Carl Lejonkräk: ja det är svårt samtidigt behöve vi fler producerande kedjor. Vill gärna s harju med kroken.
men i det här fallet litar även jag mer på ledarskapen egenintresse egna förhoppningar.
brynäs08: förbannade stavningsprogram!
men i det här fallet litar även jag mer på LEDARSTABEN ÄN MINA egna förhoppningar.
Skulle det stå.
Carl Lejonkräk: För mig är det ganska självklart att kusinerna skall spela ihop med sin speed och samspelhet. Sedan är det frågan om vem skall vara den tredje?
Tror att Saik kommer att sätta hård press på Järnkrok med två spelare så han skall spela med snabba pass så att deras taktik inte biter. Med tanke på det skall den tredje inte vara en som bara kan buffla framför mål utan också är snabb på rören och spelintelligent med bra passningsförmåga. Förslag?
Treklövern1912: snabb på rören, spelinteligent med bra passningsförmåga?
nä någon sån har vi inte ;)
Redigerad kommentar
brynäs08: Om jag tog ut laget så skulle det se ut enligt följande i kvartsfinal 1:
Honken (Rahm)
Sundqvist-Jacobsson
Ollas-Enterfeldt-Harju
Gunderson-Djoos
Lindholm-Järnkrok-Thuresson
Persson-Löf
Widing-Nordqvist-Granström
Nörstebö--------
Wännström-Hansen-Johansson
Carl Lejonkräk: ja du brukar ju tro på laget ;) jag tror faktiskt att vi startar med en förlust med 5-2 och följer sedan upp med tre raka förluster till.
enda chansen som jag ser det är att vi helt otippat får en flygande start med vinst i första matchen.
brynäs08:jag tror mer att Skellefteå startar med en planenlig 5-2 vinst, sedan vinner vi med 3-1 hemma, kniper trean efter 4-3 i sudden i Skellefteå, sedan 3-1 hemma, förlust i Skellefteå med 8-2 och sedan avslutar vi med 2-1 i sudden hemma (-:
Seriöst så är detta inte ett allvarligt tips utan snarare en önskedröm.
Harju - Entefeldt - Lindholm
Thuresson - Järnkrok - Wännström
Ollas - Lindgren - Johansson
Granström- Hansen - Widing
Gunderson - Jacobsson
Sunkqivst - Djoos
Persson - Löf
Extra: Lavander och Nörstebö
Målvakt Honken (Rahm).
Harju och Enterfeldt passa bra ihop, in med mer fart och kreativitet i Lindholm kan detta bli en rolig kedja! Järnkrok och Thuresson kan båda producera och får vi in Wänna kan han bidra med fart och energi, men en neutraliseringskedja som kan göra nått "slumpmål". Ollas och Johansson var bland de bästa i slutspelet ifjol i en förstakedja med Johan Larsson, Larsson är borta så därför kan Lindgren få chansen där? Granström, Hansen och Widing känns bara jävligt bra! Annars bänkar vi Hansen och spelar Lavander- Granström -Widing som lirade tillsammans i höstas när det gick bra för BIF! =)
Steenm:
Kul för Silfverberg att avgöra matchen och få istid som nykomling.
Grymt bra och kylig straff på Lundqvist.
Ingen som sett detta?
Guldjakten Är på träningen och alla ser ut att vara med förutom Granström. Dennis Persson och Simon Bertilsson (!) har röda tröjor.
Tänk om det skulle vara så att dom har mörkat Berras skada och att han möjligtsvis skulle kunna spela några matcher nu på slutet...
Skitstöveln:
Ser väl inte så illa ut på ticnet? De 8 sektionerna vid rödlinjen slutsålda samt ca 50% på övriga sektioner...folk bestämmer sig sent, många avvaktar säkert att det inte blir 1-9 ikväll
Eller har du annan info än ticnet?
Redigerad kommentar
sylf: Håller med om att man vill ha fullsatt, men med tanke på att det är så sinnessjukt dyrt att gå på hockey idag är det fullt förståeligt. Den billigaste(!) biljetten går på 240:-, om man nu inte vill stå upp (vilket man inte vill). Tänk det priset gånger fyra för en barnfamilj och vi är snart uppe på fyrsiffrigt, inklusive allt crap som köps i arenabutikerna.
Tror de flesta tänker likadant; spara pengarna till mer "viktiga" matcher senare i serien/slutspelet. Första hemmamatchen i en kvartsfinal är alltid svårsåld. Alltid.
Tycker det är så sjukt jävla sorgligt att det ska vara så dyrt. Det för en produkt som knappast gjort sig värda av entrépengen på hemmaplan i år...
Redigerad kommentar