Brynäs IF

727800 inlägg · 7961 ämnen

Sperrle

« · 822493 Till forumet

Sperrle
Nå? Är vi nöjda med karln?

Jag tycker han har en märklig oförmåga att glida bort från situationerna då det blir bök vid ena stolpen. Har sett det flera gånger i vinter och många gånger har det blivit mål just därför. Helt plötsligt, ungefär som att balansen väger över åt andra hållet, lämnar han öppen lucka. Detta trots att pucken befinner sig just vid stället där luckan öppnas. Ser helt sjukt ut. Bör vara en nöt att knäcka för Alcén m.fl. Hände vid ett av målen igår bl.a.

Sen har han väl hygglig reaktionsförmåga men jag tycker han blandar och ger för mycket. Ger inte den stabilitet och trygghet till laget som en målvakt skall göra.
Kommentera

Sv: Sperrle
bradberry: Tror som någon skrev tidigare att när han har varit båsöppnare så går det troll i spelet matchen efter. Vi får dock inte glömma att han har rätddat oss några gånger. Däremot så håller jag med dig om att han ser ut att vara på väg någon annanstans än var pucken är.

Han tänker för snabbt kanske ;-)
Kommentera

65selander: Sperrle har väl alltid känd från sin tid i LHC o Mora för att vara ojämn,att han ena matchen kan vara en riktig vägg för att matchen efter vara ett såll.Det är väl nåt Sperrle måste jobba på,att han ska bli lite jämnare,för blir han inte detkan han omöjligt bli nån förstekeeper.
Ettan o tvåan igår får han tillsammans med backarnas taffliga försvarsspel ta på sej.Men man ska komma ihåg att han räddade oss i tredje när Djurgårn tryckte på för ett segermål.
Men på Lördag vill jag se Jesus i kassen igen.
Kommentera

Bissett19: Globens mest patetiske figur igår: Charles Berglund. Skrek åt Lahti hela matchen, gormade om utv så fort en Djurgårdare närmade sig kroppskontakt.När Brynäsarna föll stod mongot och gjorde divingrörelser.Jävla dåre!!

Näst mest patetisk: Lahti, tätt följd av DJ.
Kommentera

sylf: Uppenbart så funkade ju Challes lilla konststycke. Kanske skulle Boorken gjort detsamma ;)
Kommentera

sylf:

Divingrörelser är nog populära bland tränare, såg en tränare för inte så många matcher sedan göra så mest hela tiden också...

Så fort en motståndare föll så kom den där gesten fram...

Tror han hette Boork faktiskt..
Kommentera

GävleLasse:

Fasen!
Där blev jag liiite sen...
Kommentera

Gidde: Förmodar att den matchen gick i ö-vik.Där funkar ju hemmaspelarna så......
Kommentera

sylf:

Jaså du?

Och det gör Brynäs-spelarna hemma också eller?

Varför ska spelarna falla lättare på hemmaplan, nu får du nog förklara för mig...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Klockrent Sylf!!
Kommentera

sylf:

Hmm, du kom inte på något att säga tydligen, så då antar jag att du håller med mig.

:)
Kommentera

sylf: "Globens mest patetiske figur igår: Charles Berglund"

Tänk på att grabben är pressad, Djygårn kanske missar slutspelet i år igen samtidigt som han själv försöker hitta en ny arbetsgivare (enl. blaskorna iaf) så han har det inte så lätt. ;)
Kommentera

Gidde: I och med att Cyklopet och skygglapparna uppfanns i Ö-vik så är det inte svårt att förstå vart tränarnas försök till påverka domaren kom till heller...
Kommentera

GävleLasse: Hm, jag trodde det uppfanns i Timrå?
Kommentera

Gidde: "I och med att Cyklopet och skygglapparna uppfanns i Ö-vik så är det inte svårt att förstå vart tränarnas försök till påverka domaren kom till heller..."
GävleLasses svar räcker som svar till dig. Anledningen till att jag inte svarade på en gång var att jag ibland arbetar,inte för att jag på nåt sätt håller med dig.
Kommentera

Anemyr: Vadå kanske? Klart de missar slutspel....
Kommentera

sylf:

Jamen, nu när du svarade kunde du väl förklarat vad du menade?
Kommentera

Gidde: Du säger att du sett boork stå nånstans i Sverige och gjort divingrörelser. Jag menar då att det förmodligen är i Ö-vik. Där alla inblandade, mOdOspelare,publik etc sätter det i system att till varje pris få till en motståndarutv.Därav kanske Boorks rörelser.om det nu var i Ö-vik vill säga...........
Kommentera

sylf:

Hehe, och du ska snacka om enögd?

Jaja, det är nog bäst att vi lämnar det här ämnet nu, för vi kommer knappast längre.

Vi ses i finalen, åtminstone hoppas jag det :)
Kommentera

Gidde: "Hehe, och du ska snacka om enögd?"

Ja, en jävla skillnad det mot att va osportslig.
Kommentera

sylf:

Skulle vi inte sluta?

Jag påstår att jag mycket, mycket sällan sett någon MoDo-spelare slänga sig för att få till en utvisning.

Om du påstår det motsatta så beror det väl mest på att vi håller på olika lag, eller hur?

Vill bara påpeka att MoDo är ett av de lag där ingen spelare åkt ut för diving denna säsong (än)!!

Så ge dig nu, vi kommer inte längre.
Publiken i Ö-vik är precis lika enögda som all annan hemmapublik, inklusive den i Gävle.

Däremot älskar medierna att blåsa upp att det skulle vara annorlunda, och motståndarna passar naturligtvis på att hänga med, för det kan ju faktiskt påverka domaren till deras fördel.

Nu ger vi oss, vi kommer som sagt inte längre misstänker jag.
Kommentera

Gidde: "Jag påstår att jag mycket, mycket sällan sett någon MoDo-spelare slänga sig för att få till en utvisning"

Den senatste gången jag såg detta var när Justin Morrison gjorde en döende svanen i mittzonen. Jag tror det var Bicek som åkte på en tripping den gången SOLKLAR filmning
Kommentera

sylf: Jag tänkte bara vika in med en kommentar i ämnet, jag beter mig som en äkta Ö-vikare, det är jag ganska ensam om i LA och blir ofta stirrad på och får höra en del kommentarer. Det kommer dock från hjärtat och jag varken kan eller vill ändra på mig. Jag är också lite lätt avis på publiken i Ö-vik. Jag är en cyklop...

Men missförstå mig inte, jag hatar publiken i Ö-vik.
Kommentera

Fundamentals:

Vilket som sagt bevisar precis det jag försöker få fram, hemmapubliken i varje arena håller ju på sitt lag, och försöker stötta.

Skulle vilja påstå att publiken i Scandinavium, Kinnarps och Cloetta är minst lika enögda, och skriker för varje liten tackling som hemmaspelarna får. Men inte tusan står det i media att dom är cykloper?!
Kommentera

Gidde: Det beror till vilken grad publiken skriker för minsta lilla.

Fan i Modoboken brukar ni ju börja gnälla på domaren tre dagar innan match.
Kommentera

GävleLasse:

Nädu, nu blandar du ihop MoDo-boken med Mora-boken ;-)

Det där var inte sanning i alla fall...
Kommentera

Gidde: Nja, jag tror du missförstog mig lite ändå, det jag menar är att modopubliken är i särklass den publik som skriker mest på domaren och vi i Gävle är den som skriker minst. (jag och några till på M1 försöker dock dra sitt strå till stacken)

Men vi får båda skäll, så ska det tydligen vara i landet lagom.
Kommentera

Fundamentals:

Lyssna då på publiken i Scandinavium nästa gång, dom skriker mer...

Du kan ju se det så här, att i Ö-vik finns det bara flera likasinnade som dig ;-)
Kommentera

Gidde: "Lyssna då på publiken i Scandinavium nästa gång, dom skriker mer... "

Det är bara för att dom är fler...

"Du kan ju se det så här, att i Ö-vik finns det bara flera likasinnade som dig ;-)"

Precis, jag är rätt ensam här..:)
Kommentera

Fundamentals:

Jag vet att dom är fler, men flera likasinnade som dig (och de i Övik nu då).

Dvs, det skriks så fort någon hemmaspelare får sig en liten tackling...

Snacka om att tråden spårat ur, nu ger jag mig innan jag blir utslängd.
Jag gillar ju den här boken, så det vill jag inte riskera.

Dessutom ska jag snart iväg till Arenan :)
Kommentera

Snacka om att han fortsätter på inslagen linje...

Varvar toppmatch med urfiasko... Taskigt psyke lr?
Kommentera

The man behind the mask is back (kanske gammal nyhet) endast ca 14mil ifrån Gävle, han kommer närmare för varje dag, dags att mobilisera länsgränsen. ;-)
Kommentera

« · 822493