1150x200-brynasbanner.jpg

Slutspel 2010

« · 1260589 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2010
Huge: Jämförelsen gällde kvartarna mot BIF, där var Nilson bra, han var även jävligt bra i semi och final och man jämför med hur Dixon spelade!

Och det är ju som Peja säger, är man inte bra i kvarten får man heller inte spela semi. Nilson t.e.x fick spela 6 finaler........
Kommentera

Huge: Det gäller väl som mest i alla slutspelsmatcher? Om man inte är bra i kvarten får man ju inte spela semifinal (och därmed inte heller final...).
Kommentera

sylf: "Exakt, det är alltid små marginaler, ändå faller de oftast till Brynäs nackdel. Det var ännu mindre marginaler mellan HV-DIF i finalerna, ändå vann HV, tillfälligheter?"

Ett stolpskott följt av ett ribbskott i samma sekvens bakom Liv strax innan HV och Laine avgör matchen, det kallar jag alla dar i veckan för tillfälligheter.
Att HV sen kanske vinner rättvist om man ser till hela matchserien är en annan sak.

"Vänd på det istället?, vad är det som gör att just Dixon och inte Nilson var som bäst när det gällde. Varför var inte Markström i tokform när det som mest gällde?"

Så Marcus Nilsson var bäst när det gällde i finalen är det din uppfattning?
Utgår ifrån att det handlar om ett rent skrivfel, annars är det illa ställt med dina iakttagelser må jag säga.
Min poäng är ju att exemplet med Nilsson visar att det inte bara är brynässpelare som kan svikta (av olika orsaker) när det gäller.
Din poäng verkar vara att det bara är brynässpelare som kan svikta och att det inte alls är några tillfälligheter inblandade när Brynäs spelare.
Tillfällligheter och små marginaler är i din värld enbart saker som drabbar andra lag....

Kommentera

sylf: Om jag får slänga mig in vågar jag gissa att Dixon inte alls 'varit helt ur slag' i kvarten om Brynäs valt att förlänga hans kontrakt. I vissa skribenters ögon, dvs.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: "jämnt skägg vad gäller inbördes möten och små marginaler i kvarten.
Det som skiljde var en Wesslau i tokform mot en Dixon helt ur slag samt Markan som inte såg så där jättehet ut i vissa lägen."

Exakt, det är alltid små marginaler, ändå faller de oftast till Brynäs nackdel. Det var ännu mindre marginaler mellan HV-DIF i finalerna, ändå vann HV, tillfälligheter?
Vänd på det istället?, vad är det som gör att just Dixon och inte Nilson var som bäst när det gällde. Varför var inte Markström i tokform när det som mest gällde?
Kommentera

sylf: "Hur länge tror du att klubben kan lura sponsorer, fans och dylikt genom ständiga lögner då?"

I all oändlighet, verkar det som.
Konstig att Brynäs år efter år lyckas få sponsorer när dom varje garanterar SM-guld samt offensivt och roligt spel och aldrig uppfyller sina löften.
Sak samma med fansen: dom kommer till LA varje år trots att dom blir blåsta på utlovade medaljer och roligt spel.
Kan det vara så att supportrar och sponsorer i Gävle är självplågare, månntro?

"DIF, Saik mfl har bevisat att det går att komma en bit med rätt coach, rätt inställning, rätta värvningar."

Exakt.
Ngt som även Brynäs har bevisat.
8 resp 4 poängs skillnad mellan lagen i grundserien, jämnt skägg vad gäller inbördes möten och små marginaler i kvarten.
Det som skiljde var en Wesslau i tokform mot en Dixon helt ur slag samt Markan som inte såg så där jättehet ut i vissa lägen.

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: "När herr Bylund för 2 år sen går ut och slår på stora trumman och säger att vi inom 2-4 år ska ta SM-guld så skapar han förväntningar, hopp"

Ja, framförallt hos dom som har svårt med läsförståelse och att tolka uttalanden på rätt sätt.
Begriper inte att du fortfarande orkar negga och lyckas miss/vantolka klubbens uttalanden.
När har det någonsin avgivits nåt sorts löfte med vidhängande garanti på SM-guld inom x antal år?
Du låter exakt som en tjurig 5-åring, där farsan minsann looooooooovat att köpa en ny cykel. Skit samma om farsan egentligen sagt att han lovat att jobba hårt för att ev kunna ha råd med den där cykeln.
5-åringen grinar likt förbannat: "Dumma farsan.... Du looooooovade ju!!!!!!"

Kommentera

sylf: Deppjocke...
Brynäs segrade i 47% av matcherna, spelade oavgjort 20% och förlorade 33%.
Blev nog en del för Arnio ändå...
Kommentera

arnio:

Gurra pallar inte en säsong till.

Det är jag fullständigt övertygad om.

Lagom till jul kommer han inte orka häva ur sig mer dynga.

Positiv energi räcker alltid längre än negativ.
Kommentera

sylf: Förhoppningsvis kanske det ser ut som dom lirar när det är KS dax??
Kommentera

arnio: "Själv bara älskar jag att titta på när Brynäs lirar och när de vinner så är det fan bättre än sex"

Blir inte mycket göka för dig då inte........
Kommentera

Gurra88: "Skönt?? känns skitjobbigt att behöva vänta in en säsong som förmodligen kommer gå åt pipan.. Skönt så länge vi slipper vara utan den..#

Kanske dax för skiljsmäss mellan dig och Brynäs?

Själv bara älskar jag att titta på när Brynäs lirar och när de vinner så är det fan bättre än sex, slutspelsvinster tar mig till himlen och känslan vid SM-guld kan jag inte ens sätta ord på. Dåliga stunder, visst men de goda stunderna ger mer än de dåliga tar. Glaga inte på den "gamle tanten" (Brynäs)

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio:Skönt?? känns skitjobbigt att behöva vänta in en säsong som förmodligen kommer gå åt pipan.. Skönt så länge vi slipper vara utan den..
Kommentera

sylf: Är nog säker på att Cz har fått fler verktg i lådan
att spela mer offensivt nästa säs. Är säker på att han vill
spela så som dom spelade i dec? när dom tog en massa
poäng på raken.

Det gäller bara att få in "rätt" spelare i truppen.
"Rätt" spelare är. Rödin,Kroken,Silver. Säkert oxå Ekholm Clarke
förhoppningsvis ska Larsson, Rensfeldt ska jaga livet ur
våra "medelmåttor".

Forza Brynäs!!!
Kommentera

Jajjen: "Men att ta hem ett SM-guld igen? Kommer aldrig att hända."

Där är vi överens:-)
Kommentera

sylf: Brynäs lurar ingen. Brynäs är fortfarande en maktfaktor i svensk hockey. Ett av tolv elitserielag, ledande inom svensk juniorhockey, många supportrar i hela landet, Gävleborgs mest kända varumärke. Hur många svenska idrottslag kan visa upp nåt liknande? Men att ta hem ett SM-guld igen? Kommer aldrig att hända.
Kommentera

Jajjen: Hur länge tror du att klubben kan lura sponsorer, fans och dylikt genom ständiga lögner då? Förr eller senare vill dessa människor ha "betalt". DIF, Saik mfl har bevisat att det går att komma en bit med rätt coach, rätt inställning, rätta värvningar.
Kommentera

sylf: Vad ska föreningen säga när den oundvikliga frågan om ambitioner kommer upp? "Vi satsar på att hanka oss fram så länge det går." Hur många sponsorer tror du skulle vara beredda att satsa då? Oavsett om du leder ett företag eller en idrottsförening måste du visa att du har höga ambitioner. Annars drar kunder/konsumenter/aktieägare/sponsorer som en avlöning. Sen vet alla (?) att det är omöjligt för alla elitserielag att vinna SM. Oavsett vad nån har sagt innan säsongen. Förväntningarna har bara du skapat. Det räcker att ha följt med Brynäs dom sista tio åren för att veta var Brynäs har sin framtid.
Kommentera

Jajjen: Den är inte intressant, vad som gäller är Brynäs IF, till 99.99% A-laget. Klubben inleder just nu sin 342:a satsning sen senaste guldet (och då snackar jag inte J-18). Hävdar vid varje satsning att nu är vi på rätt väg etc etc bla bla bla. Vad har hänt sen senaste guldet? Svar: Inget! Vi har fått en arena som är trist, dyr och som ingen besöker. På det idrottsliga planet har vi fått samma sak, Inget!
När herr Bylund för 2 år sen går ut och slår på stora trumman och säger att vi inom 2-4 år ska ta SM-guld så skapar han förväntningar, hopp och hela hans uttalande borgar för en satsning mot det målet. Nu värvar man inte längre utan förlitar sig på sina juniorer kryddat med en och annan norrbagge eller Lauritzen. Hur tungt väger klubbens uttalanden då?
Kommentera

sylf: Jaha. Se min kommentar om "enkel psykologi".
Kommentera

Jajjen: "Men du kanske snackar om seniorlaget på herrsidan?"

Ja, det som Bylund avsåg och det som 99,99999999% bryr sig om.
Kommentera

sylf: Inte enligt min måttstock. Enligt EN måttstock. Ingen svensk hockeyförening tar fram så många bra unga spelare som Brynäs just nu. Kan man leda utvecklingen på ett bättre sätt?

SM-guld har vi vunnit i år, liksom förra året. Tycks som målet är uppfyllt redan. Men du kanske snackar om seniorlaget på herrsidan?

Och när det gäller visoner och målsättningar. Tror du Ericssons ledning går ut och säger att "vi kommer aldrig att producera lika bra mobiler som Nokia och vi kommer förmodligen inte kunna öka våra marknadsandelar. Nä, risken finns att vi blir uppköpta inom några år." Det handlar om enkel psykologi.
Kommentera

Jajjen: "Spelar man efter sina resurser nästa säsong blir DIF ett mittenlag. Och Brynäs spelar kvalspel."

Ska man behöva det om man leder utvecklingen? Och vad hände med det där SM.guldet som skulle tas om 2-4 år (sagt för 2 år sedan)?
Kommentera

Jajjen: Enligt din måttstock JA, inte enligt 99% av alla andra supporters.
Kommentera

Peja: AIK kanske. SSK tveksamt. Där håller man på att ta efter DIF:s modell med hemvändare med klubbkänsla (Carlsson, Ericsson) kryddat med några riktiga ess (Seikola + rykten om annan toppspelare). Videll ska tydligen också vara klar för en fortsättning. Och så har man blivit av med det största energitappet (Klasen).

Sett till senaste säsongens spelarbudget + årets silly season tycks åtminstone SSK passerat oss ekonomiskt. För AIK är det bara en tidsfråga. Luleå däremot kommer att få slåss med oss om seriens ekonomiska jumboplats.

Nästa säsong fortsätter kampen för livhanken i ES. Cz och laget måste fortsätta överträffa sej själva. Hur länge funkar det?
Kommentera

Jajjen: Eller inte, AIK och SSK kommer troligtvis att ha lägre spelarbudget än Brynäs.
Kommentera

Läste i DN att finalen tog slut igår. (Varför har dom hållit på så länge?) DN tyckte att DIF sett till förutsättningarna gjort en bra säsong. Bara att hålla med och påminna om vilket lag som också sticker ut i det avseendet: Brynäs. Dom här två är i särklass när det handlar om att överträffa sej själva. Spelar man efter sina resurser nästa säsong blir DIF ett mittenlag. Och Brynäs spelar kvalspel.
Kommentera

sylf: Vi leder redan svensk hockeys utveckling! Haja!
Kommentera

Hence: Ser att LIF varit ute efter Sandin, som nobbat, en klok kille!
Kommentera

sylf: Och största haktappet kommer Dysterkvistarna att stå för. :)
Kommentera

arnio: Ja, nästa år står ju Brynäs där med bucklan, i värsta fall året efter. Och hela hockeysverige kommer att förundras över hur vi leder hockeyns utveckling!
Kommentera

Hence: Skönt att det är slut nu så att vi kan se framåt.
Kommentera

Lindström: Wikegård ska ändå ha "beröm" för att han lyckades le och ge HV korrekt beröm i deras omklädningsrum efter matchen. Men det tog nog emot. I torsdags var det ju i det närmaste DIF-tv när han i Hockeykväll sände från Jönköping.
Kommentera

Hence: +1
Ska bli intressant hur mkt dom kommer att media hora om Dif nu..
Kommentera

Gurra88: Nä, mediasverige behövde dif-guld. Då hade man kunnat rubrikrunka sig genom hela våren
Kommentera

Gurra88: det var pest eller kolera..
Kommentera

Hence: Idag tycker jag faktiskt inte de. Äcklig flyt och tvärtom för djurgården..Sverige hade behövt djurgårdsguld..
Kommentera

Gurra88: Båda lagen äcklar mig. HV vann dock rättvist.
Kommentera

Djurgården förtjänade en sjunde avgörande.. Hv äcklar mig..
Kommentera

Peja:
Grattis till Håve...helt rätt lag som vann.
Måste ändå säga att DIF's oflyt är lite illamåendeframkallande ("höll" på håve jag skall tilläggas)...stolpe OCH ribba i det där läget lär inte vara direkt jätte-sannolikt..
Kommentera

MarcusElving: Välförtjänt seger för HV. Det är dock omöjligt att inte imponeras ännu mer av Djurgården, som verkligen bjöd upp till dans. Du vet väl att det enda som skiljer Brynäs och Djurgården är 6 miljoner i spelarbudgeten? Hoho.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hence: Förbannat välförtjänt skulle jag vilja säga, bästa laget vann! :)
Kommentera

MarcusElving: Grattis. Och välförtjänt får man ändå säga.
Kommentera

Hence: SM-guld till HV71!
Kommentera

Luktar OT för femte matchen i rad! Helt sjukt. Nån form av världsrekord?
Kommentera

MarcusElving: Matchboll till HV efter seger i sd. Blir nog spännande på lördag ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Thörnberg avgör i sudden! Rättvis seger för HV..
Kommentera

65selander: Davidsson träffar ribban med 10 sek kvar.

Sudden igen..
Kommentera

MarcusElving: 4-4 nu. Makalös finalserie
Kommentera

Jävla dynga! Där sköt den långhåriga slisken Homqvist 4-3 för Djurgården.

40-19 i skott just nu. Djurgården hävade att vi levde på Markström...

Man ska inte kasta sten när man sitter i glashus!

SUNDH!!!! 4-4

Vilken match!

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1260589 · »