvarten och hela läkerolen kommer vara taggad!

Själv så vare längesen man var så här taggad inför ett slutspel!
Kommentera

JanT: Det som gör det ännu mer irriterande är att det är skrivet på lite Trashtalk-sätt, ungefär för att sänka självförtroendet på Markström. Som bissett19 var inne på drar det väl igång stämningen med lite provokationer i slutspelet men isf ska det vara mellan spelare/ledare och inte en sk "objektiv journalist" som plockar billiga poäng.
Nu tror jag inte det biter på Markström men det är ändå störande.
Kommentera

Hur kan biljettpriserna skilja sig så mycket? DIF tar 200 kr för borta stå och Brynäs har 130 både för hemma och bortafans på ståplats.. tycker det är riktigt dåligt att suga ut hundra kronor mer bara för det är slutspel..
Kommentera

SH: Ove, Ove, Ove Molin!!!

Tänk er att det bara är några matcher till som den klassiska ramsan kommer att ropas i Läkerolen...
Kommentera

SH: Ros....Herregud vilken smörja han levererar. Han kommenterar kvalserieinsatsen med följande bevingade ord;

"Och visst ja – jag minns Jacob Markströms succé mot allsvenska lag i kvalserien för två år sedan, men i min värld spelar den ingen roll."

Finns det överhuvudtaget en mer pressande situation än en kvalserie?

Ros lever uppenbarligen i en egen liten värld...

Men man får inte glömma att hans jobb är att skapa rubriker och vara en motvikt till Boork/Nyström i Expressen.

En ännu större pajas är Anrell, hela Aftonbladets hockeyredaktion utgörs förresten av pajaser....Jag glömdeförresten bort ärkepajasen Wennerholm, som byter åsikter efter resultatet i den senaste matchen;

"MoDo tar SM-Guld"
Kommentera

65selander: Har för mig Molin avgjorde sista (4:e el 5:e) matchen i tom bur. Skulle man kunna få en repris....
Kommentera

arnio: SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD!!!
Kommentera

GävleLasse: kommer ni ihåg hur det gick sist vi slog ut Djurgårn ur ett slutspel?
Kommentera

78hallebro: Ros lever under parollen "Det spelar ingen roll vad man säger, bara käften går".
Kommentera

hahii: Jag kommer till Läkerolen på kvart 1 och 3 och åker till sthlm på kvart 2 och 4..sjunga och stötta Brynäs tills jag inte har någon röst kvar ;)
Kommentera

Alla Brynässupportrar i Sverige! Nu fyller vi läkerol arenan på torsdag och sjunger som attan. Det ska vara fullsatt och riktigt bra stämning.
Kommentera

Hence: Ja, förhoppningsvis sporrar det bara spelarna....Kaxbönderna från storstan ska ut i kvarten...
Kommentera

78hallebro: Och dessutom en vinklare av fakta som får Fox News att se ut som SVT...
Kommentera

Hence: Ros är en provocerande ärthjärna med andra ord ;)
Kommentera

78hallebro: Ros försöker alltid provocera, tror att han är Robert Pettersson på hockeysverige.se. Blir dock alltid skrattretande när Ros försöker sig på något med lite edge. Hänger nån med i den här analysen:
"Det är laget som vinner mot Brynäs.

Men vinner Brynäs så är det tack vare Markström – utan tvekan."

Nej, Rosen har nattmössan på oavsett tid på dygnet.
Kommentera

Bissett19: Haha, ja det är härligt! Känns som det är Djurgårdarna som försöker psyka oss men vi bara ruskar av oss hittills.

Bra svar av Czarnecki på Falks uttalande tycker jag :P

Redigerad kommentar

Kommentera

SH: Är inte Aftonblads-rosen leksing??? han säger aldrig något vettigt, speciellt inte om Brynäs
Kommentera

arnio: Eller detta: ..."den missade finalplatsen i JVM 2009 när Markström gjorde mer eller mindre fiasko."
Kraftigt underbetyg isf till den tillträdande förbundskaptenen Mårts som behåller en målvakt på fiaskonivå i målet.
Kommentera

MarcusElving:

Nu börjar småpsykningarna i media,det är underbart,jag ser fram emot lite hets i media veckan;)

– Man ser det extremt mycket i Brynäs zon. Det som blir effekten av deras man man är att det blir många små hakningar, som kanske inte syns och det är kanske inte så bra, säger Nichlas Falk.

Kan nån berätta för Niclas Falk att man inte gör några mål i sarghörnen,eller gör inte det förresten;)

"– Vi ska snurra mycket i sarghörnen och trötta ut dem, säger Falk"
Kommentera

SH: Ja han är härlig Rosen

"Matchen på torsdag blir otroligt viktig. Blir det seger för Brynäs kan de ta serien till sju matcher. Men vinner Djurgården, Markström släpper in fler än tre mål – då dör serien snart.

Och frågetecknen runt Markström blir allt fler. "

hahahaha sicken gubbe, tänk att få pröjs för att sitta och ordbajsa som den där mannen..
Kommentera

SH: Orkar inte ens bli less på honom längre, han är en tvättäkta pajas. Det är inte lönt att lägga energi på hans fjantiga artiklar.. :P
Kommentera

Horace76c: Nja, nu tycker jag att du ger Hardy-gubben för mycket cred. :) Tror mycket av DIF's beslut ligger i det Hardy sa igår om att man tror sig veta hur Brynäs spelar. Koppla också samman det med DIF-spelarnas kommentar igår om att allt för Brynäs hänger på Markan.. Man ser det helt enkelt som att Brynäs är mindre av ett ett hot, med färre matchvinnare än Frölunda. Tråkigt nog huvudstadens apor så kommer man få äta upp de tankarna. :)
Kommentera

Hence:
Ang. Hardys val...
Kan det varit så att gubben varit jäkligt slug???
Han anser att DIF slår både brynäs och frölunda (Vilket jag tror han tror rätt i).
MEN tänker..."Hmmm, brynäs rår INTE på LHC...men det skulle EVENTUELLT frölunda kunna göra...Hmmm frölunda slår ut LHC och då får vi dom i semin..=FINAL)

Eller...nu blev ni impade va :D (jag vet att nån kommer hugga vid fotknölarna)
Kommentera

Hahl Bundy: Lindbäck är en matchvinnare, men tyvärr för TIK för ensam i den rollen i laget. Det håller inte över en hel matchserie, men TIK tar nog två matcher på hemmaplan.
Kommentera

arnio: Ingen aning faktiskt men kanske det beror på Lindbäck?
Kommentera

arnio: Mycket härligt. Känns som att Dacke fortfarande har en hel del hockey att bidra med.
Kommentera

Härligt med Dacke en säsong till
Kommentera

Vad sjutton tror alla på Timrå för, HV är klasser bättre...
Kommentera

Pettisbif: äh det där tar vi efter slutspelet.
Kommentera

Jag vill att laget kommer se ut så här nästa säsong:

MV:Lindbäck-Läck-Sahlin
Backar:Jonsson-Sundqvist
Hietanen-Grönholm
Nolander/Kokko-Bertilsson
Andersén-Sundström
Berglind-Löf
Centrar:Dixon-Nordquist-Järnkrok-Hansen
Yttrar:Dackell-Somervouri-Kanberg-Beaudoin-Videll-Granström-Silfverberg-Rödin-Sandin-Wännström
Kommentera

Peja: Hur många matcher har du sett med Tedenby? En? Låter så... Visst stabil.. men om man kommer och kör över honom.. nog står han inte kvar bara för att han är stabil i balansen..ingen vågar kliva upp på honom, med risken att bli bortgjord.. en annan sak, va löf inne på varenda baklängsemål mot skellefteå?
Kommentera

Gurra88: Tror du att hans JVM-motståndare på liten rink tänkte likadant? Det är inte storleken som är viktig, det är balansen och förmågan att se när tacklingar kommer.
Kommentera

« · 1247106 · »