Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Slutspel 2010

« · 1259134 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2010
Gurra88: Hoppas inte Sundlöv klantar till det med Larsson och Rensfeldt.. kontraktering är ett krav! Sen får de gärna lånas ut ett tag
Kommentera

Huss: Förstår jag.. Men vore kul om ett lag utanför de fyra stora tar ett guld.. Många idioter i Djurgårdens lag, men inte i närheten av hv.. Hittar fan inte en enda som verkar helt frisk i huvudet.. Falk isåfall..
Kommentera

arnio:

Likgiltig var ordet sa bull.

Kommentera

Jag är likgiltig till vilka som vinner SM-Guldet nu när Brynäs är utslagna och Leksand inte spelar i Elitserien...
Kommentera

Gurra88: Lätt för dig och säga som inte bor i Stockholmsområdet ;-)
Hellre dryga smålänningar på avstånd än kaxiga jyrgårdare i närheten...
Kommentera

Hellre en plågsam död än ett SM-guld till Jönköping. Så jävla vidriga
Kommentera

MarcusElving: Nu tar HV detta, de kör helt enkelt slut på DIF spelarna som såg rejält slitna ut.
Vilka djupa svackor det finns i backbesättningen hos bägge lagen. Grillfors och Printz för att nämna några.
Kommentera

Horace76c: Ja, det var en riktig kanonmatch! :D
Kommentera

MarcusElving:
Tveklöst...även fast jag egentligen skiter i vilka som vinner är jag nästan slut efter den här matchen...SNACKA om underhållning trots att det bara blev 3 mål...
Kommentera

Horace76c: Det är inget snack om att det är de två bästa lagen som möts i finalen i alla fall...
Kommentera

MarcusElving:
MÅNGA bra spelare i kväll (förundras iofs varför hardy envisas att spela ragnarsson så jäkla hårt)...
Wesslau..gud..liv..gud...davidsson..(iofs inget ovanligt...GUD)...thörnberg...gud
Kommentera

Horace76c:
TAMEJFAN otroligt...har sett varenda minut..går en snabbis för att göra en macka så missar man målet!!
MEN HÄRLIGT!!!
Kommentera

Horace76c: Pass från kung Thörnberg till Jukka! SMACK!

Härligt HV!

Var det ubersopan Printz som klev fram i fel läge i anfallszon? :P
Kommentera

Men nu känns det bättre :)
Kommentera

DIF tjänar pengar på kioskverksamheten i pausen, det känns inte bra, det känns absolut inte bra!!!!!
Kommentera

MarcusElving:
Skäms att säga men Thörnberg dominerar ju...
Kommentera

Horace76c: Nej, det ser allmänt tröttkört ut. Till och med fantomen Wesslau börjar släppa returer åt alla möjliga håll..
Kommentera

Lyfter på hatten för underhållningen iaf! Inte ofta svensk hockey är så intensiv! Och VILKA CHANSER som bränns :D
Kommentera

MarcusElving:
5 mot 5 har ju hv övertaget...inge mer utvisningar nu
Kommentera

MarcusElving:
Men nu kan man inte säga att det är spring i bena på många av grabbarna direkt....
Kommentera

Horace76c: Ja verkligen! Situationerna som renderar i HV-utvisningar är ju kampsituationer som har förekommit hela matchen. Domarna brukar väl höja nivån en aning i sudden?

Vi får se om det är lika åt båda håll framöver här

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving:
Tacksamt att vara djurgårdare i en sudden i en sm-final kan man ju inte annat än säga..
Kommentera

Ännu ett PP till DIF, nu borde det väl komma ett avgörande tycker man
Kommentera

Horace76c: Sören ger DIF chansen i PP, såklart.

Kampsituation tycker jag...
Kommentera

MarcusElving:
DIF skulle vunnit om det var poängräkning... 2 i virket..jämnt skägg spelmässigt måste jag säga..
Men som du säger, med forceringen i slutet i åtanke så är det DIF som får gälla som favoriter...
Kommentera

Horace76c: Ja, nu är kommentatorerna, programledarna och allihopa nöjda och glada.. Till och med statsministern

Fördel DIF in i sudden nu känns det som
Kommentera

MarcusElving:
Var väl kanske bäst för allas säkerhet att dif kvitterade där... nu kanske rötäggen hinner svalna utifall HV avgör i sudden
Kommentera

Berka: Där kom kvitteringen såklart! Usch, jag spyr!
Kommentera

MarcusElving: snacka om att sabba för sitt eget lag, hv tjänar ju klart mest på dessa avbrott, få avbrott i difs spel och få vila och snacka ihop sig inför sista minutrarna. Många rötägg som sagt
Kommentera

Horace76c: Utvisning på Davidsson, nu blir det spännande!
Kommentera

Nu kastar tomtarna in grejer fulla isen och i HV´s bås.

Beundrar den stämningen Djurgårdsfansen kan skapa, men det är alldeles för många rötägg som skämmer ut sig och tyvärr drar med sig alla andra.

Noll respekt från mig.. Skärp till er, hur gammla är ni?
Kommentera

MarcusElving:
Och Djurgårdsfansen håller fanan högt och bara gör klubbmärket mer och mer ärorikt...
Kommentera

Horace76c: Självklart, så länge man inte stör målvakten! Klockrent mål.

Ska väl såklart klagas och gnällas lite..

Håll detta nu HV
Kommentera

Horace76c:
Vad gnälls det för??? man får ju stå i målgården...
Kommentera

20 Lindgren:
Härligt HV... (trodde jag höll på DIF...men ack så fel man hade)
(Hor-Thörnberg har ju varit skitbra!!)
Kommentera

20 Lindgren: Idag kan ingen klaga på domarna.
10 Thomas “Kuben” Andersson, Gävle.
15 Patrik “Putte” Sjöberg, Gävle.
1–0 Östersund sh. Lasse Karlsson-start av Riddarn jr.
Kommentera

HV får möta andremålvakten i SM-final: Déjà vu-känsla… Brr…
Skönt att det snart är söndagen den artonde april. Déjà vu-känsla… Den känns bättre…
Kommentera

mattias - 74: Skulle gärna se Jämtin i Leksand..:)  Så är det förstås, gör dom nytta i egna laget står man även ut med griseriet. Hade antagligen inte gillat Granström heller om han spelade i ett annat lag. Man kan ju även ogilla vissa som inte är några "uttalade grisar", har t ex aldrig tålt Koppartaket...

Redigerad kommentar

Kommentera

SH:

Personligen är nog Jämtin en spelare jag skulle lära mig älska i Leksand. Han gör en hel del poäng och retar gallfeber på motståndarna..

Kommentera

SH: knytnävar och glåpord?
Kommentera

sylf: Skulle iofs vara intressant att se hur en kontraktsförhandling mellan Sundlöf och Jämtin skullle sluta...
Kommentera

mattias - 74: Dom är där och nosar......
Kommentera

sylf:

Jämtin då? Kåberg?

Kommentera

Gurra88: Ja, han är ett svin, men det var ju inte det saken gällde......

Finns ett gäng spelare jag skulle spy av att se i Brynäs tröja, han är definitivt en av dom.

Magnus Svensson, Thomas Eriksson, Daniel Rydmark, Per Ledin, Gath, Myran Gustavsson, listan kan göras lång.

Sen finns det även ett gäng som man redan har vomerat över som har spelat i tröjan, men det har ju ältats här förr:-)
Kommentera

Lindström: Kan inte bestämma mig vart jag står.. men summan av allt så vore det nog bra för elitserien om djurgården vann.. Plus att jag hatar hv, och finns inte annat än nötter i det laget. Gillar dock falk som är underskattad samt andré
Kommentera

sylf: Dom ville väl få det till att målisen är fredad helt enkelt.
Kommentera

sylf: Fast alla vet att han söker det, och han gör inget för att förhindra det. Thörnberg är och kommer alltid vara ett svin.. Måtte han aldrig spela i de vackraste av färger..:)
Kommentera

Horace76c: Tycker inte heller han gör nåt fel, vart ska han ta vägen?

DIF´s bortdömda var ett klockrent mål, han var aldrig i närheten av målgården.
Kommentera

Horace76c: Han ramlade väldigt lätt i "rätt läge" när Wesslau ligger. Det är klart att man försöker få bort slutspelets bästa målvakt.
Kommentera

Huss:
Vet faktiskt inte om jag tycker att thörnberg gjorde nåt fel i den situationen...
fast oavsett så har han inget på en hockeyrink att göra...

Bortdömningen av difs 3-1 kan man ju tycka var lite intressant med...
Kommentera

« · 1259134 · »