Brynäs IF

728161 inlägg · 7961 ämnen

Sundlöv letar!

« · 572555 · » Till forumet

Sv: Sundlöv letar!
GävleLasse: haha, ja jag läste att dom stängt av för obehöriga pga av säkerhetskäl. Har du några tider för matcherna i SCA cupen?? Kan tänkas det finns utrymme att se nån.
Kommentera

Mickis: Det vet nog inte Sundlöv eller Boork heller.. Därför testar de honom.
Fan nu blev det ju plötsligt intressant att se nån match i SCA cupen.

Jag får ta med mig ett bräckjärn till Gavlerinken. Jag var upp i förmiddags för att kolla träningen men det var låst in till själva rinken. Det är ju som bekant lite speciella förhållanden däruppe nu.
Kommentera

rackham: Måste eränna att jag inte har en aning om vem han är. Är han nåt att ha?
Kommentera

Mickis:
30+
Kommentera

pastorn: Hur gammal är backrackarn??
Kommentera

Teppo: Jag läste inte riktigt men såg bara USSR så därför tog jag för givet att det var en ryss. Men han är ju inte bättre för det.
Kommentera

står ju brynås hemsida att de ska testa han bara, inget kontrakt skrivet
Kommentera

svennis: Han är nu inte ryss utan lett. Dom brukar ju vara noga med det där letterna. Även om det är lett att skriva fel

;-)
Kommentera

Teppo: Casseståhl är den som spelat sämst än så länge. Men vill dom ha honom i Almtuna då??
Kommentera

Det verkar var tunnsått med bra backar.Leksand har en ryss som try-out,Malmö har en Finne som skall provspela och nu ni en ryss.Ingen av dessa tre backar skrämmer tycker jag.Åtminstonde inte offensivt sett.
Kommentera

Enaranger: Vi får väl anta att han ska ersätta Sulku för inte ska Lavins få något miljonkontrakt. Lavins verkar ju i och för sig vara en habil spelare men ingen topp2back.

Det verkar i alla fall uppenbart att Boork vill ha in bättre backar i laget. Nån får säkert finna sig i att bli utlånad till Almtuna under säsongen. Undra om det blir Öhrstedt, DJ, Casselståhl eller Niklas A?
Kommentera

Enaranger: Här är lite statistik om honom.Kolla länken.
Kommentera

Enlig SR Gävleborg, Magnus Wahlman, så har Brynäs
skrivit ett provkontrakt med Rodrigo Lavins.

Jag hoppas inte alla pengar äts upp av detta nyförvärv.
Kommentera

RavenLord: Det är precis vad vi alla går och hoppas på. Spekulationerna kring Lars Jonsson är nog inte mer än en storm i ett vattenglas för det har ju inte lagts något bud på honom ifrån Brynäshåll ännu. Det är bara att hoppas att Sundlöv har sett samma sak som de flesta har gjort under landskamperna. Visserligen så är nog karln match otränad och kan nog mycket bättre än vad han visat. Men precis som du säger, nån storback är han definitivt inte.
Kommentera

GävleLasse: Jag påstår ej att de två nämda är dåliga men av första artikeln låter det som Sundlöv är ute efter någon utöver Josef men de kanske var Lars Jonsson han menade och då är jag besviken iofs för jag förväntade mig som han sade En riktigt bra back.
Kommentera

RavenLord: Det undrar nog alla som inte har en direkt line in i Sundlövs nopteringar. Att Lars Jonsson inte presterar i tre kronor tror jag inte man skall dra några som helst slutsatser på. Han har endast tränat med Timrå så han behöver matcher för att komma igång. Nu tror inte jag att han väljer Brynäs i alla fall...
Kommentera

GävleLasse: Så om du läser länken så påstår du ändå alltså att de inte var ute efter en RIKTIGT bra back och att man ÄVEN var i kontakt med Bommen ?
Så du läste artikeln som kom efteråt antar jag bara om att han var Brynäs förstaval.
Jag undrar då fortfarande vem de lagt bud på utöver Bommen
Kommentera

RavenLord: Vad då läst på? Det jag skrev var direkt citerat från tidiningen..
Kommentera

GävleLasse: Inte hört nå av dig så antar du läst på och såg att du var fel ute i ämnet
Kommentera

JanT: Han ar ju Leksing.....
Kommentera

Gusten: Ros verkar vara ute och simma på djupt vatten... Riku Hahl till Brynäs - Ring mej sen. Trovärdigheten för Ros minskar i stadig takt med hans inlägg.....
Kommentera

74050: Aha en blogganka :)
Kommentera

Gusten: Ännu en blogg...
Kommentera

GävleLasse: Brynäs har kommit så långt att man lagt ett bud på en ny back. En riktigt bra back...
- Det rör sig om så pass mycket pengar och det ska vara någon som går in bland de två bästa försvararna i truppen - så visst, det är ett starkt namn, säger Micke Sundlöv.

Brynäs har hela tiden dessutom haft kontakt med Josef Boumedienne som tackat nej till det första bud som hans NHL-klubb Washington har lagt fram.
- Jag pratade med Josef så sent som i söndags. Han vill helst av allt så klart stanna i NHL och troligen kommer det att lösa sig. Men vi håller ögonen på honom och han vet att vi mer än gärna skulle ta tillbaka honom hit igen. Han har dessutom inte sagt till oss att han inte skulle vara intresserad.

Läs på själv
Kommentera

RavenLord: "Når Brynäs inte ända fram - ett kontrakt med Josef Boumedienne - är Lars Jonsson en utmärkt ersättare.
Michael Sundlöv har kontakt både med Jonsson själv och hans agent Mika Rautakallio."

Det är alltså Boumedienne som är förstavalet. Du får nog ta och läsa lite nogrannare i fortsättningen. Att Lars Jonsson inte var värst bra igår kan enkelt förklaras att han är matchotränad. Han tränar med timrå, men spelar inga matcher.
Kommentera

Först va det att man lagt bud på en riktigt bra back och även var i kontakt med Josef Boumedienne. Sedan lät det som Josef Boumedienne var den back man var ute efter och nu är det Lars Jonsson och Josef Boumedienne det står om att man är intresserade av så vad jag undrar är vad hände med backen som man lagt bud på som skulle vara RIKTIGT BRA ??? "sket det sig tro"
Kommentera

Teppo: Skulle tippa att han är istället för Morin som är på landslagsuppdrag. Eller så låter Brynäs J-20 backarna pröva på under försäsongen.

Vilket kan visa sig vara bra om vi behöver utöka backbesättningen enstaka matcher.
Kommentera

Busen: Jag har hört att Boork har kallat en av killarna som jag inte känt igen för "Jonte", enligt EliteProspects så spelar han i Brynäs J20

www.eliteprospects.com/player.php?player=3706
Kommentera

Busen: En back i j-20 f.88 som kom från Almtuna förra året...
Kommentera

Boström: Är det nån som vet vem Jonathan Carlsson från Knivsta är? Han skall vara med och spela mot Lukko Rauma.
Kommentera

Gusten: förstår inte .... nyss kolla vi på allvenskaspelare nu kollar vi på VM lirare...har vi fått inte sponsorer tro???
Lars Jonsson är nog inte billig!
Kommentera

Gusten: Sånt bruar kunna ändra sig rätt fort. Jag kan mycket väl tänka mig att Boorken vet vilka trådar man skall dra i för att övertala honom att välja Brynäs istället.

Men det är klart, DIF är ju ett logiskt val om man vill trappa ner och spela AS i framtiden för DIF har ju inte imponerat direkt ;)
Kommentera

GävleLasse: Ja en seriös Ragnarsson hade varit suveränt. Men det verkar bara vara DIF som gäller tyvärr.
Kommentera

Gusten: Jo jag såg det, det kanske är läge för Sundlöv att gå in å bjuda över ;)
Kommentera

Ragnarsson kanske kan hamna i ES ändå.
Kommentera

Ahlberg: Diskussionen om JIT är inget som hör hemma på ett hockeyforum därför kommer jag inte att bemöta den grejen.

Om jag har beskyllt dig för att ha tagit fram nidbilder osv så vill jag gärna se en källa på det "påhoppet".

Det är ganska intressant att läsa somligas inlägg här och konstatera att man inte såg till dem på årsmötet, eller rättare sagt, man hörde inget av alla de argument som lagts fram här på HS.

Att det är problem som behöver lösas inser även jag och jag tror inte att du har missat det i mina inlägg. Så länge diskussionen hålls på en bra nivå så är givetvis såna "topics" väldigt intressanta och bör diskuteras. However... Man har läst alltför många inlägg ifrån en skara personer här och jag har inte sett många som hållit med i dessa inlägg, snarare tvärt om. Detta beror inte på att det bara är en åsikt som tillåts här utan på att dessa inlägg, till 99,9 % är skrivna av en trio som få här på forumet tycker är det minsta relevanta. De är givetvis fullt berättigade till sin åsikt men när de skriver saker som man mest har att vänta ifrån motståndarsupporters blir det en effekt. Du har nog inte missat debatten mellan "Strutshuvuden" och "Dysterkvistar". Den trio som i sin tur har tagit det hela till en nivå som mer kan ses som häckel på en väldigt låg nivå är en helt annan sak.

Det är många här som engagerar sig mycket i Brynäs, även du och det tycker jag är väldigt bra. Fortsätt med det.
Kommentera

claesw:
pretentiös ska det givetvis heta.
Kommentera

Ahlberg:
Du låter lite pretensiös.
Det gnälls av bara fan här, men järngänget som gnäller ger även ros när det är befogat, vilket klubb Munkas inte verkar kapabla till.
Kommentera

GävleLasse:

Kopplingen jag gjorde var att i allmänhet kan man först åtgörda ett problem när man inser att det finns. Vissa försöker lyfta fram problem här för att bryta inställningen: "Allt är bra, det beror bara på otur m.m." Visst, jag kan hålla med om jag med flera inte alltid varit konstruktiva och därför uppfattas som gnälliga. Däremot kan jag inte minnas att jag personligen lagt upp nidbilder m.m.

I övrigt; du behöver nog läsa på lite om JIT....
Kommentera

GävleLasse: Ingen konsult i världen skulle råda oss att signa den här gubben....Virus på hjärtmuskeln, tydligen inte första gången...
Kommentera

claesw: Helt klart. Jag har även som nybliven gävlebo haft lyxen att kunna följa försäsongsarbetet på nära håll. Boork g ö r verkligen skäl för sin lön och man märker att han har inga som helst särskiljningar på de olika spelarna. Den NHL meriterade Sjödin får precis lika mycket/litet ris och ros för sina insatser som Öhrstedt.

Han påvisar ideligen vikten av att jobba som ett lag och det verkar ha svetsat samma laget på ett väldigt bra sätt.
Kommentera

GävleLasse:
Nu är förutsättningarna betydligt gynnsammare, ja.

Det är inte utan att det börjar pirra i magen redan inför säsongen...
Kommentera

claesw: På sikt så kanske man kan sätta såna mål. Vi lever fortfarande i efterdyningarna ifrån "de mörka åren". Det gäller först och främst för Brynäs att rent sportsligt att "överleva" och för organisationen att skapa förutsättningar att kunna sätta högre mål sportsligt.

Dessbättre så ser laget mer konkurrenskraftigt ut i år jämfört med tidigare. Visst såg vi bra ut på försäsongen förra året men då var det helt andra förutsättningar.

Hur som helst så ser jag fram emot att få lite besked om saker och ting. Svar på hur pass medlemsrådet kan påverka etc.
Kommentera

GävleLasse:
Jo, men min poäng är ju hela tiden att det organisatoriska ska gå hand i hand med det sportsliga. Samma mål, samma fokus ska genomsyra HELA föreningen.
Kommentera

claesw: Då har du nog missförstått mig. Jag har alltid varit väldigt kritisk mot hur Brynäs sköts rent organisatoriskt. Däremot så är jag positiv till det sportsliga.

Men nu har en ny styrelse tillsats på ett årsmöte och vi måste ge dem chansen att visa oss fel. Dessvärre så tror jag att det mesta som är fel är de saker som sköts av Brynäs anställda. Det kanske är där som ett förnyande behövs. Styrelsen kan besluta hur mycket som helst, ombesluten inte följs spelar det ju ingen roll. Hjulen mal för sakta helt enkelt.
Kommentera

GävleLasse: Brynäs har använt sig av "mål" som ser bra ut på pappret men inte är något mer än "parfym". I själva verket så ser det mer ut som att de frågar sig, hur gjorde vi förra året? eller någon slags "Vi gör som förut va?" jargong vilket är tvärtemot de mål som Brynäs gått ut med.

När jag påtalade dessa brister för någon vecka sedan lät det på dig som du tyckte allt var frid och fröjd...
Varför uppfinna hjulen på nytt? ; )
Kommentera

Jompe: Även om andra vet det , så kanske det har undgått dej att brynäs är en väldigt stor förening som omsätter miljontals kronor. Det kanske inte är helt fel att driva maskinen som ett företag (det tror jag de flesta är överrens om).

Undrar varför man undervisar i företagsekonomi ens?

Skulle vilja se brynäs drivas av ett gäng lågutbildade analfabeter, som träffas på pigalle och säger att Brynäs är bäst, dricker en pommac och tar varandra i hand och brister ut i sång. Det vore något du Jompe. Annat än någon jävla mumbo-jumbo.
Kommentera

Jompe: Jag kanske misslyckades med min lilla metafor där..

Brynäs har använt sig av "mål" som ser bra ut på pappret men inte är något mer än "parfym". I själva verket så ser det mer ut som att de frågar sig, hur gjorde vi förra året? eller någon slags "Vi gör som förut va?" jargong vilket är tvärtemot de mål som Brynäs gått ut med.

Den utlovade informationen är bara det ett bevis på att ingenting har blivit bättre. De skyller detta på att de inte har någon som kan administrera hemsidan och liknande men vi vet alla att det är inte där skon klämmer.

Nu är frågan vad VI medlemmar skall göra? Vi har verktygen i form av medlemsråd och liknande, vad gör dom? Är det inte dags för ett upprop snart, är det inte dags för oss medlemmar att börja inkassera de utlovade bättringarna? Eller skall vi bara sitta och beklaga oss?
Kommentera

« · 572555 · »