70 Rodrigues: Bättre köra the "Slajsarn Style"?
Calla Järnkrok inför slutspelet:
"Väljer SAIK oss så kommer vi inte att ha en chans och blir det inte SAIK så kommer vi att åka ut direkt ändå. Vinner vi en kvartsfinal så får vi vara nöjda."
Tommy Jonsson:
"Vi har en alldeles för tunn backsida för att kunna utmana i slutspelet och dessutom skador på det gör att slutspelet kommer att bli kort i år. Sundlöv har inte alls gett mig möjligheterna att försvara guldet och tyvärr så är jag inte optimistisk."
Garpen är i farten igen.
Jag tror Skellefteå kommer att välja Brynäs.
Även om ett skadedrabbat Brynäs har spelat bättre på slutet och hittat ett försvarsspel så kommer det bli spel mot ett mål i denna matchserie. Skellefteås fart i både skridskoåkningen och passningsspelet kommer riva stora hål i Brynäs försvar. Skellefteå är alldeles för bra och vinner den här matchserien med 4–1 i matcher.
Redigerad kommentar
Riktigt skönt med slutspel och en uppåtgående form! I stort sett en prickfri insats idag av laget och AIK var aldrig riktigt nära. Nu finns lite, lite hopp om att kunna jävlas lite med de som vågar sig på att välja oss (lär bli Skellefteå). Älska Brynäs!
Sheena Punkrocker: Alla säger att SAIK väljer oss, men de har sämst facit mot oss av de lag de kan välja mellan. Tror absolut att de kan välja Modo som dessutom har usel form. Vi kommer ju nästan ikapp dem i tabellen här i slutet.
SAIK–Modo
HV71–Brynäs
Luleå–Frölunda
Färjestad–Linköping