Brynäs IF

727952 inlägg · 7962 ämnen

SSK-Brynäs 4/10-05

« · 585714 Till forumet

SSK-Brynäs 4/10-05
Startar en ny matchtråd till morgondagens match,med tanke på Dackells skada så tror jag Leffe startar enligt följande:

Honken

Öhrstedt-Sjödin
Spets-Almtorp-Molin

Cassel-Daniel.J
Björn.D-Lind-Månsson

Sunken-Kupan
Malmström-Wahlberg-Viitakoski

Lavins-Skoogen
Miettinen-Bäckström-Aarnio

Tror att det blir Niklas A blir den som får kliva av nu när Skoogen gör inträde i laget,i övrigt så tror jag att Björn.D är fit igen och går in istället för Dackell,Honken grym i går så får fortsatt förtroende av Boorken!!

Vi vinner med 4-1!!
Kommentera

Sv: SSK-Brynäs 4/10-05
Bissett19: Är det säkert att Dackell inte kan spela i morgon?

Vinst med 4-1 låter bra:P, vore grymt skönt. Om det skulle bli så så borde det ju komma ganska mycket folk till matchen på torsdag.
Kommentera

Någon som vill hänga till Södertälje imorgon?
Ring mig då fort som attans. 0730- 68 60 38
Resväg Nissastigen från Smålandsstenar till Jönköping. Sen E4 från Jönköping till Södertälje.

---0730-68 60 38---
Kommentera

saxat från Hockeyligan:

"Andreas Dackell träffades av ett skott i nacken mot Djurgården och måste plåstras om på Karolinska där man sydde i hop honom med fem stygn bakom ena örat. Andreas har nu blivit röntgad och det uppstod ingen fraktur men han mår ganska dåligt och står över tisdagsmatchen. Björn Danielsson ersätter tillsammans med Mikael Lind och Mathias Månsson.
Ett intressant nyförvärv i Brynäs är Simon Skoog, jättebabyn från HV, som inte bara är stor och tung utan också kan åka skridskor och har mycket spel i sig. Skoog går in tillsammans med Latvins. Niklas Andersson har lånats ut till Almtuna.
- Vi gjorde väl ingen större match mot Djurgården men vi jobbar bra och är ambitiösa, säger Leif Boork.
Leffe räknar med ”krig” i Axa Sports Center.
- SSK:arna är naturligtvis revanschsugna" !
Kommentera

Ingen som ska ner till Södertälje i morgon? Om någon ska ner och har plats över och åker vid fyra från gävle jör av er till mig då. Mitt nummer är 0763-149892
Kommentera

Inför matchen:
- Björn Danielsson går in istället för Dackell med Månsson och Lind...
- Vem som står är ej bestämt ännu...
- Nya Simon Skoog går in i backpar med Rodrigo Lavins...
- Simon Skoog spelar i tröja nummer 20...
- Andreas Dackell blir borta minst i en vecka...
- Förutom dom två "bytena" så är laget samma som mot Djurgården...
Kommentera

Jag tror att vi kommer att få det otroligt svårt.Det är inte lätt att spela mot ett lag som har blivit så utskåpat som SSK blev.Garanterat så har de käkat taggtråd och kommer att vara taggat till tusen.Men kan Honken/Korhonen spika igen i första halvan av matchen så kan det gå vägen.Jag tippar 2-1 till Brynäs.
Kommentera

svennis: Det viktigaste är att de inte ger bort mittzonen som de gjorde mot DIF. Sen måste de vara mer effektiva i PP...
Kommentera

Falken: I och med att Björne kommer in känns Dackells bortavaro inte som någon större förlust. Han lär väl göra comeback mot FHC. Då är det sannerligen dags för en vinst!
Kommentera

JanT: Jo Dackes frånvaro är ett stort avbräck. Han är otroligt nyttig i boxplay och han är en bidragande orsak till att vi har seriens bästa boxplay.

Han må se seg ut, men han är ruggigt nyttig i Boxplay.
Kommentera

JanT: Det vi tappar i spelintelligens i och med Dackells bortvaro tar Björne igen med sin energi och kämpaglöd. Tror dock på en tuff uppgift ikväll. Dags för säsongens första 0-poängare månne.....? :-(
Kommentera

Falken:
Känns som en kommande torsk...
Kommentera

svennis:
Du verkar ju vara Brynäsare när man läser dina inlägg?
Kommentera

GävleLasse:
Håller med ang. Dacke, han är mycket bra defensivt o främst i boxplay som du säger. Och vad gäller matchen ikväll: Vi får INTE hamna i samma situation som förra säsongen med det ständigt passiva o tama borta-spelet. Hoppas Boorken kan ingjuta lite mod i killarna, så att de vågar spela lite kreativt anfallsspel också!
Sprang laget i skogen igår? Var det straff-kommendering efter fegspelet i Globen, trots de 2 poängen?
Kommentera

Tigger:
SKIT i om det blir förlust, toksatsa framåt!!!
Kommentera

VI vill väl inte ha ett hockeylag som är lika tråkiga som Gefle?

Kommentera

Tigger:
Det kräver flås att spela i Elitserien och att vara som bäst i april...
Kommentera

claesw: TIK har efter debaclet i Mora haft en med Brynäsmått mätt helt normal debatt angående sportchefens kvaliteter. Döm om min stora förvåning när hela rasket (=väldigt många inlägg) raderats av någon nitisk moderator. Dom har uppenbarligen en bit kvar till det öppenhjärtliga klimat som råder i denna GB!
Kommentera

rackham: Om brynäs fegspelar och tar minst 1p varje omgång så skulle jag vara nöjd iaf :-)
Kommentera

65selander:
Nej, det är för trist inställning- killarna kan ju spela
Kommentera

JanT:
Vi vet ju hur norrlänningar blir i motgång ;)

Hitills har du ju rätt ang dif, förresten, men känner du dig lika säker på att det inte blir slutspel för dem fortfarande : ) ?
Kommentera

claesw: Efter 10 omgångar börjar man kunna spå lite bättre i kaffesumpen. Men, trenden finns där!
Kommentera

claesw: Nu är dom hugget i TIK's GB. Min lilla försynta undran var gårdagens debatt tog vägen raderades i ett nafs!
Kommentera

65selander:

Vinst i varannan match och vi är i slutspel...
Kommentera

rackham: 70 poäng bör räcka till slutspel! Fortsätter vi på den inslagna vägen kan det bära långt. Omgång 1-10 ser hyfsat lätt ut, det blir dock betydligt tuffare motstånd i omgång 11-20. Vore inte helt fel att ha 15-20 poäng med sig efter 10 omgångar!
Kommentera

JanT: Man hoppas gårdagskvällens slagväxling i TIK's GB arkiverades någonstans. Vår GB förra säsongen var ju rena lyckopillret jämfört med deras tjurrusning.
Kommentera

Tigger: Nja det var snarare så att det blivit mycket ispass/matcher nu den senaste tiden så det var nog mer en önskan ifrån spelarna att få springa istället för att träna på is.

Jag var bort och kollade på matchvärmningen och det såg bra ut. Simon Skoog går in i grå femman tillsammans med Lavins på backen. I Kedjan spelade som vanligt Aarnio och Miettinen på varsin sida om Bäckis..

Det man såg av nyförvärvet lovade gott. Distinkta precisa passningar och ett bra skott. Placeringsförmågan i det defensiva arbetet såg även det bra ut. Ett stort utropstecken är att han t r ä f f a r m å l när han skjuter. Även när han direktsköt så rasslade det i nätet. Kan tilläggas att det var tom bur när de tränade direktskott. En ganska trevlig kontrast när de andra backarna spred puckar över hela kortsidan ;) Den killen kommer vi att ha mycket glädje av i framtiden, lita på det.

Jag tycker att det såg bra ut på värmningen överlag och det filades en hel del på uppspel och powerplay/boxplay.

Jag tror på vinst ikväll... Det är SSK som måste bevisa för sin hemmapublik att det är bättre än vad resultatet på tavlen visade efter lördagens match. Uteblir framgångarna och det kommer en motgång tidigt med ett Brynäsmål så kan vad som helst hända. Brynäs däremot går in som "Underdog" och kan spela lite mer avslappnat.
Kommentera

GävleLasse: Ja visst är vi underdogs, men ju fler vinster ju närmare en förlust( tänk att man fick skriva det) så jag tror vi drar det kortaste idag. Men vinner på torsdag.
Kommentera

Dagens domare.

Södertälje SK-Brynäs IF
HD: Christer Lärking
LM: Niklas Smedman
LM: Robert Dolk
Kommentera

JanT:
Vi tar 75 poäng för säkerhets skull :-)
Kommentera

Mickis:
Så du tror inte vi gör som Arsenal när dom var oslagna i runt 50 matcher då ? ;->

Nää visst är det som du säger att ju mer vi vinner så ju närmare förlusten kommer vi , bara hoppas på några vinster till innan förlusten kommer
Kommentera

rackham:
Ska du till Södertälje ikväll? Vi är tre ynglingar från Stockholm som åker ner kring 17-tiden så jag pratade nyss med SSKs kansli och fick veta att ståplats är sektion F. Ståplatsbiljetter går inte att förboka för bortalaget, de får vi köpa i arenan. Däremot finns det gott om plats då inte SSK känner till någon organiserad resa.

Ritning över AXA Sports Center:
www.sodertaljesk.se/eventarena/images/plan%201%20publikplan.pdf

Enligt ritningen är ståplats sektion P, men där är det restaurang enligt kanslitanten.
Kommentera

westerlind:
Tyvärr, litar istället på att tres amigos hörs i hela Scaniarinken...
Pass upp så att ni inte hamnar på lokal istället för match :-)
Kommentera

rackham: Jag kan både skrika och gå på lokal, fast i kväll blir det  Cola och knäppkorv.

Håll örona öppna så skall du få höra mitt pubertetsvrål :-))

Kul att läsa vad GävleLasse har skrivit om Skoog också samt att Björne är tillbaka
Kommentera

65selander: Der råder förbud mot musikinstrument i den hallen, har jag för mig, så du gör nog bäst att inte använda din mistlur till röst =)
Kommentera

westerlind: Och?

Har du köpt biltettter eller inte?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nu drar man i väg till Kringelstaden för att se Brynäs spela smart och effektivt ;-)
Kommentera

Tittade på "inför kvällens matcher" på aftonbladet och de lustiga pilar som visar hur bra det har gått för lagen.. de har vad det gäller BIF först 4-1 mot leksand sedan en pil i rött ner då det blev seger mot MoDo med 3-2 sedan en pil upp i grönt då BIF spelade 1-1 och vann i förlängning.. Ja tydligen är suddenseger och 2p bättre än en seger med 3-2 och 3p :)
Kommentera

Vem står i mål?
Kommentera

Falken: Holmqvist hoppas jag men det gör inte så mycket om Korhonen står heller!
Kommentera

Falken: Jag skulle tro att det blir Honken.
Kommentera

GävleLasse: Det låter bra!
Kommentera

GävleLasse: Ser ut som Honken om man tittar på swehockeys lineups.

Med Dackell borta blir vi svaga i BP, så det skulle vara passande om vi kunde undvika de sedvanliga onödiga utvisningarna.

SSK kommer att vara övertaggade och gå bort sig i offensiven. Smart, tätt spel i mittzon i första, sen kontraspelar vi kringlorna tillbaka till bakbordet.
Kommentera

The play maker: Jag skulle tippa på att Boork låter honken stå och sedan avgörs det ikväll om Honken står i returen på torsdag. Blir det så kommer nog Korhonen att få stå mot Luleå borta på lördag. OM nu inte Honken skulle spika igen totalt..
Kommentera

Jompe: Problemet i söndags var att Brynäs gav bort mittzonen för lätt. Det såg ut som att de hade fått för mycket instruktioner och blev osäkra i sitt agerande. På värmningen idag så spelet lite annorlunda ut. Det var mer likt det spel som de kör på hemmaplan. Kanske att de går på Knock månne?
Kommentera

Snart är det dags ! ;)
Kommentera

Spelar dom verkligen finsk musik på webbradio där Södertälje - Brynäs ska vara.. Va fan, dom snackar ju finska!
Kommentera

Falken: GAAAME OON!
Kommentera

Falken: haha
Kommentera

Falken: Nu är det lineup.
Kommentera

Inte direkt några snacksaliga kommentatorer :)
Kommentera

« · 585714