Brynäs IF

728186 inlägg · 7961 ämnen

Sundlöv letar!

« · 570432 · » Till forumet

Sv: Sundlöv letar!
GävleLasse: Du missar poängen något. Konsultböcker, framför allt i managementbranschen, är den största mumbo-jumbon som finns. Full bricka i floskeltoppen, i och Ahlbergs viftande med något företagsekonomiskt koncept i den genren impar i varje fall inte på mig.

Brynäs behöver bli bättre på att formulera sina ambitioner. Vad vill vi att den här klubben ska vara? Man behöver bli bättre--mycket bättre--på att ta de målen, göra dem konkreta och tydliga och därefter bygga och leda organisationen så att den arbetar entydigt mot de målen.

Hade de tagit in en organisationskonsult hade de fått samma budskap till det facila priset av 125 papp eller så. Här får dom det gratis och franko.
Kommentera

Ahlberg:
Jag behöver inte också svara, ser jag :0)
Kommentera

Jompe: "Konsultböcker använder jag till att tända brasor med när veden är riktigt dyngsur."

Jag tycker att den meningen summerar Brynäs organisation på ett bra sätt.
Ambitionen finns men medlen och kunskapen saknas.

Låt oss skicka upp en binge "konsultböcker" till Sätraåsen...
Kommentera

Gävlelasse,Jompe m fl:
Klockrent!
Kommentera

Ahlberg: När Du hävdar att det bara får skrivas positiva saker i den här GB.en är Du ju bara ute och turnerar. Jag menar att Brynäs-GB:en är den tveklöst mest kritiska GB:en på Hockeysnack. Kolla runt och jämför.

Du är välkommen med Din kritik. Men folk som bara klagar och knarrar har like lite trovärdighet som de som Du anklagar för att bara applådera allt vad Brynäs gör. Munkasgänget hävdar att de bästa de kan göra för Brynäs är att klaga och knarra. Det säger mer om dem än om tillståndet i Brynäs IF. Vem som helst kan kritisera och klaga. Det är betydligt svårare att komma upp med en bra idé om vad som bör göras.

Konsultböcker använder jag till att tända brasor med när veden är riktigt dyngsur. Då funkar det liksom bara med en fet frälsarbok om management, gärna inspirerad av den japanska samurajkulturen.
Kommentera

Ahlberg: Det skulle vara väldigt intressant om du kunde utveckla dina tankegångar om likheter med ishockey och Just-in-time koncept.
Skall Brynäs endast beställa in en back, forward endast när denne behövs?

Precis som JanT sa så är det många som är negativa till mycket. Personligen har jag blivit kallad kuppmakare och liknande för att jag tog ställning.

Men återgen, vad hjälper det Brynäs att personer sitter och gör nidbilder? Att personer tippar nederlag och blir jätteglada över att de lyckats få in sina domedagsprofetior?

Jag förstår att du inte är någon imbicill snorunge utan en fullt intelligent fullvuxen människa med åsikter. Vad gör DU för att påverka, det faktum att gnälla är fruktlöst har du väl ändå lärt dig, i synnerhet h ä r på ett forum där alla är så positiva.
Kommentera

Ahlberg: "Kingbif: Men lilla pojken, om du vore läskunnig och hade en liten hjärncell extra borde du förstå vad jag menar...."

Är det genom att skriva sådana trevliga inlägg som du "lyfter fram problem till ytan". Eller du kanske föredrar din kompis munkas hemmasnickrade nidbilder? När du sen påstår att "nästan alla" är positiva härinne är du ute och cyklar. Det framförs en hel del kritik mot BIF härinne. Kritik är inte av ondo, men den skall framföras på rätt sätt och vara konstruktiv! Förklara gärna hur du och dina gelikar i "club munkas" "lyfter fram problem till ytan" och jobbar enligt "JIT-koncept".
Kommentera

Metal Guru: Nä men oj.... Du har nog rätt, det är så det funkar på det här forumet. Eftersom jag och andra har avvikande åsikter om Brynäs passar vi inte in här. Nästan samtliga här har samma åsikter om Brynäs och höjer laget till skyarna, trots uteblivna resultat.

När vi sedan påpekar brister är det kanske för att vi är så J***A besvikna över läget i ett lag vi håller på?! År efter år har t.ex. "Club Munkas" suttit i Gavlerinken med sina säsongsbiljetter. Skulle vi göra det om vi inte brydde oss?

Vi håller inte klubben bakom ryggen och säger att allt är bra när det inte är det, vilket vi inte "får" göra här. Vad är egentligen bäst, skylla uteblivna resultat på div. orsaker eller lyfta fram problem till ytan så att man ser vad som behöver åtgärdas?

Som ett exempel kan man använda ett företag. Jag arbetar på större företag där problem som dyker upp nästan välkomnas eftersom det fungerar som varningssignaler. Dyker dessa upp beror det på att någonting inte står rätt till och därför måste det åtgärdas. Bra tanke tycker jag, i.a.f. mycket bättre än att ställa sig och dra dumma bortförklaringar. Läs en bok om JIT-koncept så kanske ni förstår vad jag menar.

Jag vet att även detta inlägg kommer att få påhopp efter påhopp eftersom det avviker men ärligt talat bryr jag mig inte. Jag tror att enda sättet att bli accepterad här är att delta i div. SM-guldsdrömmar och att höja även de sämsta spelarna till skyarna. Har ingen större lust med det trots att jag hoppas att vi äntligen kan få lite framgångar iom nya tag i klubben.
Kommentera

Teppo: gör du så... :)
Kommentera

GävleLasse: :-)

Återkommer med nya heta tips en annan dag.
Kommentera

Teppo:
När började kolla lite så hade även Pirjetä kontrakt med pens oxå så .. du ska nog hålla dig från den där ryktes sidan
Kommentera

Falken: Ojdå, fanns ju en del elitseriebekantingar i Salzburg: Hårde Hardy, Mathias Trattnig, Björn Bjurling (som enligt forumrapporter spelade väldigt bra i deras säsongspremiär mot SSK), Juha Lind, Dieter Kalt och Greger Artursson. 
Kommentera

Teppo: Det kanske är tur att det är Sundlöv och inte du som skall greja en back ;)

Natti på dig..
Kommentera

Teppo: Nu inser jag att Lasse Pirjetä är forward också och inte back. Hmm det är nog dags att sova. Gonatt grymma värld!
Kommentera

Dagens träningsmatch:

Salzburg - Södertälje SK 4 - 2 (1-0, 1-1, 2-1)
Kommentera

Teppo: Jo, han var aktuell har jag för mig att det stod i tidning, om man nu kan lite på dom förra året. Men har för mig att det var så att Sundlöv nobbade honom.... Men äsch, nytt år.
Kommentera

WarhawK: Där ser man. Kollade på huhuareena.com och den var tydligen helt inaktuell. Tack för ditt finkänsliga tillrättavisande och duktigt att du hade alla decimalerna rätt.
Kommentera

Falken: hmm, minns ej.
Kommentera

Teppo:
Hur vore det om kollade lite fakta innan säger nått .. både Rivet och Niinimaa har kontrakt värda 2,66 mille dollar respektive 2,42 mille dollar med montreal och NY islanders
Kommentera

Teppo: Var det inte Rivet som vela komma till oss förra året men Sundlöv sa nej?
Kommentera

Metal Guru: Hahahahaha, mitt i prick.
Kommentera

Hörrni börjar det nu inte bli dags för en back snart? Skit i Bom-bom. Vad sägs om Janne Niinimaa, Lasse Pirjetää eller Craig Rivet - alla kontraktslösa klassbackar som lirade fjolåret i SM-liiga. Kan någon av dom stå på Sundlöfs lista tro?
Kommentera

munkas:
Vill bara klargöra att du och dina gelikar är ett exempel på så kallad 'omvänd schizofreni', vilket i princip betyder flera olika individer men bara en personlighet.

Ett annat exempel på detta fenomen är en grupp folkölsberusade tonårspojkar som hänger vid korvmojen.
'Öh' säger en. 'Öh' säger en annan. 'Öh' säger två till. 'Öh' svarar den första. Flera individer. Men bara en diffus massa av personlighet.

Så thumbs up, du har helt rätt.
Kommentera

claesw: Ville bara klargöra en gång för alla att Munkas är EN person! Vad ger det mig att hitta på en massa olika alias som alla ungefär samma åsikter. SÅ mycket fritid har jag faktiskt inte...
Kommentera

GävleLasse:
Konspirationsteorin kommer ändå att leva vidare, nu under namnet "nätverk munkas" ; )
Kommentera

RavenLord: Bra...
Kommentera

Lunkan: Nä vågar inte "Brorduktig ser dig"
Kommentera

GävleLasse:Du hängde på rackham som högg först men visst de är nerlaggt nu från min sida och skulle ha varit det för längesedan om inte rackham och du velat leka brorduktiga.
Kommentera

RavenLord: Det är ganska enkelt, jag har inte varit moderator så länge.
Vad gäller envåldshärskare så tycker jag nog att du tar i...

Det är tillåtet att delta i diskussioner, även de som är "eviga". I det här fallet så tyckte jag att nu får det räcka och sa till om det. Om du tycker att det är att "få all skit" så får det stå för dig.
Kommentera

RavenLord: Nu ska vi vara snälla!
Gå in på SSKs forum och debattera frågor om vem som är vem och varför för det används ju inte iaf ;)
Kommentera

RavenLord: Tycker det är sandlåda på alla nivåer nu...
Hade jag tid skulle jag vara med.
Kommentera

GävleLasse: Om det pågåt så jävla länge varför har inte du som MODERATOR och envåldshärskare gått ut och krossat myten tidigare ??
Men ursäkta att jag råka lägga mig i er eviga diskussion med ett litet ironiskt inlägg och upplysning om hur det ser ut på andra sidor.
Säg till när det är tillåtet att vara med i en av era eviga diskussioner utan att plötsligt få all skit för att man skrivit ett av 1000tals inlägg.
SANDLÅDA och Moderatorer därefter helt rätt WarhawK
Kommentera

WarhawK: Det spelar ingen roll vem som skrev vad. Nångång så måste jiddret sluta. och nu bad jag ALLA att lägga ner...

Vill ni fortsätta debatten så kan ni göra det privat för den tillför inte nånting.
Kommentera

GävleLasse:
Och det var ju exakt detta han ( ravenlord) skrev när rackham började hacka på han för skrev hur det funkade i Saik bandys forumsida

Tycker det jävligt konstigt vissa får snacka om vad som helst sen när andra personer skriver nått i samma ämne så börjar nån hacka direkt på den ... det är en jävla sandlåda här inne när moderatorer gör skillnad på olika personer
Kommentera

RavenLord: Jag kan förklara vad j a g menar. Att sitta å gnälla så här tillför inte det här forumet ett jota. Därför, lägg ner.

Vi är alla medvetna om att "Club Munkas", på nåt sätt inte gillar Brynäs. Vi som moderatorer hade agerat OM "de" hade haft samma IP stam, de har inte ens samma internetleverantör så NU är d e n myten krossad.

Det har funnits och kommer alltid att finnas personer som är negativa till allt vad Brynäs tar sig till, oavsett vad.
Kommentera

GävleLasse: Förlåt men fatta ej vad han mena för skillnad..fatta du så förklara vad han mena då
Kommentera

RavenLord: Lägg ner nu...
Kommentera

rackham: Vad ????
Kommentera

RavenLord:
Det är det som är skillnaden mellan moderator och icke moderator.
PUNKT.
Kommentera

Ahlberg:
Annars kan du börja med att svara på frågan: är du brynäsare??
Kommentera

rackham: Okej har ej tänkt på den tidigare, så det var första gången jag la mig i det hela och då högg du direkt som om jag tjatat nå enormt i detta ämne
Kommentera

RavenLord:
Den här diskussionen har pågått länge och är bara tröttsam vare sig med eller utan :.-._:_;-;.;-. !
Kommentera

rackham: Jag gör ett inlägg med en ;) så det var ett skämt och jag bryr mig inte i om de är en person bakom alla 3nicken eller inte så tagga ner själv för***
Kommentera

RavenLord, Ahlberg m fl:
Moderatorerna ser bla vilken IP-adress som används.
Vi lägger ner den här diskussionen nu!

Diskutera hockey istället för guds skull!
Kommentera

RavenLord: Och slutligen, kolla gärna upp detta. Ni kommer att bli så besvikna. Jag kan t.o.m. hjälpa dig om du vill?
Kommentera

JanT: Anledningen är kanske att det börjar dra ihop sig till seriestart?
Kommentera

claesw: Fel igen
Kommentera

JanT: I några gästböker på andra sidor ex SAIK Bandys kan man se de 5-6 första siffrona i avsändarens IP nr och troligen om man gjorde det här oxå skulle det visa sig att de här tre har de 6 första gemensamt ;)
Kommentera

claesw: För att ytterligare späda på konspirationsteorierna så har det varit i princip tvärtyst från club munkas sen i våras. Helt plötsligt dyker hela gänget upp samtidigt......Så klart dom har anordnat en telefonkedja när det är dags att börja terrorisera Brynäs GB. ;-)
Kommentera

munkas:
Det är lustigt att du, Ove Myling och Ahlberg m fl börjar skriva liknande negativa texter exakt kring samma tidpunkt. 

Dessutom är språkbruket märkbart likartat....
Kommentera

« · 570432 · »