Brynäs IF

730638 inlägg · 7961 ämnen

Slutspelet för oss som tittar på

« · 1147146 · » Till forumet

Sv: Slutspelet för oss som tittar på
Poffa: Det hade varit lite spännande att se hur en bänk som försetts med dörrar skulle se ut.. =)
Kommentera

Dream Team: Nu förstår jag att du driver med mig och vet vad som menas, men för att ingen annan ska haka upp sig: Med spelarbänkar menas inte själva bänkarna utan hela området.
Kommentera

Poffa: Ja, och du gör ju inget annat än citerar en text heller, så det är väl hos swehockey som det lite lustiga ordvalet skett.
Kommentera

Dream Team: Nä, det är ju sant. De borde kanske för svenskans skulle kalla det för spelarbås och utvisningsbås, men å andra sidan är det väl en direktöversättning av benches som skett.

I vilket fall som helst, det är inget fel med att ha en dörr inne i zonen, utan det är väldigt vanligt numer. Dörrens placering måste vara inom de 12 meter som är själva bänken/båset.

Kommentera

Poffa: Det kan mycket väl vara så, ja.

Med tanke på det Timråmål (och säkerligen flera tidigare) som i efterhand visade sig vara felaktigt, detta p.g.a offside, kan man ju fundera på hur väl båsen egentligen är placerade? Fast nu går det ju inte att göra så mycket annorlunda eftersom det är en begränsad yta som finns att tillgå. Då borde väl regelverket i såna fall inte tillåta byten från var som helst, både inne i spelarbåsen och ute på isen heller, utan bara i den neutrala zonen. Jag tycker annars att det blir väldigt godtyckligt hur man bedömer såna här fall. Detta både för spelare som ska byta och åka av isen och på densamma.
Kommentera

Dream Team:
Undra om det står något skrivet om hur dessa dörrar får användas..? i gavlerinken t.ex. så skulle ju brynäs t.ex ha möjlighet att kliva in på i stort sett förlängda mållinjen i PP i 2:a ju (ha överseende med min milda överdrift)...medans motståndarna aldrig skulle få den chansen...
Kommentera

Poffa:
Står det nån stans VAR BYTEN får ske???
Kommentera

Horace76c: Ja, inom hema spelarbänkens område. Dvs, är spelarbänken 12 meter får du byta i hela det området. Så har det varit hela tiden, även innan det blev två dörrar på båsen. Det har ju alltid gått att hoppa över sargen.
Kommentera

Poffa: "inom hela spelarbänken" ska det stå.
Kommentera

bytesområde ishockey
Så här ser det ut på bild. Detta förklarar det mesta.
Kommentera

Poffa:
Tack så mycket...ja, det såg onekligen misstänksamt ut i går men tydligen så är det helt ok...
Kanske nåt för brynäs att titta på, göra byten så där långt ner i zon kan man ju LÅTT få in en fräsh forward på mindre än 2 sekunder. (nåt som jag inte sett dom göra)
Kommentera

Horace76c:
Var åkte SAIK-spelaren ut för förresten?? (amerikan..nån av dom) "Illegal stick"??? Var den privatimporterad från korea eller?
Kommentera

Horace76c:

Det har jag också funderat över. Någon som vet?
Kommentera

Horace76c: Det är när klubban har en felaktig längd eller felaktig vinkel/längd på bladet. Jag minns inte situationen men om klubban gick sönder på något sätt och han fortsatte att spela med den är det också illegal stick.
Kommentera

Poffa:
3 meters "changing area" förresten"!!
Här har ni en som definitivt inte kommer gnälla på 6-man-på-banan längre i samband med byten!
Kommentera

Angell den gamle räven nätar för HV!
Kommentera

MarcusElving: Var riktigt snyggt där han låg och släpade. Nu är det 2-0 till HV, Tedenby den sista och det skulle nog varit en utv strax före och lite tidigare än så utgick Eller. Det går bra för Frölunda
Kommentera

Ja det skulle definitivt vara utvisning tycker jag! Men vilken passning till Tedenby från Melin var det va?

Det är upprört i Scandinavium, det kan man lugnt säga!
Kommentera

Honken har en bra kväll.
Kommentera

65selander:

Hade han varit jämn hade han haft en förstaspade i NHL istället.

Nu får man lite jobb som Jourhavande Frölundait innan bilen riktas mot Jerusalem på måndag.

Vi ses där?
Kommentera

rackham: HV-FBK i final, jag kan inte tänka mig nåt mer intetsägande och ointressant. Förmodligen ingen utanför jkpg och Karlstad som bryr sig. Fördelen är att Tedenby inte spelar mot BIF J-20.
Kommentera

sylf:

Vad vet man, han är spelledig på måndag och torsdag...
Kommentera

rackham: Ja, möjligen måndan då....
Kommentera

sylf:

Håll i hatten...
Kommentera

rackham:

Honken har varit kass i Semiserien..
Kommentera

Bissett19: Han kör sina obligatoriska tavlor, som han gjort i alla tider.
Kommentera

rackham: Kan tänka mig att sambon är lite moloken men är man inte bättre så ;-) Självklar så är man i Jönköping på måndag. Fast via swehockey. Alla är ju inte chef som dig som kan planera tiden som man vill. :-)
Kommentera

Bissett19: Då har alltså Kahnberg spelat klart för säsongen, då visar det sig snart om det låg något i det ryktet.
Kommentera

65selander:

Men intresset, Selander, intresset?

Som extra lök på laxen får Frölundaiten fira förlusten på en skola i Karlstad... vissa har ingen urskiljning alls... men säg inte att jag har sagt nåt...

Schhh...
Kommentera

rackham: ...Frölundaiten fira förlusten på en skola i Karlstad.

Pingisläger i helgen?

Intresset, bahhh du är ju en medgångssupporter, en annan såg ju 1:a semin ;-) Fast jag har ju bara sett två J20 matcher. Avgörande finalmatchen förra året och 1:a semin i år.

Lite småsint av de flesta klubbar som inte låter juniorerna spela i riktiga hallen/arenan ;-)

Kommentera

65selander:

Mmm...här är man chef Trossen medan vissa är ute och glänser som coach för små Waldner-wannabies...

Luftmadrass och liggunderlag är nog med bara för att det skall se bra ut...

Ja, intresset, ja... Rosenlund är ju känd för lite olika saker i Göteborg och Jerusalem... mycket av det senare i det första om man säger...

Det är tur att inte Frölunda är kvar i J20.
Att möta dem på måndag hade inte varit nån fest.
Kommentera

sylf: Pinsamt att ge Honken pris som ES bästa målvakt när Gustavsson agerar levande vägg serien igenom....

Honkens lägstanivå är lååååg...

Glöm nu inte att ställa fram klockan!
Kommentera

JanT: Lätt att hacka på Honken bara för han gjorde en riktig tavla senast.
Men du kanske borde titta lite längre, Gustavsson är en grym keeper, men vad står han i för lag? Sveriges bästa! utan att ta något från Jonas säger det sig själv att målvakten blir bra då. Frölunda är inte i närheten lika bra defensivt men har ändå hållt ganska bra, mycket tack vare honken. I samma resonemang, se Anders Lindbäcks procent i Brynäs och jämför det med Gustavsson, d v s lag 1 mot lag 7. Då tycker jag Lindbäcks prestation är bättre.
Och för att gå tillbaka till Honken vs Gustavsson, skulle jag välja en av dem som t ex VM-målis så tog jag Honken alla dagar i veckan, och Honken en gång till.
Kommentera

65selander:

Och där gjorde våran avgjorde våran Eero Sm-finalen...
Kommentera

Bissett19: Ja det lär han inte få chansen till att göra igen nästa år isf
Kommentera

Bissett19:

Viktigaste värvningen är ju Kuben! Han avgör matchen.

Många SMS blir det...
Kommentera

rackham:

Ja utvisningen på Laine är horribel.
Kommentera

Bissett19:

Och det första bortdömda målet efter det...
Kommentera

rackham:

Jävla pajas utvisning på Laine!
Kommentera

mattias - 74:

Det har varit väldigt konstiga bedömningsnivåer av domarna i den här matchserien.
SMS-domare, proffsdomare, hobbydomare... kanske läge att utvärdera tillsättningen av domare...
Kommentera

rackham:

kuben avgör matchen. hv hade fått med sig x om han godkänt målet, som också var mål!
Kommentera

Bissett19:

Såg att några HV-are ägnade sig åt flistillverkning... det är bra att tänka på återvinning när man precis förlorat en final i hockey.
Kommentera

mattias - 74:

Ja, den här matchen var det Kuben som styrde på slutet.

Men FBK är det bästa laget.

4-0
4-0
4-1

Inget att snacka om.

Där låg nivån i år för att ta SM-guld.
Var ligger den nästa år...?

Och var finns Brynäs på den skalan?

Med eller utan Cube.
Kommentera

rackham:

Ojoj vilken glädje,när får vi uppleva det igen?
Kommentera

rackham:

Tedenby! Fast hans tid lär väl komma. Nu fick han lära sig något annat :-)
Kommentera

Bissett19:

1. Det är bara en lek...
X. Är du Färjestadare...
2. Delar alla Brynäsare på Kubens SM-guld...
Kommentera

Et tu Brute:

Precis.
Kommentera

Är väl lika bra att dra igång denna tråd=)

Snart dags för HV-AIK,tror HV är ruskigt revanchsugna efter allt skit dom fått de senaste dagarna.
Tippar 4-1
Kommentera

Bissett19: Jag vill att AIK vinner med 3-2 :-)
Kommentera

Kom igen nu för helvete, HV!
Kommentera

« · 1147146 · »