Brynäs IF

730027 inlägg · 7961 ämnen

SLUTSPEL 2013!

« · 1566279 Till forumet

Sv: SLUTSPEL 2013!
Carl Lejonkräk: Om man har något att vara kaxig över så är det helt ok, men i Brynäs läge så ska man nog visa lite mer ödmjukhet. 
Kommentera

70 Rodrigues: Själv gillar jag kaxighet inför och under slutspelet och ordkrig
Kommentera

Carl Lejonkräk: Behöver inte säga någonting, gå ut på isen och bevisa vad det är som gäller.
Kommentera

70 Rodrigues: Bättre köra the "Slajsarn Style"?

Calla Järnkrok inför slutspelet:

"Väljer SAIK oss så kommer vi inte att ha en chans och blir det inte SAIK så kommer vi att åka ut direkt ändå. Vinner vi en kvartsfinal så får vi vara nöjda."

Tommy Jonsson:

"Vi har en alldeles för tunn backsida för att kunna utmana i slutspelet och dessutom skador på det gör att slutspelet kommer att bli kort i år. Sundlöv har inte alls gett mig möjligheterna att försvara guldet och tyvärr så är jag inte optimistisk."

Kommentera

Måste dom gå ut o vara så jävla kaxiga, blir ju så jävla mycket jobbigare om dom inte levererar :-)
Kommentera

70 Rodrigues: ganska logiskt att tippa 4-1 till Skellefteå, ganska smickrande att han tror att vi tar en match. Skönt att vara underdogs och att vi har hittat någonting som i alla fall liknar form på slutet. Vi får inspireras av AIKs kvartsfinalfacit de senaste åren och hålla tummarna helt enkelt.
Kommentera

Garpen är i farten igen.

Skellefteå–Brynäs

Jag tror Skellefteå kommer att välja Brynäs.

Även om ett skadedrabbat Brynäs har spelat bättre på slutet och hittat ett försvarsspel så kommer det bli spel mot ett mål i denna matchserie. Skellefteås fart i både skridskoåkningen och passningsspelet kommer riva stora hål i Brynäs försvar. Skellefteå är alldeles för bra och vinner den här matchserien med 4–1 i matcher.

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Tror faktisk att det blir 2:an i serien eftersom "kattguldgrävarna" vill resa så lite som möjligt och väljer nålaskogslaget.
Kommentera

Riktigt skönt med slutspel och en uppåtgående form! I stort sett en prickfri insats idag av laget och AIK var aldrig riktigt nära. Nu finns lite, lite hopp om att kunna jävlas lite med de som vågar sig på att välja oss (lär bli Skellefteå). Älska Brynäs!

Kommentera

foppa78:
Sweet... Ja då är det bara att hoppas man får en fet faktura av brynäs i april (slutspelspaketet var inte billigt i fjol) :-)
Kommentera

HappyX3: Vipps så är vi 9 poäng före råttorna satan va gött!!!!!
Kommentera

foppa78: "Helvete vad TJ är röd om öronen!!!"

Har han redan korkat upp? ;)
Kommentera

SAIK och Färjestad vill jag verkligen inte möta. HV71 känns så där, klart bättre och bredare lag än oss men har endå en bra känsla där :P Luleå vill jag "mest" ha^^

SAIK - Modo
Luleå - Brynäs
Hv71 - Frölunda
Färjestad - Linköping

Kommentera

Sheena Punkrocker: Alla säger att SAIK väljer oss, men de har sämst facit mot oss av de lag de kan välja mellan. Tror absolut att de kan välja Modo som dessutom har usel form. Vi kommer ju nästan ikapp dem i tabellen här i slutet.

SAIK–Modo
HV71–Brynäs
Luleå–Frölunda
Färjestad–Linköping 

Kommentera

Helvete vad TJ är röd om öronen!!!
Kommentera

Äntligen kan man se hockey på TV :)
Hur tror ni kvartarna kommer se ut?
Kommentera

SLUTSPEL 2013!
Så jävla skönt hörrni!! Nu läker vi såren och pumpar igång för ett magiskt slutspel! 
Väljer SAIK oss så kommer vi fan i mig trampa igång förra årets finalform och rusta av förra årets finalsång! SM-GULDET 2013 Ska förvaras med allt som en Tiger har! 
Kommentera

« · 1566279