1150x200-brynasbanner.jpg

Slutspel 2010

« · 1247208 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2010
Gurra88: Sista jag vill se är väl att ta i, hellre Modig än Stevie Wonder även om skillnaden är hårfin. Jocke tror jag är perfekt till nästa år, Limpan drar nog till NHL/AHL/PLTBCHL eller nåt.
Kommentera

Modig är nog den sista jag vill se i Brynäs kasse. Make till ojämn målvakt finns inte, och det sämre alternativt bara i Luleå, som för övrigt missade slutspel. Känns oerhört ointressant.. Lindbäck eller Eriksson är första.. Efter de ser jag hellre en nytänd Honken komma hem till sitt älskade Brynäs för att sluta cirkeln med ett nytt SM-guld
Kommentera

Lunkan: Solklart fall av marknadsföring från Modigs agent. Han försöker skapa ett intresse kring sin "vara"...
Kommentera

Erat: Hela artikeln känns påhittad. Modig har inte hört nått och man har inte fått tag på Sundlöv varför spekulera då?
Kommentera

Det var rörande att läsa artikeln om Ove, verkligen! Han kommer att lämna ett stort tomrum efter sig. Att vid hans ålder fortfarande bidra med sån fart, o så bländande teknik är ju helt otroligt! Jag skriver som nån annan skrev här, hissa upp han s tröja direkt, fast innan Brynäs åkt ut...! ;)
Kommentera

sylf: Ja Modig skulle inte vara den målvakt man hoppats på Hans 89% i räddningar gör ju att det skulle bli mest troligt att han skulle bli tvåa efter läck. I så fall kan man lika gärna satsa på en egen produkt.

Men jag tror att JOcke och Limpan fortfarande är förstavalen för Sundlöv. Informationen om Modig lär ju komma från hans agent.

Kommentera

sylf: Jag hittar ingenting om det på Sportbladet...
Kommentera

sylf: Den enda man skulle kunna tänka sig (i en svensk liga) förutom dessa två är Honken. Delvis av nostalgiska skäl iofs men jag tror han skulle höja sig en nivå om han "kom hem". Men förmodligen för dyr....
Kommentera

Zzz: Tydligen får han inget svar av Lindbäck eller Jocke, men va fan hade han väntat sig, deras säsong pågår ju fortfarande! Hoppas verkligen att det här bara är ett dåligt rykte, Modig är ingen målvakt som bidrar till att leda svensk hockeys utveckling, det är däremot Limpan/Jocke.
Kommentera

sylf: Risken finns att Sundlöv tänker like som han gjorde med Korhonen och Sperrle. Dvs. att han inte vill stänga dörren för Läck genom att värva en för bra målvakt. Att man är intresserad av Modig tar jag som att Lindbäck och Eriksson har tackat nej.
Kommentera

GävleLasse: Är biljetterna ens släppta?
Kommentera

GävleLasse: I sportbladet idag går att läsa att Brynäs är ute efter Mattias Modig som ersättare till Markström...........Ehhhhh.
Stämmer det så är det helt sjukt, han är i klass med Sperrle!
Kommentera

tjugo8: Försvaret har haft sovmorgon sedan 1945 ;)
Kommentera

tjugo8: Fast man blir lite orolig på ordvalet.

"– Det mesta indikerar på publiksiffror på över 8 000 åskådare i båda hemmamatcherna, säger Håkan Westergren på Brynässhopen i Läkerol Arena."

Räknar man kallt med att åka ur slutspelet efter match 4 eller 5? Eller har man drabbats av storhetsvansinne?  Haha

Kommentera

tjugo8: Nu måste de som köper via Ticnet mm betala biljetterna vid köpet. Detta borde visa rätt platsinfo.
Kommentera

tjugo8: "En Svensk Tiger". ;-)
Efter ett antal matcher i soffan så är det dax att röra på sig.
Jag är på plats. Åre, skall du upp och kränga Pasta till näringsidkarna? :-))
Kommentera

65selander:

Sovmorgon inom försvaret...? ;)

På plats tors-lör. Du?
Åre Mån-Sön...:(
Kommentera

Mulle:

Fyll arenan nu...!

Och jag vill inte veta av något "folk försöker inte köpa då de tror att det är slutsålt..."
Kommentera

Klarar inte av att vänta! Vill ha match NU!
Kommentera

Qvarre: det ska bli kul, har aldrig varit på hovet förut, hoppas det blir mycket brynäsare där :)
Kommentera

leovalkama:

2 plåtar inhandlade även om det är lite surt att göda Djurgården med 740KR.
Kommentera

blom23: samma här, äre nån som ska till hovet på lördag ?
Kommentera

blom23: Ja, och se först och främst till att slå ut 08-orna ur slutspelet.
Kommentera

Nu jävlar ser vi till att ALLA sjunger i hela arenan, var länge sedan man hörde det :(
Jag är så jävla taggat inför torsdag, kan ju knappt tänka på något annat..
Kommentera

"Djurgårdens syn på Brynäs att matcherna mellan lagen varit tillknäppta, målsnåla och med dåligt tempo. "
säger niklas falk, liksom, 5-2, 4-4, 4-1, 3-1 och 1-1 har det blivit i år mellan djurgården och brynäs.
Det är en, kanske två målsnåla matcher.
Tycker det har blivit ganska mycket mål ändå..
Kommentera

Vem älskar inte Brynäs? Alla älskar Brynäs! Tillochmed Ros säger att Brynäs är ett av hans favoritlag.
Bortsett från det, är Ros helt retard.
Kommentera

arnio: Klart att vi inte ska ödsla energi på en oduglig journalist under våra matcher. Det var väl mest på skämt det där om ramsorna och plakaten!
Kommentera

MarcusElving: Ja, då e de bäst å passa sig... xD
Kommentera

MarcusElving: Löjl, inte sjutton ska vi ödsla energi på att dissa Ros under match...skrattretande. Heja på Brynäs i stället och läs inte Rosens artiklar om det inte passar. Själv tycker jag att det som Ros skriver är tämligen underhållande faktiskt, man ler liksom när man läser skiten.
Kommentera

Weezter: En anti Tomas Ros ramsa med tillhörande plakat skulle sitta fint! Vi får passa så han inte blir "Rosenrasande" bara, då kan allt hända ;)
Kommentera

JanT:
Härlig analys av Ros, Markan har hemligt nummer och eftersom journalister inte kan ringa till honom så förlorar vi matchserien...
Kommentera

Blir väl till å spåna på nåra sköna anti-Tomas Ros-ramsor tills på torsdag då... åsså får man hoppas att han är där och kollar x)

Mitt tips på torsdag: 4 - 1 till Brynäs
Kommentera

Lär väl bli en hel del Djurgårdare på torsdag också kan jag tänka mig. Hoppas de kan sköta sig och inte bete sig som jävla hulliganer bara, så jäva trist när de ska bråka och kasta grejer.

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving: Självklart följer vi Kahnas uppmaning och blir den 6e utespelaren!!!
Kommentera

Lägg märke till Kahnbergs lilla videohälsning på hemsidan där i högerkanten!

Finns en ny intervju med Sunken på hemsidan också :P
Kommentera

Det andas omptimism i Brynäsboken inför slutspelet, känns riktigt härligt!! Hoppas killarna i laget är lika taggade som vi är!!

Med storpublik och bra drag på torsdag tror jag att Brynäs gör en riktigt bra match och tar ledningen med 1-0 i matcher!

Tippar redan nu 4-2 till Brynäs.

Kahnberg, Hietanen, Eero och Granis nätar!
Kommentera

Mulle: Jag är toktaggad nu, vänta bara till torsdag..då är det bara ÖS som gäller
Kommentera

65selander: Härligt att det verkar bli mycket folk ! Hoppas att publiken lyfter fram våra krigare..
Kommentera

Så jävla taggad inför slutspelet! aooow tror det kan bli guld för Brynäs i år!
Kommentera

65selander: Borde bli fullsatt med tanke på att biljetterna släpptes imorse och vi är redan uppe i 6300. Riktigt kul!

Blir nog ett jävla ös! :D
Kommentera

65selander: Hinner nog bli fullsatt iaf :D
Kommentera

MarcusElving: 6300 biljetter sålda enl Brynäs Facebook sida. Kan bli hyfsad publiksiffra.

Dessutom är det bara direktköp som gäller vilket borgar för att biljetterna inte bara läggs undan och inte löses ut efter tid.

Kommentera

arnio: Har vi tur kanske grabben hans blir lika duktig som farsgubben, då blir det om x antal år Emil, Emil, Emil Molin som gäller i LA! ;D
Kommentera

SH: Brynäs kommer vara riktig taggad till kvarten och hela läkerolen kommer vara taggad!

Själv så vare längesen man var så här taggad inför ett slutspel!
Kommentera

JanT: Det som gör det ännu mer irriterande är att det är skrivet på lite Trashtalk-sätt, ungefär för att sänka självförtroendet på Markström. Som bissett19 var inne på drar det väl igång stämningen med lite provokationer i slutspelet men isf ska det vara mellan spelare/ledare och inte en sk "objektiv journalist" som plockar billiga poäng.
Nu tror jag inte det biter på Markström men det är ändå störande.
Kommentera

Hur kan biljettpriserna skilja sig så mycket? DIF tar 200 kr för borta stå och Brynäs har 130 både för hemma och bortafans på ståplats.. tycker det är riktigt dåligt att suga ut hundra kronor mer bara för det är slutspel..
Kommentera

SH: Ove, Ove, Ove Molin!!!

Tänk er att det bara är några matcher till som den klassiska ramsan kommer att ropas i Läkerolen...
Kommentera

SH: Ros....Herregud vilken smörja han levererar. Han kommenterar kvalserieinsatsen med följande bevingade ord;

"Och visst ja – jag minns Jacob Markströms succé mot allsvenska lag i kvalserien för två år sedan, men i min värld spelar den ingen roll."

Finns det överhuvudtaget en mer pressande situation än en kvalserie?

Ros lever uppenbarligen i en egen liten värld...

Men man får inte glömma att hans jobb är att skapa rubriker och vara en motvikt till Boork/Nyström i Expressen.

En ännu större pajas är Anrell, hela Aftonbladets hockeyredaktion utgörs förresten av pajaser....Jag glömdeförresten bort ärkepajasen Wennerholm, som byter åsikter efter resultatet i den senaste matchen;

"MoDo tar SM-Guld"
Kommentera

65selander: Har för mig Molin avgjorde sista (4:e el 5:e) matchen i tom bur. Skulle man kunna få en repris....
Kommentera

« · 1247208 · »