Brynäs IF

730978 inlägg · 7961 ämnen

STANNA BOORK!

« · 622555 · » Till forumet

Sv: STANNA BOORK!
Huge: Skönt att trampa land igen, även om man är en gammal sjöman....   ;-))

Nu kom förklaringen till alla dina djupdykningar:-)
Kommentera

GävleLasse: Det värsta är att minfältet är utlagt av hans egna understödstrupper.
Kommentera

prosten: Såna minor smäller de med..

Det låter som Brynäs organisation i ett nötskal ;)

Sundlöv värvar och Boork bänkar....
Kommentera

Bissett19: "Absolut!!,Det tror jag oxå,MEN dem har nog haft lite för mycket att säga till om kanske de senaste åren,speciellt när G.P o Kyrö basade!!"

Det tror jag också, men då var väl den allmänna seden i laget den att det var ett gäng som hade lite mer att säga till om.
Och om alla var med på det, felaktigt eller riktigt, så är det ju svårt att få problemet upp till ytan, sas.
Och som jag säger: även om Sjödda och Molin hörde till dessa som hade lite mer att säga till om så utesluter ju inte det att dom även har förmågan att underordna sig en mer auktoritär tränare, typ Nokelainen och Boork, när den sådan dyker upp.

Dina teorier verkar helt Ok.
Även om dom inte står i texttv.... :-)
Kommentera

Huge: Vill då påminna om Sven Dufva som det sades om att han inte dög till annat än att citat
”Gevär och ränsel fick han dock behålla, även han. Fick vara dräng, där man höll rast”
Men vi vet hur det gick sen citat ”att störta denne jätte ned var mer än arm förmått, och ständigt var hans närmaste man hans skydd mot andras skott;
Slutordet som Sandels fäller hoppas jag att alla kommer ihåg. Detta säger han efter att Dufva blivit skjuten i hjärtat:
”Den kulan visste, hur hon tog, det måste erkänt bli” hon lät hans panna bli i fred, ty den var klen och arm, och höll sig till vad bättre var, hans ädla tappra barm.
Obs förkortad version. och vad kommer slutordet att bli över oss?
Kommentera

GävleLasse: "Det värsta är att Generalen befinner sig i ett minfält, utan att veta om det...;)

Ja, det stämmer nog rätt bra.
Men nu är det så att....

Nä, jag orkar fan inte en runda till med hela infanteriet inblandat.
Jag är fortfarande sjösjuk efter den senaste bataljen.... :-)
Kommentera

Bissett19: "Nu kom förklaringen till alla dina djupdykningar:-)"

HAHAHAH.... *ASG*

Den var bra....
Kommentera

Busen: "Obs förkortad version. och vad kommer slutordet att bli över oss?"

Kanske dessa ord om Döbeln vid Jutas (läs: Boorken vid Sätraåsen):

"Giv akt, tyst hör! Det ljöd hurra på höjden.
En man till häst syns nalkas. Vem är han?
Hör, vilken storm av rop! Vad vållar fröjden,
Som brusar jublande från man till man?
Hurra, hurra, far över fält och kullar,
Det slukar massor, vidgas, växer, rullar
Som en lavin av röster ned mot daln.
Ha, han har kommit, han och ingen annan,
Den lilla mannen syns med band om pannan,
Den ädla, tappra, varma generaln."
Kommentera

Huge: Storm av rop? Sätraåsen?

Näääe ;)
Kommentera

Huge: Skulle tro att det blir slutordet om Lotta Svärd
"Ty en äkta pärla var hon på krigets stråt, och en äkta pärla också, och något tålte hon skrattas åt men dock mera hedras ändå"
Läs om brynäs nästa år.
Kommentera

Busen: Efter några timmars bortavaro kan jag nu konstatera att en hård dags debatterande har fört deltagarna till liknelsernas & dikternas förlovade land.

Mitt bidrag blir ett litet ordstäv som manar till eftertanke hos alla oss läktarcoacher & skrivbordsprodukter;

Låt inte din vilja ropa, när förmågan bara kan viska.

(gäller även T. Miettinen)
Kommentera

prosten: Så klart Boork ska stanna, det har jag sagt hela dan...

Fortsätt att skrubba med klorin & stålborste, Leif!!!
Kommentera

Huge: Jag är nog oxå inne på stanna Boork men du får väl för faen vässa dig. Du kan inte sparka alla offensiva kvalitetsspelare bara för att dom inte lyckats anpassa sig till ditt 0-0,checking, gnuggar-brunkarspel än.

Huge tycker om dikter. här kommer än om fornstora dar vi gärna ser återuppstår

"Böj, Svea, knä vid griften,
din störste förening göms här.
Läs nötta minnesskriften,
din hjältedikt hon är.
Med blottad huvud stiger historien dit och lär,
och Brynäs äran viger
sin segerfana där."
Kommentera

prosten: Ja han kan vi förmodligen säga tack o ajöss till,hoppas verkligen bara inte Micke släpper honom till en konkurrerande klubb!!

Tror Timrå o Leksand kommer att rycka i honom!!!

Nu äre dax att kolla in lite NHL-hockey,Philly-Tampa!!
Kommentera

prosten: Om det blir så att Miettinen väljer andra vägar, en annan klubb, hur går resonemanget bland er Bif-fans då? Om någon svensk klubb skulle vara intresserad av Miettinens tjänster är det då okej att släppa honom till den klubben?
Med tanke på TIKs måltorka skulle säkert denne Miettinen vara ett tänkbart namn för Timrå, frågan är hur intresserad Brynäs är att han går dit? Vi sitter lite i samma båt, varken TIK eller Bif klättrar i tabellen direkt...är det då rätt att släppa en namnkunnig spelare som Miettinen till Timrå om det skulle komma på tal.

Det kan ju vara så enkelt att ett miljöombyte skulle kunna få ordentlig fart på Miettinen.
Kommentera

250kg kärlek:

Om jag får svara så skall han inte släppas till någon svensk klubb alls.

Tror även att Tommi vill spela hockey så fort som möjligt och då är det ju finska ligan som gäller vilket jag hoppas också om inte Leffe och Tommi kommer överens igen.
Kommentera

65selander: Är inte det lite avundsjuka i det? Om han nu är den typen av spelare som han framstäls som så är det väl bättre att han går till ett annat lag i ES. Borde inte det öka våra chanser?
Kommentera

Busen: Säg inte det... Han får väl fart under grillorna då :-)
Kommentera

65selander: Jag tror fortfarande att Miettinen kommer att spela säsongen ut i Brynäs. Tommis revanschlusta bör få levas ut i Brynäströjan. I bästa fall kommer Miettinen och Boork till något slags samförstånd, som går ut på att de kanske inte är sådär totalt dödskära i varandra men att båda är professionella i sina roller och vet vad situationen kräver.

Att byta Miettinen mot Widing tycker jag inte låter som en särskilt god idé, framför allt om det skulle innebära att vi inte skaffar några andra förstärkningar. Fick ett sms från en som kan Widing (och som kan betydligt mycket mer om hockey än jag) och han beskrev honom som "ytterligare en symaskin med taskiga handleder". Låter inte precis som vad Brynäs behöver. Om vi ska värva (och det måste vi) och det ska vara svenska spelare (och det ska det tydligen) så måste det vara på elitserienivå. Kvoten "AS-spelare med utvecklingspotential" är redan full.
Kommentera

Jompe: Jag tror att vi skulle behöva lägga om taktiken i spelet också. Tycker att vi skall spela det spel som vi har spelare till.
Kommentera

Jompe: Ja vem blir nästa "offer" i Boorks "försvenskningsdrive", Kuparinen?, Korhonen? Jag tror inte att Aarnio kommer att få förlängt efter den här säsongen, om han ens får vara kvar så långt.

Gud förbjude om finnarna får för sig att hålla ihop då kan det bli ett riktigt skrynkligt läge för Brynäs och Boork.
Kommentera

Jompe: Så himla taskiga handleder har väl inte Widing, även om han inte är Foppa?
Jag tror att han skulle vara bland Brynäs bästa poänggörare om han kommer, vilket i och för sig inte säger speciellt mycket...

Det bästa vore om Sundlöv kunde hitta en (eller två) målsprutor, sedan vart de kommer ifrån måste man ju ärligt talat skita fullständigt i, bara de kan komma hit och producera.

GävleLasse: jag tror inte heller att Aarnio får förlängt om han fortsätter såhär. Han tacklas ju bra och så, men hur mycket tillför han egentligen laget? Jag tycker att en sån som Jonas Andersson tillförde mer.
Kommentera

GävleLasse: Men det är ju inte en försvenskningskampanj, Lasse! Du skämtar förstås? I annat fall blir jag bekymrad. Det torde väl vara ganska uppenbart vad bråket i klubben handlar om. Ledtråd: Är Wahlberg finländare?
Kommentera

Peja: Jag har inte själv sett Widing. Omdömet kom från en som tydligen känner till Widing ganska bra.
Kommentera

Peja: Jag tror att Aarnio skulle höja sin kvalité om man använde honom i typ andrafemman istället för sporadiskt i fjärde. Aarnio är en sån spelare som man har "råd att nöta ut". Låt honom checka hårt och tackla motståndarnas backar så kommer de att störas massor och bli trötta på kuppen. När motståndrnas första eller andra backpar får mycket stryk är det många saker som försvinner.

PP/BP tex där man givetvis använder sina bästa backar.

Visst är det en risk att man tappar en gubbe högt uppe i banan mot motståndets bästa eller näst bästa line men jag tror att det skulle fixa sig ändå. Sedan låter man Aarnio vila i tredje eller fjärde formtionen i sista perioden och stoppar in en mer skridskostark spelare, Molin t ex.

Då kommer det att se helt annorlunda ut i offensiv zon.. Lita på det.
Kommentera

Jompe: Skall man döma efter hur Boork vill att laget spelar så tror jag Widing skulle passa mycket bra.

Så här står det i scoutingrapporten på Eliteprospects.

"Widing is a very talented player. He plays a good overall game and has impressive offensive skills. His skating is good and his attitude and work-ethics are also impressing. He is also a strong and tough player and Widing plays a very energetic game. Definitely NHL-potential."'

Jag betvivlar starkt att en spelare som går i andra rundan som 36 val i NHL draften skulle vara en "symaskin med taskiga handleder"
Kommentera

GävleLasse: Har dessutom snittat 0,5/match i SM-Liiga de senaste säsongerna vilket är i paritet med Miettinen. Han är även 7 år yngre!
Kommentera

JanT: ...Och han har även spenderat sin mesta tid i SM-Liiga i Pelicans, som under hela tiden har varit ligans överlägset sämsta lag. Inte speciellt bra omgivning med andra ord.
Kommentera

JanT: tja... med 13 mål och 15 assist så hade han ju legat högt i den interna skytteligan i Brynäs förra säsongen..

Med tanke på de nyförvärv som gjorts hittills så skulle nog Widing vara ett av de bättre. Det är ett annat spel i SM Liiga och kan ju givetvis vara en faktor.

Ove Molin gjorde 5 mål och 9 assist på 40 matcher när han åkte över och testade i HIFK 96-97

Året efter när han kom tillbaka till Brynäs gjorde han 15 mål och 19 assist på 46 matcher...

Som exempel...
Kommentera

GävleLasse: Om man läser på leksingarnas supporterforum så tycker äcklen att Masken ska skynda sig och värva Widing före oss. Någon tekniker eller målskytt verkar han inte vara men spelar tydligen med ett jäkla hjärta och ger järnet i varje byte. Ung. samma som när vi hade Johan Lindström som 3:e center mao.
Kommentera

micke: Ja men att Leksand är ute efter allt som rör sig är ju ingen nyhet direkt. Men jag tror inte att leksand är med på allvar för nu gäller det ju ett byte..Och jag har väldigt svårt att tro att Leksand kan erbjuda en så pass bra spelare som Miettinen i utbyte.
Kommentera

GävleLasse: Min finska är inte den bästa men hittade det här från gårdagens finska match mellan Ilves o TPS:

"28.41

TPS Daniel Widing Selästä taklaaminen 25min"

Matchstraff eller??

Kommentera

GävleLasse: Sant, men frågan är om Brynäs erbjuder Miettinen och isåfall på vilka villkor? Han lär ju tjäna mer än Widing och är TPS beredda att ge mellanskillnaden eller ska BIF stå för den? Mycket som ska förhandlas fram...
Kommentera

Bissett19: Du borde förstå vad som står, fan du e ju från Torshälla... ;)
Kommentera

GävleLasse: *ASG*.......Finnhälla!!
Kommentera

Bissett19: Checking from behind
Kommentera

Peja: Naturligtvis så kommer Miettinen att kosta klinkers men de kanske vill satsa...

Jag hoppas att Miettinen stannar i Brynäs för de personliga intryck jag har fått av honom så är han en ödmjuk kille som hamnat i kläm.

Det är ganska intressant med resonemanget att han inte får gä till en annan ES klubb för då kommer han att komma igång ågöra en massa mål på oss... Varför inte lägga ner lite energi på att kunna utnyttja hans kvalitéer som uppenbarligen finns??
Kommentera

96 Artisten: kiitos!!!
Kommentera

96 Artisten: Då skall man alltså INTE gå in på en bar i finland där det erbjuds "Selästä taklaaminen".. Ja OM man inte är lagd åt det hållet vill säga... ;)
Kommentera

GävleLasse:
Jag har sett Widing sedan juniortiden. Mer symaskin, mindre talang!
Finns intressantare spelare...
Kommentera

rackham: Som....?
Kommentera

Brynäs är bäst ingen protest.
I morgon blir det 3 poäng.
Kommentera

GävleLasse: Sidney Crosby:-)
Kommentera

GävleLasse: Finns säkert massor med spelare i AS som håller lika hög standard som Miettinen, kolla på Gella, honom värvade dom o satte på bänken, vad är tanken bakom det?
Kommentera

70 Rodrigues: tja...sällskap till Casselståhl kanske... Gella är en jäkla trevlig kille som måste vara ett bra tillskott för att hålla humöret uppe på bänken. ;)
Kommentera

GävleLasse: Som sagt, Boorken löser den här krisen med ett par toppspelare från AS, sen är det biff!
Kommentera

70 Rodrigues: Syndklöv har säkert sonderat terrängen hos Halmstad Hammers:-)
Kommentera

Är Jeff Hamilton och den där Lintner fortfarande kontraktslösa?
Kommentera

GävleLasse: Att Boorken kan bänka en så stor stjärna är ju svårt att förstå. Ungefär som om Färjestad bänkade Jörgen Jönsson...eller kanske inte.
Tycker Boork gör helt rätt som försöker bli av med den överbetalade finnen som aldrig gjort någon lycklig, utom möjligtvis hv-fansen senast han lirade.
Kommentera

« · 622555 · »