GävleLasse: Tror inte på underskattningsteorin när det gäller gårdagens match. Isf kändes det mer som att vi kontrollerade matchen i kraft av att vi hittat ett rejält och väloljat försvarsspel överlag, ngt som vi sett under en längre tid nu.
Sett till chanserna över hela matchen så borde vi ha avgjort men deras keeper gör det riktigt bra. Vetefan hur han ex lyckades rädda både Eeros och Ossis frilägen. Mål där och matchen är slut.
Tycker trots allt att det är en styrka att spela så pass bra som vi ändå gör utan att ha den där desperationen som vi sett tidigare. Plottrandet med backarna underlättar ju inte heller direkt, men måste säga att jag är impad av Sundströms backspel. Slänger aldrig bort en puck i onödan om det inte är absolut nödvändigt utan spelar sig hela tiden ur situationerna på ett iskallt sätt. Djoosvarning....
"Hockeytittande med följande analys via text TV är väl annars din avdelning ;)"
Precis.
Och därför blir man ju lite extra sur när Berg inte ser på sin texttv att det är Dixon som schabblar och vägrar låsa upp Pakaslahtis klubba.
Syntes mkt tydligt på sidan 377....
Redigerad kommentar
Huge: Hockeytittande med följande analys via text TV är väl annars din avdelning ;)
Jag hade på känn att det skulle bli poängtapp igår. Man märkte främst att SSK hade en match i benen medans Brynäs kom från en längre vila. Första perioden var dåligt från vårt håll. Man gjore för mycket misstag i egen zon.. Hietanen och ANdresén hade varsina bjudningar som gott kunnat sluta med mål i häcken. Så visst har Anders lite rätt i sitt resonemang angående backarna men absolut inte i de situationer som han beskriver.
TIKbiff: Brynäs i ett helt annat läge än TIK å jag förstår din ödmjukhet. Förmig finns inget annat än slutspel och det skall jävligt mycket till att Brynäs missar slutspel.
Nio omgångar kvar och vi har saken helt i egna händer. Vi möter Luleå, Modo och er i den räckan matcher som är kvar. Så Brynäs har ett väldigt bra utgångsläge att själva påverka sitt eget öde. Vilka vi får i slutspel är för mig helt ointressant i dagslläget. Det ska bli intressant att se hus det ser ut efter OS men jag har en känsla av att det inte kommer vara några större förändringar i tabellen jämfört med hur den ser ut idag.
GävleLasse: Du får förlåta Berg. Inte lätt att se på texttv... :-)
Lite komiskt att han dissar Dixon för dålig skärpa FRAMÅT när det är hans dåliga skärpa BAKÅT som avgör matchen.
När vi själva missar bra lägen så handlare det alltid om dålig skärpa från avslutarens sida.
När motståndaren missar bra lägen handlar det alltid om bra målvaktsspel från Markan eller Läck.
Konstigt....
Anders Berg: Hur fan kan du skylla 3-3 mået på backarna? Brynäs har två centrar inne. Först åker Granis bort sig och länar Pakaslahti sedan är det Dixon som spelar på ouck istället för att gå på spelare.
Det verkar vara mer brist i din syn än brynäs backuppsättning...
Redigerad kommentar
Instämmer..