Brynäs IF

727633 inlägg · 7961 ämnen

Styrelsen informerar

« · 1124245 Till forumet

Sv: Styrelsen informerar
claesw: Inget nytt under solen. Men nog måste vi göra vårt. Fyll Läkerolen, sen kan vi gnälla om laget sumpar det här.
Kommentera

Jajjen: Själv åker jag upp med svärfar BIF-LHC. Känns som "sista chansen"
Kommentera

Bissett19: Bra att det går ut och visar sin syn i det hela. Blir nudlar för Micke x 2
Kommentera

65selander:

MickeX2?
Har du redan börjat tutat Glüwein?
Kommentera

Gurra88:

Glöm det:

Orkar du jobba vidare i Brynäs under tiden detta pågår?
- Ja, om inte någon annan säger något annat så är det inga problem att jobba. Det är klart att det tar både kraft och energi men jag är en del av det och den som satt i gång det. Jag kommer aldrig att smyga undan heller utan det tar jag. Ovanligt korkat gjort.
Kommentera

Bissett19:
Suck. jag får lite smått panik alltså.. Inget, verkligen inget får honom av stolen.
Kommentera

Gurra88:

"– Brynäs IF tar bestämt avstånd från allt våld och trakasserier i samband med matcher. Sådana händelser strider mot föreningens värderingar.

Nå, ska du gå på årsmötet och rösta bort styrelsen?"

Nej jag ska inte rösta bort styrelsen av den anledningen.

Styrelsen måste givetvis ta avstånd från detta även om jag tror att de i smyg tycker att Jämtin förtjänade smockan. Sundlöv får betala själv och skandalen skapar publicitet för Brynäs och leder garanterat att några extra biljetter säljs till Brynäs matcher. En skandal då och då kan faktiskt vara bra för att skapa intresse och höja temperaturen kring Brynäs.
Utåt sätt tar Brynäs avstånd men inåt så gnuggar de nog händerna.
Kommentera

arnio: Helt fel publicitet. Tänk om vi kunde få rubriker för vårat spel nån gång istället och inte skandaler gång efter annan.

ÄR du dum? Tror du på allvar folk letar sig till läkerolen när det befinner sig sånna instabila människor som sundlöv där:)
Kommentera

Gurra88: "ÄR du dum? Tror du på allvar folk letar sig till läkerolen när det befinner sig sånna instabila människor som sundlöv där:)"

Det tror jag definitivt.Tänk dig en kvartsfinal mot LHC, snacka om intresse.
Kommentera

arnio: Intresse av att Sundlöv står och skriker som den värsta av de fullaste hulliganer:P
Kommentera

Gurra88:

Intresset skulle nog rikta sig ganska mycket mot att se Brynäs vinna mot LHC och kanske någon fight on-ice mellan Jämtin och valfri brynässpelare.
Kommentera

arnio: Ja för så många fighters som vi har i vårat lag:P
Kommentera

Kunde kanske köra pausunderhållning med Sundlöf vs. Jämtin...Han är säkert avstängd då igen och tillgänglig...
Kommentera

Bissett19: äh va f-n Mattias kan hete Micke också ;-)

Glüwein är för kärringar... Stroh Rum och Redbull blir det

Kommentera

Gurra88: "Tror du på allvar folk letar sig till läkerolen när det befinner sig sånna instabila människor som sundlöv där:)"

Vågar folk gå dit när DU gästar Läkerolen så är det nog inga problem ifall Sundlöv också är där.
Apropå instabil.... :-)
Kommentera

Huge: Intressant med åklagerens syn på Petterssons roll. Ingen förundersökning inledd då man "har rätt att försvara sig själv och andra". Böterna baseras således på att de befunnit sig på fel plats vid fel tidpunkt. Jämtin kommer billigt undan beroende på att Winge inte ser Jämtins högerkrok. Intressant att följa åklagarens utredning!
Kommentera

JanT: Ja om en rättsväsendet anser att Pettersson hade rätt att skydda Sundlöv så betyder det ju att disiplinnämdens dom är horribel. Vad har då Pettersson gjort för fel?
Kommentera

Gurra88: " Ja för så många fighters som vi har i vårat lag:P "

Tja..sett till vilka som slagits mest i år har vi ett par stycken som iaf kastar handskarna....Granis,Jonte, (Wanvig), behövs inte mer i en serie som ES.
Kommentera

Bissett19: Hemsidan presenterar en god och en dålig nyhet. Den dåliga är att växeln har pajat. Den goda är att Brynäs gör ett överskott på 1,5 miljoner. Utan slutspel. Ett slutspel ger mellan 700 tusen och 1 miljon per hemmamatch. 9 hemmamatcher = 9 miljoner. Plus att jag ska köpa en matchtröja å lite andra grejer. Bara för Sundlöv att leta rätt på Brendls telefonnummer.
Kommentera

Bissett19:
MYCKET positivt...!
Bra jobbat Brynäs....!
Kommentera

tjugo8: Nu ska vi inte bre på för mycket! Ekonomichefen kan fortfarande inte räkna. Budgetfelet är 1 miljon. Brynäs hade räknat med +0,5 miljoner men landar på +1,5.

Och så berättar dom att det är svårt att få arenan att gå runt. Det betyder att så länge Läkerolen är i Brynäs ägo riskerar driften av hallen att käka upp spelarbudgeten.

Och så det här: Att öka kostnaderna ytterligare är inte att tänka på, säger Hans-Göran Karlsson.

Svårt att komma ikapp dom stora drakarna om vi inte kan växa.
Kommentera

Vilken tragik att det är arenan som är den stora förlusten. Innan man byggde Läkerolen gick snacket att man måste bygga en ny arena för att kunna dra in massa pengar till föreningen.
Kommentera

pastorn: Malmö Arena har haft lika många arrangemang på några månader som Läkerolen haft på tre år. Det behövs någon som kan dra arrangemang till Läkerolen.
Kommentera

pastorn: mjoo, lite tråkigt! hade hellre sett en arena med en kapacitet för ca 7000.

dock var det viktigt att Brynäs IF fick 1,5 mille plus!
Kommentera

Hong Kong: Ja arrangemangs mässigt är ju det katastrof. Att ha tre dagars iordningställande är inte bra (alltså riva 1dag, party party 1dag sen riva 1dag)

Viktigt att inte bara komunen å Gävle Energi läger sina firma galej där.

Arenan har ju uppenbara brister när det gäller vad dom kan nyttja den till, men varför inte försöka med innebandy, basket eller hund utställningar. Ja kort sagt allt som ger klirr i kassan.

Inte ha sån prestige med allt utan få dit folk måste ändå vara det primära.

Vilka är det som ska locka dit saker sen vem är Vd i Arena bolaget, eller ligger det inom Bif ramar?!
Kommentera

Jag hade ju hellre fått information kring styrelsen, dess arbete, fokusområden och visioner än en resumé av 2012 vilket Linus på GD hade kunnat skriva om istället...
Kommentera

« · 1124245