Brynäs IF

728087 inlägg · 7962 ämnen

Stängd liga

« · 439454 Till forumet

Stängd liga
Alla lag i Elitserien måste vara överens,om det skall bli stängd liga. Idags läget säger Färjestad,Luleå och Frölunda NEJ.Brynäs största problem,är att de har för få sponsorer.Sundlöv hade med stor sannolikhet förstäkt laget om ekonomin har tillåtet detta.Sponsorena vill,som rykten säger,ha något tillbaka.Vadå! De borde vara stolta att överhuvedtaget få sponsra ett av Sveriges mest framgångsrika lag inom hockeyn.
Kommentera

Sv: Stängd liga
51 Roger: Var det inte FBK,VF och DIF?
Kommentera

sylf: Nej FBK,VF och Luleå.
Kommentera

51 Roger: Om du inte har fattat det än så är det inte Brynäs som ställer några villkor. Det är i så fall sponsorer som har möjlighet att ställa villkor. Men problemet är väl att ingen vill ses tillsammans med en som ständigt förlorar.
Läs dagens "Sport-bladet" och fundera varför sponsorerna inte vill ses tillsammans med AIK. Brynäs är i samma sits om man undantar bråkiga supportrar.
Kommentera

El Aka Ali: Vad Brynäs behöver först av allt är:
HOCKEY-PROFILER
Grabbar som lockar folk till arenan varenda match. De där grabbarna som gör kontroversiella mål och lurar landslagsbacken upp på läktarn.Då finns möjlighet att det blir smockfullt i hallen.
DÅ ställer sig även sponsorer i kön och vill vara med.
Kommentera

El Aka Ali:
Du är min favorit!
Så enkelt!
Så bra!

Så Brynäs!

Men har vi verkligen plats för Zlatan-typerna inom hockeyn?

Då måste vi ju först har ledare som ger utrymme åt artisterna. Och det var länge sedan i svensk hockey.
De killarna spelar innebandy nu!?
Kommentera

"Vi har ju inte fått spela med fyra femmor i en enda match hittills på grund av alla skador och sjukdomar. Och det sätter naturligtvis sin prägel på våra möjligheter att prestera, sade Tomas Jonsson."

(Källa: Kvällstidning 041020)

Åh fan!

- Vad/vem avgör om Brynäs "får" spela med fyra kedjor?
- Jag trodde det var tränaren, men det är tydligen inte det. Är det Brynäs "firma"?
Kommentera

El Aka Ali: "Men problemet är väl att ingen vill ses tillsammans med en som ständigt förlorar."

Då måste du förklara för mej varför ssk:s sponsorer salar till Olli Jokinen, Hävelid, Tärnström och förmodligen ännu fler i november.
Eller varför lhc hade stora sponsorsintäkter redan för några år se´n när laget var ett skämt.
Eller varför leksand fortsätter att storsatsa fast man ligger en division under Brynäs.
Och är det nå´n som tvivlar på att aik:s sponsorer kommer att fortsätta satsa på gnaget så länge dom spelar i högsta divisionen, oavsett hur mycket gangsters dom har på läktaren.

Det handlar inte om produkten, det handlar om intresse för sporten och laget! Ett intresse som bevisligen inte finns i Gävle för Brynäs.
Kommentera

Lilljanne:
Det handlar om produkten OCH intresse för sporten och laget.
Knepigt, va?
Kommentera

rackham: Det ligger nog lite annat bakom är jag rädd. Det finns ett mycket större intresse för LAGET Brynäs än vad sponsorbiten visar och det tyder väl på att det är något annat som får dem att dra öronen åt sig. Eller hur?
Kommentera

Anneli:
Förväntningsbilden är större på Brynäs än många andra föreningar i Sverige oavsett idrott.
Där har du grundproblematiken, enligt mitt sätt att se på saken.
Det finns dock bara ett sätt att lösa problemet:

Brynäs måste ta tjuren vid hornen!

Infria och/eller överträffa de förväntningar som finns på klubben.

Låt mig säga så här:
Där finns en del att göra!
Kommentera

rackham: Sant!! Men det måste göras NU och helst redan igår! Det börjar kännas riktigt oroligt. Man får väl helt enkelt börja från grunden och gå upp mot toppen och se vart det ska repareras.
Kommentera

Angående frågan överst på sidan, spara 100.000 genom att sparka Bommigen..
Kommentera

Anneli:
Right on, Anneli!

Det jag blir fundersam över är att ingenting hörs från officiellt Brynäshåll (undantaget den löpande lagverksamheten från tränare och sportchef)!?

Vad skall hända med Brynäs inför nya arenan, tex?

Det behövs ett avstamp eller ett trendbrott för föreningen som markerar avståndet till dagens bottenstrid och ständigt återkommande rassliga ekonomi...
Kommentera

rackham:
Såg ett citat av Dackell, iGefle dagblad tror jag, ang hemvändare.

" Det händer saker i Brynäs som jag vill vara med om "

Tro vad han menade med det ?????
Kommentera

rackham: Kanske är det som när barn är alldeles för tysta. Det är då det är jäkelskap på gång! Eller så anser ingen "där uppe" att vi behöver veta något!!! Nej skämt åsido så håller jag med dig. Ska intresset behållas för klubben så måste det hända något. Tyvärr så har NHL strejken förstört sååå mycket för de mindre rika klubbarna redan och lär väl så fortsätta göra efter att "dörren" öppnas igen. Och trots att jag är emot det så måste jag nog tillstå att det är dax för Brynäs att hoppa på tåget nu om de ska hinna med innan det går. Laget behöver förstärkas, och främst då som avlastning för de befintliga spelarna. De orkar inte spela med så litet manskap helt enkelt. Laget i ursprungligt skick och utan NHL strejk tror jag hade stått sig bra, men nu orkar de inte helt enkelt. De har fullt sjå att försvara sig i match efter match och får då inte till något offensivt spel.
Kommentera

Abron:
Trevliga lagfester med gamla polarna...?
Intervjuer med "Pucken"?

Ja, jag vet inte!
Kommentera

Abron: Samma som 1996 kanske.
Kommentera

Anneli:
Vi får väl hoppas på det bästa.

Jag håller med om det här med spel på kort om folk. Det är dessutom helt onödigt och ett feltänk av rookie-coachen Jonsson.
Nu har det gått tio omgångar, det skall spelas 40 till.
Elitserien är som ett maratonlopp, det gäller att disponera krafterna rätt om man skall orka spurta på slutet.

Jag gissade före seriestart att laget med de nya och nygamla spelarna skulle kunna hamna 6-7 nånting.

Med rätt tänk i coachingen och mer kontinuitet i matchningen av laget så tror jag att laget mäktar med 7-8 plats nånstans, utan förstärkningar.

Det är rätt ok med tanke på förra säsongen när vi var dryga minuten från kvalserie för andra året i rad...

Till nästa säsong finns det möjlighet att bygga ett lag för 4-5 plats.
Efter det (till säsongen 2006-2007) kan vi vara med i toppen igen om allt går som det ska med nya arenan, ledningen och värvningarna!

Eller vad säger du?
Kommentera

rackham: Jag tycker att TJ hittills agerat förnuftigt vad gäller coachningen. Trots allt är det bara Walle som gått skadad hela tiden.
Att kasta in t.ex Mini-Bäckis direkt från första omgången hade varit lite panikartat enligt min mening. Bättre att i det läget satsa på ordinarie spelare. Visar det sig att skadeeländet fortsätter fr.o.m nuläget blir naturligtvis situationen annorlunda. Som tur är verkar det ljusna på skadefronten.
Kommentera

rackham:

I övrigt var det ett utmärkt inlägg... :-)
Kommentera

Huge: Tackar:)
Kommentera

westerlind:
Var det i kvalserien du tänker på, mot,,,, kommer inte ihåg, SSK kanske.
Nej för tusan var det inte Björklöven........
Kommentera

Huge:
Det tackar jag för.

- Dock återstår frågan: Varför skänka bort 22 poäng de första tio omgångarna genom att vänta med att spela med juniorer vid skador?
Kommentera

rackham: Vi lär väl aldrig få reda på om vi skänkt bort några 22 pinnar eller inte. Kanske vi bara haft hälften så många poäng med en instoppad junior från start, så fort ngn ordinarie varit borta.
I ett kort perspektiv, dvs de första 9 omgångarna, tycker jag att man ändå gjort en sund bedömning.
Kommentera

Huge:
Den sunda bedömningen?
Att köra slut på laget på tre femmor och inte orka anfalla, men förlora snyggt?
Det låter inte sunt, bara dumt!
Kommentera

rackham: Med tanke på att det är en hög med matcher kvar så vore det önskvärt om dom hade kondis kvar tills nästa omgång!

Plocka upp Junisar som kan gå in i enstaka byten och avlasta!
Kommentera

65selander:
Solklart!

Nästa energikrävande match i kväll mot FBK, som om inte blixten slår ner spelar på fyra kedjor och kommer att pumpa på i 60 min.

Vi vill ha krafter kvar till DIF borta på lördag också...
Kommentera

rackham: Kör slut på laget gör man inte på 9 omgångar, inte ens om man kör på 2 femmor (lite hårddraget kanske..).
Tror nog att TJ har insett faran om det fortsätter att djävlas...
Kommentera

Huge:
TJ gillar att förlora snyggt.
"Vi skapade ju i alla fall chanser..." Typ.

Sätt dig in i hur det fungerar, Huge.
Räcker det inte att Björn Danielsson i TIDNINGARNA beskriver att de är tröttkörda pga att BIF kör kort på folk jämfört med motståndarna?
Vilka mer "bevis" behöver du?

Det borde räcka med vanligt hockeyförnuft och lite närhet till ett lag på den här nivån...
Kommentera

rackham: Själv tror jag inte de är tröttkörda! Inte än..... (men snart kanske) Det där var bara en dålig bortförklaring av Björne.
Kommentera

bradberry:
Säger en som enligt ryktena blir slutkörd på bänken i Haga B... :-)
Kommentera

rackham: Jasså spelar han fotboll på fritiden Björne... Hmm..intressant. Fast va tycker TJ om det?
Kommentera

Ska vi inte snacka Brynäs här? va fan fotboll *suck*
Kommentera

Ahlbom: Skyll på Beckh....flåt...rackham!
Kommentera

bradberry: haha ja jag får väl göra det hehe..
Kommentera

« · 439454