Redigerad kommentar
Jag trodde förköpet till hemmamatcherna började idag kl 11?!
Jag kunde köpa biljetter för 100 kr/st redan för en timme sedan.
HappyX3:
Här på HS märks tydligt att hockeyabstinensen kan va svår att hantera ;-)
Inför slutspelsstarten känns det som vi har allt att vinna, SAIK stora favoriter och hoppas verkligen dom känner sig som sådana. Flera detaljer måste naturligtvis falla på plats och några av våra spelare måste varva upp ett snäpp eller två....
Om Widing är säsongens stora frågetecken så tycker jag även att Martin Johansson är dåligt utnyttjad.... med sin snabbhet borde han kunna ta sig runt de flesta backarna lite oftare.... lite märkligt.
SH: Helt rätt. Hoppas också att han kan komma upp i nivå. Funderat många gånger på hur han skulle funka i en bättre omgivning av spelare? Tekniken lär ju inte bli bättre dock:)
Det är märkligt med Widing, tror han har ett prestationsbaserat kontrakt vilket gör att det låser sig för honom. Känns som hans avvägning när han bör ta skott eller inte är jättebra;)
Carl Lejonkräk: Det är nog inte ditt fel att Slajsarn är borta. Hans intresse hade ju devalverats kopiöst de senaste åren så kontot självdog väl...
Få inte upp förhoppningarna nu, Calle, tror vi tar med oss det spel vi hade in i slutspelet. Det gör Skellefteå också, och därmed har vi väldigt små möjligheter att rubba seriesegraren.
Jag har gärna väldigt fel.
Redigerad kommentar
Zappaholic: Styrman och Löf/Berglind kanske kan få ett lyft av den nya taktiken. Sen får vi hoppas att Spelare som Granström, Sundqvist, Jacobsson, Lavander, Enterfeldt, Persson, Thuresson, Wännström, Ollas, Johansson och Widing kan växa i slutspelet för detta bör passa dem.
Vi är väl kanske nere på 10% vinstchans i Skellefteå och 30 i Gävle så chanserna till semifinal är inte så stora men de finns och det är ju det som räknas.
Sheena Punkrocker:
Så länge inte Widing gjort klart med en annan klubb så höjer
han ju sitt marknadsvärde till nästa säsong, ju bättre han spelar.
Så jag skulle nog säga att han är fullt tillräckligt motiverad.
Sen vill väl alltid spelare vinna när det är slutspel.
Sheena Punkrocker: Widing will vinna oavsett kontraktsläge. Han är en vinnartyp eller i alla fall en typ som hatar att förlora.
Widing spelar inte dåligt för att kontraktet sagts upp utan kontraktet har snarare sagts upp för att han spelat dåligt.
Carl Lejonkräk: jag håller inte med dig. Widing vinner sällan matcher. Han var riktigt lovande innan han stack till Davos, sen tycker jag formen åkt rakt ned.
tycker bara han gör mål nummer 3eller4 och verkar bara fungera bra i ett vinnande lag. Han saknar helt energin han hade förr.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Gunderson-Jacobsson Styrman-Sundqvist Persson-Norstebö som alternerar med Djoos
Horace76c:
Blir nöjd om:vi vinner alla matcher i tablettasken
Blir glad om:vi vinner i Skellefteå
Blir extatisk om:vi vinner i 4 raka (vi var nära ifjol, tyvärr Silfverbergs stolpe ut på straff i sudden)
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
ja varför inte, jag önskar laget såhär från start.
honken (rahm)
Gunde-jakobsson, gundersson-Järnkrok-ollas
sunken-djoos. Granström-enter-lindholm
persson-nösterbö. Wennström-hansen-thuresson
Johansson-Nordqvist-widing
fjärde är jävligt svår, men jag vill prova Nordqvist i fjärde åtmindstånde 1-2 perioder och se vart det bär. Tror ändå att rutin kan bli viktigt när det är slutspel.
70 Rodrigues: ja, harju skulle det stå såklart! det är sjukt svårt med laguppställningen, hoppas dock han splittrar kusinerna.
70 Rodrigues: Även om jag är postitivt inställd har jag svårt att se hur vi ska kunna ta mer än en match mot SAIK. Det enda som skulle kunna ge oss en rejäl skjuts i rätt riktning är att vi stjäl första kvarten uppe i tolvfingerland. Fan vet om ens det hjälper...
AIK har ju lyckats slå ut seriesegraren två år i rad men jämför man Brynäs med AIK ser man ju omgående två stora skillnader. De hade ett riktigt bra försvarsspel och i mål Viktor Fasth.
Så med Honken/Rahm tillsammans med vårt försvarsspel har jag grymt svårt att se hur vi tar oss förbi kvarten.
Och då är jag nästan alltid positivt ja-sägare :-)