Brynäs IF

730593 inlägg · 7961 ämnen

Slutspelet för oss som tittar på

« · 1009496 · » Till forumet

Sv: Slutspelet för oss som tittar på
Macahan: Ere hockey? Varför då?
Kommentera

Jajjen: Vad ska man annars titta på? Sverker på Plus?
Kommentera

Macahan: Tapeten.
Kommentera

Macahan: Det spelades en viktig hockeymatch i Linköping idag. Brynäs J20 piskade upp Linköpingsgossarna i SM-kvartsfinal. 2-1.
Kommentera

Man verkligen ser vilka lag som har lagt ner pengar på sin trupp. Sundlöv vakna!!!!!!!!
Kommentera

70 Rodrigues:

Modo?

Sundlöv satsade ju stålar på truppen,dessvärre kontrakterade han 48 femmor:)
Kommentera

Bissett19: Sen kan man ju satsa på en bred trupp med skitspelare eller som Timrå med 4-5 riktiga landslagsspelare. Att försvara Brynäs och dess förehavanden finns liksom inte, det är bara att erkänna att denna säsong är ett fett jävla fiasko, kommer man sist så finns det inga bortförklaringar som skador, dålig is, dåligt slipade skridskor m.m.
Kommentera

Bissett19: Va fan ni har ju ert kvar.. Vi är färdiga..
Kommentera

ajon: hur kan en domare från Linköpng. Få dömma Lhc i Slutspelet tro.
Kommentera

ajon:

Sören Persson är från Lidköping,viss skillnad
Kommentera

Bissett19: okey ska läsa på lite mer till nästa gång.
Kommentera

ajon: det går bra för FBK.
Kommentera

Bissett19: Fan vilken hockey Timrå spelar upp!!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Sylf: ja Jävlar vilken fart det är på Timrå, skönt med sköldpaddstempot som är i KS.
Kommentera

Nu börjar LHC rämna 1-2 och massivt tryck utav FBK. Just nu PP för FBK
Kommentera

65selander: 2-2 nu FBK.
Kommentera

ajon: 3-2 nu bara Timrå spännade.
Kommentera

GävleLasse: Allvarligt, Jämtin måste lida av någon psykisk åkomma, så fruktansvärt ful i sitt spel.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror inte att Jämtin har de fysiska förutsättningarna att ha en psykisk åkomma. Måste man inte ha en hjärna för det?
Kommentera

Hade Jämtin spelat i Brynäs så hade han varit en energispelare som aldrig kliver undan och gör ett enormt viktigt jobb för laget...
Kommentera

Huge: Alternativt en idiot som åker runt och drar på sig och laget en massa onödiga utvisningar.

Kuparinen typ
Kommentera

Huge: "Hade Jämtin spelat i Brynäs så hade han varit en energispelare som aldrig kliver undan och gör ett enormt viktigt jobb för laget..."

Jasså?
Kommentera

70 Rodrigues: Jajamän.
Kommentera

GävleLasse: Intressant att läsa Timrås Gb ikväll, dom totalsågar Jämtin och hans sk bentackling på Andersson, när deras egen idiot Fanny Lindström håller på med samma farliga tacklingar flera matcher under en säsong så försvara dom honom alltid och skylle på både det ena och det andra över hur situationen uppkom. Själv anser jag att spelare som Jämtin och Lindström inte tillför ett skit, så mycket vilja o så lite kunnande. någon eller båda av dom kommer att förstöra någon annan spelares fortsatta karriär.
Kommentera

70 Rodrigues:

håller fullständigt med, kommer ihåg Fannys bentackling på Brendl i serien.. Grymt fult och farligt :/
Kommentera

MarcusElving: Ledin däremot, han spelar tufft och hårt men schyst, sådana spelare gillar jag. Tyvärr så har vi ingen sådan i Brynäs, trodde att Kankaanperä skulle vara en tuffing men icke.
Kommentera

70 Rodrigues:

Ledin är faktiskt bättre med klubba och puck än han får cred för också tycker jag.

Nog tycker jag Kankaan har smällt på ganska fint ändå, men det är inte konstigt att han inte vågar smälla på lika mycket, eftersom så fort han sätter in en fet tackling så får han matchstraff och avstängningar/böter mm.

Han slängde ju även handskarna mot Lance Ward, bara det är hyggligt tufft.
Kommentera

MarcusElving: Hade förväntat mig mycket mer av Kankaan, han berömda open- ice tacklingar har han inte visat här i Sverige iaf. Hietanen och Brendl är dom enda godkända nyförvärven.
Kommentera

70 Rodrigues:

Jag tycker Kankaanperä har varit godkänd i alla fall.

Brendl har varit outstanding.

Hietanen öppnade bra, men har blivit något sämre tycker jag, speciellt det fysiska spelet har sett tafatt ut från honom, går inte in rejält och ser rädd ut. men även fullt godkänt även han.

Sundström däremot, vilken flopp.. hoppas brynäs gör sig av med honom så fort det är möjligt. Detsamma gäller Hauthonen.
Kommentera

Tom Tom SuperTom, SuperTom Bissett.

Kunde inte hålla mig....har just kollat på VHSen från 99 ....match 4 i finalen...ståpäls..
Kommentera

MarcusElving: Jo men han visade att han inte hade något att hämta där heller, Knockad är väl bara förnamnet.
Kommentera

70 Rodrigues: I Brynäs laguppställning hade båda tillför enormt, förmodligen bäst i laget.
Kommentera

Någon på listan verkar ha tröttnat på kvalserien.
Kommentera

T T: Så ni tar med modoiter på era resor

intressant
Kommentera

Gusten: Underbart att läsa drygtimrås Gb, nu undrar en skribent om HV gjort ett riktigt mål, det studsar tydlien bara deras väg och att någon gud styr och ställer. När Timrå själva får flyt mål brukar det låta "ett bra lag har tur" det gäller tydligen inte HV då :-) Jag hoppas med hela min själ att HV slår ut Timrå.
Kommentera

70 Rodrigues: Amen
Kommentera

70 Rodrigues: Du kommer nog att få sova gott snart, Timrå orkar inte.
Kommentera

Slutspelet är rena sömnpillret jämfört med Kvalserien. Det kommer att bli en riktig pärs tror jag.
Kommentera

svennis:
Slutspel är lite queer.
Man möts i bäst av elva matcher, och får man däng har man en ny chans nästa år. Nej, tacka vet jag Alla Helvetes Kvalserie, där kroppen för göra bot och rening i ett ångestbad av lut.
Kommentera

Fy fan va gött HV 71, nu tar ni nästa match också, så kanske(ytterst tveksamt dock) det blir tyst på sveriges mest dryga fans. Ödmjukhet finns inte i Timrå.........
Kommentera

70 Rodrigues:
Lycka till nu i kvalserien ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Blir ju faktiskt en totalt ointressant final om det bli HV-LHC.

Vad tyckte du om blåvitts insats idag då?
Kommentera

Macahan: Katastrof, precis som Brynäs så bakckar dom hem och viker ner sig, man får inte ge bort ett mål på det sättet!
Kommentera

70 Rodrigues: Du vet att Svinhugg alltid går igen.

Ni övriga Brynäsare önkar jag god forsättning.
Kommentera

RTS:
Så sant, lycka till i kvalserien nu. Som den har gestaltat sig ser ni ut att behöva det.
Kommentera

Till alla dryga Timråiter som ALDRIG har vunnit ett enda skit, säger jag bara I rest my case!!!
Kommentera

Per HApps: Vi kommer att vinna vårat 13:e SM-Guld innan ni har vunnit erat 1:a :-)
Kommentera

Per HApps: Lycka till i sjätte matchen, ni lär behöva det...
Kommentera

Huss: Fråga, går det att nämna Timrå IK och SM-Guld i samma mening, visst går inte det :-)
Kommentera

70 Rodrigues:
Lova inte för mycket nu, vem vet nästa säsong kanske Leksand och Malmö lirar i elitserien, då är det långt till erat 13:e. Se bara på Västerås och AIK.
Kommentera

« · 1009496 · »