Brynäs IF

728232 inlägg · 7962 ämnen

Sportradion inför Elitserien!!

« · 580025 Till forumet

Sv: Sportradion inför Elitserien!!
Huss:

Jag har fortfrande leksand som ett lag mellan 7-10 för jag tror på nytt kontrakt, slutspel är bara bonus!
Kommentera

mattias - 74:

Antalet matcher i Gavlerinken går att räkna på ena handens fingrar. Men det beror på att jag har 150 mil tur & retur. Totalt blir det dock ca. 15 matcher/säsong via TV och våra sydliga ishallar.

De nya värvningarna kommer jag att såga i April.

Det där med seriens svagaste försvar och att det med automatik innebär plats 11/12 får jag verkligen inte ihop.

Och du mattias, sticker man ut hakan får man räkna med smäll!!! Vem var det som påbörjade debatten härinne?
Kommentera

JanT:

Klart att det var jag som startade debatten men jag vidhåller fortfarande att du är enögd som inte ser att brynäs kommer hålla till i de nedre regionerna med laget dom har. ( Återigen hoppas jag att jag har fel )
Kommentera

mattias - 74: Så din tro på Leksand som ett lag bland de åtta första går alltså inte att likna vid enögdhet, är det så du menar? Ja, att en Brynäsare faktiskt tror på sitt lag är nog ingen ovanlig bild...
Kommentera

Dream Team:

Vissa jg känner tror Leksand har ett lah för topp 4. Bullshir säger jaga bara!

med det laget Leksand har så tycker jag att en plats mellan 7 - 10 är ganska så realistiskt
Kommentera

mattias - 74: "med det laget Leksand har så tycker jag att en plats mellan 7 - 10 är ganska så realistiskt"

Du verkar dra en del paralleller från försäsongen. vad är ert facit mot Brynäs?

två uddamålsvinster och en förlust. Slår man ut målen så blir det oavgjort.

Så VAD är det som gör att ni skulle komma 7-10 och att Brynäs skulle få kvala?
Kommentera

GävleLasse:

Som jag sagt redan åtskilliga ggr.

Bättre lag!!!

Orkar inte förklara en gång till
Kommentera

mattias - 74: Ja du har pratat om 4 jämna femmor, vilket Brynäs med har. Du har pratat om Wallenberg som "verkar" ha hittat rätt Elitserielag, hypotes. Han har svikit förr och det finns inget som säger att han inte gör det igen...
Kommentera

GävleLasse: Wall-Enberg är ingen spelare man sätter sin tilltro till att producera över 30 poäng i elitserien. Han är en spelare god för tredje- eller fjärdefemman. Men han är en bra lagspelare som gör sitt jobb.
Kommentera

Dream Team: Inte tu tal om det...Men sett över hela truppen så är det ingen som sticker ut.

Jag tror för Brynäsdel att Malmström kommer att blomma ut ordentligt i år.
Förra säsongen mäktade han med 12 mål och 9 assist i tredjefemma. Han har visat på försäsongen att han håller måttet även i Powerplay och kommer att stänka ie ett och annat mål i PP utöver de han gör i fem mot fem. Minst 20 mål och 15 assist på den killen. Det är jag övertygad om.
Kommentera

Dream Team:

I rätt omgiving kan han väl vara en 1 -2 kejdespelare ??
Kommentera

mattias - 74: Eller i FEL omgivning.. om du förstår vad jag menar
Kommentera

mattias - 74: Ja, vem som helst kan ju platsa i en första- eller andrakedja. Det beror ju självklart på hur konkurrensen i laget ser ut. Är Wallenberg god för det i Leksand är det bara att ge honom cred för det, men han har ju provat i både Färjestad och Timrå i elitserien tidigare, och där blev han väl aldrig nåt mycket mer än en vattenbärare..
Kommentera

Dream Team:

Nejh men Färjestad och Timrå kanske köpte honom i annat syfte än Leksand

leksand värvade ju honom för att han lyckades vinna p ligan i SA samt KS!

Han är ju senareutvecklad också! Inte alla som utvecklas i samma takt
Kommentera

Dream Team: Han dög alldeles ypperligt för Jens Karlsson att träna tacklingar på.
Kommentera

mattias - 74: Ja, inte vet jag vilket syfte ett lag köper in forwards. En vild gissning är att de kanske ska bidra med mål och assist? Han passar nog inte in i någon annan roll än som avslutare, och där har han ju som du säger lyckats rätt hyfsat för inte länge sen. Att han vunnit poängligan i allsvenskan och kvalserien med Skellefteå är självklart bra, men att kräva samma sak i elitserien och sätta den pressen på honom i Leksand tror jag är lite väl hårt.

Om jag säger såhär, jag skulle bli mycket överraskad om Wallenberg bidrar med så mycket mer poäng än han gjorde i Timrå senast. Där fick han visserligen inte maximal speltid beroende på att han helt enkelt inte platsade, men man blir inte en så remarkabelt mycket bättre spelare bara för att man har varit ner en serie och vänt och bytt lag. Men men, jag blir den förste att ändra mig om jag har fel, promise!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Dream Team min vän, Wallenberg kom senast från NH 90
Kommentera

65selander: Mannen har koll, bra! Mer än vad vissa andra verkar ha.. ;-) Nåväl, det förändrar dock inget av det jag sa tidigare.
Kommentera

Dream Team: Skall bara rätta dig.Wallenberg spelade i Nyköping inte i Skellefteå.
Kommentera

Makkan: Du sa till mattias - 74 "Du ska nog ta Boorken´s uttalande i Aftonbladet med en stor nypa salt :-)"
Håller med och det jag hörde på radion i veckan att Boork såg Leksand som kandidat till SM-Guldet får man ta med många nävar salt ;)
Boork vill nog bara dämpa förväntningarna på BIF och lägger gärna pressen på andra lag som ex Leksand :)
Kommentera

Alla:
Det heter faktiskt Radiosporten. Inte "sportradion".

F.ö så vet jag att två klassiska lag kommer få det svårt hela säsongen, DIF och BIF. Mot slutet kommer Leksand och Mora blanda sig i men det spelar roll, DIF och BIF spelar kvalserien och bara ett lag kommer ta sig upp igen.

Gissa vilket? :)
Kommentera

micke: nähä: harru glömt looserlaget Timrå?
Wikegårds favorit- ickefavoriter?
Kommentera

« · 580025