Brynäs IF

728195 inlägg · 7961 ämnen

Slutspel 2010

« · 1247106 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2010
arnio: Klart att vi inte ska ödsla energi på en oduglig journalist under våra matcher. Det var väl mest på skämt det där om ramsorna och plakaten!
Kommentera

Vem älskar inte Brynäs? Alla älskar Brynäs! Tillochmed Ros säger att Brynäs är ett av hans favoritlag.
Bortsett från det, är Ros helt retard.
Kommentera

"Djurgårdens syn på Brynäs att matcherna mellan lagen varit tillknäppta, målsnåla och med dåligt tempo. "
säger niklas falk, liksom, 5-2, 4-4, 4-1, 3-1 och 1-1 har det blivit i år mellan djurgården och brynäs.
Det är en, kanske två målsnåla matcher.
Tycker det har blivit ganska mycket mål ändå..
Kommentera

Nu jävlar ser vi till att ALLA sjunger i hela arenan, var länge sedan man hörde det :(
Jag är så jävla taggat inför torsdag, kan ju knappt tänka på något annat..
Kommentera

blom23: Ja, och se först och främst till att slå ut 08-orna ur slutspelet.
Kommentera

blom23: samma här, äre nån som ska till hovet på lördag ?
Kommentera

leovalkama:

2 plåtar inhandlade även om det är lite surt att göda Djurgården med 740KR.
Kommentera

Qvarre: det ska bli kul, har aldrig varit på hovet förut, hoppas det blir mycket brynäsare där :)
Kommentera

Klarar inte av att vänta! Vill ha match NU!
Kommentera

Mulle:

Fyll arenan nu...!

Och jag vill inte veta av något "folk försöker inte köpa då de tror att det är slutsålt..."
Kommentera

65selander:

Sovmorgon inom försvaret...? ;)

På plats tors-lör. Du?
Åre Mån-Sön...:(
Kommentera

tjugo8: "En Svensk Tiger". ;-)
Efter ett antal matcher i soffan så är det dax att röra på sig.
Jag är på plats. Åre, skall du upp och kränga Pasta till näringsidkarna? :-))
Kommentera

tjugo8: Nu måste de som köper via Ticnet mm betala biljetterna vid köpet. Detta borde visa rätt platsinfo.
Kommentera

tjugo8: Fast man blir lite orolig på ordvalet.

"– Det mesta indikerar på publiksiffror på över 8 000 åskådare i båda hemmamatcherna, säger Håkan Westergren på Brynässhopen i Läkerol Arena."

Räknar man kallt med att åka ur slutspelet efter match 4 eller 5? Eller har man drabbats av storhetsvansinne?  Haha

Kommentera

tjugo8: Försvaret har haft sovmorgon sedan 1945 ;)
Kommentera

GävleLasse: I sportbladet idag går att läsa att Brynäs är ute efter Mattias Modig som ersättare till Markström...........Ehhhhh.
Stämmer det så är det helt sjukt, han är i klass med Sperrle!
Kommentera

GävleLasse: Är biljetterna ens släppta?
Kommentera

sylf: Risken finns att Sundlöv tänker like som han gjorde med Korhonen och Sperrle. Dvs. att han inte vill stänga dörren för Läck genom att värva en för bra målvakt. Att man är intresserad av Modig tar jag som att Lindbäck och Eriksson har tackat nej.
Kommentera

Zzz: Tydligen får han inget svar av Lindbäck eller Jocke, men va fan hade han väntat sig, deras säsong pågår ju fortfarande! Hoppas verkligen att det här bara är ett dåligt rykte, Modig är ingen målvakt som bidrar till att leda svensk hockeys utveckling, det är däremot Limpan/Jocke.
Kommentera

sylf: Den enda man skulle kunna tänka sig (i en svensk liga) förutom dessa två är Honken. Delvis av nostalgiska skäl iofs men jag tror han skulle höja sig en nivå om han "kom hem". Men förmodligen för dyr....
Kommentera

sylf: Jag hittar ingenting om det på Sportbladet...
Kommentera

sylf: Ja Modig skulle inte vara den målvakt man hoppats på Hans 89% i räddningar gör ju att det skulle bli mest troligt att han skulle bli tvåa efter läck. I så fall kan man lika gärna satsa på en egen produkt.

Men jag tror att JOcke och Limpan fortfarande är förstavalen för Sundlöv. Informationen om Modig lär ju komma från hans agent.

Kommentera

Det var rörande att läsa artikeln om Ove, verkligen! Han kommer att lämna ett stort tomrum efter sig. Att vid hans ålder fortfarande bidra med sån fart, o så bländande teknik är ju helt otroligt! Jag skriver som nån annan skrev här, hissa upp han s tröja direkt, fast innan Brynäs åkt ut...! ;)
Kommentera

Erat: Hela artikeln känns påhittad. Modig har inte hört nått och man har inte fått tag på Sundlöv varför spekulera då?
Kommentera

Lunkan: Solklart fall av marknadsföring från Modigs agent. Han försöker skapa ett intresse kring sin "vara"...
Kommentera

Modig är nog den sista jag vill se i Brynäs kasse. Make till ojämn målvakt finns inte, och det sämre alternativt bara i Luleå, som för övrigt missade slutspel. Känns oerhört ointressant.. Lindbäck eller Eriksson är första.. Efter de ser jag hellre en nytänd Honken komma hem till sitt älskade Brynäs för att sluta cirkeln med ett nytt SM-guld
Kommentera

Gurra88: Sista jag vill se är väl att ta i, hellre Modig än Stevie Wonder även om skillnaden är hårfin. Jocke tror jag är perfekt till nästa år, Limpan drar nog till NHL/AHL/PLTBCHL eller nåt.
Kommentera

Gurra88: Skulle vara intressant att höra Peckas åsikt, kan aldrig tänka mig att Modig agerar som Pecka tycker är modernt målvaktsspel. Tror det var Granqvist som hade nån kommentar att det viktigaste är att målvakten beter sig likadant vid varje aktion (gällde nog Monstret) för att underlätta för försvaret. Det gäller knappast för Modig.
Kommentera

sylf: Vem var det som var likvärdig med att hänga en slips i ribban? Sperrle...?
Kommentera

sylf: Frågan om.. Men klart är man bara ute efter en back-up till läck så.. Men känns som att både Lindbäck men framför allt eriksson skulle vara intresserat om de bara fick ett bra erbjudande.. Tror knappast Eriksson hellre spelar i leksand..
Kommentera

Gurra88: Lindbäck rankad etta av målvakterna i slutspelet(av experterna på Expressen)
Kommentera

arnio: Haha... bra är han Limpan, men knappast bättre än Markan.
Kommentera

SH:

Modig låter ju helt vansinnigt,hoppas verkligen det är ett dåligt rykte  bara.
Finns ju massor med målvakter som är mer lovande och t o m  bättre.
Nån av Weeslau och Ridderwall lär ju försvinna från DIF.Vi  har Pettersson-Wentzel i Almtuna som redan är riktigt bra,trots att han  är 91:a,,Honken.Hur bra är Sahlin i J-20?

Modig hoppas jag  verkligen inte är ett alternativ.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19: Precis, vad ligger Sahlin på för nivå? Eller är Östlund bättre? Lösningen kanske är så nära att Läck blir etta med någon av dessa som backup.
Kommentera

Bissett19: Jag vägrar att tro på Modig-ryktet! Måste finnas massor med bättre alternativ..
Kommentera

arnio: Haha, ja det är helt sjukt..

Wesslau eller Ridderwall skulle nog kunna bli riktigt bra med Alcéns hjälp dessutom.. Men Modig, nej tack Sundlöv..
Kommentera

Händer i år igen:

"Precis om förra året så har alla Brynäs lag: Brynäs U16, Brynäs J18, Brynäs J20, Brynäs damlag och Brynäs A-lag kvalificerat sig för slutspel. Det är inte bara A-laget som har kvalificerat sig för slutspel. Alla samtliga Brynäs-lag är nu klara för minst kvartsfinal i pågående eller kommande slutspel."

Kommentera

Dock tror jag Lindbäck är så pass bra att han kan göra livet riktigt surt för Hv.. Ser rubrikerna framför mig .. Hv-Timrå 0-4.. Tvingas skära ner på löner och göra sig av med spelare efter fiaskosäsong..Hotas av nedläggning;)
Kommentera

Bissett19: Oerhört stort!.. Sveriges bästa juniorverksamhet kommer rädda brynäs många år framöver, om man vågar satsa.. Kul, mycket kul för föreningen.
Kommentera

Bissett19: Lägg ner skiten... ;-)

Måste kännas kul som spelare och ledare att ha så bra verksamhet.

Kommentera

Gurra88: Ja nu gäller det bara att våga satsa, kanske 2 juniorfemmor och två med stjärnor, våga våga.
Kommentera

arnio: Helt inne på din bana.. Se till att toppa två femmor med stjärnor, och iallafall två vassa backpar, och fyll på med juniorer.. Elitserien är inte bättre än att de bättre juniorerna kan gå in och göra det bättre än utfyllnadsspelarna
Kommentera

arnio: 2 juniorfemmor?
Kommentera

sylf: Japp fast det är klart det kan ju även vare egna produkter som inte längre är fjunisar, Men rejält med juniorer och egna produkter ska det va..
Kommentera

Blir det nå tifo på torsdag tro?
Kommentera

Skitstöveln: Ett Ove Molin tifo skulle inte vara helt fel :)
Kommentera

Erat: Medan hela läkerolen vrålar "OVE OVE OVE MOLIN!"

Då lovar jag att jag skulle komma i byxan - helt klart.
Kommentera

Skitstöveln: Jag har redan kommit!!!!!! Ove ramsan måste köras...
Kommentera

Om de blir ett SM-guld i år, så blire en tatuering iaf ;)
Kommentera

« · 1247106 · »