Brynäs IF

724439 inlägg · 7957 ämnen

Sundlöf skällde ut masken

« · 498376 Till forumet


Sundlöf skällde ut masken
Det börjar redan hetta till inför kvalserien (se länk)
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
70Igor: Hehe ja det verkar så jaha sundlöv hade alltså fler på G hehe han kanske skaffar en till åt oss??? vem vet??
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
88Lindkvist: En back då. Bänken dignar av forwards.
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
70Igor: Ja det får vi hoppas och även att philips snart är tillbaka hur är det med honom är han tillbaka på nästa match eller??
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
88Lindkvist: Leksand har även Karlberg på G enligt Hockeymagasinet. Det ser ut som det kommer att stå mellan Brynäs, Malmö och Leksand. Fy satan vilken rysare!

Malmö värvar samtidigt en 37-årig kanadensisk back med spel i tyska ligan de senaste åren. Han har dock inte lirat nåt i år. Låter som lite floppvarning.
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
70Igor: Ja ej bra sundlöv värva så vi blir lite lugnare men dom han har fixat tycker jag att spelar väldigt bra.
Ja men han är 37 år så han kanske har börjat tackla av?? men sjödda vissade idag att gammal är äldst. Men vi spelade väldigt bra i boxplay men vårat powerplay håller inte alls. för backarna ska ju inte hålla pucken i 15sek och sedan passa lika bra att fösa den på mål.
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
70Igor: Sjödin efter matchen idag: - Får vi träna ihop kommer det att bli bra. Synd att det är så få matcher kvar bara.

In other words, hade vi värvat vid förra fönstret hade vi kanske klarat oss undan denna dans på ravinens kant.
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
Jompe: Ja dom spelarna som vi har nu skulle ha vart här vid förra fönstret så skulle vi har hållt slutspels platsen men nu så ligger vi där vi ligger och kan inte gö nå åt det.
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
Frågan är hur bra är de andra eventuella motståndare i KS jämfört med Linköping? Min tanke är att Brynäs hängde med bra mot Linköping som är i kanonform just nu. Beviset för det såg vi i torsdags när de piskade Frölunda klart.

Är de andra kvalserielagen av samma kaliber som leksand? Hur pass många snäpp höjer sig Brynäs med Philips, Wahlberg, Miettinen och kanske Sjögren tillbaka? Att vi kommer kunna gå på 4 femmor är klart. Hur pass mycket kommer vi höja oss när de nytillkomna fått komma in i spelet lite mer? Det är en del pusselbitar som måste falla på plats innan man varken kan rosa eller risa, en del svar m.a.o.

En sak är dock säker, Honken måste skärpa sig på de höga skotten, det går inte en match utan att han släpper in "enkla" skott från distans över plockhandsken. En akilleshäl.

Idag funkade backspelet tillfredsställande iaf, ett klart hopp framåt.
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
Så jävla patetisk inställning ni har, hur fan kan man vara nöjd med kvalserien??? Hur i helvwete resonerar ni??
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
Bli förbannade, reagera, gör något istälet för att skylla på en massa skit som inte stämmer!!!
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
70 Rodrigues: Bli förbannade? Att sitta hemma å gnissla tänder hjälper väl inte? Och vad ska vi göra av den vreden?

Reagera, vad föreslår du att vi ska göra? Kan byte av tränare, styrelse sportchef ge oss poäng? Nej, nu är det överlevnad som gäller. När den här säsongen är över så får vi analysera och reagera.

Vart skrev jag att jag gillade kvalserien?
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
GävleLasse: Du o andra resonerar ju som om vi redan vore där??? Hela jävla Brynäs ska bytas ut, nu har det varit skit sedan SM-GULDET 99, eller har jag fel???
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
70 Rodrigues: Vi är inte i kvalserien..än. Som jag ser det så går tåget om vi får stryk av Luleå. Detta är nyckelmatchen.

Det var väl skit även 98/99 för det var ju precis samma styrelse som har lört laget i botten, bara för att laget lyckades idrottsligt finns det ju inget som säger att laget missköttes ändå.

Förändringar kommer..

EFTER den här säsongen, det är jag säker på.
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
GävleLasse: Efter den här säsongen?? D är många som sagt det, men d har inte hänt mycket av värde när det gäller laget o dess placering i serien!!! Föreningen sköts som ett korpgäng, hade det varit proffs så hade läget varit annorlunda i dagsläget!!!!
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
70 Rodrigues: Det är möjligt, men kan du rent konkret säga vad som skall göras IDAG? Vad är din lösning på de problem som finns? Vart finner vi kompetent folk att ställa in i våra led?
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
GävleLasse: "Som jag ser det så går tåget om vi får stryk av Luleå. Detta är nyckelmatchen. "

Hittar inte inlägget just nu har har inte orkat leta men du sa ngt liknande inför Hv matchen nyligen.

Hur skall du ha det?
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
Beezer: Det jag skrev innan HV matchen gällde läget inför DEN matchen, då.
Nu är det ett helt nytt läge, Luleå har förlorat två matcher den här veckan och har en match mer spelad. Med lite räkning så kan du säkert förstå vad jag menar med att Detta gäller om vi skall åka på att kvala oss tillbaka eller och vi kan nypa sista halmstrået som förra säsogen. Får vi stryk av Luleå så är det för långt upp poängmässigt.
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
GävleLasse: Nu är d jävligt svårt eftersom årsmötet inte är föräns i sommar!!! Kompetent folk finns utanför Gävle, d är för mycket svågerpolitik som d är o har varit i 50 år!!!
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
GävleLasse: Teoretiskt går det ihop ännu. Så lång är allt väl.

Nu är det så att även om Luleå har loosat 2 i rad så har tyvärr vi det oxo.

Slutsats: Något sämre läge än status quo pga att det är 2 matcher mindre kvar


Tja, en kan ju alltid hoppas på samma flax som i fjol men det är sällan att en så pass kraftig blixt slår ner 2 ggr på samma ställe.......
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
Beezer: "Tja, en kan ju alltid hoppas på samma flax som i fjol men det är sällan att en så pass kraftig blixt slår ner 2 ggr på samma ställe......."

Samma ställe? Vi spelar ju borta sista matchen *L*

Visst är det status quo nu när både Luleå och Brynäs har torskat sina två sista. Men Luleå har fortfarande en match mer spelad och kan vi vinna mot luleå så är det ganska öppet om veilka som hänger med MIF ner till kval.

Jag tyckte att det såg bra ut och hade vi haft ett uns mer tur så kanske vi hade lyckats få en eller två, kanske tom tre pinnar ikväll, för SÅ överlägsna var de inte. Det som talar emot Brynäs just nu är att Luleå har fyra hemma matcher efter Sweden Hockey Games och de är svårslagna hemma., Brynäs har visserligen ett gång hemma matcher kvar de med fast det är många bra lag som kommer på besök, plus att vi har matcher som frölunda borta kvar... Det blir svårt, men så länge det finns en praktisk chans så kommer jag att hoppas
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
GävleLasse: Tur får man inte, d förtjänar man!!! Brynäs har varken kylan eller kunandet för att fixa detta. Bit ihop o haja läget????
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
GävleLasse: Det blir ingenmanslandet för våra opjkar!!!
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
God natt på er............sov så gott det går.

:)
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
70 Rodrigues: Tja som det har sett ut den här säsongen så tycker jag att ingenmansland känns ganska bra. Men visst har man haft förhoppningar om slutspel i år. Men den chansen brände nog sundlöf i förra fönstret. Och han lär ju inte sitta kvar efter den här säsongen när Sjödda slutar.
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
Beezer: Gonatt...
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
70 Rodrigues: För mycket svågerpolitik i 50 år. Men dom första 42 var bra ;-)
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
70Igor:

Karlberg är klar för Leksand se Länk i Leksands Gb ;)
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
mattias - 74: Kul för er, han är ju bra. Kan bli en riktigt rafflande kvalserie.
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
70 Rodrigues: Jag har saknat dig ett tag Rodrigues! Men när du väl dyker upp så är det i gammal god stil; "Föreningen sköts som ett korpgäng, hade det varit proffs så hade läget varit annorlunda i dagsläget!!!!" Tycker föreningen är på helt rätt väg när det gäller styrelse mm. Däremot är det inte lätt att jobba under den ekonomiska verklighet som Brynäs befiiner sig i. Ärligt talat Rodrigues, vad hade du förväntat dig av denna säsong när NHL-konflikten var ett faktum? SM-Guld? Redan 21 september stod det väl tämligen klart att BIF var ett lag för plats 8-12. Utan konflikt hade vi väl rimligen hamnat någonstans plats 5-8. Jag förstår inte hur du kan dela ut rallarsvingar till höger och vänster med de förutsättningar som BIF har i dagens ES. Vi tillhör helt enkelt bottengängen vad det gäller organisation och pengar, men förändringsarbetet är i full gång! Att i det läget kräva huvuden på fat är INTE rätt väg att gå.
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
JanT: Kan ju tala om att det inte är såå många som litar på vad Masken säger, så ta detta med en rejäl nypa salt..
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
Tigern: Ja Masken ja...Jag såg honom i Gavlerinken i matchen mot Mora. Han satt med de stora killarna Tord Lundström och Inge Hammarström.

Det är ett ordkrig av den typen man inte fäster större tilltro till. Relevansen och trovärdigheten brukar inte vara alltför stor i såna.
Kommentera

Sv: Sundlöf skällde ut masken
70Igor:

Ja jag hoppas att vi klarar oss båda två, Leksand Brynäs Mora, fatta vilka derbyn, ;)
Kommentera

« · 498376