1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446108 inlägg · 7964 ämnen

SM-final 4 - Luleå - Brynäs

Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
Hoppas Persson skapar tryggheten som behövs för att täta till boxplay. I 5v5 vinner vi.

Gött med Ölund som domare, gillar han skarpt!

Idag är det Bobbys dag! Känner det!

Farsang: Varför skulle de spela sin sämre målvakt.

Lindström: Nej de har de inte varit heller, men det betyder ju inte att det är lögn att säga att källgren inte varit bra.

Nu jävlar vinner vi den här matchen. Vill inte se en enda onödig utvisning. Disciplin.

BIF Kungen: sjukt nervös nu. Känns verkligen som en vm-final.

Gick.ju iofs sist bra när jag kände så här, första matchen.

Krävs att HELA laget taggar till, kladdar 70 så ska han bänkas. MÅSTE ageras direkt för dom som inte pallar eller klara av allvaret.
Vinst idag med 3-1 till oss!

Skulle inte lassinanti stå? Eller lurades dem bara

SuneMangs: där tycker vi olika. Sett över hela säsongen kanske största besvikelsen i laget utifrån (mina) förväntningar.

Har glimtat till ibland, men för sällan och för korta perioder.

OveJärnkrok: Det skulle ju ingen Gävlebo sjunga med i, tänk bara om någon såg dom?

Grin-Olle: Önskar att vi får se en pånyttfödd duo i Bobby och Kopacka idag! Att dom har fart på skridskorna och vi kan få ett ”enkelt” omställningsmål. Tror att det skulle vara oerhört stärkande för laget men även få Luleå att fundera lite.

SuneMangs: Ja synd att man betalar topplön då när han knappt ska ha en plats som han ser ut nu.

SuneMangs: Ja, han har inte varit bra i Brynäs hittills.

Blå grottan: Kan ändå acceptera Luleås låt, det är i alla fall ingen stereotyp bölig löjlig hymn. Den har lite trummor och tempo.

Hoppas verkligen inte Brynäs börjar med hymn.

Grin-Olle: Blodtrycksmedicinerna är intagna! Låt oss få en bra start och lite flyt i inledningen så kan våra pojkar förhoppningsvis rida på vågen.

Vik hädan lappar och annat löst folk, här kommer BIF!

Grin-Olle: inte jag. min inbyggda trummois håller takten :-)

SuneMangs: Skaplig falsksång i hymnen :)

Krävs vinst idag annars är det godnatt.

Lindström: Djoos är garanterat skadad. Han är en klassback när han är hel.

dabif: Nej, det har han verkligen inte varit.

dabif: Tycker du backarna i BIF varit bra?
Tycker du Källgren fått hjälp att hålla rent runt kassen som hans kollega på andra sidan får?

Visst han skulle behövt tagit nån mera puck men att ge han skulden för att Djoos mfl ser ut som en mini koalor i egen zon är okunnigt.

Grin-Olle: För vissa är det enklare att vara supporter. Man pissar på laget konstant och skulle det gå bra så är man lite nöjd tills man hittar nåt att annat att dryga sig över.

Hoppas vi slipper köttbullen Edlund som kommentator idag, han var i extas förra matchen i ALLT Groko gjorde, har sällan hört någon mer partisk🤮

Anders Berg: Frågade grannen om han ska titta på Brynäs idag. Han skulle hålla på ngt annat. Skälet till det sa han är att när han tittar så får Brynäs stryk. Klok man.

BIF Kungen: Kör! Utmana Ward. Ha spelare framför kassen och gör det svårt för honom.

Att vara supporter är verkligen en känslomässig berg-och-dalbana. Stressen när laget ligger under, glädjen vid en oväntad vändning, och lyckoruset vid seger. Visst undrar man hur många som egentligen fått hjärtstopp när favoritlaget spelar?

Anders Berg: Tycker du källgren varit bra?

BIF Kungen: skrev tidigare om mina nycklar.

Glömde: ta inga jävla utvisningar

Anders Berg: Lena är ju bygdens egen pantertant så det är klart att allt fokus är på Lulääää....

Nu ljög de också och sa att Källgren inte har varit bra.

Greatredwing : håller med, chocka med att börja med 3, förhoppningsvis få bra utdelning, sen gå på 4.

Har skrivit om detta i flera år. Absolut INGEN som gör det, i mina ögon obegripligt.

Toppa laget med 60 minuter att spela på istället för att göra det när det är 5 kvar.

Grin-Olle: Bara Luleåsnack… kul ändå att Adam sa att Luleå inte fostrat några mängder med egna riktigt bra spelare.

Anders Berg: Det är illa när man tycker det är skönt när det där travsegmentet kommer.

Men vad fan??
Ska de bara prata om Luleå? Varför då?

Vinna eller försvinna idag! (Jo, så är det).

Greatredwing : Håller med, spelarna har vilat på isen under de två senaste matcherna.

Det borde ha energi för att köra 3 kedjor nu helgens långvila!

Greatredwing : håller med och har jag sagt hela tiden. Men lär inte ske..

Men vi har tyvärr inte bredden just nu. Kan inte bara rulla.

Petrov: Har ljudet avstängt. Så skönt!

Supportern: Jag tycker de skulle chansa o köra med 3 kedjor o extra speltid på de hetaste spelarna.. Kul att Ludde är tillbaka

Usch orkar inte bli besviken igen
Vill känna känslan från 2012 när man dagen efter guldet kunde jobba på fabriken i brynässtället. Tillsammans med några andra lyckliga
Ge mig en fin lördag, snälla!

Peja: hållet sätt och vis med. Men det han gör så sjukt bra är att han inte gör några missag. Suget åt sig alla puckar och inga returer. Väldigt frustrerande och inget fås gratis.

Med det sagt, vi måste utmana honom mycket mer. Kam inte köra höstlöv från blå.

TomKasseBättre: känner på mig att Persson kommer göra en kanonmatch 🇧🇪🇧🇪💪

TomKasseBättre: Ja, Ward var bra i den första matchen, men det var också Källgren - och framförallt vann Brynäs. Syftade främst på de efterföljande förlustmatcherna.

Mattson: Tänkte nästan hoppa försnacket för att slippa all Luleåonani men nu sitter man här ändå.

Erat: samma här! Går inte att snacka ner betydelsen idag och att Persson kommet in är både rätt och fantastiskt! Spelar ingen roll om han inte är 100, vi måste chansa. Källgren hållet inte.

Sen hur vi ska komma åt Luleå jämfört med de senaste två. De vetetusan hur vi ska göra och klara. Men man kanske kan slippa bli utskämd och få se en hel match iaf?

Kommer seriens bästa lag upp i normal nivå ska inte Luleå kunna vinna två matcher till. Persson är ett lyft mot den nivån. Återstår ett värdigt boxplay.

Supportern: Ja Fyfan. Sen förlusten senast har jag levt i skuggan. Fokuserat på en del annat.

MEN NU GÄVLAR KÖR VI!

Peja: Första matchen plockade väl Ward 41 skott, medans källgren har 76% på det två senaste matcher...

Visst Ward är inte super bra men våra målvakter 3 nivåer under

Peja: ödestimmen är slagen!

« · 2873904 · »