Jeklund: Jag tror Leksand har rätt hyfsade chanser att slå ut Hv. De har en solid defensiv,en bra målvakt och några bra vapen i PP. Dessutom ligger all press på Hv känns det som, även om Leksand kom före i tabellen.
Jag gillar inte Leksand alls,men visst fan har Appelgren gjort något jävligt rätt med det materialet han har.
Davey_22: HV kanske, väldigt kanske... Jag hävdar fortf att Leksand har för dåligt material och är för begränsade när det gäller att kunna påverka en matchbild. Backa hem och kontra/ pp-måla är deras melodi, när grisen Jämtin har kört över Hersley ikväll och satt honom ur spel, då är Leksand ute. Men jag håller ju givetvis ännu mindre på HV...
Jeklund:"när grisen Jämtin har kört över Hersley ikväll och satt honom ur spel, då är Leksand ute"
Och hur troligt är det?
Davey_22:
Håller med dig, Appelgren har gjort det jävligt bra. Jag tror dock inte vi är chanslösa, torskar vi ikväll så har vi fortfarande chansen. All press ligger hos HV. Åker vi ur i 2 raka spelar det ingen roll, jag är nöjd med hur säsongen fallit ut redan nu. Detta Play in var bara bonus.
SH:
Leksand är nog inte halvnöjda som läget är nu, men jag tror faktiskt att HV har en växel till och det lär vi få se ikväll för en taggad hemmapublik. Snackas om 1200 Leksandsfans i Bibelland för övrigt ;)
Redigerad kommentar
SH:
17 - 4 i skott eller nåt och bara 1 - 0 till FC Bibel. Oscar räddar oss igen. Har ni dåligt med backar nästa säsong kan ni få Linder för 2 kokta och en pucko ;)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:
Bra 2:a period från Leksand. Detta är absolut inte avgjort.
Redigerad kommentar
Huss:
Kevin Fiala , 17 år och bäst på planen. Han kommer bli hur bra som helst.
Redigerad kommentar
KulaShaker:
Hoppas Jämtin blir avstängd imorgon för överfallet på Alsenfelt, den mannen kan man fan inte tycka om alls. Jävla idiot.
atilla:Stor skillnad. Speciellt på grund av den höga farten.
Fast att inte Rahimi inte ens fick en tvåa för interference är en gåta.
Rossa:
Jag hade inte klagat om han " inte " blivit avstängd, domarna själva tyckte ju tydligen att det var huvudtackling eftersom dom anmälde det till DN men jag håller med dig, den är inte så farlig, sedan ligger väl största ansvaret hos den som tacklar anser jag.
mattias - 74: Fast jag tycker det är bra att man stävjar respektlösa huvudtacklingar. Det är alldeles för många hjärnskakningar bland spelarna nu.
Därför borde också Rahimi blivit avstängd efter huvudtacklingen mot Granström.
Om de verkligen skulle vilja få bort otyget så sluta och dalta med avstängningarna utan gör dem rejäla istället, gärna i paritet med hur länge "offret" är borta.
Tänk i ett slutspel när du skicka in sämsta spelaren för att ge motståndarlagets stjärna en huvudtackling. Med hjärnskakning är man borta i 2-3 veckor (slutspelet är över alltså) medan den andra spelaren är tillbaka samma vecka (med tanke på hur tätt spelschemat är).
Hockey skall vara tufft men tacklingar mot huvudet är bara idiotiskt och gagnar defenitivt inte sporten.
Redigerad kommentar