Brynäs IF

446518 inlägg · 7961 ämnen

Södertälje SK - Brynäs IF

« · 914934 · » Till forumet

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
Cicero: Det vore intressant att läsa dessa hemska inlägg jag skrivit...

Citat?
Kommentera

70 Rodrigues:
jag trodde det var mening moderatorer och ledare skulle föregå med gott exemple inte komma med påhopp så fort nån tycker olika som dom .. snacka om pinsamt
Kommentera

AD: Sa Boork har gjort nagot som ingen annan tranare skulle ha gjort eller?
Kommentera

moreten: De hoppas jag att ni gör... :)
Kommentera

AD: Det är väl inte det faktumet att vi förlorar 1 match som upprör...utan det är väl hur vi gör det. Tycker inte Boorken gav laget en riktig förutsättning för att vinna idag. Onödigt att slänga bort 3 poäng,,,,

Jag tycker också Boork är en bra tränare, men just detta draget gjorde mig lite sne..
Kommentera

70 Rodrigues: Byggt upp oss från bottenlag till åtminstone mittenlag på två år?
Tycker det är rätt så bra gjort jag.
Kommentera

AD: Vad har han ti;;fort, javla tomte?
Kommentera

Uddan: Nu tror jag inte vi får uppleva det, eftersom jag tror Brynäs kör över Modo på måndag. Med A-laget den här gången! ;)
Kommentera

Shit Brynäs har förlorat 1 match och folk har redan glömt vad Boork har tillfört Brynäs de senaste åren (förstår att Lasse o Rodrigues börjar hacka direkt, eftersom nu fanns det en öppning för de att kritisera. Att Boork inte är deras favorit vet nog alla)
Att ställa över 2 femmor var ingen höjdare men nu vet vi det, shit vi har förlorat en match, vi Brynäsare borde vara vana o förlora vid det här läget. Härinne låter det dock som att vi är klar för KS.
Kommentera

moreten: Dom kan ju inte låta han hålla på som han gör om dom förlorar ett par matcher i rad.. Då måste ju dom kolla på om vad som ska ändras. Kan man tycka ialla fall.. :)
Kommentera

Uddan: Det tvivlar jag på...
Kommentera

Davey_22: Jag tycker inte heller det är försvarbart. Jag har gillat Boorkens ide från början, men att lämna nästan ALLA tongivande spelare hemma är IDIOTISKT!. Vi gav bort 3 poäng idag,inget snack om den saken. Truppen må vara hur bred som helst,spetsen däremot,är väldigt tunn.
Kommentera

Bissett19: utan boork så skulle inte brynäs ens nå slutspel .. han är sveriges bästa tränare.... kommer att ta brynäs till semi med ett spelarmaterial som borde slåss i botten... så var rädd om homom
Kommentera

moreten: Om ni förlorar nästa match och matchen efter den så sitter nog Booorken löst...
Kommentera

SSK A - Brnyäs IF B 2-1. Det är en stor skillnad mellan Hansenlinan, Hautonenlinan och Lindlinan å ena sidan och Carlsson- och Sundtsrömlinorna å den andra. Idag hade vi bara en lina som kunde producera, Lindgänget. Resten slet och jobbade men åstadkom mycket litet. Hautonen utmärkte sig, Sundström också, i övrigt var det blekt.

Brendl (stavas Brändl?) var ju inte så där kanonbra idag, men som någon skrev så hade han ingen lätt uppgift att göra spridda gästspel på isen.

Korhonen lär få öppna båsdörren et br atag framöver. Förstamålet var ju bara pinsamt.

Problemet med Boorks filsofi är att vårt B-lag inte är tillräcklgit bra för att slå de förmodade bottenlagen. Och då hjälper det inte att A-laget är piggt och utvilat och slår de tunga lagen. Poäng som poäng, liksom. Vi måste slå de svaga lagen och ibland också de starkare lagen för att ha en säker slutspelsplats. I året serie tror jag inte att det finns några helt enkla matcher.

Hansenlinan och Mördarlinan måste spela mer matcher, med avlastning någon gång.
Kommentera

GävleLasse:
Så GävleLasse anser alltså att det inte finns någon gräns för vad man häver ur sig, bara det är ens egna åsikt.
Reality check, my friend!
För övrigt finns inget krav på att den som skriver här besöker matcher eller årsmöten.
Jag förstår om det gör dig "fruktansvärt irriterad" som du säger, att folk har vissa åsikter som inte överensstämmer med dina, men du får inte, skall inte, och kommer inte att i längden kunna förolämpa folk för de åsikter de uttrycker. Det är inte det vanliga "glimten i ögat" över dina repliker längre.

Och du berömmer dig själv över att inte ha censurerat inlägg?

Och ja, jag tycker att du kommer med intressanta åsikter om laget osv, men detta är något annat du ägnar dig åt.
Kommentera

Peja: Jag örstår inte heller tanken med att låta en spelare Bara spela PP.
Kommentera

moreten: Jag gillar idén om vi vinner SM-guld. Till dess fattar jag ingenting (tillsammans med resten av Hockeyvärlden).
Kommentera

Davey_22: Håller med dig! Idag gick Boorken för långt!
Kommentera

--------------------------------------------------------------------------------

Jag tycker att det vore orättvist att kritisera Brendls spel i dagens match. Det är inte rättvisa förutsättningar att bara komma in i powerplay, han var ju knappt uppvärmt när han kom in på isen. En coachmiss av Boork.

Håller med om att det är uselt av Boork att matcha laget såhär. Brynäs har många spelare, men inte massvis med spetskompetens. SSK är ett av elitseriens absolut sämsta lag, men inte ens de klarar Brynäs att ta poäng av utan sina två bästa kedjor.

Och vad hände med att den som är hetast för dagen står? Korhonen är uppenbarligen iskall, Sperrle är glödhet. Varför fick inte Sperrle fortsätta stå i mål?

Att DJ inte håller elitserieklass kommer väl inte som någon nyhet för någon person som regelbundet har sett Brynäs de senaste säsongerna.

En spelare jag gillar är Andersén. Hoppas han får chansen istället för DJ. Att se DJ vara lagkapten för "mitt" Brynäs känns snudd på tragiskt.
Kommentera

Jajjen: Nä just det, det är det ingenn som vet... Det återstår att se!
Kommentera

Jag tycker iaf inte att det är försvarbart att ge bort 3 poäng på det här sättet, jag tycker helt enkelt att han tog detta konceptet alldeles för långt ikväll.

Förhoppningsvis en engångsförteelse.
Kommentera

GävleLasse: hehe ja då hade man ju inte blivit glad (om det inte var filmen monster då förstås).

Som jag sagt hela dagen, jag förstår inte heller hur Boorken kan lämna så MÅNGA bra spelare hemma. Dock gillar jag själva idéen!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Antagligen får jag be Boorken om ursäkt framåt vårkanten, men just nu känns det som vi borde mönstra bästa laget varje match.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Moreten:Jag vill se BÄSTA laget varje match.Skiter i skäggfarbrorn i båset.
Kommentera

moreten: Är en spelare fräsch efter 30, 40, 60 eller 80 matcher? Det vet inte Boork, det vet inte jag.
Kommentera

rafalski: Och målet är topp 4, då kan man inte ge bort poäng så här.
Kommentera

Bissett19: Men åkte du inte för att se Brynäs?... du ska se att nästa gång du åker så får du nog se J18 eller nåt sånt...

Nu hade du ju inte så långt hem men jag förstår hur du menar.

Det är som att gå på bio när det står att det är Chalize Theron som huvudrolls innehavare för att sedan upptäcka att det är Marit Poulsen som spelar...
Kommentera

Jajjen: Jag vet inte nu om det är bra eller inte! Men om det visar sig att vi har ett helt lag med fräscha spelare när vi närmar oss slutspel så tycker iaf jag att det är bra!
Kommentera

moreten: Om nån kan förklara för mej hur Brynäs tjänar på det kanske jag också är med. Men varken Boork eller nån annan har gjort det. "Det är ju bra om dom bästa också vilar" räcker liksom inte som argument. Då är mitt argument bättre: "Låt dom bästa spela varje match!"
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nu har vi har misslyckats med tredje och fjärde linan, hoppas vi har råd med såna här förluster. Kravet är minst semi.
Kommentera

Bissett19: Personligen skiter jag fullständigt i vilka som spelar och vem som är coach när det gäller att gå på matcher! Försöker gå på så många jag kan (vilket inte blir så många då jag jobbar i Righals). Jag går på matcherna för att jag älskar Brynäs, sedan spelar det ingen roll om de ligger i toppen eller botten!!

Men vill du skita i att gå på matcher för att du inte gillar Boorken så får du väl göra det!
Kommentera

Cicero: Att du sedan ger mig ett epitet som diktator är bara befängt. Hade jag varit det så hade jag ju raderat och cencurerat inlägg som inte faller mig i smaken. Bannat personer som säger emot mig osv.
Kommentera

Cicero: Om jag nu alltid bidrar med intressanta fakta och åsikter och anser att en person är gnällig så ser jag det som min rätt att skriva det. Om nu vederbörande inte kan ta det så är det inte mitt problem.

Jag är här för att diskutera, inte sitta hemma på kamaren och gnälla över både det ena och det andra UTAN att själv tagit mig tiden att åka på matchen, besöka årsmöten eller vad det nu kan vara.

Det gör mig fruktansvärt irriterad när människor sitter och gnäller över en utgång av någonting utan att själv ha gjort sitt bästa för att det inte skall hända. Eller kollat upp fakta.
Kommentera

Jajjen: Nu hoppas ju inte jag att dessa spelare skall stå över var fjärde match däremot någon gång då och då, och då absolut inte de två bästa femmorna samtidigt!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Jag tycker Boorken sänder ut bra signaler till oss supportrar som far land o rike runt genom att bänka sex man.NOT!Nu lär det dröja tills nästa match man ser live.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Jag tycker Boorken sänder ut bra signaler till oss supportrar genom att bänka sex man.NOT!Nu lär det dröja tills nästa match man ser live.
Kommentera

moreten: Jag fattar inte heller hur det kan vara en fördel att låta Dackell och Sjödin stå över var fjärde match. Att gå från 3 till 4 femmor var i första hand en fråga om ekonomi och hur många spelare som fick vara tillgängliga vid match.
Kommentera

Jajjen: Ja säg det? Varför fattde de inte förut att man kunde köra på 4 femmor som Brynäs var först med (och det framgångsrikt)?
Kommentera

Jajjen:

För det första så är lite grejen med detta att Brynäs ska komma med nåt eget och nytt, eller nytt och nytt...dom kollar på fotbollslagen i europa som vilar sina spelare då och då.

och jag tycker visst det kan va bra att hålla nåra bra spelare fräscha och låta dem vila. MEN.....inte i upptakten av serien, och inte alla på en gång.
Kommentera

moreten: Precis..det hoppas jag att han får göra! För jag tycker att han har varit den bättre av dem.
Kommentera

Springsteen: Jag tycker inte Boork är en idiot.
Kommentera

moreten: Varför har inte FBK, HV, Modo fattat det?
Kommentera

GävleLasse:

Du får visst ge din bild av vad du vill, Lasse.

Men eftersom ditt tilltal visar att du endast ägnar dig åt pajkastning just nu avstår jag ifrån att svara dig vidare.
Övriga här inne kan ju läsa vad du skrivit, hur jag sedan försvarade en kille som uppenbart blev nedsablad för sin åsikts skull, och hur du då känner dig tvingad att försöka kladda över med tilltal som "skolpolis/ordningsman", försvarat med "jag lackade ur".
Du blir nog dömd som du förtjänar här inne om du inte snyggar till dina inlägg lite.
Jag vägrar backa för någon som leker diktator, men försök gärna.
Majoriteten här inne vill nog kunna skriva utan att tänka på hur Lasse ska reagera.
Vill du verkligen att det ska vara så?

För övrigt vill jag säga att jag endast försvarar principer, inte personer.
Tycker att du alltid bidrar med intressanta fakta o åsikter om laget, har inget emot dig alls.
Fortsätt med det, Lasse!
Kommentera

Jajjen: Jag håller med dig Boorken är en idiot !!!
Kommentera

Jajjen: Måste forskningar förklara allt? Det kan väl vara bra att ha fräscha spelare när det drar ihop sig för slutspel!
Kommentera

Davey_22: Vet du nåt annat lag, i NHL eller Europa, där dom bästa spelarna står över?
Kommentera

Starzign: Jag håller med om Boorks grundidé. För att ta SM-Guld måste (eller bör) man hitta nya idéer. Denna idé är inte så dum. Här skedde dock en total missbedömning över vilket manskap som erfodrades för att slå kringlorna. Boork som är en rutinerad taktiker stred mot en av taktikens grundregler - ha ALLTID reserver. Nybörjarmisstag - märkligt, kan tyda på hybris(?).
Kvarstår dock det faktum att INGEN (i BIF) kämpade i dag. Vilket gör att skulden inte är enbart Leffes. Korhonen släppte in 2 (grodor) på en match, det är inte överdrivet mycket. (Sperrle släppte två i Lulä.) Så Korhonen var faktiskt den som hade normalast insats i dag, medan övriga underpresterade kraftigt.
Kommentera

Jajjen: Jag syftade bara på Boorks filosofi, det är inte min egna åsikt att man ska bänka toppspelare. Men jag kan förstå att vissa av de mer framträdande också vilas, dock inte alla.
Kommentera

moreten: Varför är det bra? Vilken forskning säger det?
Kommentera

« · 914934 · »