Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06

« · 682282 · » Till forumet

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06

GävleLasse:

Vi har haft Thomas Skogs borta länge (körtelfeber), och han kom tillbaka nån vecka innan OS. Gissar att skillnaden inte blir så stor som du kanske vill hoppas.

Kommentera

Hur många ärre som ska dit? Farsan bor ju i S-tälje så man passar ju självklart på ;) Hoppas på REJÄLT tryck och en KLAR Brynässeger!!
Kommentera

90Steen_: Går nästan en full buss från Gävle iaf som jag och några till hoppar på i Stockholm. Sedan så kommer det väl säkert en hel del från närområdet.
Kommentera

65selander: Hehe.. Men han har ju rätt kvalifikationer. Dyra sista minuten värvningar och att sedan själv kliva ner i båset är tunga meriter när Bilhandlar'n från Södertälje skall anställa en ny sportchef.
Kommentera

GävleLasse: vore kanon om han hamnade där.... dock inte för SSK
Kommentera

Lind spelar inte i morgon enligt Keb och hans spalt.
Kommentera

Tror vi kommer ställa upp ungefär så här imorgon om man ser till hur dom tränade här om dagen, skadeläget (Lind) och hur dom spelat dom senste matcherna.

1: Bäckström
Molin
Månsson
2: Danielsson
Spets
Dackell
3: Almtorp
Felsner
Widing
4: Malmström
Gellerstedt
Hermansson
Kommentera

Malmen: Det är nog inte tänkt så, enligt mig. Tror Bäckis kommer få spela med Malmström.
Kommentera

Brynäs1912: Vi får väl se.
Kommentera

Malmen: ja, tror boork har mer koll på det, o han vet ju vilka som e i dagsform. Vi får ju hoppas att det blir bra, för ett slutspel skulle va så jävla kul.
Kommentera

Malmen: Jag sticker ut hakan och säger att matchen i morgon känns väldigt oviss.... :/
Kommentera

Lunkan: mm, det känns som att Brynäs kommer förlora, jag kan inte hjälpa det. Men om Södertälje är på humör, är dom riktigt tuffa att vinna mot, speciellt nu när dom har chansen att undvika kval. Får hoppas att Djurgården gör 5 snabba mål på 1 minut, så ssk skiter idet. Men det som måste funka är:

1. Målvaktsspelet- ett stabilt målvaktsspel bygger grunden för försvaret, som känner sig mer trygga. Det leder till att offensiven blir bättre.
2. Första 10 minuterna- Klarar brynäs ssk press de första 10 minuterna, så kanske vi grejar detta. Ssk pressar otroligt mycket på hemmaplan de första minuterna.
3. Powerplay: Brynäs kommer nog inte få många chanser imorgon, när det blir powerplay, så måste vi vara effektiva.
4. Boxplay: Brynäs är bra i boxplay, håller det isig?
5: Taktik: Boork har nog tänkt spela mycket taktiskt imorgon, då måste spelarna känna till sina roller. Spela så som Boork vill, så fixar vi 3 poäng.

Detta är 5 viktiga punkter av mig.
Kommentera

Gusten: Lind spelar imorrn enligt hemsidan iaf.......

Se länk:
Kommentera

Bissett19: Jamenvafan, vem tror du mest på? Keb eller Boorken? ;)
Hoppas han har trampat igång rejält, vi har inte råd med nån lång startsträcka på Lind.
Kommentera

Gusten: Vad Keb skriver får man ta med en nypa salt.

Lind har sett jäkligt bra ut på träningarna som jag sett och jag tror inte att de skulle ha finslipat powerplay MED Lind i ena PP formationen om han inte skulle vara med...

Det enda som skulle kunna vara är OM Lind har slagit upp sin skada igen, vilket vore ett avbräck, vi behöver hans tekningar.

Formationerna på dagens träning.

Svart: Casse, Johansson Dackell, Lind, Spets
vit: Andersson, Kuparinen Malmström, Almtorp, Felsner
Röd: Sunken, Sjödda Molin, Bäckström, Månsson
Grå: Öhrstedt, Lavins Widing, Danielsson, Hermansson (Gellerstedt)

Jag ser dessa formationer som mest troliga imorgon OM inga oförutsedda skador inträffat.
Kommentera

Gusten: Vidare blir man lite fundersam över vart alla Junisar tagit vägen ;)
Kommentera

GävleLasse:
De spelar med stor sannolikhet i J18 och/eller J20... :-)
Kommentera

Brynäs1912:
Dålig analys tycker jag.

Vi vill väl INTE att DIF vinner för att SSK ska tagga ner, särskilt inte som DIF möter Luleå- HEJA LULEÅ!
Kommentera

85E-Martinsson:
Härlig bild. :)
Kommentera

85E-Martinsson: Honken var allt utom en vägg på träningen idag. Faan vad han svor och levde om när han släppte in mål. Fast det är klart tränar man uppspel och spelvändningar utan några försvarare så blir det tungt ;)

Men det brydde sig inte Honken om, han verkligen hatar att släppa in mål. Ganska signifikativt var när han gav molin "evil eye" när han stötte in pucken efter avslutat övningsmoment....

Däremot så ser Korhonen väldigt peppad ut och det skulle inte förvåna mig ett dugg om det är han som får förtroendet imorgon.
Kommentera

85E-Martinsson: Är det alldeles säkert att Honken står i morgon...?
Kommentera

brynästigern: Nä jag vet inte, enligt Lasses tränings rapport kankse det blir Karhu i målet
Kommentera

claesw: Det finns inte en chans att SSK går om DIF! I så fall krävs ytterligare 4 raka DIF-förluster (totalt 10 raka 0-poängare) samtidigt som SSK vinner i samtliga återstående matcher. En omöjlig ekvation.

Sen undrar jag; Vad tror du om devisen "DIF går alltid till slutspel" i nuläget? ;-)
Kommentera

85E-Martinsson: Honken ska stå,thats it!!
Kommentera

JanT:
DIF:
Luleå HF (h), Mora IK (b), Färjestads BK (h), Leksands IF (b)

Ingen enkal matchserie för DIF direkt. Det är väl i princip bara Leksand som inte har så mycket att spela för egentligen. Men det är klart, de vill säkert ge publiken och sig själva lite extra energi inför den stundande kvalserien.

SSK:
Brynäs IF (h), HV 71 (b), Linköpings HC (h), Frölunda HC (h)

Visst har SSK överaskat med vinster mot topplage, men inte i parti och minut. På pappret är det väl bara Brynäs som de har kraft att slå.
Kommentera

imorgon så får vi stötta Brynäs. Lika bra som vi gjorde i scandinavium, men nu kommer det mest vara brooklyn tigers fans, men vi är lika bra. KOm igen nu,´forza BRynäs
Kommentera

Brynäs1912: Här uppe så gör vi ingen skillnad på fans eftersom vi är Brynäsare.
Kommentera

65selander: japp, vi är 1 enda stor brynäsfamilj. Alla är lika trevliga.
Kommentera

Alla som ska på matchen imorgon och har en halsduk, ta med den! Så håller vi upp dem när vi kör Ramsan Brynäs tills jag dör

Brynäs tills jag dör
ja Brynäs tills jag dör
jag vet, jag är säker
jag e Brynäs tills jag dör
Kommentera

85E-Martinsson: ok, jag ska nog ha en halsduk hemma nån stans. Sedan får vi köra forza Brynäs låten. Vi skall ta över aXA SPORTS CENTER.
Kommentera

85E-Martinsson: Får nog ringa till Boorken då eftersom han har min halsduk.
Kommentera

65selander: hehe ja gör det, eller så kan ni byta plats
Kommentera

Bissett19: Håller med dig .. Honken är stabilare än Karhu i målet. Hur som helst, hoppas på en bra match från Brynäs sida ikväll.
Kommentera

0-5 (Spets, Felsner, Månsson, Bäckis, Widing)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Malmen:Dream on!
Kommentera

Kvällens trio med pyjamas.

HD Marcus Vinnerborg, Ljungby
LM Per Svensson, Mjölby
LM Henrik Jansson, Göteborg

Kommentera

Nån som vet innebörden av detta?

Den enda spelare som saknas för Leif Boork är backen Rodrigo Lavins.

- Vi har tränat extra med honom efter OS och hoppas få nytta av det längre fram, förklarar "Boorken".
Kommentera

Lunkan: Jag fick intrycket av att han har försömras igenom att spela OS-hockeyn. Sedan så vet man ju inte om han har varit dålig heller. Fast Letterna kanske har partat mycket nere i Italien ;-)

Han är ju med på torsdag igen enl texten.

Kommentera

65selander:

Han är bra Pelle :-)
Kommentera

Lunkan: Jag tolkar det som att man valt att nöta in nya kombinationer och taktik med Lavins, trots att han varit rätt slutkörd efter OS. Hade han fått vila hade han kanske varit i speldugligt skick. Tror ändå att det är helt rätt beslut.
Kommentera

Westergren: Ska inte matchen diskuteras i denna tråd? ;-)
Kommentera

Davve17: Tänkte på det jag med.
Kommentera

Inte bra att både Djurgården och Timrå leder.

PP nu, kom igen. Stänk in ett mål nu då!
Kommentera

Detta kan bli en riktig rysare...hur ska vi få de andra att diskutera i rätt tråd...? ;-)
Kommentera

yeay - vad glad man blir :(
Kommentera

fffffffaaaaaaaaannnnnnnnnnn så jävla typiskt
Kommentera

brynasaren: Helt typiskt... Fan!!!!
Kommentera

brynasaren: Ne, detta tar vi!