Bz:s lagbygge leder AS, tippade av de flesta att kriga i botten e många spelartapp
Ska bli intressant o se om han fiskar upp nå prospects fr khk t nästa sässe
Gillar denna kille, en kubik, tänk en teknisk, smart Aarnio m grym skridskoåking
Mkt bra att Bz är kommunikativ !
Viss skillnad mot Sundlöv, o intressant när läsarna får ställa frågor
Märks att han inte är nöjd m spelarna, tex nyförvärven...PoW & PaW
Är ju lite oroväckande att ställa för stora förhoppningar på helt oprövade shl-spelare som Olden o Lindblom, även om jag har störst tro på Lindholm som "gubben i lådan"...
Vi slipper inte se moppe-muschen i år heller...
Vad tror ni? Bz i båset? Stirra spelarna i ögonen så de gör rätt för lönen...?
Återigen ganska intetsägande...tyvärr
Får se om det blir bättre i Hockeypuls...de tillrättalagda frågorna fr Brynäs ger i stort sett ingenting...
Redigerad kommentar
Bz ställer upp!
Veckans Hockeypuls fokuserar självklart på Brynäs svaga form just nu.
Brynäs sportchef Stefan Bengtzén gästar oss – och svarar på läsarnas frågor.
Intressant att så få noterat att hans titel/roll är Sportchef
Inte Spelarvärvare
Även intressant att så många är med honom alla dagars arbetstimmar så de vet exakt vad han gör/inte gör, direktiv som ges, tillrättavisningar, kravställningar, uppmuntringar, stöd etc...
Jag vill också veta allt, men har samtidigt förståelse för att saker måste hållas internt...eller ska vi montera upp Big Brother-kameror i Gavlerinken?
SnowKing:
Instämmer
Hans handlingsutrymme (pengar) är sannolikt begränsat
Speciellt m tanke på att vi har haft en helt ok start, inte lika dålig som ex Fbk,Lif,MoDo
Gillar att han är kommunikativ också, även om man hade kunnat önska sig lite mer när han väl tar sig tid
Saknar Boorkens långa utläggningar som han skrev på sin tid...
Visst att det är valtider, men om Bz levererar hälften av det han säger är jag smått förälskad...
"En känsla av att Bif i GR är tuffa att möta. Det är vår borg och här finns ingen "mister nice guy". Det ska vara jobbigt för lag att komma till Gävle"
"Jag gillar attityd som sticker ut, vi måste ha spelare idag som sticker ut lite grand"
"Vi är i underhållningsbranschen idag, vi ska tävla om att få våra kunder till matcherna"
"vill vara en SC som är nära laget. Att motivera och påminna om vad vi vill"
Nån som minns Sundlövs bästa/mest säljande uttalanden?
Bz kan glömma Sam Hallam, om han ens var på radarn...
6 år i samma klubb...??? Jag är ytterst tveksam...
Första dan på jobbet!
Jävligt spänd på hur han kommer tänka kring tränare 15/16...
Kanske har han ngn på lut redan t 14/15 om han känner att TJ inte har rätta drivet/kunnandet/samarbetsförmågan...?
Hehe,jävla skön lirare som intervjuar BZ. Klass att han håller på Brynäs.
Brynäsgubbe:
Bz är chef, TJ underställd
Sportchef ska säkerställa föreningens långsiktiga sportsliga inriktning
Head coach är anställd några år och ska implementera/förfina den inriktningen o få ut det bästa ur sitt material...
tjugo8: TJ har ju dock bevisat sig vara envis som få. Hoppas de kan samarbeta...
Gillar Bengtzéns dialekt! "ESHÅÄÄL!"
Har hört att Bz ska vara riktigt tuff/krävande, TJ kan nog räkna m att få det hett om öronen...BRA!
Missa inte slutet av klippet...
Jajjen:
Jättebra avstämning på ca 30 min bla, på khks hemsida
O länken e en klassiker
Synd m Sundlöv, tyckte han öppnade upp sig jävligt bra när han väl sagt upp sig, Sportbladet show, SR, brynas.se bl a...
tjugo8: Såg också Bengan i nån videosnutt. Vältalig, spontan, bra intryck. Säga vad man vill om Micke S, men nån talare var han inte.
Zzz: All föreningsverksamhet lever på skattemedel. Vissa får mer, andra får mindre. Att Brynäs får samma typ av stöd som resten av svensk elithockey (undantaget Stockholm då) är en förutsättning för överlevnad. Vad skulle drabba Gävle mest - att Hedesunda IF konkar eller att Brynäs gör det?
Vad jag förstår är inte beslutet taget i fullmäktige än. Med tanke på att det handlar om Gävle och att stötta Brynäs, är jag långt ifrån övertygad om att det blir nåt. Lyssnar politikerna på folkviljan får Brynäs leta på annat håll.
bifhjärta:
Googlade lite filmklipp på honom...enormt sympatiskt intryck...!
Jävligt bra profil HGK & Co jobbat efter...
"Hockeykunnande, ledarskap, värderingar och affärsmannaskap"
"sportchef handlar inte enbart om spelarrekryteringar utan även mycket om mycket förhandlingar"
Gozzi, o ev Westlund o Dahlén klarade inte konkurrensen fr Bz där...tror heller inte Bz var dyrast, vilket kanske spelat in...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Gefle-tidningarna frågar om vilket som var Bz hemliga namn o vem som kom på det...SUCK !!!
Lite mer matnyttigt i denna artikel
"ansluter han till ett färdigt lag. – Det är lite annorlunda den här gången men jag kommer sätta prägel ändå, som hur laget ska tävla och hur man ska göra det bra"
Carl Lejonkräk:
MR Bif: Hoppa upp ur solstolen, här händer det grejer..Gavlerinken jo jag tackar..
Hoppa upp??? Nä du jag sitter kvar fast nu med skumpa och en cigarr! :-)
KulaShaker: Jag tror inte vi ska dra för stora växlar av detta. Ekonomiskt blir det nog ett nollsummespel. En huvudsponsor och arenanamnsponsor byts ut mot en annan helt enkelt. Vi ska inte glömma att Gävle kommun alltid har varit en storsponsor till BIF och hade fortsatt vara det även om Läkerol hade skrivit ett nytt 10-årsavtal. Dessutom innebär de nya åttagenden som följer med UNICEF/kommun en del merkostnader för föreningen.
Men absolut, en positiv nyhet. Bra PR för föreningen innebär förhoppningsvis långsiktigt positiva resultat, ekonomiskt som sportsligt.