Brynäs IF

728128 inlägg · 7962 ämnen

SLUTSPEL 2014

« · 1614566 Till forumet

SLUTSPEL 2014
Jaja, vi vann, men nu släpper vi det o fokuserar på nästa match, en match i slutspelet mot fröken Wallin o hans fjollgäng moahaha :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2014
Oskönt med FBK... Fan. Tror vi har bättre chans mot ett Luleå med sargat självförtroende.
Kommentera

Jag gör som jag säger :-)
Kommentera

HV71 och LHC ska inte ha några som helst problem med att gå till kvarten. Klasskillnad på lagen i grunden. Modo kommer inte ha en suck, och Alsenfeldt/Hersley kan inte jobba ensam i all evighet. Dessutom vore det bäst för våran del då Skellefteå och Frölunda skulle få betydligt tuffare kvartar och därmed mer energikrävande spel, vilket kan gynna oss i en eventuell semifinal/final. Jaja, det vore roligast för slutspelet iaf.
Kommentera

Steenm: Lite det jag tror också, blir svårt att komma undan med LIF-spelet nu när allt skruvas upp ett snäpp. Hersley och Alsenfeldt skall vara magiska varje match för att ens hålla LIF kvar i matchserien tror jag. Som vi alla vet så är man även beredd att göra lite mer i ett slutspel för att vinna matcher, så risken är ju att någon fixar biffen om det skulle krävas så att säga...
Kommentera

Jeklund: Jag tror Leksand har rätt hyfsade chanser att slå ut Hv. De har en solid defensiv,en bra målvakt och några bra vapen i PP. Dessutom ligger all press på Hv känns det som, även om Leksand kom före i tabellen.

Jag gillar inte Leksand alls,men visst fan har Appelgren gjort något jävligt rätt med det materialet han har.

Kommentera

Davey_22: HV kanske, väldigt kanske... Jag hävdar fortf att Leksand har för dåligt material och är för begränsade när det gäller att kunna påverka en matchbild. Backa hem och kontra/ pp-måla är deras melodi, när grisen Jämtin har kört över Hersley ikväll och satt honom ur spel, då är Leksand ute. Men jag håller ju givetvis ännu mindre på HV...

Kommentera

Jeklund: Vad som helst kan hända i bäst av 3. Första matchen blir såklart oerhört viktig, vinner hv idag tror jag de klarar det, inte annars. Leksand kommer verkligen parkera bussen framför Oskar idag och hoppas på spelvändningar och ett och annat pp.
Kommentera

Jeklund:"när grisen Jämtin har kört över Hersley ikväll och satt honom ur spel, då är Leksand ute"

Och hur troligt är det?

Kommentera

Carl Lejonkräk: Får han chansen så kommer han ta den tror jag. 
Kommentera

Jeklund: I slutspelet måste defensiven tillsammans med målvaktspelet var på topp. Därför har LIF ganska bra möjligheter att slå ut HV. HV:s defensiv är ju som bekant inte så stabil.
Kommentera

Davey_22:

Håller med dig, Appelgren har gjort det jävligt bra. Jag tror dock inte vi är chanslösa, torskar vi ikväll så har vi fortfarande chansen. All press ligger hos HV. Åker vi ur i 2 raka spelar det ingen roll, jag är nöjd med hur säsongen fallit ut redan nu. Detta Play in var bara bonus.

Kommentera

Hoppas Leksand får på pälsen ordentligt! Ska bli skönt att reta drantarna på jobbet :)
Kommentera

mattias - 74: Tyvärr känns det då som Hv fått en extrachans till kvarten, ett halvnöjt Lif som krigat om varje pinne mot Hv som legat 10 hur länge som helst och nästintill vilat sig i form för att man inte haft nåt att spela för...
Kommentera

SH:

Leksand är nog inte halvnöjda som läget är nu, men jag tror faktiskt att HV har en växel till och det lär vi få se ikväll för en taggad hemmapublik. Snackas om 1200 Leksandsfans i Bibelland för övrigt ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

maddog1970:

Då hoppas jag du får sura på jobbet imorgon ;)

Kommentera

mattias - 74: Ok, det var du som var halvnöjd :) jag menar att fast Hv nästan haft en misslyckad säsong får man ändå möjligheten till att nå kvarten och det känns surt när play-in får den effekten. Man vill ju (oftast) att det ska gå åt helvete för tippade topplag och inte att dom ska få en andra chans...
Kommentera

SH:

17 - 4 i skott eller nåt och bara 1 - 0 till FC Bibel. Oscar räddar oss igen. Har ni dåligt med backar nästa säsong kan ni få Linder för 2 kokta och en pucko ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: äh ni torskar oavsett.
Kommentera

SH: Att Leksand skulle vara mindre taggade än HV kan du glömma, vilken grej för LIF om de går tull kvarten. Hv är inte nöjda om de inte når final och de lär vara ganska uppgivna efter grundserien. Leksand brinner och Hv pyr.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Hmm Linder... använder ett gammalt citat: "marginellt rörligare än Kaknästornet"...
Kommentera

Vi gnäller på vårt försvarsspel ibland/oftast... men Hiv71s försvarsspel är knappt allsvenskt alltså..
Kommentera

bifhjärta: Linköping leder med tre noll och får ett PP, vad gör Melin då? Jo han tar time-
out och vips så blir det fyra-noll.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Bra 2:a period från Leksand. Detta är absolut inte avgjort.

Kommentera

mattias - 74: Nu är det nog avgjort
Kommentera

mattias - 74: ärligt talat, Ahlsenfelt har inte sin bästa kväll.
Kommentera

bifhjärta: eller inte ;)
Kommentera

Huss:

Inte Wesslau heller ;)
Kommentera

Nu blir det kul att reta Leksingarna på jobbet i morgon. Det är ju alltid kul att reta leksingar i och för sig:-D

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Lite oflyt, ni tar dem i nästa. Men dÅ måste forwards gå rakare på mål!
Kommentera

Huss:

Kevin Fiala , 17 år och bäst på planen. Han kommer bli hur bra som helst.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Fast visst var väl Eric Christensen bäst på plan? Fiala var dock mest sevärd.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vad händer i Övik...!?
Kommentera

Steenm: Stavas Hybris..
Kommentera

Steenm: Det är det svåraste som finns att leda med fyra - noll, eller hur var det nu...?
Kommentera

Steenm: "våldsam tackling förlamade Modo"
Om jag var rubriksättare i alla fall.....
Kommentera

KulaShaker:

Hoppas Jämtin blir avstängd imorgon för överfallet på Alsenfelt, den mannen kan man fan inte tycka om alls. Jävla idiot.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Ärligt talat tycker jag det inte är någon skillnad på denna tackling och den som granis fick. Det enda är väl utfallet. Helt sjukt att Rahimi inte blev avstängd.
Kommentera

atilla:Stor skillnad. Speciellt på grund av den höga farten.

Fast att inte Rahimi inte ens fick en tvåa för interference är en gåta.

Kommentera

Carl Lejonkräk:Bye bye MoDo
Kommentera

Ojojoj, helt sjuk vändning. Bittert slut på säsongen för Modo, men det känns rätt då det överlägset bästa laget gick vidare. Lär bli en sjukt intressant kvartsfinal mellan LHC-Skellefteå/Frölunda nu.
Kommentera

mattias - 74: Nä, han är en ganska misslyckad bokstavspojke! Ska man göra något får man väl för f.n se till att göra det ordentligt! ;-)
Kommentera

Steenm: Marcus Näslund är en riktig floppvärvarkung, Sundlöv är inte ens i närheten.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Känns som det är ganska lätt att hitta en syndabock i den matchen
Kommentera

KulaShaker: hm, vem kan det vara?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Börjar känna en ganska kraftig längtan efter söndagsmatchen!
Kommentera

Katatrof beslut att stänga av Holzapfel, har inte spelaren som tar emot tacklingen någon skyldighet att vara uppmärksam. Ett gäng muppar som sitter i kommittén och SHL känns riktigt amatörmässigt.
Kommentera

Rossa:Holzapfel vem?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Nej, Holzapfel Ryan
Kommentera

Rossa:

Jag hade inte klagat om han " inte " blivit avstängd, domarna själva tyckte ju tydligen att det var huvudtackling eftersom dom anmälde det till DN men jag håller med dig, den är inte så farlig, sedan ligger väl största ansvaret hos den som tacklar anser jag.

Kommentera

mattias - 74: Fast jag tycker det är bra att man stävjar respektlösa huvudtacklingar. Det är alldeles för många hjärnskakningar bland spelarna nu.
Därför borde också Rahimi blivit avstängd efter huvudtacklingen mot Granström.
Om de verkligen skulle vilja få bort otyget så sluta och dalta med avstängningarna utan gör dem rejäla istället, gärna i paritet med hur länge "offret" är borta.
Tänk i ett slutspel när du skicka in sämsta spelaren för att ge motståndarlagets stjärna en huvudtackling. Med hjärnskakning är man borta i 2-3 veckor (slutspelet är över alltså) medan den andra spelaren är tillbaka samma vecka (med tanke på hur tätt spelschemat är).
Hockey skall vara tufft men tacklingar mot huvudet är bara idiotiskt och gagnar defenitivt inte sporten.

Kommentera

« · 1614566