1150x200-brynasbanner.jpg

Slutspel 2010

« · 1247493 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2010
Enligt en bekant, som bokade biljetter till måndagens match, fanns bara 600 biljetter kvar till just matchen på måndag.

Så ni vet....
Kommentera

Bara för att Aftonbladet eller någon annan tidning skriver om att NHL el KHL sliter o drar i spelare så behöver ju inte det betyda att dom är ute o cyklar, dom har haft rätt förut gällande en hel del spelare, Brynäsare som andra, och bara för att dom vill ha spelare så betyder ju inte det att spelaren i fråga skriver på. När tidningarna däremot skriver att spelare är på G till Brynäs, då jävlar stämmer det allt, då är det WOW o vad häftigt för hela slanten :-)
Kommentera

Huge: Vad säger du om din hjälte Boork ;-)

HAN BLIR HJÄLTE: Marcus Krüger har många attribut för att inta hjälterollen. Succé i början av säsongen. Lite mer anonym på slutet. Men kylan, spelsinnet och den intressanta personligheten finns kvar. Det är just i år, i ett outsiderlag som Djurgården som unga spelare får sitt genombrott och skriver in sig i ishockeyhistorien.

HAN VIKER NER SIG: Magnus Kahnberg har gått från frågetecken till målmaskin i slutet av säsongen. Men då har det varit klart i tabellen för Brynäs. Tyvärr tror jag att sympatiske Kahnberg inte har den beslutsamhet som krävs i ett slutspel för att upprepa de senaste månadernas målkavalkad.

Boorks tips:
4-3 till Djurgården
Kommentera

arnio: Ja man kan inte annat än skratta. Dom skrev nog detta i Oktober/November :-)
Kommentera

65selander: jAG TVIVLAR PÅ ATT dIXON VILL TILL DET DÄR u-LANDET
Kommentera

Zzz: Ryska maffian (KHL) är å rycker här å där nu. De är och sliter i Moran i SAIK också.
Kommentera

Zzz: Hoppas inte detta stämmer, Dixon och Hietanen är två spelare jag verkligen vill ha kvar. Speciellt Hietanen då det är svårt att få tag i spelskickliga backar. Han har ju varit ruskigt bra i PP den här säsongen.
Kommentera

Zzz: Ingen fara Sundlöv kan starta faxen...sen har vi ju duktiga juniorer...
Kommentera

Enligt aftonbladet är både Dixon och Hietanen aktuella för KHL, nu vet vi ju inte sanningshalten i det. Men om Hietanen har KHL-klausul så ligger vi nog risigt till där.
Kommentera

Kahnberg måste skärpa till sig om Brynäs ska lyckas..(enligt Expressen hihih).
Kommentera

Weezter: Och till andra hemmamatchen finns det sammanlagt bara 1500 biljetter kvar. Känns som att biljettförsäljningen går väldigt bra. :D

Vi får hoppas på lika mycket folk i semi och final ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Antalet platser kvar enligt brynäs.se, från tidigare idag:

Sittplats: 211 st
Sittplats, rad 1: 234 st
Familjeläktare: 8 st
Hemmastå: 534 st
Bortastå: 95 st

Totalt 1082 platser kvar alltså, bättre än så kan vi väl...?! Hoppas att det inte blir samma antiklimax som förra året då alla gick runt å trodde att biljetterna redan var slut... å sen vart de bara dryga 6 lax på läktarna x) Men en hel del lär ju säljas imorrn också - och på plats.
Kommentera

Brynäs - Djurgården serien verkar vara den med mest media bevakning iaf.
Kommentera

StoltBrynäsare: minns ni inte hur nederlagstippade vi var inför säsongen ?
vi skulle kvala med ssk/rbk, men nejnej, brynäs ville nåt annat, blir väl troligen samma nu..
Kommentera

Braskande rubriker i dagens Sportblad:

"Senaste nytt - senaste nytt - senaste nytt"

Skador Brynäs:

Lars Jonsson, Petri Kokko, Niklas Andersén
samtliga borta för resten av säsongen

Alltid skönt med uppdaterade murvlar som håller oss ajour med dom senaste skaderapporterna....

Kommentera

StoltBrynäsare: De är helt underbart! :D Brynäs spelar bäst som nederlagstippade.
Kommentera

Vi är nederlagstippade av hela hockeysverige, kan det bli mycket bättre?
Kommentera

blom23:
Känns inte som det kommer bli nån instämning i nån klago-kör från mig om vi loosar den här kvarten... Tror nämnligen DIF som totalsegrare, vilket skulle vara kul tycker jag för hockeyns skull (inte kul för att dom drar ifrån oss med guld).

Eller förresten....spär vi på den underbara slutspelsstatistiken från första deceniet med ytterligare en nolla så kommer jag BITCHA JÄRNET ..men känns inte som det är risk för det i år tack och lov.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gusten:

Lugn nu va, matcherna ska liras också ;)
Kommentera

blom23: Satan i helvete vilket ramaskri det kommer bli när vi åkt ur slutspelet med arslet först. Måste jag bumpa "torsk-i-kvarten-tråden" för att balansera upp detta? :)
Kommentera

Härligt, flera som är lika taggade och förhoppningsfulla som jag.. :D
Brynäs if är dem bästa (Y)
Kommentera

Erat: inte jag heller har aldrig kännt så här bra inför ett slutspel , jag har ju iochförsej bara upplevt 4 slutspel men jaja :)
Kommentera

Weezter: samma här! O.o

Första matchen är ruskig viktig!
Kommentera

Bara 2 dagar, 2 timmar och 10 minuter kvar nu...! Kan knappt bärga mig!! o___O
Kommentera

Gurra88: Jo, det var lite så jag menade. Men han gjorde det väl på finaldagen? Lite kaxigare att göra det innan kvartsfinalerna börjar.

Jag kan ju också lova att tatuera mig, men jag kan sträcka mig till att göra det om Brynäs gör minst ett mål i slutspelet =) Fast det blir ju min andra Brynäs tatuering i så fall.

Kommentera

HF: Eller för att ta nått från AIK-fjanten Mutumba.. SM-guld 2LAX10
Kommentera

Erat: Haha, skapligt 3defensivt uttalande ;-) Var först med tatueringen "Brynäs IF SM-guld 2010" i stället ;-)
Kommentera

Om de blir ett SM-guld i år, så blire en tatuering iaf ;)
Kommentera

Skitstöveln: Jag har redan kommit!!!!!! Ove ramsan måste köras...
Kommentera

Erat: Medan hela läkerolen vrålar "OVE OVE OVE MOLIN!"

Då lovar jag att jag skulle komma i byxan - helt klart.
Kommentera

Skitstöveln: Ett Ove Molin tifo skulle inte vara helt fel :)
Kommentera

Blir det nå tifo på torsdag tro?
Kommentera

sylf: Japp fast det är klart det kan ju även vare egna produkter som inte längre är fjunisar, Men rejält med juniorer och egna produkter ska det va..
Kommentera

arnio: 2 juniorfemmor?
Kommentera

arnio: Helt inne på din bana.. Se till att toppa två femmor med stjärnor, och iallafall två vassa backpar, och fyll på med juniorer.. Elitserien är inte bättre än att de bättre juniorerna kan gå in och göra det bättre än utfyllnadsspelarna
Kommentera

Gurra88: Ja nu gäller det bara att våga satsa, kanske 2 juniorfemmor och två med stjärnor, våga våga.
Kommentera

Bissett19: Lägg ner skiten... ;-)

Måste kännas kul som spelare och ledare att ha så bra verksamhet.

Kommentera

Bissett19: Oerhört stort!.. Sveriges bästa juniorverksamhet kommer rädda brynäs många år framöver, om man vågar satsa.. Kul, mycket kul för föreningen.
Kommentera

Dock tror jag Lindbäck är så pass bra att han kan göra livet riktigt surt för Hv.. Ser rubrikerna framför mig .. Hv-Timrå 0-4.. Tvingas skära ner på löner och göra sig av med spelare efter fiaskosäsong..Hotas av nedläggning;)
Kommentera

Händer i år igen:

"Precis om förra året så har alla Brynäs lag: Brynäs U16, Brynäs J18, Brynäs J20, Brynäs damlag och Brynäs A-lag kvalificerat sig för slutspel. Det är inte bara A-laget som har kvalificerat sig för slutspel. Alla samtliga Brynäs-lag är nu klara för minst kvartsfinal i pågående eller kommande slutspel."

Kommentera

arnio: Haha, ja det är helt sjukt..

Wesslau eller Ridderwall skulle nog kunna bli riktigt bra med Alcéns hjälp dessutom.. Men Modig, nej tack Sundlöv..
Kommentera

Bissett19: Jag vägrar att tro på Modig-ryktet! Måste finnas massor med bättre alternativ..
Kommentera

Bissett19: Precis, vad ligger Sahlin på för nivå? Eller är Östlund bättre? Lösningen kanske är så nära att Läck blir etta med någon av dessa som backup.
Kommentera

SH:

Modig låter ju helt vansinnigt,hoppas verkligen det är ett dåligt rykte  bara.
Finns ju massor med målvakter som är mer lovande och t o m  bättre.
Nån av Weeslau och Ridderwall lär ju försvinna från DIF.Vi  har Pettersson-Wentzel i Almtuna som redan är riktigt bra,trots att han  är 91:a,,Honken.Hur bra är Sahlin i J-20?

Modig hoppas jag  verkligen inte är ett alternativ.

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Haha... bra är han Limpan, men knappast bättre än Markan.
Kommentera

Gurra88: Lindbäck rankad etta av målvakterna i slutspelet(av experterna på Expressen)
Kommentera

sylf: Frågan om.. Men klart är man bara ute efter en back-up till läck så.. Men känns som att både Lindbäck men framför allt eriksson skulle vara intresserat om de bara fick ett bra erbjudande.. Tror knappast Eriksson hellre spelar i leksand..
Kommentera

sylf: Vem var det som var likvärdig med att hänga en slips i ribban? Sperrle...?
Kommentera

Gurra88: Skulle vara intressant att höra Peckas åsikt, kan aldrig tänka mig att Modig agerar som Pecka tycker är modernt målvaktsspel. Tror det var Granqvist som hade nån kommentar att det viktigaste är att målvakten beter sig likadant vid varje aktion (gällde nog Monstret) för att underlätta för försvaret. Det gäller knappast för Modig.
Kommentera

« · 1247493 · »