Brynäs IF

727934 inlägg · 7961 ämnen

Sparken

151311 · » Till forumet

Sv: Sparken
Huge: Håller med dig Huge, märkligt att det finns pengar att avlöna två tränare men inte att förstärka laget.
Tror inte att Bergfisen har räknat med att ta in nån ny tränare denna säsong och tyvärr så är det väl så att sparka en tränare mitt i säsong sällan varit framgångsrikt men man hoppas ju på ett trendbrott nu.
Kommentera

Jag lider verkligen med er BIF supportrar. Ärigt talat så tror jag inte på någon dramatisk vändning för er del. Jag vet hur det känns Timråsupporter som jag är, men kvalserien är nog ett faktum enligt mig. Den blir dock inget stort problem för er del, då inser spelarna tillslut att det kan gå riktigt illa om man inte tar sig i kragen och spelar som man kan. Lycka till i fortsättningen, jag hade faktiskt hellre sett Djurgården eller Linköping på er plats i stället.

TIK 4-ever
Kommentera

Lunkan: Måste vi Brynäsare inte hoppas på någon annan än Molin
med all respekt för Molin men nån gång måste någon annan än han visa vägen för tydligen orkar dom gamla inte visa dom unga
Kommentera

v400:ok att styrelsen gjorde nånting!! men att sparka esko kommer förmodligen bara ge ett uppåtsving en match!!
Nästan samma backuppställning som förra säsongen säger vissa men var den bra då eller? Jag tycker det ser rätt bra ut framåt faktiskt men backlinjen är ju ett stort skämt utom sjödda då!
hoppas på ett under!!
uttråkad seriebiljettinnehavare!!
Kommentera

v400: Att säga lycka till till Esko är självklart men att säga att han gjort ett bra jobb i BIF är ren jävla bullshit. Ligger man klart sist i tabellen har man inte gjort ett bra jobb. Ok Esko är inte på isen men att ta ifrån honomk allt ansvar köper jag inte inte heller tycker jag synd om honom han vet spelets regler. Hur länge skulle man vänta? Vad jag är mer tveksam till är vad GP kan tillföra? Har han ideer som Esko inte köpte månne låt oss hoppas det för då kommer något nytt det är det enda som kan ändra läget men det bästa tror jag skulle vara en helt ny snubbe i båset och ett par tre till på isen. Få igång Molin NU!!!
Kommentera

rafalski: När melin kom var det tunnt på meriter också.
Kommentera

Makkan: Beslutat att sparka Esko var rätt, oavsett resultat framöver. I detta låsta läge måste något göras. Jag trodde också att Esko var rätt man för Brynäs, men med facit i hand så har han inte lyckats få laget att prestera, vilket är hans uppgift. Angående Eskos kompetens som tränare så undrar jag vilka meriter han har som tränare förutom bi-coach i finska landslaget (en av flera) och tränare i kiruna, någon som vet? Jag tror inte hans meritlista är så imponerande?
Kommentera

Jag är så jävla besviken på Brynäs IF styrelse som håller på och daltar med en så klassisk klubb som Brynäs. Nu måste den stora soppkvasten in och rensa ut allt krafs som inte hör hemma där. Det är dags att ta in äkta Brynäsblod i föreningen en gång för alla.

Så här i efterhand så hade det nog varit bättre för Brynäs IF om kuppen som bla Tommy Sandlin och Anders Feltenmark gjorde på ett årsmöte mot bla Håkan Berg för några år sen hade lyckats. Men det är lätt att vara efterklok.

Det är nästan så att man hoppas att Brynäs förlorar mot Modo så som Esko har blivit behandlad. För nu när man har sparkat Esko så har ju styrelsen skjutit sig själva i arselet för dom är ju skyldiga till att det har gått så illa med dom förutsättningarna som Esko har fått.

Jag vill bara önska Esko Nokelainen LYCKA till i någon annan förening som har en bättre styrelse än vad vi har. Jag har fullt förtroende för dig.Vi har idag blivit av med en mycket kompetent tränare och jag undrar om vi kan hitta någon likvärdig inom en snar framtid.
Kommentera

KungMartin:
Håller med om att det ser illa ut men vad är alternativet?
Skulle man stå och säga: Neej, vi har inget förtroende för tränaren?
Knappast, det är så här det funkar och det vet ju tränarna om också. Jaha, GP som huvudcoach och vad kommer vi att få se för typ av spel nu? Den som det visste....
GP:s spelfilosofi måste ju antingen vara i linje med Esko´s eftersom han varit med och tränat enligt dessa intentioner eller så blir det ngt helt nytt. Om det blir det första alternativet, dvs fortsättning på Esko´s jobb, varför då sparka Esko?
Om det i stället blir det andra alternativet, dvs ngt nytt, måste ju detta innebära att GP hela tiden ALDRIG trott på Esko´s ideer innerst inne och heller inte vågat ta upp sina egna funderingar med Esko, av rädsla kanske eller kanske ren feghet. Möjligt att Esko´s bitterhet bottnar just i att man inte vågat ta upp saken face to face sas utan i stället smugit med saken. Finnar brukar säga vad dom tycker och svenskar har en tendens att smyga och
knyta näven i fickan men inget mer (generaliserande, jag vet...) Mycket psykologsnack här men en teori så god som någon...
En annan lustig(?) sak är att Håkan Berg, på frågan om det inte skulle bli dyrt att ta in en tränare utifrån om Esko får gå, svarade att: Vi skulle aldrig låta den frågan vara avgörande för lagets fortlevnad (eller ngt ditåt). Detta innebär alltså att man har kalkylerat med risken att behöva ta in en ny tränare och betala dubbla löner. Då kan man fråga sig varför man inte gör detta utan deklarerar att GP stannar året ut. Detta i sin tur måste innebära att man har fullt förtroende för GP som tränare enbart för att det blir billigare, eller....?
Snurrigt, sa Bill....
Snurrigt var ordet, sa Bull....
Kommentera

Citat Anders Bäckström i måndags:
"Vi har precis som tidigare full förtroende för Esko Nokelainen och laget."

Vilket j***a skitsnack!!!
Hur i h*****e kan man vara så feg.
Gång på gång har dom sagt att ledningen har fullt förtroende för Esko.
Det här visar ju bara vilka idioter som styr i vårt kära Brynäs.
Om det är någon som ska få sparken så är det Berg, Bäckström och dom andra, INTE Esko.
Det här är skamligt.
Kommentera

Magoo70: rutinerade kanske.
Kommentera

wannabe: Jo må hända, men de spelar oftast framför stabila backar.
Kommentera

Magoo70: det är väl klart att dom inte gör. Det är väl så att man måste ha in lite friska ben och nytänkade. Man får inte vara så naiv. Är det inte "småttingarna" i övriga lag som det har gått bra för.
Kommentera

Magoo70: Nja med vissa kan man ju undra om de inte skulle behöva en förskolelärare som daltar istället för en riktig tränare
Kommentera

jorka: Jo, du har väl antagligen rätt. Men är det därför dom ligger sist i tabellen??
Kommentera

wannabe: Va tusan, tror ni verkligen att spelarna lökar under match bara för att de inte fär bestämma taktiken? Det är väl inte små barn utan vuxna människor.

Får väl se vad det blir för förändringar av det här nu när Esko fick sparken men man skall väl inte tro på några större mirakler för det är ju fortfarande samma spelare i ES´s snyggaste match ställ.

Jag har ju själv en konspirations teori ang. det prekära läge klubben hammnat i, tror ju personligen att Håkan Berg har riggat alltihop för att få mer publicitet. :o)
Bra att marknadschefen slutade och Berg tog över hans sysslor, sparar vi in 30.000 som vi kan lägga på ett blivande artiskontrakt i vinter.

Håll tätt bakåt
Kommentera

wannabe: Nej men jag menar att i motgång ska dom (gammla)
ta sitt ansvar dom måste ju peppa och driva på dom yngre...
Kommentera

jorka: Ja de äldre som varit med har nog lite för mycke att säga till om och gör lite som de vill..in med en som kan ryta i och sätta dem på plats
Kommentera

jorka: Så ni menar att dom gör som dom vill och det gör att dom ligger sist i tabellen.
Kommentera

Bissett: Hållert med lite ett lag i medgång går alltid lätt att träna men att motivera spelare som varit med länge (kanske för länge ) är inte lätt dom har säkert guld kontrakt och gör lite som dom vill.
Bif har ju med några undantag samma trupp som förra säsongen
så mycke sämre har dom väl inte blivit ????
Kommentera

jorka: Ja byt ut hela gänget o låt dom spela i elitserien det kan ju inte gå sämre,mission impossible har ju BIF redan klarat av säger bara en sak VOI VITTU!!
Kommentera

observant: Dags att släppa upp lite hungriga juniorer nu som verkligen vill kämpa...
Kommentera

Bissett:Vill tillägga också en bra tränare kan få dig att göra din yttersta o bästa efter din förmåga!!
Kommentera

Tor Karlström: Du skriver:"En tränare kan inte göra spelarna bättre"

Det är ju totalt fel Tor!!!En tränare kan ABSOLUT göra en spelare bättre, men kanske inte i den positionen som BIF är i just nu!!Men en bra tränare kan verkligen göra en spelare bättre.jag återupprepar.Jag vet eftersom jag själv har varit aktiv som idrottare dock ej på absolut högsta nivå!!
Kommentera

Trots min hårda kritikt mot ledningen så ger jag Gunnar Persson och Michael Sundlöv fullt förtroende , de är inte erat fel att ledningen har minmal med kompitens att driva en idrottsklubb .

ALLA TILL Gavlerinken IMORGON!!!

ALLA som ställer sig på ståplats ska visa sitt stöd åt laget , genom att skrika : Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA -HEJA,HEJA,HEJA!!!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Tror inte det är Esko som är felet utan de äldre divorna i laget som är van att vara med o styra o ställa hur träningar o allt ska gå till..rensa ut lite skit till nästa säsong och bort med alla porslinsspelare som inte kan smälla på utan bara putar med röven lite...Och nog fan borde de finnas företag som kan skjuta till pengar i till brynäs i ett läge som detta Om inte är de ju bedrövligt..vad finns de för spelare av klass att få tag i nu mitt under säsongen då ? ? ?..Hoppas de kan ta 3 friska mot MoDo nu
Kommentera

Att sparka Esko Nokelainen är Styrelsens,Håkan Berg och sportkommitens sätt att frånsäga sig ansvaret för de sportsliga misslyckandet .
Dom hade ansvaret för spelarvärvningarna och gjorde att Esko hade denna dåliga spelartrupp till sitt för fogande .
Man har handlat fruktansvärt fegt , man skyller i praktiken på Esko för de sportsliga antiklimaxet .
En tränare kan inte göra spelarna bättre .

Jag tycker att Styrelsen,Håkan Berg och sportkommiten ska avgå med omedelbarverkan !!!
Bättre att sparka på nån som redan ligger än att försvara och stötta Esko så tänker Brynäs ledningen .
Jag tror att man skjuter sig själv i foten med detta agerande , tänk om ingen vill träna Brynäs längre snart på grund av att man visar total avsaknad av empat och tålamod .

Viktigare att försvara sin egen postion än att tänka på Brynäs bästa och att man har sig själv att skylla .

JAG KRÄVER Stryrelsens , Håkan Berg och sportkommitens OMEDLBARA AVGÅNG!!!

Men även fast jag är rasande på ledningen , så är Brynäs IF FORTFARANDE KLUBBEN I MITT HJÄRTA INGET KAN ÄNDRA PÅ DEN SAKEN .

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

westerlind: I morrn vinner jag 30 miljoner på Lotto,varav 15 mille går till Brynäs, det låter väl bra!!!

Vad ska man säga om Eskoaffärren,lite synd om Esko är det iaf,han som inför Elitstarten pratade om LÅnga bågar och SM-Guld!!
Snacka om antiklimax!!
Kommentera

Lilljanne:

Kan vi inte köpa in en spelare istället? Naturligtvis ska vi ha ett rejält reklamtryck (reklamation?) på tröjan: Vad säga om "Donation av Brynäs supportrar"?
Kommentera

Smurfen: Imorron åker jag upp till G-rinken och köper korv och Läkerol för ett par tusen. Det stödet kan väl klubben inte vägra att ta emot (dom stolta dj-larna).
Kommentera

70 Rodrigues:
Det beslut som hängt i luften under alldeles för lång tid har äntligen fattats. Det kan säkert ses som en lättnad, både för spelare och ledare. Men jag har svårt att tro på en överväldigande Persson & Sundlöv effekt. Samtidigt är jag helt övertgad om att vi kommer att få se ett delvis annat Brynässpel redan i morgon mot Modo. Att ge Nokelainen kicken är en oerhört stark signal till spelarna. Nya stämmor kommer att göra sig hörda, andra idéer om hur spelet ska utvecklas kommer att läggas fram. Jag tror stenhårt på att det här är rätt väg att gå. För mig känns det helt fel att enbart inta en passiv hållning, vänta och vänta, hoppas på en vändning, som kanske kommer då det är för sent. Nu har vi i alla fall agerat, gjort något konkret för att skapa förändring. Att kicka tränaren är inte fegt, tvärtom, det krävs mod för ett sådant beslut.

Och i nästa vecka får vi besked om nyförvärven...

Dessutom ska ju du och jag och alla andra som älskar Brynäs ösa in 5 miljoner kronor i klubben om några veckor. Eller hur?
Kommentera

KentaK: Far och son Tichonov vore väl nå´t. Dom tränar ett Moskva-lag just nu. Nej men allvarligt, i Finland (Jokerit?) gjorde ju en ryss succé för några år se´n.
Kommentera

70 Rodrigues: Får vi Torgny Bendelin som tränare så kan vi ju börja leta efter en ny favoritklubb.. Den snubben har inget att göra i en klubb med såna anor som brynäs..
Kommentera

70 Rodrigues: Nyhetsbrevet gick ut för 20 minuter se´n. Inom en timme är det stor nyhet i all media. Brynäs är störst i hockeysverige också i motgång!
Kommentera

Esko är säkert en bra tränare men Brynäs gjorde det enda rätta. Säkert som amen i kyrkan kommer man snart att presentera en eller ett par nyförvärv. Mer kan vi inte begära av ledningen just nu. Det viktiga är att dom nya spelarna håller HÖG kvalitet. Se´n efter säsongen måste vi medlemmar noga överväga om styrelsen är rätt komponerad inför nästa säsong och framförallt måste alternativa namn fram. Slettvoll är ett namn i hockeyn i alla fall men min bild är att han fått foten rätt ofta.
Kommentera

Smurfen: Varför kommer vändningen nu?
Kommentera

Inte en rad om att att Esko blivit sparkad i dom båda lokal tidningarna, otroligt segt måste jag säga, fast å andra sidan så förvånar det mig inte just nu!
Kommentera

Nokelainen har fått sparken. Ett helt korrekt beslut. Nu kommer vändningen.
Kommentera

dapietro: Både Slettvoll och Torgny Bendelin är arbetslösa, men gud nåde om dom plockar in någon av dom i Brynäs, det räcker med skit nu!
Kommentera

70 Rodrigues:
vi får verkligen hoppas att du har rätt
såg nånstans att Slettwoll var ett namn

nån som hört något
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror nog det eftersom det inte lär finnas någon annan att tillgå under säsongen.

Säsongen 2002/03 ett riktigt mörkt kapitel för Brynäs än så länge
Kommentera

65 Selander: Undrar vem den nya tränaren blir, för inte lär väl Persson få förtroendet resten av säsongen?
Kommentera

70 Rodrigues: Skulle tro det, allt är väl investerat i ABB samt Utfors
Kommentera

70 Rodrigues:

Annars känns brynäs chicken yard united som ett av de coolare usa inspirerade klubbnamnen i europa
Kommentera

65 Selander: Det gör väl ingenting, det finns ju massor med stålar i Brynäs IF!
Kommentera

Jag är inte förvånad över nyheten. Jag tycker inte heller det är fel att ge Esko sparken. Men det lär knappast bli bättre så här..
Kommentera

Felet är inte tränaren

Felet är inte bara spelarnas

Felet finns i brynäs andan! vi är inte bäst i världen längre. Det finns inte en enda lovande talang som vill komma längre som det var på 70 talet när alla ville spela i brynäs bara för att det var brynäs. Nu är det upp till alla sponsorer så att vi kan lägga höga löner och ta hem alla brynäsare som storlagen har och erbjuder större summor till. Jonas Johnsson mfl.
Kommentera

Igor: Har inte Esko kontrakt till 2003, så han lär väl fortfarande kosta pengar!
Kommentera

Brynäs IF måste vara den största hönsgården i Sverige för tillfället!
Kommentera

Kanske har man råd med en ny spelare istället för att ha en tränare.
Kommentera

151311 · »